nieuwe versterker? toch eerst een eindversterker!

Gestart door dre73, juli 26, 2008, 17:45:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

garmtz


MarkD

#51
Ja hoor, doen het zelfs op een Marantzje... (zie onder).


Alhoewel ik stiekem erg benieuwd ben wat een dikke eindbak of juist een buizenversterker zou kunnen doen.
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

etienne v

Citaat van: garmtz op augustus  4, 2008, 19:01:30
Proac makkelijk aan te sturen??
Toch volgens   Stereophile  :
CitaatMeasurements :

You don't get something for nothing, and the price to be paid for the Response 2.5's impressive bass extension is a low sensitivity: I calculated 2.83V to raise just 83dB (B-weighted) at 1m, which is hardly more sensitive than an LS3/5a! The speaker is easy on the partnering amplifier, however, as its impedance (fig.1) only drops below 8 ohms in the lower midrange, and then not by much.

Maar mischien  niet gevoelig genoeg voor de bij mij iets tegenvallende PrimaLuna ?

mvg etienne

solitaire

elk nadeel heb ze voordeel ...

Het fijne van de PM versterkers is dat afgezien van de goed gedimensioneerde trafo de voeding niet zo straf is: als de versterker/luidspreker combi goed klikt klinkt het vaak ook direct erg goed !

Als ik me het goed herinner draait ook Ferry (HiFiStudio Weerdinge, dealer van beide merken) regelmatig met een combi PM/Proac.



Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

TornadoGo

Gisteren een avondje wezen luisteren bij Dre. Het wordt inderdaad flink warm in zijn luisterruimte, het is ook opvallend hoe snel het weer afkoelt op het moment dat de eindversterkers worden uitgezet (je voelt het vrijwel direct).

Voor wat betreft het luisteren: Het is een hele mooie set! Het heeft me doen verbazen wat een verschil een interlink en zelfs een stroomkabel kan maken.

Heeft iemand ervaring met het Pearl Jam album 'Ten' en dan vooral met hoe die klinkt? We trokken gisteren beide de conclusie dat er weinig 'drive' en 'punch' in zit, niet echt spannend om naar te luisteren.

Dre: Dank voor een leuke avond en ik ben benieuwd wat de andere stroomkabel op de VV en de audioquest interlinks gaan brengen!
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

bmateijsen

Citaat van: TornadoGo op augustus  6, 2008, 09:02:27
Heeft iemand ervaring met het Pearl Jam album 'Ten' en dan vooral met hoe die klinkt? We trokken gisteren beide de conclusie dat er weinig 'drive' en 'punch' in zit, niet echt spannend om naar te luisteren.

Alleen op Vinyl.... de CD uitvoering is beetje plat.

dre73

er was me al eerder opgevallen dat er weinig energie in het hoge middengebied zat,dit was wel een stuk beter na een filter aanpassing maar na het verwijderen van de quadlink en het plaatsen van andere netkabels was dit aanzienlijk beter.
uiteraard heeft elk voordeel een nadeel ::)
de weergave is minder vloeiend en gedetaileerd als met de quadlink........

ik moet wel zeggen dat mijn ruimte al totaal niet meewerkt in het middengebied.

de laatste keer dat ik de pearl jam cd had gedraaid was al weer een jaar of 2 geleden,toen stond er nog een hele andere installatie te spelen.

erg leuk was hoe tommy regeerde op de invloed van de bekabeling ;D
conclusie:kabels hebben geen invloed :P

ik ga vandaag toch maar weer eens kijken of ik geen afzuiging in de ruimte kan maken die onhoorbaar is(lees nagenoeg onhoorbaar ;D)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Maximus_Aurelius

Citaat van: bmateijsen op augustus  6, 2008, 09:05:53
Alleen op Vinyl.... de CD uitvoering is beetje plat.


Helemaal mee eens wat je zegt over de uitvoering van Ten op cd.
Wel jammer want het is een fantastisch album , vooral song Black :-*
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

dre73

gisteren even een paar winkels ingewandeld voor wat advies/aanraders ::)
van zeer mooi tot zeer triest was de ervaring:
-zaak 1  vraag:wat is je budget?
        antwoord:rond de 3500!!
        dan zal de naim voor en eind combi van 5000 euro wel wat voor je zijn ???
        en dan had ik nog geluk ook:de prijzen van naim zijn flink gedaald ivm de slechte stand van de pond...
        daar was ik snel klaar ;D
-zaak 2 begon met complete nonsens en slap gelul(wel erg gezellig ;D)
           antwoord:gewoon een airco kopen,zonde van je set 8)
-zaak 3 misschien is deze accuphase iets voor je?
           antwoord:maar die haalt het niveau toch niet van de pl`s?
           daar zit ook wel wat in zegt ie dan ::)
           misschien deze musical fidelity?(5500 euro!!)
           want die haalt wel een hoger niveau :-X

ofwel een middagje amsterdam voor jan met de korte achternaam(ik had beter naar strand kunnen gaan!)
       
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

solitaire

en dan sla jij je er wel weer door heen, met de ervaring die je hebt

maar 99% van de audio-novices is nadien uit het veld geslagen, en koopt een TodayEvenBetterForLess setje bij MM

>:D


[end of rant]


Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

dre73

inderdaad wolf,ik laat me niet uit het veld slaan ;)
tevens was ik in amsterdam om een stukje ebben te halen ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

solitaire

ja ja, die vervelende warme buizen omkapselen met ebbenhout

slim

mooi ook

:-X

???


W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

dre73

Citaatals je de 'ebben driehoekjes + Clearlight-Audio RDC 5' route neemt kunnen (moeten eigenlijk ...) de spikes blijven; in deze situatie raad ik gebruik van soundcare af, net als trouwens onderzet-schoteltjes

kwartje al gevallen? ;D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

solitaire

Citaat van: dre73 op augustus  7, 2008, 17:11:00
kwartje al gevallen? ;D

yep, die link had ik al gelegd ... je weet dat dit maatgesneden oplossingen waren ?

een aantal (ont-)koppelaars hebben een brede inzet, en de ebbenhouten piramide is relatief breed inzetbaar, maar zeker ook geen one-size-fits-all gebeuren ...

natuurlijk is zelf experimenteren leuk en leerzaam  ;)



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

blue-eyes

Citaat van: dre73 op augustus  7, 2008, 16:28:41
gisteren even een paar winkels ingewandeld voor wat advies/aanraders ::)
van zeer mooi tot zeer triest was de ervaring:
-zaak 1  vraag:wat is je budget?
        antwoord:rond de 3500!!
        dan zal de naim voor en eind combi van 5000 euro wel wat voor je zijn ???
        en dan had ik nog geluk ook:de prijzen van naim zijn flink gedaald ivm de slechte stand van de pond...
        daar was ik snel klaar ;D
-zaak 2 begon met complete nonsens en slap gelul(wel erg gezellig ;D)
           antwoord:gewoon een airco kopen,zonde van je set 8)
-zaak 3 misschien is deze accuphase iets voor je?
           antwoord:maar die haalt het niveau toch niet van de pl`s?
           daar zit ook wel wat in zegt ie dan ::)
           misschien deze musical fidelity?(5500 euro!!)
           want die haalt wel een hoger niveau :-X

ofwel een middagje amsterdam voor jan met de korte achternaam(ik had beter naar strand kunnen gaan!)
       

Moraal van het verhaal: zeggen dat je budget 2000 euro is. Krijg je aanbiedingen van sets van 4000 euro, daar wormvormig aanhangsel je nog 500 euro af.
Voila, je budget is gehaald!

Jij blij: budget neutraal ;)
Winkel blij: weer een klant meer verkocht dan de klant normaliter wilde uitgeven ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

dre73

CitaatWinkel blij: weer een klant meer verkocht dan de klant normaliter wilde uitgeven

bij zo`n benadering ben je mij al kwijt als klant ;)

ik wil eerlijk en direct behandeld worden,geen onzin gelul*l.

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

hifi | Roderick

Citaat van: dre73 op juli 26, 2008, 17:45:19
een aantal punten waar ie aan moet voldoen:
-rustig hoog
-gedetaileerd
-muzikaal
-geen enorme hitte afgeven ;D

uiteraard sta ik open advies ;)

Zijn de CI Audio D-200 monoblocks niks voor je? :)

dre73

toevallig gisteren een shootout(tje)gehouden met diverse klasse d versterkers:de primaluna`s klinken beter ;)(maar niet al te veel)

daar komt nog bij dat ik de primaluna`s ipv een klasse d heb gekocht dus:sorry,maar bedankt.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

blue-eyes

#68
Citaat van: dre73 op augustus  7, 2008, 18:31:15
bij zo`n benadering ben je mij al kwijt als klant ;)

ik wil eerlijk en direct behandeld worden,geen onzin gelul*l.



Het was natuurlijk ook een geintje. Wat jij wil zou ook normaal zijn. Echter zijn dat soort winkels dun gezaaid. Maar dat zijn wel de winkels waar de echte liefhebber van hifi komt.

Helaas zijn deze dun gezaaid blijkt maar weer.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

frank2

enkele goede winkels:
BB&G, AV123, WenWaudio, hobo hifi enschede (wel de goede, dus hifi studio city) en zo zijn er vast nog wel meer....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

dre73

bb&g staat bij mij ook zeer hoog aangeschreven,tenminste de helft ;D(die ander heb ik nog nooit gezien ;))
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

bmateijsen

Die helft is net met verlof ivm geboorte van zijn zoon. Dus ik heb het even wat drukker, anders had ik je al gemaild ;).

Groet,

Bjorn

Citaat van: dre73 op augustus  8, 2008, 16:47:30
bb&g staat bij mij ook zeer hoog aangeschreven,tenminste de helft ;D(die ander heb ik nog nooit gezien ;))

dre73

die indruk had ik al ;)
aangezien ik echt de klank van de primaluna niet kwijt wil,wil ik toch de prologue two eens proberen......
hoe zie jij deze staan tov de three en seven combi?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

bmateijsen

Qua warmte... het scheelt je 4 x KT88 ;).
Met name iets minder ballen met de DL-2, snellere opwarmtijd.

Citaat van: dre73 op augustus  8, 2008, 17:09:37
die indruk had ik al ;)
aangezien ik echt de klank van de primaluna niet kwijt wil,wil ik toch de prologue two eens proberen......
hoe zie jij deze staan tov de three en seven combi?

dre73

CitaatMet name iets minder ballen met de DL-2, snellere opwarmtijd.

die ballen heb ik volgens mij niet onwijs nodig voor mid/hoog ;D
de snellere opwarmtijd klinkt me als muziek in de oren,de prologue three heeft wel aardig de tijd nodig,zeker na een paar dagen uit gestaan ter hebben.

en kwa kwaliteit van de weergave:detail,lucht en dynamiek?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.