Pioneer Plasma-News: 7G-Modellen

Gestart door koffieleut, juli 17, 2006, 19:45:49

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

koffieleut

Die bereits 7. Generation der Pioneer Plasma Geräte geht neue Wege und setzt mit sechs neuen Modellen ganz auf die One Body-Strategie. So besitzen alle neuen Modelle integrierte Lautsprecher und zahlreiche Anschlussmöglichkeiten direkt an der Geräte Front- und Rückseite. Die Verbesserungen beschränken sich jedoch nicht auf kosmetische Details – vielmehr wurde die Bildqualität der 7G Panels durch Weiterentwicklung der Pure Black Technologie und der Direct Colour Filter Technologie nochmals deutlich verbessert, um dem Referenzanspruch der Pioneer Plasma-TVs gerecht zu werden. Die herausragende Performance und der äußerst ökonomische Verbrauch sollen die 7. Plasma-TV Generation von Pioneer zum Maß der Dinge in der Flachbildschirm Premium-Liga machen. 

Dank ,,PUREBLACK Panel 2" erreicht die 7. Plasma-Generation im Vergleich zu den 6G Modellen eine um 20 Prozent effizientere Lichtentladung und somit eine höhere Leuchtstärke. Der neue "Direct Colour Filter 2" sowie die ,,Intelligent Colour" Technologie gewährleisten selbst bei sehr hellen Lichtverhältnissen eine Kontraststeigerung von bis zu 10%. Der Schwarzwert konnte ebenfalls weiter verbessert werden und störende Reflexionen auf der Frontscheibe werden von dem "Direct Colour Filter 2" vollständig eliminiert. Die 7G Plasma TVs von Pioneer bieten somit zu jeder Tageszeit und bei unterschiedlichsten Lichtverhältnissen eine hervorragende Bildqualität.

Eine weitere Verbesserung in der digitalen Bildverarbeitung wird mit der ,,PURE Drive 2 HD" Technologie erzielt, die Bilder realistisch und besonders detailreich reproduziert. Erreicht wird dies unter anderem durch die neue ,,Block Noise Reduction" (BNR), die insbesondere bei HDTV auftretende MPEG-Fehler wirkungsvoll eliminiert.

Die sechs neuen Plasma-TV Modelle sind mit der Premium- und der Premium+-Linie in zwei Ausstattungsvarianten erhältlich und entsprechen den HD ready Spezifikationen. Für preisbewusste Kunden ist die neue Premium-Serie mit den beiden 42" Geräten PDP-4270XA (mit analogem TV-Tuner) und PDP-4270XD (mit analogem und zusätzlichem DVB-T-Tuner inkl. EPG) die erste Wahl. Beide Fernseher verfügen über einen HDMI-Eingang, sowie Teletext mit 2.100 Seiten Speicher. Die neue Premium+-Serie basiert auf dem selben 7G Plasma Panel, bietet aber eine deutlich umfangreichere Ausstattung und ist in den Bildschirmgrößen 42" und 50" (z.B. PDP-427XD, Pioneer PDP-507XD) erhältlich. Zwei HDMI-Eingänge, PC-Eingang, sowie verschiedene Picture-in-Picture Modi und eine hochwertig verarbeitete Fernbedienung unterscheiden die Premium+ Modelle von der preisgünstigeren Premium Klasse.

Die 50" Modelle verfügen über abnehmbare Lautsprecher für den Heimkino-Einsatz und sind wahlweise mit seitlich oder unterhalb montierbaren Lautsprechern erhältlich. Die horizontale Auflösung der 50" Displays wurde erhöht auf 1.365 x 768 Pixel, wodurch die Skalierung auf HD-konforme 720p erheblich weniger Rechenaufwand erfordert und eine präzisere pixelgenaue Darstellung möglich wird. Preise und Verfügbarkeit der neuen Pioneer Plasma-TV Generation stehen zurzeit noch nicht fest und werden zum Start der IFA 2006 bekannt gegeben.

http://www.areadvd.de/hardware/2006/pio_plasma_jul_06.shtml


 

cyberjobe

Ik hoop voor de potentiele klanten dat ze eindelijk het inbrandprobleem opgelost hebben. Zelf ben ik blij dat ik de laatste 5e generatie plasma heb. Mijn vermoeden is dat 'pure' verhaal de oorzaak is van het inbranden (sterker contrast in het begin leidt tot inbranden).
Denon AVC-A11SR / DVD-3930 / TU-1500R - Bow ZZ-One - Arcam CD62T - Monster Cable M850i / ILM 100 - Pioneer PDP-435HD - NBS Dragonfly powerchords / Active-4 LS /Active-4 RCA cables - Master Concept 3 /Concept 4 / Centre -REL Stadium III - Finite Elements Pagode Signature E17/E14

Raphie

ik ga voor de nieuwe 507 als ik een goed deal kan maken ;D
het contrast gaat dan inderdaad de eerste tijd wel flink omlaag...
JBL PRX Power!

Robbo

Dat ze voor nederland maar een DVB-C model uitbrengen....

Bengbeng

#4
Citaat van: Raphie op juli 18, 2006, 13:15:47
ik ga voor de nieuwe 507 als ik een goed deal kan maken ;D
het contrast gaat dan inderdaad de eerste tijd wel flink omlaag...

Ik ben van mening dat je het contrast juist niet lager moet zetten dan je normaal zou willen hebben, maar
simpelweg statische logo's/beelden moet vermijden (voor langer dan laten we zeggen 20/30 minuten). Als je het
contrast heel laag zet, duurt het "inspelen" alleen maar langer.

Ik baseer mijn mening op het feit dat vrijwel iedereen die last heeft van inbranden, zijn contrast heel laag
had staan in het begin. Dit helpt dus blijkbaar niet.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Raphie

tuurlijk is het vermijden van statisch beeld de beste oplossing, een lager contrast vertraagt het inbranden.
JBL PRX Power!

koffieleut

Dat is een gouden tip zeg!!
heeft ( en sommige zelfs twee zoals Talpa!) mag iemand mij eens uitleggen hoe ik dat moet doen?

Alleen DVD's kijken soms ?  :-)


V8Hemi

Citaat van: Bengbeng op juli 18, 2006, 15:19:21
maar
simpelweg statische logo's/beelden moet vermijden (voor langer dan laten we zeggen 20/30 minuten). Als je het
contrast heel laag zet, duurt het "inspelen" alleen maar langer.

I

Je kunt je tv natuurlijk ook uit laten!  :-\  :-\

Starred


ajblancke

kan wel zien dat deze persoon er blauw voor heeft gelegen
kon niks anders meer kopen om zijn kamer aan te kleden

grapje  :P :P

m.vr.gr.ton

Starred

Citaat van: ajblancke op juli 23, 2006, 18:24:57
kan wel zien dat deze persoon er blauw voor heeft gelegen
kon niks anders meer kopen om zijn kamer aan te kleden

Je bent juist onzettend rijk als je je kamer zo leeg kunt houden  ^-^

Allure

Zijn kamer? Háár kamer!

Kijk maar naar de schoenen! :-)

Altijd leuk, een vrouw die HT weet te waarderen. Daar zijn er veel te weinig van!  :)
The Sun Is The Same In A Relative Way, But You're Older

guitarman

Oh een vrouw ja, nou, dan zal ze ook wel niet weten dat de gene die die plasma heeft opgehangen eerst een enorm gat in de muur erachter heeft gehakt om hem zo op te hangen, want volgens mij zijn plasma's wel iets dieper dan op de foto weergegeven.......
Marantz SR8500, Marantz DV7600, B&W ASW750 sub, 5 x B&W VM1, Epson TW620 ISF, Projecta Cinelpro.

ajblancke

maar je hebt ook mannen hoor die in hun vrije tijd op deze schoenen lopen hoor  ;D ;D

m.vr.gr.ton

Allure

Ja, en dan zo'n paardenfilm op de buis...
The Sun Is The Same In A Relative Way, But You're Older

Starred

Citaat van: guitarman op juli 24, 2006, 10:02:09
Oh een vrouw ja, nou, dan zal ze ook wel niet weten dat de gene die die plasma heeft opgehangen eerst een enorm gat in de muur erachter heeft gehakt om hem zo op te hangen, want volgens mij zijn plasma's wel iets dieper dan op de foto weergegeven.......

Dat vroeg ik me ook al af. Zou dit inderdaad gefaked zijn?

guitarman

natuurlijk. zo ziet het er veel strakker uit. Verwar marketing niet met realiteit.... ;D
Marantz SR8500, Marantz DV7600, B&W ASW750 sub, 5 x B&W VM1, Epson TW620 ISF, Projecta Cinelpro.

Starred

Pioneer introduceert de 'HD ready' plasma tv's van de Zevende Generatie (7G). Het nieuwe gamma heeft een resoluut nieuw schermontwerp en bestaat uit modellen van 42 en 50 inch met geïntegreerde videoverwerking en tv-tuner.
  "Als antwoord op de vraag van de Europese markt introduceren wij twee nieuwe lijnen dit seizoen," aldus Marnix Somers, directeur van de afdeling Home Business bij Pioneer. "Een gebruiksklare 42-inch tv met vlak beeldscherm en de keuze uit een geïntegreerde analoge of gecombineerde analoge/DVB-T tuner (met CI slot). Er is een serie modellen van 42 en 50 inch, ook met geïntegreerde videoverwerking en tuner maar met meer verbindingsopties en geavanceerde functies."

De gebruiksklare modellen van 42 inch bevatten een HDMI-input, ingebouwde onderaan gemonteerde luidsprekers, en een afneembaar tafelstatief. Uitpakken, aansluiten, klaar. U heeft de keuze uit een geïntegreerde analoge tuner (PDP-4270XA) of een gecombineerde analoge/DVB-T-tuner (PDP-4270XD).

Bij de modellen met meer verbindingsopties en geavanceerde functies mag het 42-inch model rekenen op een geïntegreerde analoge tuner (PDP-427XA) of gecombineerde analoge/DVB-T-tuner (PDP-427XD). Ook het 50-inch model beschikt over die analoge tuner (PDP-507XA) of gecombineerde analoge/DVB-T tuner (PDP-507XD). Elke model is bovendien uitgerust met 2 HDMI-inputs, een pc-input, beeld-in-beeld opties en geavanceerde kalibreringscapaciteiten.

Opmerkelijke verbeteringen aan de 7G plasma tv's van Pioneer zijn:
Het PUREBlack 2-scherm, dat beschikt over een nieuwe Dielectric Layer, die de efficiëntie van de lichtstraling gevoelig verbetert en een geëvolueerde Direct Colour Filter 2, die het contrast verbetert in een lichte omgeving door de weerspiegeling te beperken, zowel buiten het scherm als van het scherm zelf.
Bovendien stellen de 7G-schermen nu ook een Intelligent DRE (Dynamic Range Expansion)-modus voor die de binnenkomende video constant controleert en een realtime analyse uitvoert van de scherpte, het contrast en de gebieden met beperkt licht om het beeld optimaal aan te passen.

Een nieuwe Intelligent Colour Mode voert ook onophoudelijk analyses uit van de beelden dankzij een uniek algoritme en past de achtergrond aan met het oog op een natuurlijke kleurenweergave, of het nu gaat om felgroen of een natuurlijke huidskleur.
De geavanceerde AV Sports Selection-modus maakt het scherm nog 'beweeglijker' door het sterke contrast, het lage zwartniveau, de groene correctietint en snel bewegende beelden automatisch te optimaliseren. Deze modus is specifiek bestemd voor het bekijken van races en andere sporten.

Klaar voor ­HDTV, Blu-ray Disc
Een nieuwe Block Noise Reduction-functie spoort alle MPEG-storingen­ efficiënt op en beperkt ze tot een minimum. Dat zorgt voor een betere digitale beeldkwaliteit, vooral bij HDTV-uitzendingen, waar Block Noise het meest voorkomt.

Alle 7G plasma tv's zijn uitgerust met minstens één HDMI-terminal die tot 1080/24p videoformaat ondersteunt. Dat is het perfecte digitale filmformaat dat beschikbaar zal zijn op bepaalde Blu-ray Discs.

Bij de installatie heeft u als consument onder meer de keuze uit op de muur monteerbare statische hoeksteunen, een kantelbaar tafelstatief in zilver of in een zwarte afwerking, een vast tafelstatief en twee vloerstatieven. Zowel de PDP-4270XDE als de PDP-4270XA bevatten een afneembaar tafelstatief.

Raphie

jammer van de speakers en geintergreerde tuners. Had nu graag eens modellen zonder speakers en tuners gezien.
JBL PRX Power!

gogo

Helaas staat er niks in over een systeem dat het beeld licht verschuift zodat het inbranden beperkt word :( :(

Als op alle type's een pc aansluiting zit, dan word een type zonder digitale tuner  interessant.
Op de 436 moest je het duurste type nemen wilde je een pc aansluiting hebben.

Ben benieuwd naar de prijzen en de levertijd, wat dat betreft ben ik blij dat de pana 50pv600 nog niet goed leverbaar is want nu loont het toch nog wel de moeite om nog even te wachten.

gr gogo
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

Starred

Citaat van: Raphie op juli 25, 2006, 19:41:33
jammer van de speakers en geintergreerde tuners. Had nu graag eens modellen zonder speakers en tuners gezien.


Bijvoorbeeld de PDP-507XD heeft toch losse speakers die je niet hoeft te gebruiken?

Snowmaster

Op AVS forum staan al een hele tijd de eerste ervaringen met deze schermen.
Het lijkt erop dat de europese markt dezelfde range schermen krijgt. De prijs bleef in de VS in de beurt van de oude serie. In tegenstelling tot de Panasonics lees je over de nieuwe Pioneers geen jubelverhalen, maar er zijn ook geen kantekeningen. Dat is meestal een goed teken, want van een Pio verwacht ook iedereen veel.
De laatste schermen van de 436 en 506 serie doen het in de VS en Duitsland wel goed. Steeds minder (nieuwe) eigenaren klagen over inbranden, terwijl ze het scherm daarbij niet ontzien. Er wordt wel gesproken over "nalichten", maar bij de volgende voetbalwedstrijd is het meestal al verdwenen. Dit lijkt op een verbetering van de inbrandproblemen.
Helaas heb ik nog niets gelezen over de scherpte van de nieuwe schermen, terwijl de Pana 600 hierom bejubeld wordt.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

gogo

Ik vond dit stukje over inbranden klinkt hoopvol.

Originally Posted by WilliamR
Wow, that blows me away that you are not seeing any IR after 5-6 hours of the same game with a HUD. Totally blows me away. So when you put on a pure white screen or pure black screen, you do not see any of your HUDS or anything?


Correct. I've been very cautious about the whole thing as I also witnessed the IR present on the Best Buy floor model. I've been checking pure white and black screens off and on as I play.

My previous Toshiba was fairly strong at handling this as well, but after the same amount of time with a brightly colored HUD, you could see a very faint discoloration in the area where the HUD had been if you were to look at a pure white screen (though it was very difficult to see unless you looked very closely). The Toshiba had the white screen and reverse modes built in, however. With the Pioneer, I've had to use a white screen on my PC in order to check for purity. I certainly was not reckless with my gaming, however.

I've been EXTREMELY impressed with this, to say the least. I've spent probably no more than a few hours viewing television on this panel. The majority of its usage thus far has been dedicated to gaming and computer use. As I also said above, I even modified the colors of the side bars. By default, you can only select gray bars, but you can customize these colors in the service menu. I set mine to black and have used plenty of 4:3 content in 4:3 mode with black bars as well. No issues.
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

Moony

CitaatDie horizontale Auflösung der 50" Displays wurde erhöht auf 1.365 x 768 Pixel, wodurch die Skalierung auf HD-konforme 720p erheblich weniger Rechenaufwand erfordert und eine präzisere pixelgenaue Darstellung möglich wird.

Dit betekent dus dat de resolutie voor het 42" paneel 1024x768 blijft, net zoals de huidige Pio's?
Zo ja, kan iemand mij eens goed uitleggen of dit een serieus nadeel is en waarom wel/niet?
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

Snowmaster

Helaas heb ik de zin in jouw citaat nooit gesnapt toen ik het oorspronkelijke bericht las. Net zoals ik pixeldiscussies nooit helemaal (wil) snappen.
Want 1 ding is in mijn ogen vele malen belangrijker : goede electronica (scalers en de-interlacers).
In de VS zijn de nieuwe Pioneer HD schermen en de nieuwe 427/507 al met elkaar vergeleken. Het verschil is (afhankelijk van je kijkafstand !) niet erg groot. Het prijsverschil is helaas wel erg groot. Hun conclusie : koop de goedkoper geworden nieuwe serie en houd de dollars voor het HD scherm voorlopig in je zak.
Beoordeel een scherm op PQ en niet op pixels !

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)