The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ghosty J

#975
Citaat van: Jean Sibelius op juli 17, 2009, 19:59:05
Morgen verder met graven... aan het einde van de dag liggen dan zaken zoals en stroom, gas en water richting het bijgebouw.
ook een netwerkkabel voor internet/netwerk? ik heb het iig niet zo op dat draadloos gebeuren :)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

celerontje

Voor zover ik weet is daar aan gedacht, zelfs aan eventueel Fiber in de toekomst! :pompom:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Jean Sibelius

Citaat van: Ghosty J op juli 18, 2009, 01:36:15
ook een netwerkkabel voor internet/netwerk? ik heb het iig niet zo op dat draadloos gebeuren :)

Citaat van: celerontje op juli 18, 2009, 02:07:58
Voor zover ik weet is daar aan gedacht, zelfs aan eventueel Fiber in de toekomst! :pompom:
Klopt inderdaad. Er liggen straks 8 pijpen tussen het woonhuis en het bijgebouw (o.a. Stroom, Gas, Electriciteit, TV/Radio, Internet en glasvezel).
Voor alles waar ik nog niet aan heb gedacht komt een extra loze pijp vanaf de meterkast met een diameter van 75 mm in de grond (voor alles wat nog gaat gebeuren in de toekomst) :)

Vervelende was alleen dat er drie plekken zijn bij het woonhuis waar je e.e.a. het makkelijkste af kunt takken, dus er ligt momenteel zowat een sloot met drie grote gaten rond mijn huis en de voordeur is vandaag ontoegankelijk ;)
(even nog wat rommel en dan kunnen we óók daar weer verder mee)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Davey

Citaat van: Jean Sibelius op juli 18, 2009, 06:44:38
Klopt inderdaad. Er liggen straks 8 pijpen tussen het woonhuis en het bijgebouw (o.a. Stroom, Gas, Electriciteit, TV/Radio, Internet en glasvezel).
Voor alles waar ik nog niet aan heb gedacht komt een extra loze pijp vanaf de meterkast met een diameter van 75 mm in de grond (voor alles wat nog gaat gebeuren in de toekomst) :)

Vervelende was alleen dat er drie plekken zijn bij het woonhuis waar je e.e.a. het makkelijkste af kunt takken, dus er ligt momenteel zowat een sloot met drie grote gaten rond mijn huis en de voordeur is vandaag ontoegankelijk ;)
(even nog wat rommel en dan kunnen we óók daar weer verder mee)

Zucht.......glasvezel  :inlove:. Dat zal nog wel effe duren in het mooie Culemborg  :(

Sonic Circle

#979
Citaat van: LittleNinja op juli 17, 2009, 08:10:45
Hey Jean.

Sonic heeft ook aubergine, wellicht is het handig om wat ervaringen uit te wisselen want hij heeft zich een tennisarm geverfd... :laugh:

Grt,
LN

Schrik er nu nog af en toe wakker van, badend in het zweet.. als ik de kleur aubergine in mijn dromen zie.. overkomt me blijkbaar wel eens :P.

Meer serieus: de wanden waren al veel werk (4 lagen) om ze goed dekkend te krijgen. De metrofusers moesten echter ook 4 lagen ontvangen voor goede dekking en dat is nog weer een veel preciezer werk. We wilden tenslotte de akoestische eigenschappen behouden en niet gewoon een pot verf erop gooien, voor een laag van 1cm verf :D

Joris1971 vertelde me dat hij zijn metrofusers in een middagje heeft geschilderd. Bij ons waren het er íets meer... > gemiddeld bijna half uur per laag per metrofuser.

Citaat van: Jean Sibelius op juli 17, 2009, 19:59:05
Volgens mij leest hij af en toe mee, dus ik ben benieuwd naar zijn ervaringen ;-).

Ik heb er in ieder geval rekening mee gehouden dat alles 2 maal moet... :)

Jan je bent van harte welkom om te komen kijken of de kleur aubergine je zal bevallen. Je moet er wel rekening mee houden dat het een ontzettend moeilijk dekkende kleur is. Echter ook een heel warme, aangename kleur met de positieve eigenschap dat het maar weinig licht reflecteerd.  

P.s. lees inderdaad af en toe met veel plezier weer 'bij' in je topic. Erg druk met werk de laatste tijd, moet nu verloren tijd inhalen die tijdens de bouw van Infinity Theatre verloren is gegaan ;).
Zo te lezen en zien gaat je ruimte (paleis :D) ontzettend mooi worden!

LittleNinja

Misschien is het verstandig om naar een goede schilder te gaan om daar echt goede verf vandaan te halen. Een klant vertelde me dat de echt mooie lakken in 1 maal moeten kunnen dekken. Geen idee welk prijskaartje daaraan verbonden zou moeten zijn.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Sonic Circle

We gebruikten een merk voor latex waar Gé mee kwam, wat hij zelf ook altijd gebruikt. Gold Circle.
Is een huismerk van de Formido. Klinkt goedkoop, maar het is gewoon Sigma verf wat erg goed is!
Staat ook op de emmers; Sigma Coatings.

Uit een test van de consumentenbond kwam Gold Circle als beste uit de bus: http://members.tripod.com/boschlaanfoto_1/vervenschilderen.pdf

Aubergine is gewoon een lastige kleur, net als rood.

jantje112


donaldk

Citaat van: Sonic Circle op juli 18, 2009, 13:00:31
We gebruikten een merk voor latex waar Gé mee kwam, wat hij zelf ook altijd gebruikt. Gold Circle.
Is een huismerk van de Formido. Klinkt goedkoop, maar het is gewoon Sigma verf wat erg goed is!
Staat ook op de emmers; Sigma Coatings.

Uit een test van de consumentenbond kwam Gold Circle als beste uit de bus: http://members.tripod.com/boschlaanfoto_1/vervenschilderen.pdf

Aubergine is gewoon een lastige kleur, net als rood.

Mijn vader heeft diverse malen wat installatie/onderhoudswerk gedaan in de Sigma fabriek toen die nog in Uithoorn stond, verschil tussen de diverse merken was direct duidelijk, volgens zijn oppervlakkige observatie. Maar als grote klant kun je tegenwoordig vast krijgen wat je specificeert en Gé's oordeel kunnne we wel op vertrouwen lijkt me.

Jean Sibelius

Citaat van: Davey op juli 18, 2009, 07:14:59
Zucht.......glasvezel  :inlove:. Dat zal nog wel effe duren in het mooie Culemborg  :(
Vandaar waarschijnlijk ook de reden om een eigen satelietontvangstsysteem aan te leggen :)
Ik heb het hier nog niet draaien, maar de reacties van collega's die het wel hebben zijn wisselend... waarschijnlijk nog wat kinderziektes die op een gegeven moment wel opgelost zullen worden.

Bijkomend nadeel is dat het wel erg duur is in vergelijking met mijn huidige abonnement voor TV/Internet/Telefoon.

Citaat van: Sonic Circle op juli 18, 2009, 11:20:29
Schrik er nu nog af en toe wakker van, badend in het zweet.. als ik de kleur aubergine in mijn dromen zie.. overkomt me blijkbaar wel eens :P.

Meer serieus: de wanden waren al veel werk (4 lagen) om ze goed dekkend te krijgen. De metrofusers moesten echter ook 4 lagen ontvangen voor goede dekking en dat is nog weer een veel preciezer werk. We wilden tenslotte de akoestische eigenschappen behouden en niet gewoon een pot verf erop gooien, voor een laag van 1cm verf :D

Joris1971 vertelde me dat hij zijn metrofusers in een middagje heeft geschilderd. Bij ons waren het er íets meer... > gemiddeld bijna half uur per laag per metrofuser.
:)

Dat klinkt ieder geval niet als een klusje wat ik even tussendoor kan doen. Had eigenlijk gehoopt om na twee keer klaar te zijn :-\.
Voor het verven van de diffusie panelen wacht ik momenteel op het bericht van een vriend van me, die recentelijk wat eigen spul heeft laten spuiten.
Mogelijk een optie om dat uit te besteden => als de prijs binnen bepaalde grenzen blijft.

Anders heb ik hier nog wel een vriendin rondlopen die schilderen leuk vindt en die ik dadelijk moet helpen met de tuin >:D

Citaat van: Sonic Circle op juli 18, 2009, 11:20:29
Jan je bent van harte welkom om te komen kijken of de kleur aubergine je zal bevallen. Je moet er wel rekening mee houden dat het een ontzettend moeilijk dekkende kleur is. Echter ook een heel warme, aangename kleur met de positieve eigenschap dat het maar weinig licht reflecteerd. 
Ik wil sowieso heel graag een keertje langskomen ;D Maar gezien alle drukte wordt dat waarschijnlijk pas zodra ik hier verder met mijn avontuur ben.

Citaat van: Sonic Circle op juli 18, 2009, 11:20:29
P.s. lees inderdaad af en toe met veel plezier weer 'bij' in je topic. Erg druk met werk de laatste tijd, moet nu verloren tijd inhalen die tijdens de bouw van Infinity Theatre verloren is gegaan ;).
Zo te lezen en zien gaat je ruimte (paleis :D) ontzettend mooi worden!
Klopt, je moet bij zo'n project niet in uren of dagen rekenen, maar in weken... Vooralsnog gaat het allemaal voorspoedig, maar de doorlooptijd is enorm.
Ik ga mijn best doen om er wat moois van te maken, tzt ontvang(en) je / jullie een uitnodiging!

Citaat van: LittleNinja op juli 18, 2009, 11:27:17
Misschien is het verstandig om naar een goede schilder te gaan om daar echt goede verf vandaan te halen. Een klant vertelde me dat de echt mooie lakken in 1 maal moeten kunnen dekken. Geen idee welk prijskaartje daaraan verbonden zou moeten zijn.

Citaat van: Sonic Circle op juli 18, 2009, 13:00:31
We gebruikten een merk voor latex waar Gé mee kwam, wat hij zelf ook altijd gebruikt. Gold Circle.
Is een huismerk van de Formido. Klinkt goedkoop, maar het is gewoon Sigma verf wat erg goed is!
Staat ook op de emmers; Sigma Coatings.

Uit een test van de consumentenbond kwam Gold Circle als beste uit de bus: http://members.tripod.com/boschlaanfoto_1/vervenschilderen.pdf

Aubergine is gewoon een lastige kleur, net als rood.

Citaat van: donaldk op juli 18, 2009, 18:46:49
Mijn vader heeft diverse malen wat installatie/onderhoudswerk gedaan in de Sigma fabriek toen die nog in Uithoorn stond, verschil tussen de diverse merken was direct duidelijk, volgens zijn oppervlakkige observatie. Maar als grote klant kun je tegenwoordig vast krijgen wat je specificeert en Gé's oordeel kunnne we wel op vertrouwen lijkt me.

Bedankt voor alle tips en het doorgeven van het merk.
Een vriend van me is schilder, dus die zal ik óók een benaderen (kan ik waarschijnlijk wel tegen een wat gunstigere prijs inkopen)
Als Gé dit merk ook gebruikt, dan weet ik wel wat het gaat worden :).

Citaat van: jantje112 op juli 18, 2009, 13:58:48
Waarom stuc je niet gelijk op kleur?
Was inderdaad een optie geweest, maar het ging op een gegeven moment zó snel. Bovendien weet ik bijna 100% zeker dat het deze kleur gaat worden (maar dus nog niet helemaal).
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Davey

Citaat van: Jean Sibelius op juli 19, 2009, 07:57:18
Vandaar waarschijnlijk ook de reden om een eigen satelietontvangstsysteem aan te leggen :)
Ik heb het hier nog niet draaien, maar de reacties van collega's die het wel hebben zijn wisselend... waarschijnlijk nog wat kinderziektes die op een gegeven moment wel opgelost zullen worden.

Bijkomend nadeel is dat het wel erg duur is in vergelijking met mijn huidige abonnement voor TV/Internet/Telefoon.

Internet via de satelliet is erg duur. We hebben al jaren het pakket van Tele2 met 20MB en telefonie. Heel tevreden over maar glas is natuurlijk oneindig veel sneller. Misschien dat ik in huis zelf nog is met glas aan de gang gaat om het thuisnetwerk wat te boosten  8)

Jean Sibelius

Ondertussen zijn we weer wat verder en is er weer het nodige werk verricht.

Op de onderstaande foto het onderwerp van de 'zaterdag' => zorgen dat al deze pijpjes op een goede manier verbonden worden met de rest van het huis ;)

Niet goed zichtbaar op de foto zijn de leidingen voor gas en water die onder de fundering van de schuur lopen en die dus ruim 80 centimeter diep zitten.
Allereerst verder gegaan met het vrijmaken van de pijpen en daarna 1 lange sleuf van 80 cm diep tot aan de voorzijde van het huis (waar o.a. water, glasvezel en Internet zijn aangesloten).

Helaas 1 kleine tegenslag mbt afvoer van regenwater. De afloop tussen schuur en achterkant huis was te gering om de afvoer op een bestaande put aan te sluiten, dus de regenafvoer is nu met een afloop van 1.5 graden helemaal doorgetrokken tot voorbij het huis. Later deze week gaan we hem op de riolering aansluiten, want het was ondertussen te laat om dat klusje nog even te doen...
(inclusief het risico om leidingen die daar iggen te raken)

Voor de rest is ondertussen alles aangesloten of ligt het op de plek waar de definitieve aansluiting moet worden gemaakt.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

#987
Opnieuw aanleggen van de tuin is momenteel óók geen discussie punt meer >:D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

LittleNinja

Hehehe!!! Vergeet dat tuinfeestje of die BBQ voorlopig maar even... :o

Vraag die vriend dan meteen welke ( kleur ) ondergrond je het beste eerst kan aanbrengen. Het schijnt dat het soms beter is om er niet vanuit te gaan dat wit de beste ondergrond is.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

TheSpeedSkater

Haha, geweldig zeg. Je bent echt goed bezig.

Keep up the good work!
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Davey

Zo zeg, dat zeker goed aanpakken. Ach, het is effe een puinhoop maar straks is het zo lekker gevoel dat alles perfect is.

donaldk

#991
Citaat van: LittleNinja op juli 19, 2009, 08:36:41
Hehehe!!! Vergeet dat tuinfeestje of die BBQ voorlopig maar even... :o

Vraag die vriend dan meteen welke ( kleur ) ondergrond je het beste eerst kan aanbrengen. Het schijnt dat het soms beter is om er niet vanuit te gaan dat wit de beste ondergrond is.

Een donkere ondergrond, zoals grijs wordt wel vaker aangeraden.

R

Ik denk dat een iets bredere slotgracht effectiever is ;)


Fabian92

Mooie tuin zo, vol laten lopen met water en je kan lekker slootje springen  :devil: :D
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

-madison-

Citaat van: Jean Sibelius op juli 19, 2009, 07:57:18
Dat klinkt ieder geval niet als een klusje wat ik even tussendoor kan doen. Had eigenlijk gehoopt om na twee keer klaar te zijn :-\.
Voor het verven van de diffusie panelen wacht ik momenteel op het bericht van een vriend van me, die recentelijk wat eigen spul heeft laten spuiten.
Mogelijk een optie om dat uit te besteden => als de prijs binnen bepaalde grenzen blijft.

Je zou ook zelf kunnen gaan spuiten, niet alleen de diffusie panelen maar de hele ruimte. En vriend van me heeft dat onlangs ook gedaan in z'n nieuwe huis. Compressor huren met zo'n verfspuit en gaan met die banaan! Binnen een uurtje had ´ie de hele woonkamer klaar!
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Jean Sibelius

Citaat van: LittleNinja op juli 19, 2009, 08:36:41
Hehehe!!! Vergeet dat tuinfeestje of die BBQ voorlopig maar even... :o
Was óók mijn idee ;) Voorlopig gaan we maar bij andere mensen op de BBQ (scheelt ons weer een hoop tijd) :P

Citaat van: LittleNinja op juli 19, 2009, 08:36:41
Vraag die vriend dan meteen welke ( kleur ) ondergrond je het beste eerst kan aanbrengen. Het schijnt dat het soms beter is om er niet vanuit te gaan dat wit de beste ondergrond is.
Ga ik zeker doen! Het zal ongetwijfeld óók helpen om allereerst voorstrijk te gebruiken.

Citaat van: TheSpeedSkater op juli 19, 2009, 08:45:12
Haha, geweldig zeg. Je bent echt goed bezig.
Citaat van: Davey op juli 19, 2009, 08:54:09
Zo zeg, dat zeker goed aanpakken. Ach, het is effe een puinhoop maar straks is het zo lekker gevoel dat alles perfect is.
Zaterdagmiddag lag alles alweer dicht. Met een beetje geluk ziet het er aan het einde van de week alweer heel anders uit.
De echte puinhoop hebben we nu ondertussen wel gehad, nu weer opbouwen.

Citaat van: TheSpeedSkater op juli 19, 2009, 08:45:12
Keep up the good work!
Tuurlijk :)

Citaat van: donaldk op juli 19, 2009, 19:57:55
Een donkere ondergrond, zoals grijs wordt wel vaker aangeraden.
Klopt. Iedere laag extra is er eigenlijk eentje teveel :)

Citaat van: R op juli 19, 2009, 20:24:51
Ik denk dat een iets bredere slotgracht effectiever is ;)
Stond volgens mij niet op het lijstje van Angelie qua wensen in de tuin, maar daar bemoei ik me verder niet mee ;D

Citaat van: Fabian92 op juli 19, 2009, 20:37:14
Mooie tuin zo, vol laten lopen met water en je kan lekker slootje springen  :devil: :D
Er is nog wel een topic waar deze foto tot zijn recht komt >:D

Citaat van: -madison- op juli 19, 2009, 21:26:00
Je zou ook zelf kunnen gaan spuiten, niet alleen de diffusie panelen maar de hele ruimte. En vriend van me heeft dat onlangs ook gedaan in z'n nieuwe huis. Compressor huren met zo'n verfspuit en gaan met die banaan! Binnen een uurtje had ´ie de hele woonkamer klaar!
Is zeker een optie als blijkt dat een spuiterij relatief teveel geld vraagt. Bovendien scheelt mij het zelf doen weer een hoop gesjouw en het risico dat spullen beschadigen.

Bedankt voor de tips!

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Madhouse

Gaat nog steeds lekker daar Jan! Er zit aardig schot in de zaak! Ik denk dat het geheel straks erg mooi gaat worden (ook de tuin van Angelie  ;D)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

LittleNinja

Citaat van: Jean Sibelius op juli 20, 2009, 06:19:51
Was óók mijn idee ;) Voorlopig gaan we maar bij andere mensen op de BBQ (scheelt ons weer een hoop tijd) :P

Je geeft maar aan wanneer je wilt komen BBQ'en... ;)

Citaat van: Jean Sibelius op juli 20, 2009, 06:19:51
Stond volgens mij niet op het lijstje van Angelie qua wensen in de tuin, maar daar bemoei ik me verder niet mee ;D

Begrijp ik het goed dat de geografische verdeling zo in elkaar stak dat zij heerst in de tuin? Dan heb je met dit bouwwerk haar territorium aardig teruggebracht! :P
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

donaldk

Citaat van: Jean Sibelius op juli 20, 2009, 06:19:51
Was óók mijn idee ;) Voorlopig gaan we maar bij andere mensen op de BBQ (scheelt ons weer een hoop tijd) :P

Wat dit is een perfecte set-up voor een fikkie en daarna een etmaal wat dooie beesten in de grond. Kun je het hele HTforum mee laten eten;-).

Jean Sibelius

Citaat van: Madhouse op juli 20, 2009, 08:53:04
Gaat nog steeds lekker daar Jan! Er zit aardig schot in de zaak! Ik denk dat het geheel straks erg mooi gaat worden (ook de tuin van Angelie  ;D)
Het gaat de laatste tijd gelukkig weer lekker qua voortgang :).
- De voeger is zojuist naar huis (en is klaar met zijn werk);
- De stucadoor is woensdag helemaal klaar;
- Dakpannen liggen erop en de goten hangen ondertussen.

Er zijn links en rechts nog wel wat dingen die gedaan moeten mbt de ruwbouw, maar het lijstje begint ondertussen overzichtelijk te worden :)
Binnenkort dus weer tijd voor wat definitieve foto's van de buitenkant.

Citaat van: LittleNinja op juli 20, 2009, 09:22:22
Je geeft maar aan wanneer je wilt komen BBQ'en... ;)
:happy: Als ik ergens een gaatje heb, dan houd ik me zeker aanbevolen.

Citaat van: LittleNinja op juli 20, 2009, 09:22:22
Begrijp ik het goed dat de geografische verdeling zo in elkaar stak dat zij heerst in de tuin? Dan heb je met dit bouwwerk haar territorium aardig teruggebracht! :P
Helemaal correct. We hebben afgesproken dat ik de organisatie mbt de schuur voor 100% voor mijn rekening neem en Angelie voor 100% de tuin en het ontwerp daarvan.
Ik heb inderdaad wel wat extra m2's gekregen, maar er stonden natuurlijk al een garage en schuur in de tuin.
Bovendien hebben we in overleg met de buren afgesproken dat we een deel van de oprit bij de tuin kunnen trekken, dus dat zijn óók al snel 30 m2 extra voor Angelie ;).

Aan het einde van de streep zijn we allebei blij, en daar gaat hem om. Qua m2's heeft Angelie niets toe hoeven geven, maar gezien de vorm heeft ze nu veel meer mogelijkheden als eerst.

Citaat van: donaldk op juli 20, 2009, 18:42:08
Wat dit is een perfecte set-up voor een fikkie en daarna een etmaal wat dooie beesten in de grond. Kun je het hele HTforum mee laten eten;-).
Als ik dat had geweten, dan had ik de sleuf nog even opengelaten >:D
Ik vind het al vervelend genoeg dat de zandbak nu tot bij de voorkant van het huis is gekomen.
Als we straks de waterafvoer op de riolering hebben aangesloten, dan is de oprit helemaal gedegradeerd tot zandbak :-\
=> ik hoop dat Angelie goede afspraken heeft gemaakt met degene die de bestrating aan komt leggen, want het wordt wel een bende zo ::)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)