The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op januari 28, 2010, 22:00:05
Gaat rap daar! Zijn de diffusers verrijdbaar, zodat je erachter kan komen? Slimme oplossing :thumbs-up:
Laatste 2 weken inderdaad flink bezig geweest. De 10 diffusers hangen inderdaad verrijdbaar aan het plafond. Aan iedere zijn 5 stuks wat weer exact overeenkomt met de breedte van 2 CD/DVD-racks.
Door ze vervolgens te verdelen per rail kun je altijd de breedte van 2 diffusiepanelen vrijmaken ~ 65 [cm], wat voldoende is om een CD/DVD te pakken.
Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met hoe het uiteindelijk werkt en is geworden :) (alles in het belang van symmetrie natuurlijk!)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Niet actief

Citaat van: Jean Sibelius op januari 28, 2010, 22:12:29Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met hoe het uiteindelijk werkt en is geworden :) (alles in het belang van symmetrie natuurlijk!)

Ik denk dat ik morgen maar eens kom kijken...  :coffee:

Jean Sibelius

Citaat van: ThingMan op januari 28, 2010, 22:43:04
Ik denk dat ik morgen maar eens kom kijken...  :coffee:
Lijkt me een strak plan! :) Zullen we rond 15:00 afspreken, dan zorg ik dat de koffie klaar staat 8)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Niet actief

Citaat van: Jean Sibelius op januari 29, 2010, 06:42:14Lijkt me een strak plan! :) Zullen we rond 15:00 afspreken, dan zorg ik dat de koffie klaar staat 8)
Doen we!
:pompom:

Pelle


Jean Sibelius

Het openingstopic is verder uitgebreid met wat gedachte-kronkels over de realisatie en aanleg van de stroomvoorziening van de ruimte
(iets wat ik eigenlijk al veel eerder had willen doen, maar wat iedere keer op de lang baan werd geschoven).

Citaat van: ThingMan op januari 29, 2010, 10:15:30
Doen we!
:pompom:
Hoi Toine. Het was gezellig om weer even bij te kletsen en om je rond te kunnen leiden in de schuur ;) Wat dat betreft jammer dat ik 's middags nog weg moest, want er was voldoende te bespreken.
In de tussentijd heb ik mijn werktekeningen verder uitgewerkt en afgerond voor de voorwand, dus zodra de stroomvoorziening in de ruimte (deels) gerealiseerd is kan ik verder met het bouwen van de voorwand. Hoop je binnenkort weer te zien zodat je de metingen aan de 7 basstraps uit kunt voeren :)

Citaat van: Pelle op januari 29, 2010, 10:55:29
Wat een project  :worship:
Dank je! Je kunt maar een hobby hebben :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

In de tussentijd is de onderstaande stoppenkast opgehangen in de ruimte.



De (nieuwe) indeling van de audiogroepen wordt als volgt:
1. Versterkers links (max. 4 stuks); CEE-form (volledig 6mm2)
2. Versterkers rechts (max. 4 stuks); CEE-form (volledig 6mm2)
3. Versterkers links (max. 4 stuks); HMS wandcontactdoos (4mm2)
4. Versterkers rechts (max. 4 stuks); HMS wcd
5. Subwoofers (max. 2 stuks); HMS wcd
6. Voorversterker + analoog; HMS wcd
7. Digitale bronnen; HMS wcd
8. Projector; HMS wcd

Nieuwe foto update zodra de bekabeling compleet is, inclusief afscherming e.d. van de stroomvoerende geleiders.
Zodra de stroomvoorziening in de ruimte klaar is, kan (eindelijk) begonnen worden met de bouw van het frame aan de voorzijde.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Davey

Zo'n mooie stoppenkast heb ik nog nooit gezien. Alles ziet er supermooi uit. Zelfs dat meest linkse blauwe draadje is perfect gebogen. Heel mooi Jan.

Jean Sibelius

Citaat van: Davey op februari  7, 2010, 09:23:45
Zo'n mooie stoppenkast heb ik nog nooit gezien. Alles ziet er supermooi uit. Zelfs dat meest linkse blauwe draadje is perfect gebogen. Heel mooi Jan.
Dank je Dave (er wordt in ieder geval alles aan gedaan om het straks goed te laten klinken).
Ik zal je complimenten overbrengen, alhoewel ik verwacht c.q. weet dat hij hier af en toe ook meeleest :)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Ziet er erg netjes uit, Jan :clapping:

Citaat van: jowi op februari  7, 2010, 18:20:57
Of het zou passen weet ik niet, maar had je de groepen niet liever in ster aangesloten, dus PER zekering een draad van de bron ipv steeds doorlussen?
Dat was ook mijn vraag. In onze meterkast is dat zelfs voor elke gewone groep gedaan. Heb je wel veel meer installatiedraad nodig en misschien zelfs een grotere groepenkast...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Citaat van: jowi op februari  7, 2010, 18:20:57
Of het zou passen weet ik niet, maar had je de groepen niet liever in ster aangesloten, dus PER zekering een draad van de bron ipv steeds doorlussen?

Citaat van: HTip op februari  7, 2010, 18:47:30
Ziet er erg netjes uit, Jan :clapping:
Dat was ook mijn vraag. In onze meterkast is dat zelfs voor elke gewone groep gedaan. Heb je wel veel meer installatiedraad nodig en misschien zelfs een grotere groepenkast...
Ongetwijfeld dat er een goede reden is geweest om het zo te doen, wat dat betreft 100%+ vertrouwen in degene die hier de stroomvoorziening installeert.

Op zich is eventueel wat extra installatiedraad geen probleem (de winkel heeft genoeg), maar ik weet wel dat het gebruik van de 6mm2 en 4mm2 naar de diverse stopcontacten nu al zorgt voor een overvolle stoppenkast ;) E.e.a. moet nog wel verder afgewerkt worden, maar hieronder de huidige status.

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

skoebiedoe

Sorry hoor maar jij spreekt hier over 4 mm en 6 mmm draad maar wat ik op de foto's zie blijken toch maar 2,5 mm te zijn.
Ben ik nu zo verkeerd of ....
Als een elektrieker spreekt over een 6 mm dan bedoelt hem de dikte van 1 geleider en die is dan 6 mm dik.
Als je dan een kabel beziet die 3 keer 6 mm is dan heb je best een forse kabel hoor.... zie nu echt niet het nut waarom je daar dan enkel  een versterker zou op aansluiten of het moest enen zijn die meer als 5000 Watt uit het stopcontact trekt.


Wat staat er op die kabel gedrukt?

Douma

Prachtig project om te volgen, Jan. Petje af voor de wijze waarop je het aanpakt.

CitaatSorry hoor maar jij spreekt hier over 4 mm en 6 mmm draad maar wat ik op de foto's zie blijken toch maar 2,5 mm te zijn.
Ben ik nu zo verkeerd of ....

Er wordt nooit over diktes gesproken in mm. Een electricien zal het meestal hebben over mm2. 4mm2 en 6mm2 zijn de oppervlaktes van een doorsnede van de gebruikte draad.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Jean Sibelius

Citaat van: skoebiedoe op februari  7, 2010, 20:29:13
Sorry hoor maar jij spreekt hier over 4 mm en 6 mmm draad maar wat ik op de foto's zie blijken toch maar 2,5 mm te zijn.
Hier is sprake denk ik van een misverstand, want ik schrijf namelijk overal expliciet 4mm2 of 6mm2

Citaat van: skoebiedoe op februari  7, 2010, 20:29:13
Ben ik nu zo verkeerd of ....
Als een elektrieker spreekt over een 6 mm dan bedoelt hem de dikte van 1 geleider en die is dan 6 mm dik.

Als ik nergens eenheden had genoemd wel, maar ik noem overal de eenheid bij ;).
Ik heb zelf werktuigkunde als achtergrond, dus ik weet hoe belangrijk eenheden zijn (het zal namelijk niet de eerste keer zijn dat mm en m met elkaar verward worden).

Citaat van: skoebiedoe op februari  7, 2010, 20:29:13
Als je dan een kabel beziet die 3 keer 6 mm is dan heb je best een forse kabel hoor.... zie nu echt niet het nut waarom je daar dan enkel  een versterker zou op aansluiten of het moest enen zijn die meer als 5000 Watt uit het stopcontact trekt.

Wat staat er op die kabel gedrukt?
Op de factuur staat Draka Vult mb 3 x 6 en Draka Vult mb 3 x 4 en op de kabels zelf 3 x 6 mm2 en 3 x 4 mm2. Voor het woonhuis naar de berging is 5 x 6 mm2 gebruikt.
Een beetje overcapaciteit is natuurlijk ook nooit verkeerd, want ik denk dat het wel eens zijn over het feit dat de stroomvoorziening weldegelijk een belangrijk onderdeel van de hele keten is.

Citaat van: Douma op februari  7, 2010, 23:08:43
Prachtig project om te volgen, Jan. Petje af voor de wijze waarop je het aanpakt.
Dank je voor je compliment. Ik hoop dat uiteindelijk alle moeite beloond gaat worden (ik probeer in ieder geval zo min mogelijk aan het toeval over te laten) :)

Citaat van: Douma op februari  7, 2010, 23:08:43
Er wordt nooit over diktes gesproken in mm. Een electricien zal het meestal hebben over mm2. 4mm2 en 6mm2 zijn de oppervlaktes van een doorsnede van de gebruikte draad.
Ik weet ook niet beter dan dat het continue over oppervlaktes gaat, maar het is altijd goed om de eenheid er expliciet bij te noemen om verwarring te voorkomen.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

skoebiedoe

Tja,blijkbaar toont uwe kabel kleiner dan dat hem werkelijk is. ;)
Wat ge daar laat zien is inderdaad proper werk hoor ik heb ook al erger gezien.
Waarom heb je zo geen doorlus beugels gebruikt dan?

(zit ook wel errgens in die branche hoor want dikste kabel die wij gebruiken is 5X6mm²+10X1,5mm² en dan hebt ge toch een kabeltje in uw hand die ongeveer een diameter heeft van 4 cm. ;) )

Wat ik mij nu wel een beetje afvraag is hoeveel komt er binnen bij u aan uwe meter? en hoeveel gaat er naar uw aansluitkast waar ge van aftakt?
Beetje overkill ben ik wel ergens mee akkoord maar dit kan je al geen beetje meer noemen....beetje te.... (soit het zijn uw centen dus je doet maar)

Vat dit aub niet persoonlijk of aanvallend op maar ik probeer gewoon uw denkwijze te volgen en moest het zo zijn dat je toch ergens gelijk hebt kan ik mij eventueel verbeteren. ;)

Jean Sibelius

Citaat van: skoebiedoe op februari  8, 2010, 18:19:26
Vat dit aub niet persoonlijk of aanvallend op maar ik probeer gewoon uw denkwijze te volgen en moest het zo zijn dat je toch ergens gelijk hebt kan ik mij eventueel verbeteren. ;)
Af en toe een kritische noot is niet verkeerd en zelfs gewenst mede omdat ik óók niet alwetend ben of pretendeer te zijn.

De belangrijkste reden om het op deze manier aan te pakken is dat je zoiets maar 1 keer in je leven doet (althans ik verwacht niet nogmaals aan zo'n project te beginnen) :).
Je gaat vervolgens veel lezen en praten met mensen die er verstand van hebben en natuurlijk heeft iedereen een eigen mening. Daaruit probeer ik de gezamenlijke deler te destilleren.
Ik hoor vervolgens goede verhalen over: versterkers op aparte groep, digitaal op aparte groep, subwoofers op aparte groep, projector op aparte groep en CEE-form gebruiken!
Je kunt dan 2 dingen doen: al deze zaken weer samenvoegen op gezamenlijke groepen of alles een eigen groep geven. Probleem met dit soort dingen is dat je niet even snel een stoppenkast met 2 groepen omwisselt voor eentje met 8 groepen en weer terug en dan naar het verschil gaat luisteren. In dat geval ga ik voor veilig en houd ik de mogelijkheid om te experimenteren met de versterker groepen: gewoon of CEE-form. Verder zijn alle HMS-stopcontacten dubbel uitgevoerd, dus ik kan achteraf altijd testen of het verschil maakt om een versterker en bv. digitaal op dezelfde groep te zetten. Wat betreft de bekabeling... ik heb hele discussies gehad met een (ex)-collega over stroomvoerende geleiders en wat daar het effect van is (weerstand/inductie/capaciteit) en hij had hier een zeer plausibel verhaal om de weerstand en capaciteit te minimaliseren. Geloof je in goede stroomsnoeren? Ik wel nadat ik hier een zogenaamde 'over de top' Nordost Brahma op mijn set had hangen. Er is op dat moment geen enkele electricien die gelooft dat zoiets verschil maakt, maar mijn vriendin die behoorlijk skeptisch is hoorde direct het verschil. De grap: o.a. veel stroomvoerende geleiders (zie mijn eerdere opmerking). Tijdens de discussies hadden we verzonnen dat het misschien nog wel beter zou zijn om heel veel dunne draadjes te vlechten ipv 1 dikke stroomdraad, maar dat werd (zelfs mij) eerlijk gezegd te gortig. Dus ik neem hier simpelweg geen risico door de boel mogelijk onder te dimensioneren en dat het misschien overdone is... beter dan dat ik achteraf denk, van had ik toch maar dikkere kabels of iets dergelijks gebruikt. Voor CEE-form is 6mm2 gangbaar, voor HMS is 4mm2 gangbaar, dus dat is het geworden :) (mede dankzij UR25V die helaas geen collega meer is)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Alhoewel nog in een pril stadium beginnen de contouren van de voorwand zich ook langzaam af te tekenen:



De eerste panelen voor basstrap 5 zitten in elkaar, maar zullen nog 1 of 2 keer gespoten gaan worden alvorens gefixeerd te worden (en er moeten uiteraard nog wel meer dingen gebeuren).

Verder zit de stoppenkast in elkaar en kan volgende week de stroomvoorziening (lees: o.a. montage stopcontacten) afgerond worden.



In de ruimte voor de stoppenkast komen geen stroomvoerende geleiders, aangezien zich daar alle signaalvoerende kabels bevinden. Zoals mogelijk te zien is, zit de aarde van deze stoppenkast op de aparte aardpen. Verder zullen de metalen goten waarin de stroomvoerende geleiders zitten tevens aan deze aardpen gelegd worden om zodoende een kooi van Faraday te realiseren om te voorkomende dat signaalkabels ongunstig door de stroomvoorziening beïnvloed worden.

Aangezien hiermee de maten bekend zijn van de overige basstraps (6 en 7), tevens een bestelling weggedaan voor het overige dikke MDF (ik ben benieuwd wanneer het binnen is).
In de tussentijd maak ik me druk over de panelen van basstrap 4 (en ben ik me aan het voorbereiden voor de EQE-examens van 2011) ;)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Davey

Wat een fantastische afwerking zeg  :headbanging:. Alleen al hoe die stroomkabels binnenkomen  8). Perfectie ten top.

Wat heb je onder de pootjes van het frame liggen Jan? Zijn dat stukken rubber?

Jean Sibelius

Citaat van: Davey op februari 14, 2010, 11:59:47
Wat een fantastische afwerking zeg  :headbanging:. Alleen al hoe die stroomkabels binnenkomen  8). Perfectie ten top.

Wat heb je onder de pootjes van het frame liggen Jan? Zijn dat stukken rubber?
Dank je Dave. Degene die voor mij de stroomvoorziening realiseert is erg handig en ervaren en samen komen we er altijd wel uit :)
Ook hiervan zie je straks niets meer, maar het is een prettige gedachte dat het goed en conform de richtlijnen is aangelegd.

Dat zijn inderdaad rubber voetjes, die normaal gebruikt worden om onder b.v. terrastegels te leggen. Ik gebruik ze om de ontkoppeling tussen de vloer en de rest van het gebouw te handhaven.
Ik heb natuurlijk alle moeite gedaan om de vloer ontkoppeld op te hangen ten opzichte van de rest van het gebouw, dus ik wil hier geen dynamische kortsluiting maken.
Bij de achterwand heb ik deze ook gebruikt en alhoewel het gewicht minder extreem is, moet ook hier een goede en stabiele ondergrond gebouwd worden.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Davey

Als ik ga beginnen met het ombouwen van de garage ga ik je zeker wat vragen stellen  :D

Het zal bij mij een gesloten en ontkoppelde box moeten worden in de garage. Ten eerste om de buren zoveel als mogelijk te ontlasten en ten tweede om een akoestisch mooie ruimte te krijgen. De vloer is het het makkelijkst volgens mij maar ik zal met de wanden en de vloer toch moeten schroeven op de bestaande muren wat weer overdracht gaat geven. Het mooisten zou een kant en klare box zijn die ik zo in de garage kan schuiven.

HTip

Mooie afwerking van de groepenkast inderdaad. Kan je straks makkelijk erbij als de wand dicht is?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Citaat van: Davey op februari 14, 2010, 12:14:29
Als ik ga beginnen met het ombouwen van de garage ga ik je zeker wat vragen stellen  :D
Dat is goed. Als ik je kan helpen, doe ik dat graag :)

Citaat van: Davey op februari 14, 2010, 12:14:29
Het zal bij mij een gesloten en ontkoppelde box moeten worden in de garage. Ten eerste om de buren zoveel als mogelijk te ontlasten en ten tweede om een akoestisch mooie ruimte te krijgen. De vloer is het het makkelijkst volgens mij maar ik zal met de wanden en de vloer toch moeten schroeven op de bestaande muren wat weer overdracht gaat geven. Het mooisten zou een kant en klare box zijn die ik zo in de garage kan schuiven.
Een vriend van me heeft in zijn garage iets vergelijkbaars gedaan (ik zou weer even moeten navragen hoe hiij het ook alweer exact heeft gedaan, maar zijn garage zit direct aan het woonhuis en naar zijn zeggen kan hij 's avonds vol gas geven zonder dat de kinderen wakker worden) ;)

Citaat van: HTip op februari 14, 2010, 20:31:43
Mooie afwerking van de groepenkast inderdaad. Kan je straks makkelijk erbij als de wand dicht is?
Ik laat de panelen straks wel doorlopen voor het oog, maar de ruimte voor de stoppenkast wordt een 'dummy' ruimte. Oftewel: die blijft altijd relatief makkelijk toegankelijk.
De voorwand word zo licht mogelijk en wordt wegneembaar, terwijl ik vooralsnog bedacht heb dat er een deksel op deze ruimte komt welke doormiddel van scharnieren naar boven kan klappen.
Het enige vaste deel wordt dan de goot waarin de diverse kabels verdwijnen. Ik hoop over een week of 2 zover te zijn om dit idee te testen :)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

stevieB

Jan,

Wat een ongeloofelijk mooi project! En ik maar altijd denken dat ik verslaafd was aan HT  :crazy: Alle details worden tot in perfectie uitgewerkt  :clapping: Wordt met afstand het mooiste Ht dat ik ken... En dat jou vriendin/vrouw dit allemaal ok vind  :headbanging:  O0

Is er al een wachtlijst van (toekomstige) bewonderaars ?  :-X  ;)

Gr StevieB
Under construction.....

Fred Mulder

Hoi Jan,

Wat een geweldig project, en tof dat je je kennis op deze manier deelt.  :worship:
Ik ben ook van plan om een muziekruimte te bouwen (nog even het financiele plaatje afwachten).
Je staat alvast onder de favorieten. Zodra ik meer duidelijkheid heb, ben je een geweldige bron/naslagwerk.

Complimenten, je zult in je nopjes zijn!!

Succes, Fred

R

Jan, binnenkort nog tijd voor een bezoekje, kom ik weer eens gezellig aanwaaien, of wellicht een keer klussen. groet ruben