Heos en Sonos en Airplay (2) en Marantz

Gestart door Witalik, februari 5, 2024, 02:07:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Witalik

Wellicht heeft iemand een soort zelfde weg bewandeld, vandaar dat ik wat vragen heb.

Graag wil ik alles een beetje met elkaar kunnen laten samenspelen, ik vraag me af of daar bepaalde valkuilen zijn.

We hebben nu een Marantz NR1506 reciever staan en airplay en Heos gebruik ik redelijk vaak. Deze staat in de woonkamer met een setje B&W 606 S2 en XTZ 12.17 EDGE subwoofer.

In de keuken hebben we een 32inch google smart tv, om het geluid hier wat op te pompen wil ik een redelijk compacte soundbar kopen om eronder te hangen.

Mogelijk nog in de tegeovergestelde hoek een losse speaker om het geluid in de woonkamer vullend te krijgen.

Kan ik dan het beste direct airplay 2 speakers kopen zodat ik deze ook aan kan zetten met dezelfde muziek of geluid welke ik uit de Marantz laat spelen? Want met airplay 2 kan ik dan meerdere speakers tegelijkertijd laten spelen toch als ik het goed lees?

Ik snap dat het niet geheel dezelfde kwaliteit is, maar we hebben een U-vormig beneden verdieping, als ik dan uit de Marantz bepaalde muziek speel wil ik het gewoon door de hele kamer hebben.

Werkt dit? of komen er bijvoorbeeld timing issues dat er een speaker achter gaat lopen of iets dergelijks? Als het in de praktijk niet gelijk loopt dan kan ik het idee sowieso wel laten gaan, dat scheelt ook in de aanschaf. Dan haal ik gewoon een losse Sonos beam soundbar voor in de keuken en moet er vrede mee hebben dat ik het niet tegelijkertijd hetzelfde kan laten spelen.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

marcel1970

#1
Denk dat gezien je Marantz versterker je het in losse Heos/denon speakers moet zoeken.
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

CineSmurf

Precies. Heos en Sonos combineert niet. Zelf heb ik op kantoor Sonos (setje boxen en kastje om op geluidsinstallatie af te spelen) en thuis Heos (marantz versterker, denon netwerkspeler en nog losse heos boxen).

Voordeel van binnen één systeem is dat het allemaal gesynchroniseerd wordt. Hoog over zou ik zeggen dat Heos beter geluid geeft en Sonos een betere user-experience, maar het ontloopt elkaar niet veel.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

tonv

Ik heb in de keuken ook een 32 inch LG tv, en daaronder een Sonos Ray.
Geen ervaring met Heos.

Witalik

Citaat van: marcel1970 op februari  5, 2024, 09:42:16Denk dat gezien je Marantz versterker je het in losse Heos/denon speakers moet zoeken.

Dat leek mij eerst ook, alleen lees ik vooral dat sonos een stapje voor heeft, en zelf ervaar ik dat ook wel een beetje. Maar juist omdat ik Airplay 2 ondersteuning heb met marantz kan ik die manier niet gebruiken dan ipv Heos?

Citaat van: CineSmurf op februari  5, 2024, 12:01:17Precies. Heos en Sonos combineert niet. Zelf heb ik op kantoor Sonos (setje boxen en kastje om op geluidsinstallatie af te spelen) en thuis Heos (marantz versterker, denon netwerkspeler en nog losse heos boxen).

Voordeel van binnen één systeem is dat het allemaal gesynchroniseerd wordt. Hoog over zou ik zeggen dat Heos beter geluid geeft en Sonos een betere user-experience, maar het ontloopt elkaar niet veel.

Ok, zelf vond ik Heos wat schel en blikkerig klinken en het sonos vooral wat warmer en voller.

Citaat van: tonv op februari  5, 2024, 17:24:01Ik heb in de keuken ook een 32 inch LG tv, en daaronder een Sonos Ray.
Geen ervaring met Heos.

Die Ray is het kleine broertje van de Beam toch? Valt deze binnen de breedte van de tv? Kan je deze linken via meerdere systemen zoals bijvoorbeeld airplay? En bevalt het geluid trouwens?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

tonv

Citaat van: Witalik op februari  6, 2024, 19:27:00Dat leek mij eerst ook, alleen lees ik vooral dat sonos een stapje voor heeft, en zelf ervaar ik dat ook wel een beetje. Maar juist omdat ik Airplay 2 ondersteuning heb met marantz kan ik die manier niet gebruiken dan ipv Heos?

Ok, zelf vond ik Heos wat schel en blikkerig klinken en het sonos vooral wat warmer en voller.

Die Ray is het kleine broertje van de Beam toch? Valt deze binnen de breedte van de tv? Kan je deze linken via meerdere systemen zoals bijvoorbeeld airplay? En bevalt het geluid trouwens?


Klopt, heb in de woonkamer de Beam, die is groter.
Geluidskwaliteit vind ik erg goed, maar ja, dat is ook persoonlijk natuurlijk, je kunt het ook nog afstellen zoals jij dat fijn vind.
Hij heeft geen HDMI, er zit een optische kabel bij, je bedient het tv geluid met de A.B. van de tv.

Airplay 2 ondersteund hij ook.

Witalik

Citaat van: tonv op februari  6, 2024, 22:13:17Klopt, heb in de woonkamer de Beam, die is groter.
Geluidskwaliteit vind ik erg goed, maar ja, dat is ook persoonlijk natuurlijk, je kunt het ook nog afstellen zoals jij dat fijn vind.
Hij heeft geen HDMI, er zit een optische kabel bij, je bedient het tv geluid met de A.B. van de tv.

Airplay 2 ondersteund hij ook.

We hebben nu een fresh 'n rebel soul bleutooth speaker erboven staan, dit is ook prima, ik neem aan dat een sonos ray hier minimaal hetzelfde of wellicht zelfs beter zou moeten zijn.

Thanks voor je input! Wellicht kan ik hiermee gewoon hetgeen wat ik afspeel (via airplay2) op mijn Marantz ook op de sonos laten afspelen.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"