The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Ghosty J

Ziet er mooi uit Jan, zo te zien wordt er nergens op bespaard!

Ga je de vijver met de hand uitscheppen? bedoel ben je niet bang dat straks je mooie terras stuk gereden word door een graafmachine/kiepwagentje ?
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

gur


Jean Sibelius

Citaat van: The Vampire op december  9, 2009, 18:58:56
netjes hoor! erg mooi!
Dank je! :) We zijn er zelf ook erg tevreden mee.

Citaat van: Madhouse op december  9, 2009, 20:36:13
Dat ziet er goed uit Jan! Het ziet er ook veel ruimtelijker uit dan tijdens de verbouwing. Ik heb het gezien hoe het wat en dit is zeker een hele verbetering. Mooie poort ook!
Bedankt! De tuin lijkt is is nu inderdaad een stuk groter als dat hij was, omdat het oppervlak veel efficienter gebruikt wordt. Bovendien een aanzienlijk stuk van de oprit bij de tuin getrokken (±40 m2) => want zoveel auto's hebben we toch niet. Het is een hoop (uit)zoekwerk geweest om uiteindelijk iets te vinden dat zowel bij het huis past als bij elkaar, maar ook wel 'iets' heeft.  

Citaat van: Madhouse op december  9, 2009, 20:36:13
Nu nog een mooie grote vijver en klaar is Kees....euhh Jan! En Angelie niet te vergeten  ;D
Precies :) Het is idee om de vijver direct langs terras1 te leggen. Totaal oppervlak, circa 5 m2. We hebben al wat leuke ideeën, maar het is de vraag of dat realiseerbaar is (en budget speelt natuurlijk ook wel een rol => alhoewel volgens mij sommige de indruk hebben dat budget geen issue is) ;)

Citaat van: Davey op december  9, 2009, 21:08:46
Prachtig Jan. Hele mooie schutting en het straatwerk is zeker ook onze smaak  8). Je kan wel geld gaan ophalen in de buurt. Met zo'n uitstraling gaat de waarde van elk huis daar omhoog  ;)
Dank je Dave! Het is inderdaad weer iets anders als anders (maar wel helemaal ons ding). Tot nu toe alleen maar erg positieve reacties gehad uit de buurt, terwijl er nog een hoop rommel in de tuin ligt en de beplanting nog moet komen. De eerste 2 weken mogen we nog niet met de auto op de oprit, dus ik heb nu een rij pallets voor de ingangen gezet. Ik zal je suggestie voorleggen aan Angelie (dan kan ze dat geld gebruiken voor de rest van de tuin volgend jaar) en hoef ik niet verder in te teren op het spaargeld wat eigenlijk voor de HT-ruimte is bedoeld >:D

Citaat van: Ghosty J op december 10, 2009, 02:17:35
Ziet er mooi uit Jan, zo te zien wordt er nergens op bespaard!
Dank je! Ik moet je eerlijk bekennen dat we het budget aanzienlijk hebben opgerekt, maar dat we weldegelijk kritisch zijn geweest en links en rechts flink onderhandeld hebben (dat is natuurlijk ook de sport).
Gelukkig hebben Angelie en ik wel dezelfde instelling: in 1 keer goed en anders nog even wachten. Concreet: een deel vh HT-interieurbudget is nu naar de tuin gegaan, maar met het huidige tempo daar hoeft dat geen probleem te zijn, want het verlies compenseer ik wel weer.

Citaat van: Ghosty J op december 10, 2009, 02:17:35
Ga je de vijver met de hand uitscheppen? bedoel ben je niet bang dat straks je mooie terras stuk gereden word door een graafmachine/kiepwagentje ?
Geen zware machines meer achter in de tuin, want dat is inderdaad vragen om problemen :). We hadden al besloten om de vijver volledig of nagenoeg volledig boven de grond te houden, dus er zal niet veel gegraven hoeven te worden.

Citaat van: GUR op december 10, 2009, 04:21:18
Ziet er erg mooi uit, veel andacht voor details
Bedankt! Wat dat betreft vullen Angelie en ik elkaar wel goed aan. De overige plannen gaan we begin volgend jaar verwezenlijken in de tuin.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Ondertussen weer de nodige voortgang sinds vorige week :pompom:

De 3 fase installatie is afgelopen donderdag voltooid en ik heb dus momenteel 3 fases die binnenkomen in de meterkast van de berging. Binnenkort een afspraak maken met een ex-collega van me die al had aangegeven graag langs te willen komen om na te gaan welke fase het 'schoonste' is en daarmee dus het meest geschikt als de fase voor de audio-groepen. De verdere opbouw van de stroomvoorziening in de ruimte kan beginnen zodra ik klaar ben met de achterwand.
Er is een oplossing gevonden voor het probleem van de niet langer leverbare CD/DVD-racks (na een voorstel mijnerzijds). Ondertussen de bevestiging ontvangen dat direct vanaf de fabriek 1 standaard CD-rack en 1 standaard DVD-rack gestuurd zullen worden, inclusief de extra onderdelen die noodzakelijk zijn om op basis van de twee originele racks, twee CD/DVD-racks te bouwen zoals ik deze momenteel al heb staan (dus uiteindelijk straks toch 4 identieke CD/DVD-racks :).
Verder na 2 maanden eindelijk weer verder met het schilderen van de voorpanelen van de basstraps. Zodra een en ander hangt eindelijk weer een geschikt moment voor nieuwe foto's van de ruimte zelf.
Verder bevestiging ontvangen dat aanstaande woensdag wordt begonnen met de aanleg van de verwarming, dus hopelijk nog voor het weekend weer werken onder normale temperaturen in het hok.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Vin_cent

Hoe kan een fase "schoner" zijn dan de andere? Alle fasen komen met 1 kabel het huis binnen.
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

mikeske

Citaat van: Vin_cent op december 14, 2009, 20:57:20
Hoe kan een fase "schoner" zijn dan de andere? Alle fasen komen met 1 kabel het huis binnen.

Nu lag alles op 1 fase.
Als hij dat nu verdeelt over 2 fasen, dan is er nog steeds 1 onbelaste fase over die hij puur voor audio/video kan gebruiken.
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Vin_cent

Citaat van: mikeske op december 14, 2009, 21:04:08
Nu lag alles op 1 fase.
Als hij dat nu verdeelt over 2 fasen, dan is er nog steeds 1 onbelaste fase over die hij puur voor audio/video kan gebruiken.

Ja dat snap ik, dat schrijft hij echter niet. Hij wil eerst uitzoeken welke van de 3 fasen het "schoonst" is en dan deze speciefiek voor audio gebruiken.
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

mikeske

Citaat van: Vin_cent op december 14, 2009, 21:05:27
Ja dat snap ik, dat schrijft hij echter niet. Hij wil eerst uitzoeken welke van de 3 fasen het "schoonst" is en dan deze speciefiek voor audio gebruiken.

inderdaad, had wat te vlug gelezen  ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Jean Sibelius

Citaat van: Vin_cent op december 14, 2009, 20:57:20
Hoe kan een fase "schoner" zijn dan de andere? Alle fasen komen met 1 kabel het huis binnen.
Er komt inderdaad een kabel met 3 fases het huis binnen. Ik heb begrepen dat er sowieso een (theoretisch) verschil kan zijn tussen de 3 fasen aangezien dat afhangt van wat mijn buren de hele dag uitspoken. Bij ons in de straat schijn het zo te zijn (maar dit is volgens mij overal zo), dat huisnummer 1 gebruikt maakt van fase 1, zijn buren van fase 2 en zijn buren weer van fase 3 en zo verder. Ik ken mijn buren redelijk goed en volgens mij heeft niemand rare hobbies (=zware machines die continue in en uit schakelen), dus ik denk dat we direct bij binnenkomst van de stroom in het huis weinig verschil zouden meten. Ik heb tot nu toe echter mijn hele huis laten draaien op 1 fase en die fase zal ongetwijfeld vervuilder zijn als de overige 2 (diepvries/koelkast/halogeen/...). Aangezien het niet praktisch is om slechts de overige 2 fases naar achter door te trekken, momenteel 3 fases in de berging (de huisfase kan dan meteen gebruikt worden voor het licht). Ik verwacht dus weldegelijk een verschil te meten op de 2 onbelaste fases en degene die momenteel voor mijn huis wordt gebruikt. Welke van mijn buren de meeste ellende op de twee 'onbelaste' fases veroorzaken is moeilijk in te schatten: een gezin van rond de 35 met 3 kinderen of een ouder echtpaar van rond de 80 (en waarschijnlijk hangt dat ook nog sterk af van de tijd waarop we meten).

We zullen het binnenkort wel merken, uhm... meten ;)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Vin_cent

Ben benieuwd. De fase die je nu voor het huis gebruikt zal sowieso afvallen. Ik dacht uit je tekst te lezen dat je sowieso nog een keus uit 3 kon maken, het is dus een keus uit 2.

Je spreekt nu van slechts 2 buren. Zitten er niet meer op de kabel??
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

Jean Sibelius

Citaat van: Vin_cent op december 15, 2009, 08:38:06
Ben benieuwd. De fase die je nu voor het huis gebruikt zal sowieso afvallen. Ik dacht uit je tekst te lezen dat je sowieso nog een keus uit 3 kon maken, het is dus een keus uit 2.
Ik óók :). Mijn ex-collega vertelde me al dat er waarschijnlijk weinig verschil zal zijn tussen de 2 fasen die straks nog onbelast zijn, maar dat zullen we tzt wel meten.
In principe kan ik natuurlijk bij 3 fasen kiezen uit 3 mogelijkheden, maar 1 daarvan lijkt op voorhand natuurlijk al erg onverstandig te zijn (maar we gaan voor het leereffect natuurlijk wel meten wat het onderling verschil is).

Citaat van: Vin_cent op december 15, 2009, 08:38:06
Je spreekt nu van slechts 2 buren. Zitten er niet meer op de kabel??
In feite wel natuurlijk, theoretisch zitten de huisnummers 1, 7, 13, 19, ... op fase 1; huisnummers 3, 9, 15, 21, ... zitten op fase 2 en huisnummers 5, 11, 17, 23, ... zitten op fase 3 (en daarbij komen dan nog de even nummers en de andere huizen hier in de buurt). Als ik echt zou willen dan zou ik dit bij de netwerkbeheerder na kunnen vragen, maar laten we dit gewoon pragmatisch aanpakken en simpelweg gaan meten. Als ik effecten ga meten, dan verwacht ik dat mijn directe buren het 'grote' verschil gaan maken.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jenkins

Hoi Jan,

Duidelijk. Gaan we in dit topic verder.  :)
Toen ik de diffusers van Toine te leen had en zag hoeveel latjes er in elkaar geschroefd dienen te worden...,
hoeveel gaatjes er dus voorgeboord dienen te worden..., en dat 't ook nog allemaal tamelijk nauwkeurig luistert... :nowink:
Toen bedacht ik me dat Toine daar veel beter in is dan ik!
Bovendien moet ik bekennen dat ik m'n WaveWeavers nog steeds niet geschilderd heb... :blush:

In 't zuiden is het momenteel wat onrustig; gevalletje reorganisatie op 't werk, dat ten koste ging van mijn stoel :nopompom:
Dus naarstig op zoek naar een nieuwe werkgever.

Met de A/V is het al een hele tijd rustig. Van de zomer heb ik me een dikke A op m'n roze creditcard laten drukken.
Met goed weer dus veel wezen toeren geweest.  :thumbs-up:
Maar nu dat de motor op winterstalling staat, komt er weer meer tijd vrij voor films.


Ben erg benieuwd naar je vorderingen en blijf je draadje volgen.
:popcorn:

Jean Sibelius

Weer tijd voor een korte update, want er is weer het nodige gebeurd :)

Ondertussen is gas, water en de verwarming in het bijgebouw geinstalleerd, dus het is lekker warm in de toekomstige HT-ruimte.
Verder is voor de verduistering van de ruimte een elektrisch rolluik aangebracht.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Na de installatie van de verwarming, eindelijk weer (serieuze) voortgang kunnen boeken bij de verwezenlijking van het interieur in de ruimte zelf. Zoals verwacht gaan er nog erg veel uren in de afwerking van de ruimte zitten (ik durf geen schatting te maken), maar het is allemaal 'te overzien' en bovendien... het hoeft morgen niet af te zijn natuurlijk. Streefdatum zomer 2010 blijft voorlopig staan.

De samengestelde voorpanelen van de basstraps zijn ondertussen al twee en halve maand geleden gebouwd. Vorige week ben ik begonnen met het schilderen van deze krengen (met name de panelen voor de basstraps 1 en 2 zijn erg zwaar en alleen nauwelijks c.q. niet te hanteren). Voor het schilderen zijn de panelen achtereenvolgens: geschuurd, ontvet, 1e maal gegrond, geschuurd, 2e maal gegrond, geschuurd, ontvet, 1e maal gespoten, geschuurd, ontvet en 2e maal gespoten. Vooraf had ik een kleine spuitcabine gemaakt die rondom de panelen geplaatst kon worden om de verfdampen zoveel mogelijk bij de panelen te houden. Het resultaat is, zoals jullie kunnen zien, erg geslaagd. Nu verder met het afronden van de eerste drie basstraps en het verder afbouwen van het podium, dan kan ik daarna beginnen met de diffusie panelen voor de achterwand.

Aangezien ik de desbetreffende panelen in het verleden al verschillende malen heb gebouwd, verwacht ik daar weinig problemen. De tijd gaat hem vooral zitten in het schilderen van de panelen, maar daar heb ik bewust voor gekozen (hoewel ik ondertussen snap waarom mensen besluiten om dergelijke panelen niet te schilderen). Bovendien zullen de diffusie panelen een stuk beter hanteerbaar zijn, dan de voorpanelen van de basstraps, wat het mogelijk maakt om wat flexibeler te werken.

Verder is het podium aan de onderzijde helemaal afgewerkt (afgezien van de plinten, wat pas op het laatst gedaan wordt).

Na de kerstdagen verder met het installeren en afwerken van de basstraps 1, 2 en 3.

Binnenkort dus een nieuwe foto update!

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Goed bezig :thumbs-up:

Nu ik zo lees dat het schilderen van die basstraps zoveel werk is, weet ik nu zeker dat ik MDF in kleur ga proberen te krijgen. Ik heb er slechts 2 te bouwen, maar ik ben niet zo een ster met de verfspuit ;) De diffuserpanelen verven lukte nog net met een kwast en roller, maar die ga ik ook nog een keer verven. Ga je de diffusers ook spuiten?

Fijne kerstdagen :xmas:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op december 25, 2009, 07:24:23
Goed bezig :thumbs-up:

Nu ik zo lees dat het schilderen van die basstraps zoveel werk is, weet ik nu zeker dat ik MDF in kleur ga proberen te krijgen. Ik heb er slechts 2 te bouwen, maar ik ben niet zo een ster met de verfspuit ;)
Dank je! Volgens mij zijn er maar weinig mensen die de basstraps schilderen (en ik weet nu waarom).
Ondertussen kan ik niet meer terug, maar ik moet zeggen het schilderen met de verfspuit nog het minst intensieve klusje is, het meeste werk zit toch wel in de voorbereiding.

Citaat van: HTip op december 25, 2009, 07:24:23
De diffuserpanelen verven lukte nog net met een kwast en roller, maar die ga ik ook nog een keer verven. Ga je de diffusers ook spuiten?
In principe moet het te doen zijn om de basstraps ook met kwast en roller te doen, maar je zit met de tussenspleten van slechts een paar mm. Dat maakt het lastig om het zonder verfspuit te doen.
De diffusers ga ik op zeker met de verfspuit doen (althans alle verf die ik op waterbasis kan krijgen, anders wordt het schoonmaken toch wel een intensief en vervelend klusje) ;)

Citaat van: HTip op december 25, 2009, 07:24:23
Fijne kerstdagen :xmas:
Dank je! Jullie óók natuurlijk :laugh:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jenkins

Citaat van: Jean Sibelius op december 25, 2009, 18:23:20
In principe moet het te doen zijn om de basstraps ook met kwast en roller te doen, maar je zit met de tussenspleten van slechts een paar mm.


Zo heb ik mijn basstraps ook geschilderd.
Pas als je met een zaklamp en je neus op de latten gaat zoeken, zie je dat alleen de bovenkant ervan is geschilderd.


Jean Sibelius

Citaat van: Jenkins op december 28, 2009, 09:10:17
Zo heb ik mijn basstraps ook geschilderd.
Pas als je met een zaklamp en je neus op de latten gaat zoeken, zie je dat alleen de bovenkant ervan is geschilderd.
Die van mij zijn ondertussen klaar en hangen :). Het is een hoop werk geweest, maar het resultaat (vind ikzelf) mag er wezen O0.

Nu verder om van de basstraps echte basstraps te maken (= dichtmaken + akoestisch materiaal achter de panelen ophangen).
=> waar een kerstvakantie al niet goed voor kan zijn.


Groeten, Jan

P.S.: Dank aan Antoin (a.k.a. 'De Lange') die vandaag heeft meegeholpen.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Tinus_

Rebuilding my HT

Valkyrie

het begint steeds meer vorm te krijgen, heel mooi! :clapping:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

HTip

Erg gaaf hoe die basstraps uitzien. Zo te zien is verven van de kopse kant inderdaad voldoende.

Ga zo door :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jenkins

Zeg Jan... :popcorn:

Wat kosten  :popcorn: de kaartjes eigenlijk in  :popcorn: de voorverkoop?

:popcorn:

:thumbs-up:

Jean Sibelius

Citaat van: Tinus_ op december 28, 2009, 18:54:05
Allemachtig, wat een werk. Mijn complimenten.  :worship:
:) Dank je!

Mijn schoonouders waren hier vandaag en die maakte dezelfde opmerking.
Als je de panelen zo ziet hangen heb je al snel de neiging om te denken: "och, valt wel mee", maar dat blijkt in de praktijk dus vies tegen te vallen.


Citaat van: Valkyrie op december 28, 2009, 21:01:12
het begint steeds meer vorm te krijgen, heel mooi! :clapping:
Als straks de CD/DVD-racks staan, inclusief de daarvoor schuivende diffusie panelen, dan krijg je tevens een goed beeld hoe de voorzijde gaat worden.
In grote lijnen heb ik al in mijn hoofd zitten hoe dat moet gaan worden, maar er zullen wel weer de nodige schetsen nodig zijn alvorens ik echt begin met bouwen ;)

Citaat van: HTip op december 29, 2009, 11:29:19
Erg gaaf hoe die basstraps uitzien. Zo te zien is verven van de kopse kant inderdaad voldoende.

Ga zo door :thumbs-up:
Wat dat betreft ben ik het niet eens met Jenkins, alhoewel hij gelijk heeft met de opmerking: "wie gaat er met een zaklamp in de panelen schijnen?".
Nadeel van rollen blijft wel dat je vrij snel verf in de spleten 'drukt' wat je kunt voorkomen met een verfspuit (met als bij komend voordeel dat je de verf beter in de spleten krijgt).

Vandaag weer wat uurtjes aan de gang geweest, maar vooral met afwerken van het werk van gisteren.

Citaat van: Jenkins op december 29, 2009, 11:33:07
Zeg Jan... :popcorn:

Wat kosten  :popcorn: de kaartjes eigenlijk in  :popcorn: de voorverkoop?
Voor één van de mede-oprichters van de audioclub waar ik maandelijks nog steeds graag kom zijn ze gratis ;)

De balken waar de rails aan komt te hangen voor de schuivende diffusie panelen hangt ondertussen ook, dus morgen mijn bestellijstje MDF definitief maken en bestellen :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo