samsung le32r51b

Gestart door angel66, juli 27, 2005, 09:12:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FrankB

Citaat van: Ettepet op augustus  5, 2005, 13:26:10
Ik heb gisteren redelijk uitgebreid de Samsung LE32R51b bekeken bij BCC, en ik vond het resultaat ver beneden de maat.  Een dvd-tje (via SCART) afgespeeld van Vertical Limit gaf een bijzonder uitgesmeerd plaatje, ook het rood en donkerdere plekken waren ver van goed.  De nabij hangende Philips 32 inch 9966 (LCD) deed het in de meeste opzichten veel beter!

Afstelling. Dat smeren zie ik bij mijn Samung niet, wel staan een aantal kleuren niet goed en moet ie bijgesteld worden. Wat algemene instellingen heb ik zelf al gedaan. Bv contrast naar beneden  :o
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Erik

Via scart afspelen lijkt me ook niet echt slim
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

FrankB

Citaat van: Erik op augustus  5, 2005, 14:07:12
Via scart afspelen lijkt me ook niet echt slim

Liever via DVI uiteraard, maar component is ook wel goed
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Ettepet

#53
Citaat van: Erik op augustus  5, 2005, 14:07:12
Via scart afspelen lijkt me ook niet echt slim
De kwailiteit was zo belabberd dat dat echt niet meer aan de SCART lag.

Mogelijk dat er nog het e.e.a. valt te verbeteren via de instellingen, maar hij haalt bij lange na niet wat ik er van hoopte/verwachtte.  Ik zal de 9966 en 9830 van Philips nog wel nader aan de kaak stellen, al zijn die nogal prijzig. :-\

FrankB

Citaat van: Ettepet op augustus  5, 2005, 14:25:12
De kwailiteit was zo belabberd dat dat echt niet meer aan de SCART lag.

Mogelijk dat er nog het e.e.a. valt te verbeteren via de instellingen, maar hij haalt bij lange na niet wat ik er van hoopte/verwachtte.  Ik zal de 9966 en 9830 van Philips nog wel nader aan de kaak stellen, al zijn die nogal prijzig. :-\

Raar hoor. Zo slecht vind ik 'm echt niet. Hij geeft bij mij prima beeld. Er zijn zeker mooiere, maar niet voor deze prijs.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Joopj

#55
Waarschijnlijk toch een kwestie van de instellingen. Het kan wellicht ook exemplarisch zijn, zoals ik ondervond bij de 40inch die bij MM niet scherp was te krijgen. De 32inch daarentegen was "een plaatje".
FrenkB kreeg een toestel afgeleverd dat zo dood was als een pier.
Ik word toch wat huiverig richting Samsung door dit soort ervaringen.
Daarentegen zijn er ook goede ervaringen, zoals uit dit Forum blijkt.
In elk geval bij voorgenomen aanschaf het beoogde toestel in de winkel laten uitpakken, aansluiten en instellen ter controle, anders de koop afblazen. Het gaat tenslotte niet om de aanschaf van een pakje boter!




FrankB

Je kunt altijd vragen of ze het te kopen exemplaar controleren voor je. Daarnaast kun je 'm zo omruilen bij een goede winkel, zoals waar ik 'm heb gekocht. Dus inderdaad slecht dat het gebeurd, maar goed hoe er mee om is gegaan. Dat verdiend ook een pluim, het blijven tenslotte apparaten. En we praten niet over highend, ook al is het een hoop geld.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

kippekop

Via een beetje goede scart hoort het er gewoon goed uit te zien hoor, ongeacht instellingen... alleen moet je niet een dvd met enorm veel donkere scenes nemen, daar scoren ze gewoon lager in.
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

angel66

oh das lekker dan ;D
moet je uitkijken welke dvd je neemt

kippekop

Als je een dvd neemt die echt alleen maar ondergrond afspeelt, ja...dan worden de contrasten onduidelijker, dan wil het nog wel eens één groot vlak worden. Is alleen bij extreme scenes...bij de rest vingertjes aflikken zo mooi :)
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Ettepet

Heb de "Video" gekocht, en daar zijn ze ook niet bijster enthousiast over de beeldkwaliteit van de Samsung (hij staat bijna onderaan in het lijstje).  De Philips-schermen die in de winkel al positief opvielen staan zoals verwacht bovenaan qua beeld.  Een goed blad met een verrassend betrouwbaar oordeel, zoals me in het verleden al meerdere malen was opgevallen.

Ettepet

Citaat van: kippekop op augustus  7, 2005, 14:54:08
Als je een dvd neemt die echt alleen maar ondergrond afspeelt, ja...dan worden de contrasten onduidelijker, dan wil het nog wel eens één groot vlak worden. Is alleen bij extreme scenes...bij de rest vingertjes aflikken zo mooi
Hmm.. ik zou dat eens moeten zien.  Behalve de uitgesmeerde vlakken vond ik het rood niet mooi, en zoals gezegd bij donkere scenes opvallend snel een pikzwart scherm.

kippekop

Citaat van: Ettepet op augustus  7, 2005, 15:07:31
Hmm.. ik zou dat eens moeten zien.  Behalve de uitgesmeerde vlakken vond ik het rood niet mooi, en zoals gezegd bij donkere scenes opvallend snel een pikzwart scherm.

Ja, ik ben echt benieuwd of dit opgelost is na de calibratie. Een hele hoop gepruts met de instellingen heeft voor mij echt een enorme boel gedaan...ik heb het nog maar ZELDEN. Het lijkt ook alsof de lcd iets moet inspelen, misschien was het een zeer nieuw model, maar het kan natuurlijk ook gewoon aan de samsung liggen. Er zit een soort supercontrast iets op die het contrast tot 3000:1 moet opkrikken, dit zorgt hier juist erger voor en moet uitgeschakeld worden als ik de eigenaars op avforums mag geloven.
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

angel66

er schijnt al weer nwe firmware te zijn.
voor o.a de tearing op sommige toestellen.

zie kieskeurig.

Djang

Ojajoh  ;)
Op AV forums staat er een 130 pagina's grote thread met alle info over dit probleem :D
receiver: denon avr-x2000 , speakers: wharfedale diamond 8 serie, plasma: LG 50pz250, kabels: qed, console: wii u,

Ray

Vandaag is ook mijn Samsung LE32R51B binnengekomen, helaas heeft hij 1 dode pixel, kleur rood bijna in het midden van het scherm  :(.

Ik kijk voornamelijk tv en ik vind dat hij analoog toch een mooi plaatje tevoorschijn toverd.

Voor de dode pixel ga ik wel nog even bellen.

Ettepet

Volgende maand verschijnt de LE40M61B op de markt, de opvolger van de huidige lijn.  De 40"-versie gaat om-en-nabij 3500 euro kosten in de winkel.

FrankB

Citaat van: Ray op augustus 26, 2005, 18:53:57
Vandaag is ook mijn Samsung LE32R51B binnengekomen, helaas heeft hij 1 dode pixel, kleur rood bijna in het midden van het scherm  :(.

Ik kijk voornamelijk tv en ik vind dat hij analoog toch een mooi plaatje tevoorschijn toverd.

Voor de dode pixel ga ik wel nog even bellen.

Samsung schijnt dan langs te komen, en als ie in het midden van het scherm zit krijg je een nieuwe.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Ray

Citaat van: FrenkB op augustus 27, 2005, 08:00:35
Samsung schijnt dan langs te komen, en als ie in het midden van het scherm zit krijg je een nieuwe.
De dode pixel zit helaas niet precies in het midden, hij zit een beetje naar rechts. Maar heb gebeld en de mijne kan ingeruild worden voor een nieuwe  :). Kan wel even duren, daar de tv besteld moet worden.

Valt me wel op dat ik dit type, in geen een winkel heb gezien, de r41 zie wel overal. Schijnbaar een gewild model ofzo.

PaulB.

Hi,

Citaat van: Ray op augustus 27, 2005, 19:03:06
Valt me wel op dat ik dit type, in geen een winkel heb gezien, de r41 zie wel overal. Schijnbaar een gewild model ofzo.
Nope, heeft niks met populair te maken maar alles met de leveranties van Samsung: voor grote winkelketens(r41) of naar internet/kleine winkels(r51).
Enige verschil tussen de twee is trouwens alleen de vormgeving:bij r41 rechte zwarte omlijsting onderaan, bij de r51 met een puntvorm.

MvrGr. Paul
You Worry, You Die. You Don't Worry, You Die. So Don't Worry!

angel66

zit nog steeds in de twijfel.
olie&olie zeggen dat ik beter een sharp kan kopen

PaulB.

Hi,

Citaat van: angel66 op september  7, 2005, 09:58:03
zit nog steeds in de twijfel.
olie&olie zeggen dat ik beter een sharp kan kopen
Ook een prima keuze.
De nieuwe serie van Sharp heeft ook HDMI, alleen zijn er 2 modellen met 2 verschillende resoluties.
De PD50 met 960x540, de GA6 met 1366x768. Allebei zeer mooi(persoonlijk)

Suc6 met de keuze,

MvrGr. Paul
You Worry, You Die. You Don't Worry, You Die. So Don't Worry!

angel66

is die samsung nou een goede koop of niet?


gewoon doen maar

kippekop

Yep, volgens mensen op avforums is tearing nu eindelijk door samsung erkend en kan het gewoon opgelost worden door een belletje naar samsung.

Verder een prima tv naar wat ik heb gehoord, alleen het niet handmatig aanpassen van de blacklight vind ik een groot probleem.
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

angel66

hey kippekop ;D

wat houd dat in met die backlight?