R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Gestart door R, februari 29, 2004, 23:45:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

R

#4025
Hoe het er bij ligt, zijn erg tevreden!

CoSo


Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

R

Komt van fm janssen tapijten.

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 18, 2012, 16:56:18
Inderdaad! Waar heb je het gekocht?

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

R


Perfectionist

Een beter forum begint bij jezelf.

Jean Sibelius

Citaat van: R op augustus 18, 2012, 16:27:25
Hoe het er bij ligt, zijn erg tevreden!
Wauw, erg mooi kleed! 8)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Perfectionist

Citaat van: R op augustus 18, 2012, 22:21:19
Komt van fm janssen tapijten.

Tapijt wordt vaak op bezuinigd maar maakt imo een interieur echt ad. Wij hebben er eentje van de Millener Poort en je kunt daarin echt alles zelf samenstellen om een optimale kleuren match te hebben...
Een beter forum begint bij jezelf.

Bas Akkerman

Citaat van: Perfectionist op augustus 19, 2012, 11:52:28
Tapijt wordt vaak op bezuinigd maar maakt imo een interieur echt ad. Wij hebben er eentje van de Millener Poort en je kunt daarin echt alles zelf samenstellen om een optimale kleuren match te hebben...
Klopt, ik ben ook geneigd om door te sparen en een écht mooi kleed te kopen. In ieder erg mooie kleden bij Janssen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

R

Eens, vond dit al vrij stevig aan de prijs, zeker met een wat grotere maat. Het is het echter zeker waard, prachtige materiaal en uitstraling.

Citaat van: Perfectionist op augustus 19, 2012, 11:52:28
Tapijt wordt vaak op bezuinigd maar maakt imo een interieur echt ad. Wij hebben er eentje van de Millener Poort en je kunt daarin echt alles zelf samenstellen om een optimale kleuren match te hebben...

kippekop

#4036
Erg mooi kleed, maar praktisch...veel plezier met het vloeken als je gaat stofzuigen. En ja, ik heb ook zo'n soort kleed  ;)
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Perfectionist

Daar heb ik een werkster voor.  :D
Een beter forum begint bij jezelf.

kippekop

Citaat van: Perfectionist op augustus 19, 2012, 17:53:14
Daar heb ik een werkster voor.  :D

Haha! Nou, ik heb al vier weken kraambezoek, ik kan zuigen wat ik wil, maar die verdraaide muisjes blijven zich op de meest rare plekken in (met name) het kleed melden  ;D
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Perfectionist

Tjonge wist ik niet, proficiat nog!   8)

Je hoort dan steeds de stofzuiger tikken idd van al die muisjes...

Een beter forum begint bij jezelf.

R


beunky

@ R: erg mooi carpet!
Zo te zien een volumekarpet in plaats van gefestonneerd (en sowieso niet gebandeerd), klopt dat?

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 19, 2012, 12:21:56
Klopt, ik ben ook geneigd om door te sparen en een écht mooi kleed te kopen. In ieder erg mooie kleden bij Janssen.

Ga zeker ook eens shoppen bij een tapijtwinkel die Edel Tapijt verkoopt, Edel heeft in haar assortiment een aantal bijzonder mooie tapijten die zich heel goed lenen voor een mooi volume karpet, wij hebben bijvoorbeeld zelf van de Wild Romance een leverkleurig volume karpet laten maken:



Dat is een heel erg mooie polyamide kwaliteit, voelt superzacht aan. Is ook een hele zware kwaliteit, 1.440 gram/m2. Voor een tapijt met een poolhoogte van (uit mijn hoofd) 5 of 6 mm uitzonderlijk.
Had bij ons de voorkeur ten opzichte van de wol en polypropyleen kwaliteiten.
Linkje: http://www.edelgroupcollection.com/?page=polyamide/wild_romance
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Bas Akkerman

Dank je voor de tip beunky! Ik had begrepen dat een hoogpolig kleed van wol de beste akoestische eigenschappen heeft, dus daar gaat mijn eerste keus naar uit.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

beunky

Het gaat niet alleen om hoogpolig, het gaat ook om het tuftgewicht, immers hoe meer draden er op een tuftdoek zitten, hoe meer gewicht, hoe beter het is.
Moet zeggen dat het bij ons ook behoorlijk dempt.

Maar als je per sé hoogpolig wilt, is de Verdi een hele mooie kwaliteit: http://www.edelgroupcollection.com/?page=polyamide/verdi
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Bas Akkerman

Nee, hoeft zeker niet per sé hoogpolig. Eigenlijk zelfs liever niet met mijn stoel, maar alles voor de audio hè?
Sorry voor de topicvervuiling R... :blush:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

beunky

Ik vraag me serieus af wat beter is, een zwaardere kwaliteit (meer draden) of hoogpolig (langere draden).
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Bas Akkerman

Gevoelsmatig houden langere draden meer trillingen vast in de lucht er tussen. Zwaardere kwaliteit lijkt me juist het tegenovergestelde effect hebben en meer geluid "terugkaatsen". Dus hoogpolig is dan meer absorberend, zwaardere kwaliteit meer reflecterend. Eens kijken of er al een apart topic over is...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

R

?Que? Ken beide termen niet ;) Het zijn uitstekende lussen vanaf een ondertapijt. Hier kun je het wel zien denk ik: http://www.tapijten.nl/shop/malmo-101.html

Citaat van: beunky op augustus 19, 2012, 19:09:25
@ R: erg mooi carpet!
Zo te zien een volumekarpet in plaats van gefestonneerd (en sowieso niet gebandeerd), klopt dat?

beunky

Volume karpet is met een dikke rubberen onderlaag, waar het tapijt met een stuk overlenge omheen gevouwen zit. Randafwerking is onzichtbaar.



Gefestonneerd is met een zichtbare randafwerking, ziet er zo uit:



Gebandeerd is met een bandafwerking:



Dan kun je ook nog blind festonneren, maar echt blind is dat natuurlijk niet.

Wil je het zeker weten, kijk dan aan de onderkant of er een dikke rubberen laag onder zit.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

R

Het ondertapijt lijkt gefestonneerd. Weer wat geleerd ;)