iPad/iPhone als AB

Gestart door J.A.F._Doorhof, mei 25, 2010, 22:04:03

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nosoforos

#75
Je bedoelt vanwege de gyrometer? Het zou wel kunnen inderdaad, alleen de meeste mensen hebben hun apparatuur toch dicht bij elkaar staan, of boven op elkaar. Lijkt me dan praktisch niet werken vanwege de kleine marge. De RedEye werkt ook met de accelerometer, dus die kan ook door bewegen met de iPhone acties uitvoeren. Ik ga eens checken of dat ook met iRule kan (al lijkt het mij niet handig, een afstandsbediening wil je toch rond kunnen "gooien" zonder dat er dan opeens allemaal dingen gebeuren ;)

bartus

@ Nosoforos. Hoe werkt iRule nu eigenlijk precies want ik zie een grote verscheidenheid aan hardware op hun site  :threadclosed:

Groet,

Bartus 

Nosoforos

iRule werkt met hardware van Global Cache. Global Cache heeft meerdere apparaten in het assortiment. De nieuwste is de iTach, waarvan er ook weer verschillende uitvoeringen bestaan. Het komt allemaal op hetzelfde neer: je verbindt je iPhone met wifi met zo'n apparaat en dat apparaat zendt IR signalen uit (of rs232 als je een uitvoering hebt die dat kan).

bartus

Mh, hoewel dat dus meer opties opleverd vind ik het geheel nogal houtje touwtje, doe het zelf, knutsel uurtje, aan doen. Vooral dat zelf schrijven van de remote layout zie ik niet zo zitten.

greetz,

Bartus

Nosoforos

Met alle opties zal het een hoog "doe het zelf"-gehalte hebben, tenzij een fabrikant zelf een officiële remote app levert bij apparatuur. Anders zit er immers niets anders op dan het zelf in te programmeren (net als met iedere universele remote).

PKfotografie

hoop dat ze snel hier in de winkel liggen



lijkt me stukken prettiger werken iig als mijn



als het goed is is er vrij weinig voor nodig om hem te laten werken.
misschien alleen mijn systeem even updaten van 1.8 naar 2.0 om wat aanpassingen in de layout te kunnen maken maar ook hier voorzie ik niet echt problemen.

)p(

Er is nu een app in de appstore om de logitech squeezeboxen aan te sturen;

Squeezepad:

http://itunes.apple.com/us/app/squeezepad/id380003002


Nosoforos

iRule voor voor de iPad is zojuist verschenen! (De nieuwste versie voor de iPhone is ook net uit)

http://iruleathome.us1.list-manage.com/track/click?u=5825ac4933693718bca1292ae&id=aa3b8c8160&e=9036ab4f6a

PKfotografie

Citaat van: PKfotografie op juli 15, 2010, 20:38:17
hoop dat ze snel hier in de winkel liggen



lijkt me stukken prettiger werken iig als mijn



als het goed is is er vrij weinig voor nodig om hem te laten werken.
misschien alleen mijn systeem even updaten van 1.8 naar 2.0 om wat aanpassingen in de layout te kunnen maken maar ook hier voorzie ik niet echt problemen.

binnen, eff uurtje klooien, maar het werkt op elkaar. :D

nu maar eens na denken hoe ik sommige functies ga benutten

ReneG

Dat irule kan je dat ook gebruiken met een htpc waar xbmc op staat ?

Sullivan

#85
Heb je een licentie voor de iRule Builder nodig om remotes te kunnen 'bouwen' of kan je dat ook op de iPhone zelf doen?

Heeft iemand goede ervaringen met het kopen van Global Caché producten in het buitenland (snel en betrouwbaar)?

bartus

Hoi wie gebruikt de iPad al voor zijn of haar squeezebox? Ik gebruik zelf de web interface en dat bevalt me prima. Vooral met mijn grote bibliotheek is het erg prettig hoewel ik wel hoop op een app die het een en ander nog verbeterd. Zo is scrolled bijvoorbeeld niet handig hoewel het wel werkt met als je met 2 vingers tegelijk scrolled.

Groet,

Bartus

TheSpeedSkater

Is er al een programma voor de iPad waarmee ik mijn hele HT kan aansturen?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

bmateijsen

Citaat van: TheSpeedSkater op augustus  3, 2010, 20:21:25
Is er al een programma voor de iPad waarmee ik mijn hele HT kan aansturen?

Ja en nee, op dit moment is Red Eye geintroduceerd, echter is die voor de Itouch en nog niet voor de Ipad.
Verder is er wel wat in ontwikkeling, maar nog niet perfect....

PKfotografie

Citaat van: TheSpeedSkater op augustus  3, 2010, 20:21:25
Is er al een programma voor de iPad waarmee ik mijn hele HT kan aansturen?

ik stuur heel mijn huis aan via de ipad, maar de ipad is dan dus alleen een losse interface, die ik gebruik om mijn domotica systeem aan te sturen. werkt echter wel lekker vlot.

bmateijsen

Citaat van: PKfotografie op augustus  3, 2010, 21:47:04
ik stuur heel mijn huis aan via de ipad, maar de ipad is dan dus alleen een losse interface, die ik gebruik om mijn domotica systeem aan te sturen. werkt echter wel lekker vlot.

Ik zie dat je gebruik maakt van Control4, deze hebben inderdaad een Itouch/ Ipad interface, en zo zijn er wel meer, waaronder Crestron.

TheSpeedSkater

Citaat van: bmateijsen op augustus  3, 2010, 21:39:07
Ja en nee, op dit moment is Red Eye geintroduceerd, echter is die voor de Itouch en nog niet voor de Ipad.
Verder is er wel wat in ontwikkeling, maar nog niet perfect....
Dus ik moet gewoon maar even afwachten...
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

PKfotografie

Citaat van: bmateijsen op augustus  3, 2010, 22:41:48
Ik zie dat je gebruik maakt van Control4, deze hebben inderdaad een Itouch/ Ipad interface, en zo zijn er wel meer, waaronder Crestron.

yup, alleen crestron, of amx hebben voor mij de beperking dat ik het niet kan programmeren.
amx kan ik wel iets aanpassen maar een complete installatie is buiten mijn kunnen.
crestron programmatuur zou makkelijker moeten zijn maar heb ik geen ervaring mee, wel de installatie maar niet het programmeren.
dus had de keuze uit vantage of control4. hiervan is vantage veel meer iets waarmee je leuk de verlichting kan sturen. (stukken lastiger voor de av apparatuur).
en control4 is naar mijn inzicht wat sterker in av. (en de verlichting is makkelijk te realiseren in bestaande bouw. iets wat bij de meeste domotica spullen niet echt te doen is )

heb een jaar moeten wachten op een betaalbaar touchscreen maar kan niet anders zeggen als dat ik er blij mee ben.
ook het switchen tussen aps en het weer aanmelden in het systeem en status opvragen kost (als ik even gok, een sec of 5) dus das goed te doen.

ook het integreren was maar een kleine ingreep dus dat was wel prettig. (langste duurde het updaten van 1.8 naar 2.0. niet noodzakelijk maar wil wel graag laatste van het laatste hebben om lekker te kunnen testen)

ps. heb ook wel bugs kunnen creeren ondertussen maar niet iets wat ernstig is

PKfotografie

Citaat van: TheSpeedSkater op augustus  3, 2010, 22:46:10
Dus ik moet gewoon maar even afwachten...

wat is je verwachtings patroon? wat wil je kunnen. en tegen welk budget?

TheSpeedSkater

Alles simpel aansturen via de iPad. Geen zin om flink te investeren voor een systeem in mijn HT.
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

PKfotografie

Citaat van: TheSpeedSkater op augustus  3, 2010, 22:55:16
Alles simpel aansturen via de iPad. Geen zin om flink te investeren voor een systeem in mijn HT.

is voor mij nog niet duidelijk wat je er aan wil spenderen.

wil je iets wat alleen met IR werkt? redelijk lowbudget. of heb je er een maandsalaris voor over en neem je iets wat ook rs232 bv. snapt?


bij flink investeren denk ik meteen aan amx . crestron. maar zitten natuurlijk wel wat stapjes tussen

TheSpeedSkater

Ligt eraan wat je onder een maand salaris verstaat ;)

Al mijn apparaten werken met ir, dus dat lijkt me wel het makkelijkste.... En waarschijnlijk het goedkoopste.

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

PKfotografie

Citaat van: TheSpeedSkater op augustus  3, 2010, 23:06:17
Ligt eraan wat je onder een maand salaris verstaat ;)

Al mijn apparaten werken met ir, dus dat lijkt me wel het makkelijkste.... En waarschijnlijk het goedkoopste.



das waar, ook minst betrouwbaar.

(ben ook geen verkoper dus prijzen kan ik ook niet zomaar ophoesten)

maar een control4 set, voor alleen je HT (als alles idd alleen IR is ) voor een dik maand salaris kunnen realiseren.
nadeel voor jullie is dat je het niet zelf mag programmeren. dus daar zou je altijd een dealer voor moeten hebben. maar dat is in een dag gedaan als het 1 zone op IR is.

danielo

Grootste nadeel van IR is dat je geen feedback hebt wat toch noodzakelijk is vind ik. Ik zou zeker zoeken naar een systeem dat 2-way is en dat zit je dus wel vast aan iets dat direct tcp/ip doet of rs232

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

TheSpeedSkater

Maar kan dit dan nog steeds met de iPad?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog