Hoeveel Elac luisteraars in dit Forum.

Gestart door eip, september 6, 2009, 17:52:47

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rens

Inmiddels heb ik de 208.2's staan als surround, passen veel beter bij de 607's dan de Dolce Vita's.
Mooie upgrade dus   ;D

vik

Citaat van: Rens op oktober 18, 2012, 23:11:47
Inmiddels heb ik de 208.2's staan als surround, passen veel beter bij de 607's dan de Dolce Vita's.
Mooie upgrade dus   ;D

:clapping:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Deleted member

Cool topic! Ben zelf ook een echte Elac-fan... Het meest los ga ik op de CL330 Jet fronts. Heerlijk klinkende luidsprekers. Als die ooit vervangen gaan worden, dan door een nieuwer model met de nieuwe uitvoering van de Jet tweeters. Achter de BS 203.2, het center is een CC200.2 Jet en de Sub is de SUB 303 ESP.

Bedenk me nu dat het uiteraard ook allemaal in m'n signature staat...
Stereo-fan for life!

Rob Eric Blank

Citaat van: Rens op oktober 18, 2012, 23:11:47
Inmiddels heb ik de 208.2's staan als surround, passen veel beter bij de 607's dan de Dolce Vita's.
Mooie upgrade dus   ;D
Nice, gefeliciteerd. Ik draai al even met deze speakers (alleen als front) en ben daar nog steeds meer dan tevreden over.

Rens

#129
Ben positief overtuigd van de wisseling met de Dolces. Op Mp staat trouwens nog een setje CL330's te koop, jammer van de kleur en het feit dat de stands er niet bij zijn.

Misschien iets voor op de slaapkamer ;D

Deleted member

Ben vanmiddag bij Ahoud langsgeweest om naar zijn Susano te luisteren. Hij had zijn eigen luidsprekers al verkocht, dus ik heb mijn eigen CL330's meegenomen. Zonder standaard, gewoon plat op de kast en vlak tegen de achterwand. Een zeer ongunstige positie dus, aangezien ze beter vrij kunnen staan.

Kreeg als feedback dat er toch wel een heleboel geluid en muziek in die relatief kleine kastjes zit! Fenomenale kastjes zijn het! :worship:
Stereo-fan for life!

advr

#131
Heeft een van jullie Elac gebruikers ervaring met deze dingen. De Elac 330 CE
Laatst in Veldhoven heb ik ze gehoord en het klonk heerlijk moet ik zeggen, ik weet alleen niet of ze de loudness aan hadden staan... Veel laag kwam er uit :music: :music: Verder klonken ze erg goed.

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Deleted member

Citaat van: advr op oktober 29, 2012, 17:33:05
Heeft een van jullie Elac gebruikers ervaring met deze dingen. De Elac 330 CE
Laatst in Veldhoven heb ik ze gehoord en het klonk heerlijk moet ik zeggen, ik weet alleen niet of ze de loudness aan hadden staan... Veel laag kwam er uit :music: :music: Verder klonken ze erg goed.



Ik heb de voorlopers hiervan. Fenomenale luidsprekers. Het laag is zeer sterk afhankelijk van de plaatsing. Als ze te dicht bij de muur staan, dan geven ze inderdaad veel laag weer. Er zijn overigens dempers beschikbaar. Ik wil de mijne in ieder geval nooit meer kwijt. En zoals ik hierboven al gepost had: ook anderen zijn onder de indruk van deze alleskunners. Echte fenomenale luidsprekers. Ook Rem395 (zie eerder in deze thread) heeft deze en volgens mij is hij er ook ze content mee.

Absolute aanraders dus!
Stereo-fan for life!

gast2018

Citaat van: advr op oktober 29, 2012, 17:33:05
Heeft een van jullie Elac gebruikers ervaring met deze dingen. De Elac 330 CE
Laatst in Veldhoven heb ik ze gehoord en het klonk heerlijk moet ik zeggen, ik weet alleen niet of ze de loudness aan hadden staan... Veel laag kwam er uit :music: :music: Verder klonken ze erg goed.



Keer gaan luisteren bij de lokale dealer.

Ik vind deze speakers wel erg diep. Misschien dat dat ook van invloed is op de laagweergave.

Deleted member

Citaat van: ergé op oktober 29, 2012, 18:28:56
Keer gaan luisteren bij de lokale dealer.

Ik vind deze speakers wel erg diep. Misschien dat dat ook van invloed is op de laagweergave.

Klopt, ze zijn Best wel diep. Komt nog bij dat ze ook een goed eindje van de muur moeten staan, dus je moet wel de ruimte hebben. En een dikke portemonnee...  ;)
Stereo-fan for life!

advr

Citaat van: ergé op oktober 29, 2012, 18:28:56
Keer gaan luisteren bij de lokale dealer.

Ik vind deze speakers wel erg diep. Misschien dat dat ook van invloed is op de laagweergave.

Gaan we samen een keer doen! Waar?

Gezien jouw Elac's goed met de DSM combineren verwacht ik dat de 330's dat ook zullen doen met mijn DS-i.
Ze zijn diep maar ik ze kunnen ver van de achterwand geplaatst worden. Scheelt 8 cm met de M3's ;D

Ik vond ze in Veldhoven een goede eerste indruk hebben.

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Citaat van: technative op oktober 29, 2012, 18:41:13
Klopt, ze zijn Best wel diep. Komt nog bij dat ze ook een goed eindje van de muur moeten staan, dus je moet wel de ruimte hebben. En een dikke portemonnee...  ;)

de ruimte heb ik wel. :music:

ze zien er wel erg mooi uit!
Tja....wat is duur... :hehe:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Citaat van: technative op oktober 29, 2012, 17:46:25
Ik heb de voorlopers hiervan. Fenomenale luidsprekers. Het laag is zeer sterk afhankelijk van de plaatsing. Als ze te dicht bij de muur staan, dan geven ze inderdaad veel laag weer. Er zijn overigens dempers beschikbaar. Ik wil de mijne in ieder geval nooit meer kwijt. En zoals ik hierboven al gepost had: ook anderen zijn onder de indruk van deze alleskunners. Echte fenomenale luidsprekers. Ook Rem395 (zie eerder in deze thread) heeft deze en volgens mij is hij er ook ze content mee.

Absolute aanraders dus!

Ik moet eerlijk bekennen dat ik je post nu pas zie...  ;D

Het bevestigd mijn eerste indrukken van de speaker. Bij Ergé heb ik zijn grote(re) Elac's gehoord en die bekoren mij ook wel. Gezien de houten vloer (oud pakhuis uit 1900) en kleinere ruimte gaan de onderburen daar last van krijgen. Vandaar dat ik iets zoek (ik heb overigens daar alle tijd voor) wat van de vloer is maar wel aan de ruimtelijkheid van mijn huidige M3's kunnen komen. Het laag moet aanwezig zijn maar moet van hoge kwaliteit zijn.

Ik ga een keer luisteren  ;D ;D

Bedankt voor je reactie!

Ad.

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

gast2018

#138
Citaat van: advr op oktober 30, 2012, 10:58:41
de ruimte heb ik wel. :music:

ze zien er wel erg mooi uit!
Tja....wat is duur... :hehe:

In Nederland 1899,- euro/stuk. Komt nog 299,-/stuk bij voor de stands.


Edit: actuele prijslijst toegevoegd, NL importeur is weer eens ofline.

gast2018

Citaat van: advr op oktober 30, 2012, 10:55:45
Gaan we samen een keer doen! Waar?
Ad.

Is goed, zou al kunnen bij die enige audio zaak in de stad. Als die ze heeft staan.

Spreken we wel een keer af.

advr

Citaat van: ergé op oktober 30, 2012, 14:28:33
Is goed, zou al kunnen bij die enige audio zaak in de stad. Als die ze heeft staan.

Spreken we wel een keer af.

:clapping: :clapping:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

vik

#141
 :clapping:

Deze schitterende nieuwe center speaker van de 500 serie, de CC 501 VX-JET staat op de website.

Een behoorlijk gewicht van 36.5 kilo.



http://www.elac.com/en/products/Line_500/CC_501_VX_JET/

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Deleted Member 2

Citaat van: vik op november  5, 2012, 18:11:44
:clapping:

Schitterende nieuwe center speaker van de 500 serie, de CC 501 VX-JET.

Een behoorlijk gewicht van 36.5 kilo.



http://www.elac.com/en/products/Line_500/CC_501_VX_JET/

Aangeschaft of leverbaar?

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

gast2018


vik

Citaat van: ergé op november  5, 2012, 18:39:36
94 cm breed!

Dit is de grootste center die ze ooit hebben gebouwd bij Elac.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Paul1967

Wel in het verleden toen ik nog een Marantz stereo en HT had.
In mijn HT had ik een Cinema XL II set. Van die kleine alu satjes die verbazingwekkend goed klonken én hard gingen.
Stereo had ik Elac BS-203 met zo'n mooie Jet tweeter erin, deze speakers had ik in een limited Hobo Hifi uitvoering.

Wat mij erg beviel aan Elac was de algehele bouwkwaliteit, zie je niet gauw terug bij andere merken voor dezelfde prijs.

vik

Een review van de Elac BS 403:

http://www.areadvd.de/hardware/2012/elac_bs403.shtml

Fazit: Area DVD Referenz

+ Herausragende Grob- und Feindynamik
+ Tolle Räumlichkeit
+ Präziser und kraftvoller Bass
+ Pegelfest
+ Überragende Stimmwiedergabe
+ Exzellente Verarbeitung

- Durchschnittlicher Wirkungsgrad


Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

advr

Citaat van: vik op november 14, 2012, 12:42:28
Een review van de Elac BS 403:

http://www.areadvd.de/hardware/2012/elac_bs403.shtml

Fazit: Area DVD Referenz

+ Herausragende Grob- und Feindynamik
+ Tolle Räumlichkeit
+ Präziser und kraftvoller Bass
+ Pegelfest
+ Überragende Stimmwiedergabe
+ Exzellente Verarbeitung

- Durchschnittlicher Wirkungsgrad




mooie dingen... ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

gast2018

Wow die zien er idd erg mooi uit. Die wil ik wel een keer horen.

"Nagelneuer JET 5 Hochtöner - Optimierung des "Air Motion Transformers" nach Dr. Oskar Heil mit mäanderförmig gefalteter Folienmembran und starkem Neodym-Magnetsystem als Antrieb"