The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Peerless Monster

Citaat van: chansig op augustus  3, 2016, 10:36:14
Zien er mooi uit hoor Jan. Inderdaad een kers op de pudding.

Wel een prikkelende vraag: Als het zoveel doet met het geluid.....zou het dan ook tegen kunnen vallen ?

Gr. Hans

Precies zo als met de CA-plate ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Jean Sibelius

Citaat van: chansig op augustus  3, 2016, 10:36:14
Zien er mooi uit hoor Jan. Inderdaad een kers op de pudding.

Wel een prikkelende vraag: Als het zoveel doet met het geluid.....zou het dan ook tegen kunnen vallen ?

Gr. Hans
Hoi Hans,

Bedankt en goede (prikkelende) vraag, maar mijn antwoord is op voorhand volmondig 'Nee' :)

Baseline (mijn visie): een audiorack zou helemaal niets toe moeten voegen aan de geluidsweergave (idealiter helemaal geen rack of alle apparatuur buiten de luisterruimte plaatsen wat (on)praktisch/ lastig/onmogelijk is). Bij het experimenteren met de CA-plates bleek duidelijk dat o.a. de Oppo gevoelig is voor de ondergrond waarop deze staat opgesteld. Het effect waar Bas naar refereert, is dat de basweergave duidelijk hoorbaar een 'boost' kreeg (dit was overigens nog in de tijd van de mini-DSPs op de versterkers van de subtowers). Als je een strakke bas hebt en vervolgens krijgt die een hoorbare 'boost' dan wordt dat ervaren als een negatief effect, zeker als je neutraliteit nastreeft (zoals ik).

Echter: zodra je de eigenschappen van het rack moet gebruiken om een bepaalde sound te creëren dan is er (mijn inziens) iets fundamenteel fout in je set-up (evenals dat je bv. 'kleurende kabels' moet gebruiken om een bepaalde sound wel/niet te krijgen). Deze racks en de bijbehorende dempers gaan er voor zorgen dat de effecten van interne en externe trillingen en het effect van directe akoestische excitatie 'nihil' worden ongeacht met welke muziek je speelt en op welk geluidsniveau. Bij een rack dat wel een factor is in de audioketen (en gevoelig is voor genoemde effecten) is dat een parameter die wel van invloed is tijdens de daadwerkelijke muziekbeleving en waarop je geen controle hebt.

Wat ik in ieder geval ga doen is een nieuwe set kalibratie metingen uitvoeren zodra de apparatuur opnieuw opgesteld/geïnstalleerd is (waar ik vervolgens de 'Trinnov Optimizer' op los laat), maar het is daarbij de vraag of je überhaupt verschillen meet in vooral de frequentie overdrachten (overigens zijn minimale verschillen al direct hoorbaar). Het mooie van de Trinnov is dat hij de nieuwe correctie filters o.a. naar de huidige target curve toerekent (dus de weergave zou o.a. schoner/neutraler moeten worden). Ik heb keer op keer ervaren dat hoe minder de Trinnov hoeft te compenseren des te beter en natuurgetrouwer de geluidsweergave wordt (lees: hoe beter de uitgangssituatie voor correctie hoe beter de eindsituatie na correctie) ;).

Voor de 'critici'... de uiteindelijke situatie met correctie is altijd nog aanzienlijk beter dan zonder enige correctie 8).

Verder is het mogelijk om met de Trinnov per gekozen ingang (HDMI, Netwerk, CD, SACD, ...) automatisch tevens een pre-set te selecteren. Mocht duidelijk blijken dat een groot verschil aanwezig is, dan is dat nog steeds een mogelijkheid om verder te verfijnen met behulp van de target curve.
We zullen zien/horen.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Mr.M

oeffff JAN. dat is weer een onderdeel wat niets minder doet dan de ABSOLUTE TOP.

had niets anders van u verwacht......

wat een waanzinnig spul. De puntjes op de i wordt door jouw wel heel letterlijk uitgevoerd, :worship: :worship: :worship: :worship:
**UNDER CONSTRUCTION**

chansig

Citaat van: Jean Sibelius op augustus  3, 2016, 12:07:20
Hoi Hans,

Bedankt en goede (prikkelende) vraag, maar mijn antwoord is op voorhand volmondig 'Nee' :)

Baseline (mijn visie): een audiorack zou helemaal niets toe moeten voegen aan de geluidsweergave (idealiter helemaal geen rack of alle apparatuur buiten de luisterruimte plaatsen wat (on)praktisch/ lastig/onmogelijk is). Bij het experimenteren met de CA-plates bleek duidelijk dat o.a. de Oppo gevoelig is voor de ondergrond waarop deze staat opgesteld. Het effect waar Bas naar refereert, is dat de basweergave duidelijk hoorbaar een 'boost' kreeg (dit was overigens nog in de tijd van de mini-DSPs op de versterkers van de subtowers). Als je een strakke bas hebt en vervolgens krijgt die een hoorbare 'boost' dan wordt dat ervaren als een negatief effect, zeker als je neutraliteit nastreeft (zoals ik).

Echter: zodra je de eigenschappen van het rack moet gebruiken om een bepaalde sound te creëren dan is er (mijn inziens) iets fundamenteel fout in je set-up (evenals dat je bv. 'kleurende kabels' moet gebruiken om een bepaalde sound wel/niet te krijgen). Deze racks en de bijbehorende dempers gaan er voor zorgen dat de effecten van interne en externe trillingen en het effect van directe akoestische excitatie 'nihil' worden ongeacht met welke muziek je speelt en op welk geluidsniveau. Bij een rack dat wel een factor is in de audioketen (en gevoelig is voor genoemde effecten) is dat een parameter die wel van invloed is tijdens de daadwerkelijke muziekbeleving en waarop je geen controle hebt.


Groeten, Jan

Lekker uitgebreid weer...denk je dat ik niets beters te doen heb ? Nou dan vergis je je ik moet de 15.000 posts halen. :D

Maar goed...ervan uitgaande dat de set zonder rack iets "verkeerd" doet betekent dat hij dus per definitie iets "beter" doet met een rack..toch ? Heb je een idee wat het nu zonder rack "verkeerd" doet en wat met rack dus "beter" zal zijn ?

Als je het zo blind koopt dan lijkt het erop dat het geen smaakkwestie is maar echt iets in de orde van beter en slechter ? Liefst objectief..maar niet per se noodzakelijk.

Het lijkt me in ieder geval een rack welke goed kan ontkoppelen. Heb je het ook op andere manieren geprobeerd bv met dat gekleurde foam ? Niet mooi maar wel effectief.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jean Sibelius

Citaat van: maz op augustus  3, 2016, 12:25:39
oeffff JAN. dat is weer een onderdeel wat niets minder doet dan de ABSOLUTE TOP.

had niets anders van u verwacht......

wat een waanzinnig spul. De puntjes op de i wordt door jouw wel heel letterlijk uitgevoerd, :worship: :worship: :worship: :worship:

Dank je Maz! O0 Dit zijn typisch investeringen die ik (hopelijk) voor de rest van mijn leven doe. Ik wist achteraf gezien al in 2014, nadat ik de Artesania racks op de High-End in München had gezien, dat dit zeer waarschijnlijk de racks zouden zijn die ooit in de Mansion zouden komen. Uiteindelijk nog goed gekeken naar mijn huidige 'upgrade-roadmap' en daar passen deze racks prima in. Nu iets kopen waarvan ik (nu al) weet dat het beter had gekund (als ik wat langer had gewacht/gespaard) en dan alsnog achteraf het betere kopen vind ik zonde van mijn geld (dan wacht ik liever wat langer) :colgate:.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: chansig op augustus  3, 2016, 12:55:32
Lekker uitgebreid weer...denk je dat ik niets beters te doen heb ? Nou dan vergis je je ik moet de 15.000 posts halen. :D

Sorry, je kent me toch (een beetje) :D Ik kan nu eenmaal niet zomaar iets roepen zonder dat ik daarbij een onderbouwing geef (voor je het weet wordt je beticht van maar wat roepen in de loze ruimte) en escaleert de boel ;). Maar weet je al welke titel je gaat krijgen zodra je 15.000 posts gepasseerd bent? Ik zal proberen om het 'kort' te houden :D.

Citaat van: chansig op augustus  3, 2016, 12:55:32
Maar goed...ervan uitgaande dat de set zonder rack iets "verkeerd" doet betekent dat hij dus per definitie iets "beter" doet met een rack..toch ? Heb je een idee wat het nu zonder rack "verkeerd" doet en wat met rack dus "beter" zal zijn ?

Misschien begrijp ik je vraag verkeerd, maar doel je op het feit dat ik (simpelweg) ook alle apparatuur op de grond had kunnen zetten? Zo ja, in dat geval heb je last van trillingen direct vanuit de vloer en verder liggen alle kabels (eveneens gevoelig voor trillingen) eveneens op de vloer. Detail... ik probeer in mijn situatie om alle kabels minimaal bij elkaar in de buurt te hebben (dus kruislings kruisen, e.d.) in 3D (hxbxd) gaat dat makkelijk dan in 2D (hxb), dus hoogte is dan fijn om te hebben. Zo nee, ...?

Citaat van: chansig op augustus  3, 2016, 12:55:32
Als je het zo blind koopt dan lijkt het erop dat het geen smaakkwestie is maar echt iets in de orde van beter en slechter ? Liefst objectief..maar niet per se noodzakelijk.

Dit is beter... zonder enige twijfel (objectief). Uitgangspunt/overtuiging hierbij is dat apparatuur en bekabeling gevoelig zijn voor trillingen (hoe klein dan ook). Over welke bronnen praat je dan en hoe kun je die effectief minimaliseren/verminderen? (ik heb daar een tijdje terug uitgebreid wat over gepost in dit topic). Blind kopen is hier echter niet van toepassing. In mijn vorige 'professionele leven' heb ik tien jaar als researcher gewerkt (theoretisch en experimenteel) in o.a. de gebieden van dynamica, regeltechniek en akoestiek en zelfs in mijn huidige baan kom ik steeds in aanraking met 'state of the art' oplossingen op deze gebieden. Heb heel lang rond gelopen met het idee om een eigen rack te ontwerpen/bouwen met alle inzichten die ik heb opgedaan in de afgelopen jaren (misschien zelfs octrooieren) en uiteindelijk komen de, commercieel beschikbare, Artesania Exoteryc racks het dichtst in de buurt van mijn eigen ideeën hierover. In de praktijk heb ik ervaren dat al mijn apparatuur in meerdere of mindere mate gevoelig is voor trillingen en de ondergrond waarop deze staat (zie antwoord op jouw vraag hieronder). Zijn dit de 1e orde effecten die een set maken of breken? Absoluut niet, maar zodra je heel veel andere dingen wel op orde hebt, dan gaat dit ook een rol spelen.

Citaat van: chansig op augustus  3, 2016, 12:55:32
Het lijkt me in ieder geval een rack welke goed kan ontkoppelen. Heb je het ook op andere manieren geprobeerd bv met dat gekleurde foam ? Niet mooi maar wel effectief.

Gr Hans

Ontkoppeling is inderdaad iets wat extreem is doorgevoerd bij deze audio racks. Andere manieren? Jazeker en dat deed ik al toen mijn set-up nog in de woonkamer stond (pre-2008). Op dit moment heb ik nog steeds dezelfde masterbase onder al mijn apparatuur staan om die reden. Onder mijn router en dergelijke gebruik ik inderdaad het genoemde foam  :) (aangezien ik op een gegeven moment wist dat ik dergelijke 'extreme' racks zou kopen besloten om hier niet verder nog in te investeren). De vrijgekomen ontkoppelingsmaatregelen schuiven door de klasse D-versterkers van de subwoofers en de woonkamer set-up.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Maximus_Aurelius

Citaat van: Jean Sibelius op augustus  2, 2016, 17:19:54
Krijg zojuist goed nieuws!

De Artesania audioracks worden (na onderling overleg) eind volgende week geleverd, dus ik kan niet wachten om te ervaren hoe dat er uitziet, maar nog belangrijker hoe het klinkt :colgate:

Groeten, Jan

Oei, oei Jan dat worden slapeloze nachten  :D.

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Bas Akkerman



Citaat van: Jean Sibelius op augustus  3, 2016, 12:07:20
Hoi Hans,

Bedankt en goede (prikkelende) vraag, maar mijn antwoord is op voorhand volmondig 'Nee' :)

Baseline (mijn visie): een audiorack zou helemaal niets toe moeten voegen aan de geluidsweergave (idealiter helemaal geen rack of alle apparatuur buiten de luisterruimte plaatsen wat (on)praktisch/ lastig/onmogelijk is). Bij het experimenteren met de CA-plates bleek duidelijk dat o.a. de Oppo gevoelig is voor de ondergrond waarop deze staat opgesteld. Het effect waar Bas naar refereert, is dat de basweergave duidelijk hoorbaar een 'boost' kreeg (dit was overigens nog in de tijd van de mini-DSPs op de versterkers van de subtowers). Als je een strakke bas hebt en vervolgens krijgt die een hoorbare 'boost' dan wordt dat ervaren als een negatief effect, zeker als je neutraliteit nastreeft (zoals ik).

Naar mijn idee was er niet alleen boost in het midlaag, maar ook meer geluidstoename en scheiding tussen laag, midden en hoog. Die kwamen daardoor losser in het geluidsbeeld waarmee dat een gevoel van detail gaf. Niet veel anders dan bijvoorbeeld wat een XLR-kabel doet in mijn ervaring. De CA-plates hadden dus een effect, maar vrij grof. Waar de uitgewogen kamer van Jan nu juist meer subtiliteit vraagt.

Citaat van: Jean Sibelius op augustus  3, 2016, 20:45:58
Dank je Maz! O0 Dit zijn typisch investeringen die ik (hopelijk) voor de rest van mijn leven doe. Ik wist achteraf gezien al in 2014, nadat ik de Artesania racks op de High-End in München had gezien, dat dit zeer waarschijnlijk de racks zouden zijn die ooit in de Mansion zouden komen. Uiteindelijk nog goed gekeken naar mijn huidige 'upgrade-roadmap' en daar passen deze racks prima in. Nu iets kopen waarvan ik (nu al) weet dat het beter had gekund (als ik wat langer had gewacht/gespaard) en dan alsnog achteraf het betere kopen vind ik zonde van mijn geld (dan wacht ik liever wat langer) :colgate:.
Precies zoals ik erover denk. In jouw ruimte hoor je nog meer en is die afweging dus nog belangrijker. Zonder je een kant op te willen drukken, denk ik dat je vooral meer rust zal gaan horen en de muziek gelaagder over zal komen met het rek.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jean Sibelius

Helaas geen racks dit weekend noch het volgende weekend... :devil:

Gevalletje onbetrouwbare transporteur die zijn afspraken/beloften niet nakomt (maar er zijn geloof ik meer mensen hier op het forum die er last van hebben dat andere mensen hun afspraken niet nakomen).

Het volgende wat (waarschijnlijk) fout gaat is dat de racks beschadigd zijn geraakt tijdens transport of dat ze de verkeerde racks leveren (ik heb het ondertussen allemaal al meegemaakt, helaas) :-\.

Vervelend... irritant... Ach 'what the hell' het is weekend! :colgate:


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Bas Akkerman

Dat blijft toch raar, dat een simpele verzending fout kan gaan. Inderdaad niet waard om daar je gemoed door te laten bepalen. Weeekend! :pompom:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maximus_Aurelius

Dat is balen Jan.
Maar inderdaad het is weekend, voor sommige althans  ;).
Je kunt gelukkig nog lekker genieten van de muziek of films.  :clapping:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Jean Sibelius

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 12, 2016, 17:29:44
Dat blijft toch raar, dat een simpele verzending fout kan gaan. Inderdaad niet waard om daar je gemoed door te laten bepalen. Weeekend! :pompom:

Sta eerlijk gezegd nergens meer van te kijken :). Fijn weekend! :D

Citaat van: Maximus_Aurelius op augustus 12, 2016, 19:34:21
Dat is balen Jan.
Maar inderdaad het is weekend, voor sommige althans  ;).
Je kunt gelukkig nog lekker genieten van de muziek of films.  :clapping:

Genoeg andere dingen om te doen (zoals even op het forum zitten) :) We gaan straks inderdaad een filmpje pakken (heb nog een paar leuke liggen).

Fijn weekend! :colgate:

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

chansig

Altijd effe balen en dan inderdaad gewoon focussen op dingen waar je wel invloed op hebt. Dus geniet van het weekend.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mr.M

Citaat van: Jean Sibelius op augustus 12, 2016, 14:51:38
Helaas geen racks dit weekend noch het volgende weekend... :devil:

Gevalletje onbetrouwbare transporteur die zijn afspraken/beloften niet nakomt (maar er zijn geloof ik meer mensen hier op het forum die er last van hebben dat andere mensen hun afspraken niet nakomen).

Het volgende wat (waarschijnlijk) fout gaat is dat de racks beschadigd zijn geraakt tijdens transport of dat ze de verkeerde racks leveren (ik heb het ondertussen allemaal al meegemaakt, helaas) :-\.

Vervelend... irritant... Ach 'what the hell' het is weekend! :colgate:


Groeten, Jan

ik leef met je mee Jan. niets irritanter op audiogebied dan wachten op iets wat je heeeeel graag wil hebben.
ik kan daar niet goed tegen en ben zeer ongeduldig daarin.

hopelijk valt het allemaal mee als ze arriveren. nog even geduld.
**UNDER CONSTRUCTION**

RubenV.

#3191
Mooi rack heb je uitgezocht Jan! Het "rack-in-het-rack" design vind ik erg interessant, evenals de gebruikte teflon demping. Ook op de kleinste details wordt gelet, textured paint voor diffusie  :inlove: Erg gaaf om mbv. zo'n mooi stukje vakmanschap je set verder te finetunen. Hier een review van een dergelijk rack (http://hifi-advice.com/Artesania-Exoteryc-review-1.html) en nog een tof filmpje van Artesania zelf:

[youtube]<iframe width="854" height="510" src="https://www.youtube.com/embed/iFmK6rVKdfI"

Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen, alvast heel veel plezier gewenst!
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Jean Sibelius

Hoi Ruben,

Bedankt voor de link naar de lovende review en het filmpje van Artesania zelf (ziet er inderdaad allemaal wel gelikt uit moet ik zeggen).

Totaal onverwacht (en onbedoeld op basis van gemaakte afspraken met de vervoerder) staat er dan ineens het volgende achter in onze tuin.
De racks zijn geleverd! 8) (onderstaande foto krijg ik via mijn vriendin doorgestuurd).

Van de andere kant: koe bij de horens pakken en aan de slag. Komende donderdag ga ik de racks verder installeren en de set-up opnieuw opbouwen (eerst moet de oude afgebroken worden, et cetera).

Zodra ik een indruk heb van hoe het klinkt laat ik het weten :colgate:.


Groeten, Jan

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Maximus_Aurelius

Dat is goed nieuws  :clapping:.

Dan heb je donderdag wat te doen maar zul je wel met veel plezier andere meubels afbreken en het nieuwe opbouwen.;D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

R

Mooi! Flinke dozen trouwens.

Veel plezier met het in elkaar zetten en vergeet ons niet qua foto's ;)

MLCinema

Indrukwekkend bouwpakket!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bas Akkerman

Dat wordt nog wel even een karweitje. Luister je vlak voor het uit elkaar halen nog naar de huidige setup en vlak na het opbouwen naar de nieuwe? Even strak langs alle discussies over auditief geheugen heen racent. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jean Sibelius

Citaat van: chansig op augustus 13, 2016, 10:13:58
Altijd effe balen en dan inderdaad gewoon focussen op dingen waar je wel invloed op hebt. Dus geniet van het weekend.

Gr. Hans

Hoi Hans. Is uiteindelijk allemaal goed gekomen. Zaterdag vooral de 'must do's' zoals boodschappen en met een swiffer door de woonkamer. 's Avonds hebben we nog 'London has fallen' gekeken (vermakelijke film). Zondag zijn we gaan wandelen met de honden in de buurt van Breda en zijn we geëindigd bij familie van Angelie om wat bij te kletsen, te drinken en te barbecueën.

Citaat van: maz op augustus 13, 2016, 12:22:10
ik leef met je mee Jan. niets irritanter op audiogebied dan wachten op iets wat je heeeeel graag wil hebben.

Dank je Maz. Ik kan bij wijze van spreken jaren wachten op iets... Heb hier bv. ooit de Goldmund Telos-600's van Jan-Rotterdam gehad en dat was toch wel een compleet andere 'league' dan de Parasound JC-1's die het erg goed doen voor hun prijs en zelfs in vergelijking met versterkers in het prijssegment daar wat boven. Daarvan heb ik nog steeds zoiets... die zou ik wel erg graag willen hebben. Er waren op dat moment echter andere componenten in de keten die (nog) meer 'bottleneck' waren dan de JC-1's. Na de komst van de racks staan er nog een paar dingen op mijn verlanglijstje (powercords, vloerkleden, eindversterkers?, upgrade naar DTS:X/Dolby Atmos/Auro 3D?), dus het sparen voor eventuele nieuwe eindversterkers kan vanaf nu beginnen. Qua powercords en vloerkleden ben ik er wel uit, dat is een kwestie van wachten. Voor de andere twee eventuele (?) 'upgrades' moet ik nog eerst wat huiswerk doen (maar ik heb alle tijd).

Citaat van: maz op augustus 13, 2016, 12:22:10
ik kan daar niet goed tegen en ben zeer ongeduldig daarin.

Ik herken dat. Als ik eenmaal de knoop heb doorgehakt, dan kan het mij ook niet snel genoeg gaan. Waar ik dan extreme jeuk van krijg is als mensen hun afspraken niet nakomen...

Citaat van: maz op augustus 13, 2016, 12:22:10
hopelijk valt het allemaal mee als ze arriveren. nog even geduld.

Zoals je hebt gelezen is het uiteindelijk allemaal meegevallen. Het hele proces van levering (incl. de onderlinge communicatie) was nogal beroerd ('understatement'), maar ik begrijp de overweging om voor deze vervoerorganisatie te kiezen. DHL was bv. bijna 1200 Euro duurder! (dan maar even flink wat irritatie die weer snel vergeten is)

Citaat van: RubenV. op augustus 16, 2016, 14:42:32
Mooi rack heb je uitgezocht Jan! Het "rack-in-het-rack" design vind ik erg interessant, evenals de gebruikte teflon demping. Ook op de kleinste details wordt gelet, textured paint voor diffusie  :inlove: Erg gaaf om mbv. zo'n mooi stukje vakmanschap je set verder te finetunen.

Dank je Ruben. De gekozen technische inslag en het oog voor technisch detail hebben inderdaad wel de doorslag gegeven. Heb eerder in dit hele proces nog contact gehad met Artesania over een mogelijke verbetering van het rack, maar daarvan werd aangegeven dat het dan simpelweg te kostbaar zou worden. Al met al allemaal erg goed doordacht en praktische racks in alle opzichten. Door het gebruik van de teflon of neoprene demping tussen de grond en rack en tussen rack en apparatuur (Artesania geeft aan dat de keuze afhankelijk is van de akoestische eigenschappen van de ruimte), zijn de racks ondanks het grote gewicht toch relatief makkelijk te verschuiven (zal niet vaak hoeven te gebeuren, maar makkelijk dat het kan). Ook de wijze waarop de racks waren verscheept en ingepakt geven een goed gevoel (er kon achteraf gezien eigenlijk weinig mee fout gaan).

Citaat van: RubenV. op augustus 16, 2016, 14:42:32
Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen, alvast heel veel plezier gewenst!

Bedankt! Hoop donderdagmiddag/avond meer te weten (begin nu toch wel ongeduldig te worden, haha).

Citaat van: Maximus_Aurelius op augustus 16, 2016, 16:50:55
Dat is goed nieuws  :clapping:.

Dan heb je donderdag wat te doen maar zul je wel met veel plezier andere meubels afbreken en het nieuwe opbouwen.;D

Dank je Nico. Ondertussen is alle apparatuur verspreid door de ruimte uitgestald en heb ik vooraf de meeste kabels voorzien van een labeltje. Mijn oude Spectral M516 meubel is uit elkaar gehaald en gaat in de verkoop. De ruimte tussen de speakers is nu leeg om de racks neer te zetten en om verder op te bouwen. Direct maar even gebruik maken van de mogelijkheid om ook daar even goed te stofzuigen, e.d.

Citaat van: R op augustus 16, 2016, 21:41:55
Mooi! Flinke dozen trouwens.

Vooral een hoop lucht en verpakkingsmateriaal, maar het wordt wel weer een uitdaging om ook voor deze dozen een geschikte plek te vinden (ik had achteraf de zolder boven de Mansion nog groter moeten maken) ;).

Citaat van: R op augustus 16, 2016, 21:41:55
Veel plezier met het in elkaar zetten en vergeet ons niet qua foto's ;)

Komt helemaal goed en ik zal proberen om nog wat extra foto's te maken (maar die zullen nooit zo mooi zijn als die jij maakt, hint!) :colgate:

Citaat van: Kamidioblitz op augustus 16, 2016, 21:46:34
Indrukwekkend bouwpakket!

Het is inderdaad weer een flinke stapel extra dozen extra. De racks komen grotendeels geassembleerd aan, maar het 'venijn' zit hem in de staart bij het verwijderen van de transport beveiligingen, het afstellen van de ondersteuningen en de keuze van de verschillende dempers. Om die reden komt de importeur van de racks hoogstpersoonlijk langs om even mee te kijken en te helpen met opbouwen.

Citaat van: chansig op augustus 17, 2016, 09:14:20
Veel plezier morgen...

Bedankt Hans! Komt goed :)

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 17, 2016, 11:28:27
Dat wordt nog wel even een karweitje. Luister je vlak voor het uit elkaar halen nog naar de huidige setup en vlak na het opbouwen naar de nieuwe? Even strak langs alle discussies over auditief geheugen heen racent. ;)

Hoi Bas. De reden waarom ik eigenlijk pas volgende week geleverd wilde hebben is dat ik nauwelijks tijd heb/had om e.e.a. voor te bereiden en omdat ik eigenlijk niet vrij kan nemen op het werk. De set-up is ondertussen uit elkaar gehaald (zie hierboven), vanavond nog even de ruimte verder opruimen/gereed maken. Als ik geen/nauwelijks verschil hoor, dan 1) heb ik een slecht gehoor of 2) heb ik een kat in de zak gekocht. Laten we van die twee opties maar even niet uitgaan :P. Heb de laatste tijd redelijk veel, mij bekende muziek, beluisterd dus ben erg benieuwd naar de verschillen. Morgen meer!

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Ben ik "even" niet op het forum heb je inmiddels niet 1 maar 2 upgrades gedaan. 1 heel lieve :wub: en 1 hele gave :headbanging:

Veel plezier met beiden en succes met de opvoeding van de 1e en de opbouw van de 2e! :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive