williams cinemascope theater

Gestart door williams, november 25, 2006, 13:30:25

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

HTip

Prachtig bord! En past erg mooi aan die wand :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

reza

Dat ziet er gelikt uit William.
Ik kom spoedig weer langs bij je ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

dvd-fan

Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

williams

CitaatDat ziet er gelikt uit William.
Ik kom spoedig weer langs bij je

Je bent van harte welkom.


JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

master30

HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

williams

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

reza

Hee Williams,


Bedankt weer voor de gezellige avond ;) En nogmaals bedankt vor het kadotje!
Krijgt een leuk plekkie op zolder, waar weet ik nog niet maar het komt ergens te staan of te hangen.

Ik kijk nu al uit naar je nieuwe scherm van 3.0mt breed :o Met daarin een super curve!!
Als dat klaar is kom ik zeker weer bij je buurten.
Tja wat kan ik zeggen over mn bezoekje aan Williams....
Het ziet er zeer gelikt uit bij je op zolder met de 350 aan het plafont!
en het geluid is ook :clapping: Je hebt het echt super goed voor elkaar, echt heel mooi.

Ik vind dit toch wel 1 van de meest onder gesneeuwde topics van het forum! Zo,n prachtig HT
verdient meer. En dan nog maar niet te spreken over de eigenaar! ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

Thanks voor je complimenten reza.
In september ga ik inderdaad een nieuw scherm maken met iets meer curve erin ,en ik zal daar dan ook verslag van doen in mijn topic.
En mischien dat ik hem iets groter maak als dat ie nu is . ;)

Wat ik zeker ga doen is een ander doek erin ,wat ik nu hebt is nog een highcontrast doek met een gain van 0,8.
Dit is nog steeds het doek wat ik voor mijn benq 8700 gebruikte ,maar voor mijn jvc350 heb ik dit natuurlijk niet meer nodig.
Ik zit er dan ook aan te denken om een gain van 1,2 of 1,3 te nemen .

We zullen zien .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

celerontje

Waarom een nog diepere curve?
Heb je nog steeds last van Pincushion?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

dvd-fan

Citaat van: reza op augustus 18, 2009, 23:19:17
Hee Williams,


Bedankt weer voor de gezellige avond ;) En nogmaals bedankt vor het kadotje!

Wat was het kadotje? Is dat Rotterdams voor kadootje? :P
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

reza

Citaat van: dvd-fan op augustus 19, 2009, 21:35:26
Wat was het kadotje? Is dat Rotterdams voor kadootje? :P
Robin




Mondje dicht he Pa ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

celerontje

Btw, wat heb je dan gekregen van onze scopische forumgenoot?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

CitaatWaarom een nog diepere curve?
Heb je nog steeds last van Pincushion?

Klopt ik heb nog een heel klein beetje last van pincushion,maar dit is bijna niet te zien
Dit is trouwens niet de reden dat ik een nieuw scherm gaat maken .
De reden is dat ik een ander doek wilt (gain 1,3) en dat er op mijn huidige doek wat vervelen plekjes zitten .
Het doek wat er nu op zit is vast gelijmd en dit heeft tot gevolg gehad dat er wat luchtbellen in zitten ,het volgende doek ga ik daarom ook proberen te spannen .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

oliverken


master30

leuk zo'n scherm maken, ik speel al heel lang met de gedachte om mijn gt scherm te gaan modificeren en er een curved van te maken.
en dan nog iets met masking erbij voor 16x9 en 4x3
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

williams

Na een lange tijd niets gepost te hebben in mijn topic ,vond ik het wel weer eenst tijd worden om wat van me te laten horen en zien
ik liep al een tijd met het idee om mijn ht bios wat aantepassen ,het was namelijk al weer een aantal jaar geleden dat ik er wat aangedaan had.
Niet dat ik ontevreden was ,maar een mens wil nou wel eens wat anders.

Ten eerste heb ik het meubel waar mijn pc op stond wat aangepast , en deze is dan ook een stuk kleiner geworden.
Het gevolg is dat ik nu wat meer ruimte heb en mijn vrouw is ook blij dat ik niet meer altijd op zolder achter mijn pc zit.
Vervolgens heb ik de wanden een andere kleur gegeven en daarna heb ik een ander scherm gekocht bij een forum genoot.
Het is me allen niet gelukt om mijn nieuwe scherm in een curve te krijgen  :(
Dit neemt niet weg dat ik erg blij bent met mijn nieuwe scherm .

Als laatste is er gisteren nieuwe vloerbedekking in gelegd en aangezien het niet helemaal de kleur is geworden die ik voor ogen had vind ik het wel erg mooi geworden .

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

kermit

Ziet er weer heel erg mooi uit William. Tapijt is mooi maar ik mis wel die erg grote tafel waar je pc op stond. ;D Meer ruimte en het scherm ziet er netjes uit.

reza

Heel mooi William! Mooi rek ook! Ik wil het binnenkort wel weer even in het ''Eggie'' bekijken ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

Bedankt jongens voor de complimenten.  :smile:
Jullie zijn natuurlijk van harte welkom ,ik zal volgende week is kijken of we tijd hebben om af te spreken.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

celerontje

Wat betreft elektrische masking:
Is alleen masking voor 16:9 voldoende, of wil je meer?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

jaco

Met een CIH masking systeem kun je alles maskeren:
open = 2.35/37/39 (wat de verhouding van je scherm ook is)
2.20:1 voor een handje vol films
1,85:1 voor films
1,78:1 voor HDTV
1,66:1 voor oudere disney films
1,37:1 voor vrij oude films
1,33:1 voor TV uitzendingen

Met een fatsoenlijke scaler kun je dit allemaal met een knopdruk realiseren  ;)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

williams

CitaatWat betreft elektrische masking:
Is alleen masking voor 16:9 voldoende, of wil je meer?

In de loop van volgend jaar wil ik ongeveer dezelfde oplossing nemen zoals Kermit dit nu heeft .
Dus het zal wel iets van paneelgordijnen worden i.c.m een motor en afstandsbediening.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

HTip

Ruimte wordt steeds mooier zo. Die BD-rekken komen me overigens bekend voor ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive