The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

MG76

pfff al 2000 uur, das ongeveer 10x zoveel als ik erin heb zitten...natuurlijk kun je de ruimtes niet vergelijken maar zoiets had ik nooit voor elkaar gekregen dus respect  :worship:
Nog heel veel succes de laatste 100 uur, ik weet wel dat ook hierbij geldt: de laatste loodjes wegen het zwaarst.

Ben heel benieuwd hoe de ruimte er daluk uit gaan zien als hij helemaal klaar is, suc6!

Madhouse

Citaat van: Jean Sibelius op april 18, 2012, 17:43:02
Nu begint het al een beetje onwennig aan te voelen... wat straks? :D

Inmiddels ben je zo ervaren, ik heb nog wel een aantal klusjes hier in huis te doen voor je hoor  :D

Nee serieus, petje af voor je werk! Ik heb de ruimte gezien toen de muren er net stonden, ik hoop hem in de toekomst ooit nog eens te mogen beleven :unsure:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

R

Goed nieuws! Succes met de laatste loodjes, en je vindt wel een nieuwe hobby ;)

donaldk

Citaat van: xynyx op maart 15, 2012, 20:01:59
"...als mogelijk alternatief Rucon."

Rucon??? Runco? Is dat wat je bedoeld?
Moet wel zeggen dat bij jou een Runco toch wel op zijjn plaats is. Ik heb echter geen idee of Runco nog de Runco is van het 3-buizen tijdperk. Was toen top-of-the-bill.

Barco met een bus zwarte verf... Barco is top-of-the-bill;-), dus...

Hebben nu wat meer eigen spul, al dan niet op basis van moeder Planar, naast de rebadged Christie (3chip) en Delta (LED) machines.

Was niet slecht wat ik zag op ISE. Wel wat cross-talk en springerigheid in de actieve 3D. Leuk ding die LED met spiegel, alleen te weinig licht voor het doel. Allemaal wel ver boven je genoemde budget, de gewone LED moet net kunnen lukken. De andere modellen tot rond de 10K heb ik niet gezien.

CitaatDaar zijn andere topics voor . Qua projector(en) gooien de JVC's hoge ogen, maar aangezien 3D voor mij geen 'selling feature' als mogelijk alternatief Rucon. Sony (b)lijkt niet in staat om 123" te projecteren op 6 meter afstand. Maar zoals al eerder gezegd en gisteren nogmaals bevestigd. Gewoon afwachten en pas bestellen als je hem nodig hebt.

Inderdaad, nu lijkt de RED nog enigzins binnen jouw timeframe uit te komen.

xynyx

Citaat van: Jean Sibelius op april 18, 2012, 17:43:02

Nu begint het al een beetje onwennig aan te voelen... wat straks? :D

Groeten, Jan

Praat eens met Erik vd Voorst...... :D
en onderschat het programmeren van je Pronto niet........tenminste als je een goede integratie wil hebben.

Jean Sibelius

Citaat van: MG76 op april 18, 2012, 17:46:24
pfff al 2000 uur, das ongeveer 10x zoveel als ik erin heb zitten...natuurlijk kun je de ruimtes niet vergelijken maar zoiets had ik nooit voor elkaar gekregen dus respect  :worship:
Nog heel veel succes de laatste 100 uur, ik weet wel dat ook hierbij geldt: de laatste loodjes wegen het zwaarst.

Dank je! Aantal uren wil overigens niet zo veel zeggen, want ik vind jouw ruimte ook erg geslaagd! 8) Achteraf niet verwacht dat het zoveel tijd zou kosten, maar met name het plafond als geheel en het schilderen van alles zijn een aanslag geweest op het totale tijdbudget. Als je telt dat proces van ruw MDF tot een strak gespoten WW-1 ongeveer 10 uur tijd kost (en die heb ik nogal wat, dan loopt het snel in de uren). Tijdens de laatste loodjes wordt gestaag doorgewerkt en Angelie heeft ondertussen wel in de gaten dat ik mijn doel redelijk scherp op het netvlies heb. Mij daarvan af halen is dan niet zo slim ;D. Betekent natuurlijk niet dat ik helemaal als een kip zonder kop alleen maar door bulder in de ruimte, maar afgelopen weekend (naast o.a. nieuw pak kopen en verjaardag van een vriend) zo'n 20 uren in de ruimte kunnen maken en dan schiet het lekker op qua voortgang.

Citaat van: MG76 op april 18, 2012, 17:46:24
Ben heel benieuwd hoe de ruimte er daluk uit gaan zien als hij helemaal klaar is, suc6!

Anders ik wel! 8) Hoop dat ik aan het einde van komend weekend zowel de linker als rechterwand 'af' heb (= alle resterende panelen tweemaal gespoten en opgehangen), dat levert dan hopelijk weer een Wow-moment op. De matzwarte WW-1's zijn wel erg fotogeniek. Daarna ga ik echt vervallen in het afwerken en bijwerken van details (maar alles bij elkaar nog steeds goed voor zo'n 60 tot 70 uren werk).

Citaat van: Madhouse op april 18, 2012, 18:19:46
Inmiddels ben je zo ervaren, ik heb nog wel een aantal klusjes hier in huis te doen voor je hoor  :D
Haha, ik geloof dat Angelie ondertussen ook geen twijfels meer heeft aan mijn 'skills', dus die heeft al een lijstje klaar liggen met dingen waar ik straks aan kan gaan beginnen, zodra ik in de ruimte klaar ben >:D.

Citaat van: Madhouse op april 18, 2012, 18:19:46
Nee serieus, petje af voor je werk! Ik heb de ruimte gezien toen de muren er net stonden, ik hoop hem in de toekomst ooit nog eens te mogen beleven :unsure:
Thanks! :pompom: Uiteraard! Die afspraak staat natuurlijk nog steeds, het is ondertussen wel flink veranderd en opgeknapt. Ik ben overigens ook wel erg benieuwd hoe de ruimte op dit moment presteert qua RT60, maar de afspraak met Toine moet nog gemaakt worden (ik wil eerst de set redelijk spelend hebben alvorens de laatste meting te doen).

Citaat van: R op april 18, 2012, 21:25:27
Goed nieuws! Succes met de laatste loodjes, en je vindt wel een nieuwe hobby ;)
Dank je! Gaat goed komen. Ik geloof dat ik ook weer wat (meer) moet gaan sporten van Angelie :D

Citaat van: donaldk op april 18, 2012, 22:24:00
Barco met een bus zwarte verf... Barco is top-of-the-bill;-), dus...

Hebben nu wat meer eigen spul, al dan niet op basis van moeder Planar, naast de rebadged Christie (3chip) en Delta (LED) machines.

Was niet slecht wat ik zag op ISE. Wel wat cross-talk en springerigheid in de actieve 3D. Leuk ding die LED met spiegel, alleen te weinig licht voor het doel. Allemaal wel ver boven je genoemde budget, de gewone LED moet net kunnen lukken. De andere modellen tot rond de 10K heb ik niet gezien.

Inderdaad, nu lijkt de RED nog enigzins binnen jouw timeframe uit te komen.
Heb op de site van Barco gekeken, maar zou je een linkje kunnen geven van het type wat jij bedoelt?
Timeframe is vooralsnog nog even onduidelijk. Ik heb schijnbaar ooit beloofd dat na de ruimte eerst het huis en verder de inboedel onder handen zou worden genomen (de 'onderhandelingen' lopen) en daarna pas de beamer :-[

Citaat van: xynyx op april 20, 2012, 13:19:39
Praat eens met Erik vd Voorst...... :D
en onderschat het programmeren van je Pronto niet........tenminste als je een goede integratie wil hebben.
Ik heb inderdaad gelezen dat Erik voorlopig nog genoeg te doen heeft. Genoemde aantal uren was inderdaad een indicatie voordat ik over zou kunnen verhuizen met de apparatuur. Wat ik daarbij dus inderdaad niet heb gerekend was o.a. Pronto programmeren, maar ook het verder instellen en afregelen van de installatie heb ik daarin nog niet meegenomen. Daarnaast zal er nog wat gebouwd moeten worden om alles wat aan de muur hangt in de schuur langs de ruimte en zorgt voor stroom, licht, verwarming, etc etera.

Vooralsnog lijkt vóór 27 mei 2012 realiseerbaar te zijn.

Vanavond ga ik voor de eerste keer alle resterende panelen (+ nog wat los spul in de spuitcabine zetten).
Moet dus wel lukken om as zaterdag of zondag alles fotoklaar te hebben :D


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

donaldk

Runco was top-of-the-bill, omdat ze Barco 1209 verkochten in een zwart gespoten behuizing.

Over de RED projector is inmiddels veel (negatieve) discussie te vinden hier en op AVS. Maar misschien komt ie nog dit jaar en is een definitief oordeel te vormen.

Jean Sibelius

Hoi allemaal,

Ondertussen weer een mooie mijlpaal gerealiseerd in Confidence Mansion, namelijk nagenoeg volledige '360 graden' en symmetrische diffusie rondom de luisterplek! O0

Het verschuifbare diffusie systeem bij de ingang van de ruimte is gereed en omvat 4 vaste WW-1 diffusie panelen en 4 verschuifbare WW-1 diffusie panelen. Verder zijn er nog 3 kleine WW-1 diffusie panelen en een tussendeel gebouwd (hoogte van de panelen circa 30cm) om zo de vaste wand van dit systeem 'optisch door te laten lopen'. In 1 van de kleine panelen is een ruimte gefreesd waarin een nooduitgangbordje precies valt (bordje gekregen van Angelie, dus die moest uiteraard in de ruimte verwerkt worden). De 4 verschuifbare WW-1 panelen kunnen met dit systeem voor de deuropening geschoven worden zodra je binnen bent en zorgen ervoor dat (tijdens gebruik) zowel links als rechts van de luisterpositie diffusie op de zijwanden aanwezig is, waarbij is geprobeerd om de symmetrie tussen linker- en rechterzijde zo goed als mogelijk te handhaven.

Het meeste werk is gaan zitten in het netjes afwerken van de WW1-panelen (ontvetten, gronden, schuren, ontvetten, verven, spuiten, ophangen). De uiteindelijke constructie is een compromis geworden tussen functionaliteit en afwerking. Bij de deuropening hangt namelijk een handbediening om het elektrische rolluik wat zich buiten de ruimte bevindt te allen tijde te kunnen bedienen, mocht de stroom onverhoopt uitvallen. Daar omheen is de constructie verder ontworpen en gebouwd. Qua idee niet veel anders als het systeem wat ik al eerder heb toegepast bij de Spectal CD/DVD-racken, maar het blijft altijd 'spannend' totdat het systeem werkelijk is geïnstalleerd en blijkt te werken! Vier weken geleden zijn ook de laatste RPG-diffractals bezorgd/aangepast en opgehangen, kortom de rechterzijwand van de ruimte begint nu echt zijn definitieve status/uiterlijk te krijgen.

In de koof links van de deur ('made by GT-design'), zijn achter een griploos deurtje, verschillende zaken weggewerkt zoals de schakelaar voor het werklicht, temperatuurregeling van de vloerverwarming, 3-standen schakelaar voor de luchtverversing en het bedieningspaneel van het projectiescherm. Hier was griploos van belang omdat de wandlampen op de koven zowel naar boven als naar beneden stralen. Deze griploze uitvoering is uiteindelijk gerealiseerd door een sleuf in het deurtje te frezen en daarin een metaalstripje te verlijmen alvorens de koof van fineer te voorzien. Met een separaat magneet(je) kan nu het deurtje zonder problemen geopend worden.

Tevens zijn de zeven WW-1 panelen voor op de linker zijwand gereed. Het bouwen van de spuitcabine kost namelijk nogal wat tijd, dus ik heb nu alles wat nog gespoten moest worden in 1 laatste batch onder handen genomen. Het lag dus weer lekker vol in de ruimte, maar nu begint het lekker op te ruimen. Kortom ook de linker zijwand van de ruimte begint nu zijn definitieve status/uiterlijk te krijgen.

Er blijft dus niet meer zoveel over. Vanaf nu start het verder afronden/afmaken van een hele rij aan kleine klusjes (ik heb er nog zo'n 30 apart weten te benoemen inclusief een bijbehorende tijdsinschatting, maar ongetwijfeld blijken het er straks in de praktijk toch nog wat meer te zijn). Het aantal nog te besteden uren alvorens de apparatuur over te kunnen huizen komt hiermee onder de 70 uren, oftewel: "het einde komt (gelukkig) steeds dichter bij". :D


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

clockwork

Ik weet het: het wordt saai. :blink:
Maar wat een geweldig niveau. :clapping:

O ja, ik weet al een nieuwe hobby voor je:
Diffusiepanelen fabriceren voor de andere forumleden.  :D
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

stevieB

Tis idd wat afgezaagd; maar wat een schitterende ruimte, zoveel werk aan alle details, zoveel denkwerk vooraf....dat zie je uiteraard terug in het eindresultaat  :D  :headbanging:

Wat een geduld en doorzettingsvermogen  :clapping:

HULDE!!  :inlove:

Gr StevieB
Under construction.....

R

 :clapping: :clapping:

Gaat de goede kant op!! Vergeet niet te genieten van de laatste loodjes.

Chinx

Er is maar 1 woord voor WAUW! Dat nooduitje is ook echt wel nodig om de uitgang te gaan vinden :P Misschien wel een idee om de behuizing van het uitje dezelfde kleur te spuiten als de diffusie panelen.  zodat ie wat mooier integreert in je theater? 
Geniet nog maar even van de laatste loodjes  :worship:

Groet Bart
Onkyo TX-NR905 - Monitor Audio Vector 5.1 - ps3 - Auralex Gramma - DIY HTPC

Jean Sibelius

Citaat van: clockwork op april 28, 2012, 12:59:47
Ik weet het: het wordt saai. :blink:
Maar wat een geweldig niveau. :clapping:
Dank je! Kan nooit vaak genoeg worden gezegd :D (maar het blijft leuk en extra motiveren om zulke feedback te krijgen) :)

Citaat van: clockwork op april 28, 2012, 12:59:47
O ja, ik weet al een nieuwe hobby voor je:
Diffusiepanelen fabriceren voor de andere forumleden.  :D
Die had Toine Dingemans waarschijnlijk al aan zien komen, dus die verkoopt tegenwoordig ook bouwpakketten voor dergelijke diffusers ;)
(moet je ze nog wel zelf in elkaar schroeven en indien gewenst schilderen >:D).

Maar ik moet eerlijk toegeven dat het wel een lekker werkje is naast mijn dagelijkse baan (maar gezien het aantal uren wat het kost totaal niet interessant)

Citaat van: stevieB op april 28, 2012, 13:48:54
Tis idd wat afgezaagd; maar wat een schitterende ruimte, zoveel werk aan alle details, zoveel denkwerk vooraf....dat zie je uiteraard terug in het eindresultaat  :D  :headbanging:

Wat een geduld en doorzettingsvermogen  :clapping:

HULDE!!  :inlove:

Gr StevieB
Dank je Steve! 8) Het mooie is dat hoe meer je ermee bezig bent hoe kritischer je wordt.
De stukjes vallen nog steeds iedere keer mooi op hun plek.

Citaat van: R op april 28, 2012, 17:57:47
:clapping: :clapping:

Gaat de goede kant op!! Vergeet niet te genieten van de laatste loodjes.
Thx! Gaat helemaal goedkomen, die laatste loodjes moeten het helemaal af gaan maken :)

Citaat van: Chinx op april 28, 2012, 20:11:56
Er is maar 1 woord voor WAUW! Dat nooduitje is ook echt wel nodig om de uitgang te gaan vinden :P Misschien wel een idee om de behuizing van het uitje dezelfde kleur te spuiten als de diffusie panelen.  zodat ie wat mooier integreert in je theater?  
Geniet nog maar even van de laatste loodjes  :worship:

Groet Bart
Dank je Bart! In het echt is het wel wat minder irritant, maar je hebt wel gelijk.
Het bordje moet er sowieso nog even vanaf om de elektra ervan netjes aan te sluiten, dan kan ik er meteen met wat zwart eroverheen.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Davey

Fantastisch Jan. Zelfs het normaal zo lelijke vluchtbordje die aangeeft waar je weg kan is mooi  :D

Jean Sibelius

Citaat van: Davey op april 28, 2012, 21:19:35
Fantastisch Jan. Zelfs het normaal zo lelijke vluchtbordje die aangeeft waar je weg kan is mooi  :D
Hey die Dave! :) Bedankt! (jammer dat jouw plannen even 'on hold' staan.
Dat bordje kan inderdaad geen kwaad als de panelen dicht zijn :). Maar hij gaat straks van de accu af (dus direct aan en uit te zetten zonder noodaccu actief via de Pronto) => ben nl. bang dat hij irritant veel licht geeft in een 100% verduisterde ruimte. Op de foto's hierboven wordt het ding nu direct verlicht door de spot die erbij hangt, ik heb ondertussen al even getest met de echte LED-verlichting die in het bordje zit en die is nog mooier :angel:.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Davey

Citaat van: Jean Sibelius op april 28, 2012, 21:33:41
Hey die Dave! :) Bedankt! (jammer dat jouw plannen even 'on hold' staan.
Dat bordje kan inderdaad geen kwaad als de panelen dicht zijn :). Maar hij gaat straks van de accu af (dus direct aan en uit te zetten zonder noodaccu actief via de Pronto) => ben nl. bang dat hij irritant veel licht geeft in een 100% verduisterde ruimte. Op de foto's hierboven wordt het ding nu direct verlicht door de spot die erbij hangt, ik heb ondertussen al even getest met de echte LED-verlichting die in het bordje zit en die is nog mooier :angel:.

Groeten, Jan

Nog mooier  ;D. Dat kan bijna niet meer.

De tuin inclusief de veranda en schuur is nu bijna af zoals ik het wil en met name dat laatste maakt het proces wat langdradig soms  :D.

Of ik dadelijk een echte dedicated ruimte wil weet ik eigenlijk niet zeker. Ik zit momenteel meer te denken aan een iets meer functionele ruimte met als hoofddoel film kijken.

MG76

Echt schitterend, wat n vakmanschap! Denk dat er weinig mensen zijn die er zoveel tijd en details in hun HT hebben zitten als die van jou  :worship:

Grindtegel

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

jan-rotterdam


rallufff

| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

skyfox

Mooie voortgang weer, Jan! Dat systeem om de panelen voor de deur te schuiven is wel erg mooi geworden. Je ziet er zo goed als niets meer van.

Nu nog een mooie dimmer voor de nooduitgangverlichting en je bent er helemaal klaar voor. Nou ja, de laatste puntjes nog. En daarna de set afstellen. En daarna... Och, zitten en genieten! En ons vertellen hoe het klinkt!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

larzie

Het is bijna geen ht ruimte meer maar gewoon een modern kunstwerk!  :D
Als dit straks niet goed gaat klinken allemaal dan weet ik het ook niet meer.  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

skyfox

Citaat van: larzie op april 29, 2012, 17:01:16
Het is bijna geen ht ruimte meer maar gewoon een modern kunstwerk!  :D
[/quote

Tis ook geen HT ruimte... Een luisterruimte waar je ook een filmpje kan kijken  :-X :angel:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

larzie

Citaat van: skyfox op april 29, 2012, 17:14:29
Tis ook geen HT ruimte... Een luisterruimte waar je ook een filmpje kan kijken  :-X :angel:

Ht ruimte of luisterruimte dat maakt in dit geval niet uit... het blijft een kunstwerk!  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

skyfox

Citaat van: larzie op april 29, 2012, 17:21:24
Ht ruimte of luisterruimte dat maakt in dit geval niet uit... het blijft een kunstwerk!  :pompom:

So very true! ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9