Simsalabim’s luisterruimte

Gestart door simsalabim, augustus 13, 2024, 12:20:35

Vorige topic - Volgende topic

simsalabim

Citaat van: Leeuwarden op oktober 30, 2024, 07:19:07Welke potente versterker zou dat dan moeten zijn?

Een goede solid state
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

RZeemering

Citaat van: simsalabim op oktober 29, 2024, 19:16:10Western Electric idd USA made.
Duelund maakt dat na, maar dat is tin plating, en dit is geemailleerd, geen idee of daar hoorbaar verschil in zit.
Het klinkt gewoon prima met dit draad, maar misschien is een tin plating wel mooier, maar ook veel duurder draad, dit kostte niet veel en ik houd nu eenmaal van dit soort gekke materialen met geschiedenis.
Dat inderdaad! Heb ik ook nog een klein beetje van liggen. Zal het er weer eens een keertje tussen knopen :)
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"

simsalabim

Dan bouw je speakerkabels met 70 jaar oud koper, waar nog nooit een signaal doorgegaan is.
Vanmiddag vrij geweest en de eerste serieuze luistermiddag sinds een tijdje.

Dan denk ik wel eens, veranderd het geluid nu?
Ik ben best gevoelig voor dat soort zaken en heb heel veel kabels gemaakt in het verleden maar heb nooit inspelen kunnen ontdekken.

Vandaag ook weer, 'he, kakt het nu in?' dat soort gedachten krijg ik wel eens, 'zou het dan toch inspelen zijn?'.

Ik geloof er dus niet in, mijnsinziens heeft dat meer met psychoakoestiek te maken.

Wél meen ik weer verschillen in kabels te horen, geen dag en nacht verschillen, maar verschillen desalniettemin.

Ooit heb ik wel geloofd in 'dag en nacht', maar geloof nu inmiddels ook dat dat niet stand houdt in een blind test.

Desalniettemin ben ik wederom tevreden, ik heb wel zo mijn ervaringen wat goed werkt en minder goed werkt, maar zo belangrijk is dat allemaal niet, uiteindelijk denk ik dat je voor een paar tientjes een prima kabel kan maken.

Toen ik mijn Grandinote Mach 4 ging beluisteren bij Belhifi in Brussel lag daar een XLR kabel van bijna 20000 euro..

Tsja.
Wat moet je daar van vinden.
Het zal best mooi gemaakt zijn en mooi klinken, maar er zijn gewoon grenzen aan wat een passief kabeltje kan doen, en vergeleken met verschillende actieve apparaten is dat niet heel veel.

Maar goed ieder zijn ding, ik maak liever niet iets (of iemand) belachelijk zodat ik mijzelf een beter gevoel geef.

Ik heb ook apparatuur waar veel mensen van zouden zeggen, belachelijk.

Dat maakt ook best lastig om op een openbaar forum zo je set te posten.
Ook op een forum waar best veel mensen zijn die openlijk afgeven op het 'high end' wereldje, jammer.

Leeuwarden

mmuetst

Stemming heeft heel veel te maken hoe je de set ervaart. Ik zit soms echt te genieten in mijn mancave en soms denk ik het wordt niks, ga naar bed. En toch is er helemaal niks veranderd in de set. Vind het heel natuurlijk gedrag.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

brt

Citaat van: mmuetst op november  1, 2024, 17:44:23Stemming heeft heel veel te maken hoe je de set ervaart. Ik zit soms echt te genieten in mijn mancave en soms denk ik het wordt niks, ga naar bed. En toch is er helemaal niks veranderd in de set. Vind het heel natuurlijk gedrag.

Het makkelijke is wel dat wanneer je set een flinke tijd ongewijzigd is, je het minder snel wijt aan de set, en het eerder bij jezelf zoekt, je stemming idd. Als je net allerlei variabelen hebt toegepast, zoek je het logischerwijs daar sneller in, lijkt me.
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

simsalabim

kan me in allebei vinden.
Je moet jezelf soms ook maar niet te serieus nemen  :hehe:

Maar over een langere boog valt er wel iets te zeggen en in eerste instantie met bv een kabelwissel hoor ik wel (subtiele) verschillen, misschien ook omdat je er dan weer erg op focust (en dan ben je ook geneigd om te denken dat het grote verschillen zijn, maar denk dat dit met blindtest tegenvalt).

simsalabim

Wij hebben een zeer zware periode.
Audio is zeker wel een uitlaatklep en beetje bomen zo af en toe op dit forum is ook afleiding.

Morgen weer verder rommelen aan mijn audiomeubel, tussen de bedrijven door.
Er is op zich wel iets positiefs te melden op audiogebied, ik luister met veel plezier naar een set met een nieuwe versterker, een Grandinote.

Pas 8 maanden jong, in nieuwstaat, daar ben ik wel blij mee.

mmuetst

Ik ga nu iets heel geks zeggen, namelijk dat ik niet geloof  in die blind testen, ABX noem maar op. Maar dit is geen vrijbrief voor al die rommel die op de markt wordt gegooid. Ik ben zeker voorstander van leven en laten leven. Maar zie ook dat mensen elkaar gek maken met de meest geweldige producten. Ieder mag zijn hobby's beleven zoals hij/zij dat wil, maar mensen, vergeet niet het gaat om genieten van muziek. En om dat ultiem te bereiken denk ik dat akoestiek en een mooie installatie zonder extreme poespas daar voor gaat zorgen. Je mag daar zeker anders over denken, we leven gelukkig in een vrij land.
Maar bedenk goed waar je mee bezig bent en waar je gaat eindigen. PS zie mijn onderschrift  ;)
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

brt

Citaat van: mmuetst op november  1, 2024, 22:35:37Ik ga nu iets heel geks zeggen, namelijk dat ik niet geloof  in die blind testen, ABX noem maar op. Maar dit is geen vrijbrief voor al die rommel die op de markt wordt gegooid. Ik ben zeker voorstander van leven en laten leven. Maar zie ook dat mensen elkaar gek maken met de meest geweldige producten. Ieder mag zijn hobby's beleven zoals hij/zij dat wil, maar mensen, vergeet niet het gaat om genieten van muziek. En om dat ultiem te bereiken denk ik dat akoestiek en een mooie installatie zonder extreme poespas daar voor gaat zorgen. Je mag daar zeker anders over denken, we leven gelukkig in een vrij land.
Maar bedenk goed waar je mee bezig bent en waar je gaat eindigen. PS zie mijn onderschrift  ;)

Laat iedereen toch gewoon lekker aanklooien en ontdekken wat hij wil joh.
Vele avonden op een forum zitten, dát is lekker genieten van muziek zeg.

Mensen maken elkaar hier toch ook niet gek? Ze delen hun ervaringen. Exact de opzet van een forum. Aan jou wat je ermee doet.
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

simsalabim

Precies,
en rommel zou ik nooit willen zeggen, want waarom?
Als je mensen echt in hun waarde wilt laten dan denk je dat? in plaats van het zo expliciet te moeten willen benoemen?
Voor mij persoonlijk vind ik dat iig niet nodig.
Er zijn mensen die voor een speciale postzegel een vermogen neertellen, moet ik daar ook iets van vinden?
Ik denk er misschien wel iets over, maar om dan op een postzegel forum te gaan zeggen dat ik dat belachelijk vind?
Als wij mensen dat gewoon laten zou iedereen zich dan niet vrijer voelen te posten?
En niet dat er zoveel mensen weggaan van openbare fora?
Want dat is wel jammer denk ik.

simsalabim

Mijn nieuwe aanwinst.
Ben er blij mee (als dat mag  :tounge: )

IMG_2052.jpeg
IMG_2059.jpeg 

brt

Fascinerend dat je het postzegelforum noemt. Ik zat te denken: hoe zouden die postzegelverzamerlaars hun ervaringen uitwisselen voordat er forums waren? En waarmee zouden ze die frankeren?

brt

Citaat van: simsalabim op november  1, 2024, 22:46:15Mijn nieuwe aanwinst.

IMG_2052.jpeg
IMG_2059.jpeg 

Wow, dat zijn serieuze bakken. Toch nog gelukt een betaalbare op de kop te tikken?
Speelt dit met buizen trouwens?

simsalabim

Citaat van: brt op november  1, 2024, 22:50:54Wow, dat zijn serieuze bakken. Toch nog gelukt een betaalbare op de kop te tikken?
Speelt dit met buizen trouwens?

Nee geen buizen.
Ben zeer tevreden, komt met volledige garantie en is eigenlijk nieuw.
Wat de 1 betaalbaar vind, vind de ander allemaal nonsens, het gaat er om dat ik blij er mee ben en het het waard vind.
Ik ben weer geen auto liefhebber en rijd in een emmer op 4 wielen.
Ieder zijn ding..

Richi

Citaat van: simsalabim op november  1, 2024, 22:34:18Wij hebben een zeer zware periode.
Fijn dat de hobby en dit forum wat verlichting brengt. Ik hoop dat het goed komt. Sterkte!
Woonkamer Naim Muso 2 • Apple TV 4K • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear Classé attic - in voorbereiding Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Mac Mini M2 Roon • Marantz SA-11S2 • Parasound D/AC-2000 Ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm • Philips Pronto

Pjotr27

Mooi, ik voorspelde het al, dit maakt je set fantastisch...
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-300 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Xander32

Gefeliciteerd, veel muziekplezier gewenst 🎶 👍🏻

Het oogt/ ze ogen imposant, maar ik weet niet goed waar ik naar kijk. Zou je wat willen vertellen over waar we naar kijken op de foto's, ik zie voor mij allemaal onbekende merken, onbekende componenten 🙂

IMG_2052.jpeg
IMG_2059.jpeg 
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Mooie set van apparaten. Alleen het uitzicht is al genieten. En naar wat ik begrijp is dat extra hard nodig om wat bij te tanken.

🤛

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

vanzomereng

Citaat van: simsalabim op november  1, 2024, 22:34:18Wij hebben een zeer zware periode.
Audio is zeker wel een uitlaatklep en beetje bomen zo af en toe op dit forum is ook afleiding.

Sterkte,  veel afleiding in de audio en met muziek, of sowieso afleiding met allerlei bezigheden is een goede zaak. 
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

vanzomereng

Citaat van: mmuetst op november  1, 2024, 17:44:23Stemming heeft heel veel te maken hoe je de set ervaart. Ik zit soms echt te genieten in mijn mancave en soms denk ik het wordt niks, ga naar bed. En toch is er helemaal niks veranderd in de set. Vind het heel natuurlijk gedrag.

Wellicht heb je steeds die 12 keer dat je een B&W heb gehoord, een verkeerde stemming gehad  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Ralf67

IMG_2052.jpeg
IMG_2059.jpeg 

Zal toch wel een mooie match zijn met passende versterking van dezelfde ontwerper als de luidsprekers ?

En power kant je nooit genoeg hebben .

Spijkie

Ik kan een audiofiele detox aanbevelen , heb 4 weken ongeveer muziek van m'n telefoon met in ears geluisterd. De set klinkt daarna helemaal prima  :tounge:
Lumin,T+A 1100e, Audiosolutions,Audes,plixir,cardas

Spijkie

Citaat van: Ralf67 op november  2, 2024, 09:20:10Zal toch wel een mooie match zijn met passende versterking van dezelfde ontwerper als de luidsprekers ?

En power kant je nooit genoeg hebben .

Hele mooie set en rustgevende ruimte om te luisteren lijkt me zo op t plaatje te zien. Mooi dat je hierin toch wät ontspanning kunt vinden.
Lumin,T+A 1100e, Audiosolutions,Audes,plixir,cardas

DofN

Zo zo, dat is serieuze versterking. En best mooi om naar te kijken. Veel plezier ermee.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112, Bacch Audiophile + ORC binaural software (bass absorbers en akoestiek)