The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jaco

#950
Overigens werkt de 3506 uit de link die ik gaf hier waarschijnlijk niet.

GRX-3506-T-AU-WH
Dit is de 220-230 volt no CE versie


GRX-3506-T-CE-WH
Dit is de 230 volt CE versie

Er staan wel GRX-3106 units in de CE versie genoeg te koop op ebay.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

donaldk

Citaat van: jaco op juli  8, 2009, 10:03:30
Als je een domotica/lichtsturing systeem wilt gebruiken, dan moet er in het algmeen vanaf de controller positie een buis lopen naar de plek waar het apparaat/lamp is. Dat is voor de afbouw belangrijk, als je dat later moet veranderen ben je zuur..

Daar is Zigbee dus voor ontwikkeld.

Jean Sibelius

Bedankt voor al jullie reacties (ga het even op me in laten werken en geef dan fatsoenlijk antwoord).

Ik heb vanavond zowel de elektricien als de stukadoor op bezoek gehad. Komende vrijdag begint de stukadoor al, dus nog even goed bedenken waar er allemaal leidingen in de muur moeten komen ;)


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

celerontje

Zoals je schildpad je kan ''vertellen'';
Haastige spoed is zelden goed! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Kjelt

Oh nog iets professioneels maar dan andere tak van sport: DMX dit wordt gebruikt in discotheken, concerten etc. De apparatuur is zeer betaalbaar, voorbeeld 4 kanaals dimmer 2000W per kanaal iets van nog geen 100 euro en professionele kwaliteit. Je zult dan voor de aansturing een DMX controller dienen te gebruiken (ook vanaf 100 euro) met diverse programma's. Alleen hoe je dat dan weer integreert met je Pronto of andere ab is mij onbekend. Kijk eens bij feedback.nl voor voorbeelden van apparatuur die met DMX werkt. Is wel bekabeld dus maar verder zeer betrouwbaar want alle instellingen worden een paar honderd keer per seconde herhaald  :pompom: ;D

astrobart

er zijn apparaatjes  voor dmx die je kunt programmeren met je pc en dan kan besturen met een vcr AB en dus ook met een pronto oid

Jean Sibelius

Citaat van: jaco op juli  8, 2009, 10:03:30
Als je een domotica/lichtsturing systeem wilt gebruiken, dan moet er in het algmeen vanaf de controller positie een buis lopen naar de plek waar het apparaat/lamp is.
Dat is voor de afbouw belangrijk, als je dat later moet veranderen ben je zuur..

...

Hoi Jaco. Hartelijk bedankt voor je uitgebreide reactie en alle informatie! Dit klinkt wel als een héél luxe systeem (ik ga het zeker in overweging nemen)
Ik zal in ieder geval zorgen voor wat extra leidingen! (nu kan het nog) :)

Citaat van: celerontje op juli  8, 2009, 10:17:51
Ach, X10 voldoet prima voor die aan/uit lichtgroep bij mij op zolder! ;D :D

...
Citaat van: Kjelt op juli  8, 2009, 13:18:16
X10 is mij ook niet goed bevallen. Binnen drie jaar twee units kapot waarvan eentje behoorlijk is geklapt.
Het is amateuristisch spul vergeleken met Lutron maar afhankelijk van je budget soms de enige optie. Goede kwaliteit kost gewoon geld.
Ondertussen al verschillende minder goede ervaringen gelezen, dus dat gaat het zeker niet worden (ook niet als mogelijke tussen oplossing)

Citaat van: Rob_Dingen op juli  8, 2009, 12:41:39
Hier dezelfde ervaringen als Jaco ik gebruik ook lutron maar gewoon via IR.
Samen met de Pronto rfx-9600 de beste investeringen van mijn HT.
Bedankt Rob! De bediening in jouw ruimte verliep inderdaad óók erg soepel qua alle aspecten. De genoemde combi door jou en Jaco staat momenteel bovenaan de lijst qua kandidaten!

Citaat van: donaldk op juli  8, 2009, 20:24:03
Daar is Zigbee dus voor ontwikkeld.
Dat is dus eventueel een noodoplossing als ik het verpruts qua leidingen? ;D
(ijkt me een protocol wat nog niet overal wordt ondersteund => maar kan het mis hebben)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: Kjelt op juli  8, 2009, 23:37:16
Oh nog iets professioneels maar dan andere tak van sport: DMX dit wordt gebruikt in discotheken, concerten etc.
Citaat van: astrobart op juli  8, 2009, 23:57:53
er zijn apparaatjes  voor dmx die je kunt programmeren met je pc en dan kan besturen met een vcr AB en dus ook met een pronto oid
Laat ik eerst maar eens kijken naar het meer 'gangbare' spul.
Mijn Logitech Harmony 895 had ik nog redelijk snel geprogrammeerd, maar zo'n systeem is toch andere koek.
(zou jammer zijn als je zoveel geld uitgeeft en het systeem niet fatsoenlijk aan de praat krijgt) ;)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

donaldk

Was een jaar of 4 terug op een kleine smarthome congresje in de Sonestakoepel (sprekers hadden twee weken van te voren een mailtje gekregen dat het niet doorging, vlak daarna gevolgd door een mailtje dat het wel door ging, geld is immers toch al uitgegeven, dus dan kun je maar beter die paar betalende deelnemers niet hoeven terugbetalen, zo klein dus;-)), waren dus ook wat Zigbee mensen. Commercial use was een van de hoofdaandachtsgebieden, bijvoorbeeld die lamp in de koepel kun je gewoon met zo'n wifi chipje aan en uit doen, aldus een van de in Zigbee deelnemende bedrijven. Hoe de ondersteuning zich heeft ontwikkeld heb ik niet bijgehouden.

Jean Sibelius

Nog even tussendoor tijd voor het eerste experimentje met Autostitch... Niet de meest geweldige foto qua compositie et cetera, maar het is een begin :)

Dadelijk op weg om de vloer uit te zoeken (en te bestellen) en later deze dag me nog wat (extra) laten voorlichten over Domotica mogelijkheden in deze ruimte.

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Geslaagd experiment hoor! Zo krijg je al een aardige indruk van de grootte ;)

Volgende keer nog meer foto's verticaal nemen. Ik neem meestal 3 à 4 foto's verticaal, draai dan de camera zodat er 30% overlap is, weer 3 à 4 verticaal, etc. Misschien moet je in jouw geval wel 5 verticaal nemen, gezien de hoogte van de ruimte.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Fabian92

Netjes hoor! En succes met je vloer kiezen  :smile:
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

Davey

Geeft zeker een goede indruk zo. Ik moet toch weer zeggen dat alles er echt keurig netjes uitziet. Je hebt een goede aannemer gekozen Jan. Kon je deze jongens al?

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op juli 11, 2009, 07:50:03
Geslaagd experiment hoor! Zo krijg je al een aardige indruk van de grootte ;)

Volgende keer nog meer foto's verticaal nemen. Ik neem meestal 3 à 4 foto's verticaal, draai dan de camera zodat er 30% overlap is, weer 3 à 4 verticaal, etc. Misschien moet je in jouw geval wel 5 verticaal nemen, gezien de hoogte van de ruimte.
Bedankt voor je tip Philip! Ik zal de volgende keer eens proberen om wat foto's te maken uit het midden van de ruimte en vanuit 1 hoek (en dan in verschillende verticale lagen) :)
De stucadoor zal binnenkort wel klaar zijn en daarna kan ik de boel van een kleurtje voorzien, dan ziet het er meteen al weer héél anders uit.

Citaat van: Fabian92 op juli 11, 2009, 11:18:47
Netjes hoor! En succes met je vloer kiezen  :smile:
Dank je! :) De vloer is ondertussen besteld en komt in 2 batches. De eerste voor het opbouwen van de podia en de tweede als bijna alles klaar is.
Het is een multiplank eiken vloer geworden, die er nagenoeg identiek uitziet als de vloer in het woonhuis (maar deze is wel geschikt voor vloerverwarming).

Citaat van: Davey op juli 12, 2009, 09:03:00
Geeft zeker een goede indruk zo. Ik moet toch weer zeggen dat alles er echt keurig netjes uitziet. Je hebt een goede aannemer gekozen Jan. Kon je deze jongens al?
Die mannen werken inderdaad erg netjes. Vanaf nu neem ikzelf de regie in handen, dus na volgende week zit het werk van de aannemer er als het goed is op.
Ik ken hem ondertussen al bijna 10 jaar. Hij heeft hier o.a. de keuken, badkamer, dakopbouw gedaan en we zitten privé regelmatig bij elkaar op verjaardagen of om gewoon een pilsje te drinken ;D
Dat maakt de drempel natuurlijk erg laag en zijn motivatie om hier goed werk af te leveren erg hoog. Toch moet je, als er problemen zijn, privé en zakelijk uit elkaar kunnen houden (maar dat is vooralsnog goed gelukt)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

LittleNinja

Hmmm... Ik vind het wel beduidend donkerder binnen dan toen ik er mijn eerste stapjes zette.. ::)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Jean Sibelius

#965
Citaat van: LittleNinja op juli 12, 2009, 11:58:18
Hmmm... Ik vind het wel beduidend donkerder binnen dan toen ik er mijn eerste stapjes zette.. ::)
De stucadoor is momenteel bezig in de ruimte en dat scheelt alweer behoorlijk qua licht (alleen jammer dat ik het straks weer wat donkerder ga schilderen) :)
(2 lichtkoepels in het plafond was helaas geen optie) :happy:

Met behulp van een laser lineaal probeert hij de interne maten van 7.43 x 5.86 zo goed mogelijk aan te houden, wat op een paar millimeter aardig lukt.

Ondertussen zijn de loze leidingen óók in de muur gefreesd => met name voor stroomverbruikers aan de buitenkant van het bijgebouw.
Dus de stucadoor kan nu in 1 keer door (en daarna verder in de berging)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Davey

Als de stuc komt is het altijd leuk en word het mooi. Als het dadelijk helemaal droog is dadelijk zal het lekker licht zijn binnen. Ga je de muren echt zwart maken?

Tinus_

Citaat van: Jean Sibelius op juli 14, 2009, 06:43:05


Met behulp van een laser lineaal probeert hij de interne maten van 7.43 x 5.86 zo goed mogelijk aan te houden, wat op een paar millimeter aardig lukt.


Erg knap  :clapping:
Rebuilding my HT

Jean Sibelius

#968
Citaat van: Davey op juli 14, 2009, 07:09:49
Als de stuc komt is het altijd leuk en word het mooi. Als het dadelijk helemaal droog is dadelijk zal het lekker licht zijn binnen. Ga je de muren echt zwart maken?
Alleen het plafond wordt helemaal zwart, de rest van de muren wordt een beetje à la DreamTheater
(zit zelf aan aubergine te denken voor de muren, maar binnenkort komt het eerste deel van de vloer en dan maak ik een definitief besluit)

Citaat van: Tinus_ op juli 14, 2009, 15:31:52
Erg knap  :clapping:
Ieder zijn vak. De ratio's zoals door Toine Dingemans (SoundScapes) berekend zijn heilig verklaard :worship: dus die maten gaan we zo goed mogelijk aanhouden ;)
(een paar milimeter zal het verschil niet maken, maar toch) => en de stucadoor vindt het wel leuk om keer iets te doen wat precies komt
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

R

Zeldzaam!!

Citaat van: Jean Sibelius op juli 14, 2009, 17:58:11
en de stucadoor vindt het wel leuk om keer iets te doen wat precies komt

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Davey


LittleNinja

Hey Jean.

Sonic heeft ook aubergine, wellicht is het handig om wat ervaringen uit te wisselen want hij heeft zich een tennisarm geverfd... :laugh:

Grt,
LN
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

donaldk


Jean Sibelius

Citaat van: LittleNinja op juli 17, 2009, 08:10:45
Sonic heeft ook aubergine, wellicht is het handig om wat ervaringen uit te wisselen want hij heeft zich een tennisarm geverfd... :laugh:
Volgens mij leest hij af en toe mee, dus ik ben benieuwd naar zijn ervaringen ;-).

Ik heb er in ieder geval rekening mee gehouden dat alles 2 maal moet... :)

Citaat van: donaldk op juli 17, 2009, 16:28:57
Wordt het zwart gestuct?
Gewoon wit en daarna zelf aan de slag met een roller ;). De vloer die in de ruimte komt is dezelfde als in huis, dus ik kan alvast wat testen hoe het gaat worden.
Bovendien heeft R een tijdje terug op basis van het ontwerp van de ruimte al een inschatting gemaakt hoe de kleurstelling wordt op basis van mijn input



Ondertussen liggen de dakpannen op de schuur en ziet mijn perceel eruit alsof er een paar Duitse badtoeristen op bezoek zijn geweest ;).

Morgen verder met graven... aan het einde van de dag liggen dan zaken zoals en stroom, gas en water richting het bijgebouw.

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)