Media speler vergelijking

Gestart door Dirc, maart 14, 2010, 23:22:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

maximus79

Hi,

Ik wil van een htpc over stappen naar een mediaplayer, mijn eisen:

- Blu-ray back-up (folder) support
- HD-audio pass-through support
- MKV 1080P support
- Geen gestotter meer zoals je dat toch houdt met een HTPC.

Is er een mediaplayer die aan mijn eisen voldoet.

Thanx!
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

katwax

Citaat van: maximus79 op juni  3, 2011, 15:29:52
Hi,

Ik wil van een htpc over stappen naar een mediaplayer, mijn eisen:

- Blu-ray back-up (folder) support
- HD-audio pass-through support
- MKV 1080P support
- Geen gestotter meer zoals je dat toch houdt met een HTPC.

Is er een mediaplayer die aan mijn eisen voldoet.

Thanx!

dune of popcorn zou ik bekijken als ik jou was.
Ik ben niet pro of anti htpc, maar htpc is niet gelijk aan stutter. Meeste problemen zijn te wijten aan het feit dat men niet genoeg kennis/zin heeft om zijn htpc correct in te stellen. In dat geval is een mediaplayer veel beter, maar vergeet niet dat een mediaplayer ook niet zomaar plug&play is.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

maximus79

Citaat van: katwax op juni  3, 2011, 17:01:01
dune of popcorn zou ik bekijken als ik jou was.
Ik ben niet pro of anti htpc, maar htpc is niet gelijk aan stutter. Meeste problemen zijn te wijten aan het feit dat men niet genoeg kennis/zin heeft om zijn htpc correct in te stellen. In dat geval is een mediaplayer veel beter, maar vergeet niet dat een mediaplayer ook niet zomaar plug&play is.


Ik gebruik de FI op low functie op mijn tw5500. Bij mijn oppo werkt dat perfect (1080p 60hz) maar met de pc gaat het niet zo lekker en lopen pans niet soepel.

De dune's lijken me wel leuk. Maar er zijn er daar zo veel van, welke zou ik het beste naar kunnen kijken? Ik heb geen blu-ray drive nodig en zal het waarschijnlijk streamen vanaf mijn pc of een extrene  hdd.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

katwax

Wat bedoel je juist met Blu-ray back-up (folder) support.
hd audio pass-through wordt niet ondersteunt door HD lite van dune, maar al de andere wel dacht ik. Bij popcorn ook.

Al de andere zaken doen ze allemaal.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Crissis

Dan voldoet de Dune Smart D1 prima, te verkrijgen voor een €217,-. Ik heb 'm zelf ook, fijn ding!
Marantz SR6004, Sony PS3, DUNE SMART D1, 2 x Kef Q5, 2 x Kef iQ1, Kef 6Qc, BK XXLS400, Medion MD30053 (720p), Canare, Kimber, Ixos,  and upgrading ;D

maximus79

Dank je.

Welke speler heeft het beste beeld? De dune d1 of de playonhd2? en word het geluid bij pass-through niet gedowngrade/sampled?
Wat is verder het verschil tussen deze speler behalve de prijs?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

jowi

Wat bedoel je nou toch steeds met audio pass through op een MEDIASPELER? We hebben het dus over een BRON waar je geen andere bronnen op aan kan sluiten om 'through te passen'.

maximus79

Citaat van: jowi op juni  3, 2011, 20:49:24
Wat bedoel je nou toch steeds met audio pass through op een MEDIASPELER? We hebben het dus over een BRON waar je geen andere bronnen op aan kan sluiten om 'through te passen'.

:wacko: gewoon HD audio doorgeven zonder bewerking ( of downgrading)
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

jowi

Dus je zoekt een mediaspeler die de HD audioformaten af kan spelen. Zeg dat dan :tongue2:

katwax

Citaat van: maximus79 op juni  3, 2011, 20:15:30
en word het geluid bij pass-through niet gedowngrade/sampled?

Dat is nu net hetgeen pass-through is volgens mij, de audio gewoon doorgeven zoals het is.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

jowi

Pass through is een begrip wat alleen speelt als een apparaat een signaal van een ANDER apparaat (!) ongemoeid door laat.
Dus NIET om aan te geven of een apparaat zelf 'niets' aan het eigen signaal veranderd.

Ejorne


katwax

Dus pass through slaat enkel op het feit dat het audio of video van een andere bron doorgeeft aan een ander app (bv versterker)?
Of wil dit ook zeggen dat bij het verwerken van een iso/mkv het de audio doorgeeft?

Indien het laaste niet het geval is wat is dan de meerwaarde hiervan op een mediaplayer?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

jowi

Citaat van: katwax op juni  4, 2011, 00:15:51
Indien het laaste niet het geval is wat is dan de meerwaarde hiervan op een mediaplayer?
Nul. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat men 'audio pass through' of 'video pass through' als eigenschap toekent aan een mediaplayer, tenzij men de betekenis ervan niet begrijpt. Als het er wel op staat is het foutief. Een mediaspeler dient niet als doorgeefluik voor een ander apparaat zoals bijv. een receiver die als schakelstation fungeert voor al je HDMI bronnen dat wel doet. Daar kan het interessant zijn voor in ieder geval video, dat ie het video signaal ongemoeid door laat zonder te scalen of te bewerken. Dat noemen we dan 'pass through'.

Ejorne

#214
En wat als de receiver de HD-audio dac's aan boord heeft en de gebruiker hiervan deze ook wil benutten?

Dan moet de mediplayer, of het nu een BR-speler of een NMT is, de HD-audio niet omvormen naar analoog, noch naar PCM maar moet het doorsturen zonder aanpassing (dus bijvoorbeeld ook niet alleen de DTS-Core) naar het volgende apparaat in de keten.

jowi

#215
Citaat van: Ejorne op juni  4, 2011, 10:17:54
En wat als de receiver de HD-audio dac's aan boord heeft en de gebruiker hiervan deze ook wil benutten?

Dan moet de mediplayer, of het nu een BR-speler of een NMT is, de HD-audio niet omvormen naar analoog, noch naar PCM maar moet het doorsturen zonder aanpassing (dus bijvoorbeeld ook niet alleen de DTS-Core) naar het volgende apparaat in de keten.

Nogmaals, dat is een verkeerd gebruik van de definitie en het woord 'passthrough'. Je moet niet zeggen 'doorsturen zonder aanpassingen' wat pass through suggereert, maar 'uitsturen in formaat x' of 'native uitsturen' of 'undecoded' uitsturen.

'doorgeven' is iets wat je van een ander aanpakt, en dan doorgeeft. Als jij van de man naast je een drol krijgt, en die geef je aan de buurman, dan heb je die drol 'doorgegeven' van die ander NAAR de buurman. Pass thru. Als jij je eigen drol aan de buurman geeft heb je niets doorgegeven, maar alleen iets afgegeven ;)

Ofwel, dan staat er bij de specs dus gewoon dat ie naast alle bekende audio formaten ook undecoded (bitstream) uit kan sturen als formaat.

Ejorne

Citaat van: jowi op juni  4, 2011, 10:22:49
Nogmaals, dat is een verkeerd gebruik van de definitie en het woord 'doorsturen'. Je moet niet zeggen 'doorsturen zonder aanpassingen' wat pass through suggereert, maar 'uitsturen in formaat x' of 'native uitsturen' of 'undecoded' uitsturen.

'doorgeven' is iets wat je van een ander aanpakt, en dan doorgeeft. Als jij van de man naast je een drol krijgt, en die geef je aan de buurman, dan heb je die drol 'doorgegeven' van die ander NAAR de buurman. Pass thru. Als jij je eigen drol aan de buurman geeft heb je niets doorgegeven, maar alleen iets afgegeven ;)

Ofwel, dan staat er bij de specs dus gewoon dat ie naast alle bekende audio formaten ook undecoded (bitstream) uit kan sturen als formaat.

Tja, je kunt natuurlijk ook zeggen dat de BR-speler zijn film van het schijfje krijgt en de NMT zijn film van de NAS of wat dan ook.
Feit blijft dat de term passthrough heel veel gebruikt wordt en dat al jaren lang. (hoe lang bestaat DTS en AC3 inmiddels?)


blue-eyes

Pass through is altijd als tussenstuk, niet als startpunt (of eindpunt).

Stuurt het signaal door zonder daar iets mee te doen. Een soortement van T-stuk in een kabel. Pass through is meer een term voor een voorversterker.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jowi

@Ejorne: dan zou een fysieke dvd of bluray schijf ZELF ook een pass-through functie bezitten, want het staat uiteindelijk ergens in een laagje gekrast op de disk. Knap!

Ejorne

Dus de term wordt niet al jaren lang gebruikt voor het doorgeven/sturen/aangeven (hoe je het ook wilt noemen) van bijvoorbeeld DTS?

???

jowi

Citaat van: Ejorne op juni  4, 2011, 10:50:18
Dus de term wordt niet al jaren lang gebruikt voor het doorgeven/sturen/aangeven (hoe je het ook wilt noemen) van bijvoorbeeld DTS?
???
Lijkt me niet, maar ligt aan de context misschien... geef eens een voorbeeld?

blue-eyes

Ik denk dat het woord pass through gewoon niet gebruikt moet worden bij media spelers (ok, er zijn players met een ingang en uitgang, zou dus kunnen).
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Ejorne

#222
Citaat van: jowi op juni  4, 2011, 10:53:40
Lijkt me niet, maar ligt aan de context misschien... geef eens een voorbeeld?

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=dts+passthough

Een heel veel gebruikte term voor bijvoorbeeld geluidskaarten in de computer en daarmee (onderdeel van) de bron. Qua techniek volgens mij behoorlijk gelijkend de NMT's.

maximus79

 :blink: dus....

Maar uh, ik zoek dus een mediaplayer die net zo als mijn asus xonar 1.3 hdav in mijn htpc het geluid door speeld naar mijn receiver zonder concessies te doen. En me receiver die het vervolgens weer verwerkt.

Mocht dit stadaard zijn bij mediespelers, dan begrijp je ook gelijk dat ik me totaal nog niet bezig hebt gehouden met die dingen. Ik zoek gewoon een media speler die in de buurt komt qua kwaliteit van mijn oppo.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Ejorne

Citaat van: maximus79 op juni  4, 2011, 12:42:43
Mocht dit stadaard zijn bij mediespelers,

Nee, zeker (nog) niet.

Sommige NMT's kunnen er helemaal niets mee, andere kunnen het wel uitsturen (wat mij betreft kun je hier wel de term passthrough gebruiken) maar niet zelf decoderen naar pcm/analoog. En nog weer anderen (o.a. Dune) kunnen het zowel uitsturen als zelf decoderen.