Hoeveel Elac luisteraars in dit Forum.

Gestart door eip, september 6, 2009, 17:52:47

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gast2018

Kimber heb ik ooit eens geprobeerd. Dat is niet mijn soort kabel. Van den Hul... ooit eens een interlink gehad die in de container is beland.

Gebruik nu 20 euro Linn LK nogiets tweedehands via MP. Gebruikte Xindak FS-01 op de 209 (veel duurder) maar op een of andere manier is het dat nu ook niet. Opzich is de Linn kabel wel ok al kan het beter natuurlijk.

Verzilverd koper moet je absoluut niet gebruiken op Elac is mijn ervaring. Puur zilver, te weinig ervaring mee maar het kan zo maar zijn dat het geluid dan te "dun"wordt.

Wat gebruik jij?

vik

Citaat van: ergé op september 15, 2012, 20:51:43
Kimber heb ik ooit eens geprobeerd. Dat is niet mijn soort kabel. Van den Hul... ooit eens een interlink gehad die in de container is beland.

Gebruik nu 20 euro Linn LK nogiets tweedehands via MP. Gebruikte Xindak FS-01 op de 209 (veel duurder) maar op een of andere manier is het dat nu ook niet. Opzich is de Linn kabel wel ok al kan het beter natuurlijk.

Verzilverd koper moet je absoluut niet gebruiken op Elac is mijn ervaring. Puur zilver, te weinig ervaring mee maar het kan zo maar zijn dat het geluid dan te "dun"wordt.

Wat gebruik jij?


Ik denk dat er ook meer factoren meespelen in een set die bepalen of een kabel klinkt ja of nee.

Elac gebruikt intern ook Van den Hul bekabeling en mijn ervaring is juist dat verzilverde OFC prima klinkt met Elac.

Toevallig heb ik gisteren een setje Chord Chorus interlinks verkocht aan een vriend van mij. En heb ook een set VDH Clearwater speaker kabel verkocht, hij heeft precies dezelde Marantz als jij, een SR 8002.

Verder heeft hij de Elac FS 249 en de CC 241 en vond het mooi klinken.

Ik heb vanaf mijn eerste Elac modellen de VDH Clearwater gebruikt (het is wel een instap model) maar klinkt gewoon goed.

Verder heb ik Furutech FS Alpha (copper PCOCC) voor mijn fronts gehad, klonk ook super. En ben blijven hangen bij Kimber Kable (De Monocle X (Hyper-pure copper) en klinkt voor mij het mooiste.

Nu heb ik voor het eerst voor mijn center (200.2) de stap genomen naar de John van gent magik link Reference (massief zilver en goud) en klinkt fantastisch mooi en ga binnenkort een demo set proberen voor mijn fronts.


Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

bmateijsen

Citaat van: vik op september 16, 2012, 10:17:47

Nu heb ik voor het eerst voor mijn center (200.2) de stap genomen naar de John van gent magik link Reference (massief zilver en goud) en klinkt fantastisch mooi en ga binnenkort een demo set proberen voor mijn fronts.


Lijkt mij heel moeilijk om op een center een andere interlink te hebben en te bepalen of dat goed integreert. Voor mij mag een center afzonderlijk niet opvallen, maar moet opgenomen worden in het complete surroundbeeld. Veel afwijking in luidsprekerbezetting, luidsprekerkabels en/ of interlinks zorgt er voor mij voor dat de center alleen maar meer op gaat vallen. Hoe meer synergie in de set, des te meer afwijkingen opgaan vallen op alle kanalen. 

vik

Citaat van: bmateijsen op september 16, 2012, 10:28:53
Lijkt mij heel moeilijk om op een center een andere interlink te hebben en te bepalen of dat goed integreert. Voor mij mag een center afzonderlijk niet opvallen, maar moet opgenomen worden in het complete surroundbeeld. Veel afwijking in luidsprekerbezetting, luidsprekerkabels en/ of interlinks zorgt er voor mij voor dat de center alleen maar meer op gaat vallen. Hoe meer synergie in de set, des te meer afwijkingen opgaan vallen op alle kanalen.

Daar is hier totaal geen sprake van. Elac zijn sterke kant (mede door de jet) zorgt in het algemeen al voor een totaal mooi geluidsbeeld, en is er geen enkele speaker aan te wijzen.

Zelfs ondanks dat de fronts over een betere jet technologie (X-jet) beschikken t.o.v. de center (jet) is er geen enkele afwijking op te merken.  De center zou in theorie eigenlijk de zwakke schakel moeten zijn omdat deze van lagere klasse is als de fronts maar daar is dus geen sprake van. 

Mijn surrounds maken gebruik van VDH clearwater speaker kabel, de fronts Kimber kable Monocle X en voor heen had ik Furutech Alpha S 14 op de center en nu dus de John van Gent.

No problem.  ;)







Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Deleted Member 2

Pas nu heb ik dit draadje over Elac gevonden. Heel leuk, want dit merk is niet zo heel erg bekend, terwijl elac prachtige luidsprekers maakt.

Ik speel al een aantal jaren met de FS208.2 aangevuld met de 4Pi (de 360 graden hoge tonen unit).
Het is begonnen als een HT set met de CC201.2 center, de BS243 achter en een 303 sub. Prima set, maar terug naar stereo is een goed besluit geweest. Ik beleef nu veel meer plezier van muziek.

De metalen doorverbindingsbruggen heb ik vervangen door van den Hul The Wind MKII: een absolute aanrader al is het moeilijk om nou precies te omschrijven wat de verschillen zijn. Het klinkt gewoon beter. :)
Ook de interne bedrading wil ik gaan aanpakken. Ook daar wil ik van den Hul toepassen en wel The Skyline.
Tot voor een half jaar was ook de speakerkabel een van den Hul ( 352 Hybride). Deze is echter vervangen door de AudioQuest Rockefeller:  :inlove:

Groet,

Henk


vik

Citaat van: Onder013 op september 22, 2012, 20:00:18
Pas nu heb ik dit draadje over Elac gevonden. Heel leuk, want dit merk is niet zo heel erg bekend, terwijl elac prachtige luidsprekers maakt.

Ik speel al een aantal jaren met de FS208.2 aangevuld met de 4Pi (de 360 graden hoge tonen unit).
Het is begonnen als een HT set met de CC201.2 center, de BS243 achter en een 303 sub. Prima set, maar terug naar stereo is een goed besluit geweest. Ik beleef nu veel meer plezier van muziek.

De metalen doorverbindingsbruggen heb ik vervangen door van den Hul The Wind MKII: een absolute aanrader al is het moeilijk om nou precies te omschrijven wat de verschillen zijn. Het klinkt gewoon beter. :)
Ook de interne bedrading wil ik gaan aanpakken. Ook daar wil ik van den Hul toepassen en wel The Skyline.
Tot voor een half jaar was ook de speakerkabel een van den Hul ( 352 Hybride). Deze is echter vervangen door de AudioQuest Rockefeller:  :inlove:

Groet,

Henk

Mooie set en mooie plannen Henk.

Gebruik je de 4PI plus?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Deleted Member 2

#106
Nee, de al wat oudere 4Pi: het model met de hoge hoed en de zwarte onderplaat van Mdf. Die onderplaat is exact de maat van de 208. Of hij er voor gemaakt is.

De marantz versterker is overigens een uitstekende combinatie met de elac's

Heeft iemand overigens ervaring met het aanpassen van de interne bedrading van de elac?

In de 208 zit een veredeld soort lampekappensnoer in. Hoewel ik de argumenten ken dat filter, bedrading en units op elkaar zijn afgesteld, wil ik het avontuur toch aan om de bedrading te vervangen.

vik

Citaat van: Onder013 op september 23, 2012, 10:02:51
Nee, de al wat oudere 4Pi: het model met de hoge hoed en de zwarte onderplaat van Mdf. Die onderplaat is exact de maat van de 208. Of hij er voor gemaakt is.

De marantz versterker is overigens een uitstekende combinatie met de elac's

Heeft iemand overigens ervaring met het aanpassen van de interne bedrading van de elac?

In de 208 zit een veredeld soort lampekappensnoer in. Hoewel ik de argumenten ken dat filter, bedrading en units op elkaar zijn afgesteld, wil ik het avontuur toch aan om de bedrading te vervangen.

Het oudere type ken ik eigenlijk niet.

Ik zelf heb de laatste PI tweeter geïntegreerd  zitten in de 609 en deze staat op 16khz ingesteld (geeft hier het mooiste resultaat)

Wat betreft het aanpassen van de bedrading heb ik geen idee. Ik weet enkel dat (voor zover ik weet) Elac gebruik maakt van VDH bekabeling.  Je zou de technische dienst van Elac eens kunnen mailen betreft de mogelijkheden.

Hier de info :

Dr. U. Franz Thomanek
(Technische Beratung)

[email protected]

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

gast2018

Citaat van: Onder013 op september 23, 2012, 10:02:51

Heeft iemand overigens ervaring met het aanpassen van de interne bedrading van de elac?

In de 208 zit een veredeld soort lampekappensnoer in. Hoewel ik de argumenten ken dat filter, bedrading en units op elkaar zijn afgesteld, wil ik het avontuur toch aan om de bedrading te vervangen.

Kan zijn dat het lijkt op lampekappensnoer omdat het verder geen bedrukking heeft oid. En toch vdh is. Bij mij zit er wit-grijzige bedrading in zonder opdruk, althans op het korte stukje wat ik gezien heb.

Vervangen lijkt mij vrij makkelijk omdat de bedrading met steekcontactjes op de units zit. Dus als de nieuw bekabeling niet zou bevallen kun je de oude makkelijk weer terugzetten.

Deleted Member 2

Citaat van: vik op september 23, 2012, 11:00:31
Het oudere type ken ik eigenlijk niet.

Ik zelf heb de laatste PI tweeter geïntegreerd  zitten in de 609 en deze staat op 16khz ingesteld (geeft hier het mooiste resultaat)

Wat betreft het aanpassen van de bedrading heb ik geen idee. Ik weet enkel dat (voor zover ik weet) Elac gebruik maakt van VDH bekabeling.  Je zou de technische dienst van Elac eens kunnen mailen betreft de mogelijkheden.

Hier de info :

Dr. U. Franz Thomanek
(Technische Beratung)

[email protected]

Dank voor de tip. Ik zag een opengewerkte tekening van de 500 serie en daar is The Skyline toegepast (en de Wind als bruggen op de terminal). Wat goed is voor de 500 serie lijkt mij ook goed voor de lagere serie. Zo simpel (wellicht iets te simpel en te rechtlijnig) heb ik besloten om dit in mijn Elac toe te passen.

Groet,

Henk

vik

Citaat van: Onder013 op september 23, 2012, 22:18:56
Dank voor de tip. Ik zag een opengewerkte tekening van de 500 serie en daar is The Skyline toegepast (en de Wind als bruggen op de terminal). Wat goed is voor de 500 serie lijkt mij ook goed voor de lagere serie. Zo simpel (wellicht iets te simpel en te rechtlijnig) heb ik besloten om dit in mijn Elac toe te passen.

Groet,

Henk

De 500 serie is ook erg mooi. (nog niet gehoord)

Gewoon proberen en het zal vast goed werken. Je kan er in ieder geval niet op achteruit gaan.

Suc6 en hou ons op de hoogte.  :)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

P.S. nog even en we zitten op pagina 6 van dit topic.  ;D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Deleted Member 2

Citaat van: vik op september 23, 2012, 23:49:27
De 500 serie is ook erg mooi. (nog niet gehoord)

Gewoon proberen en het zal vast goed werken. Je kan er in ieder geval niet op achteruit gaan.

Suc6 en hou ons op de hoogte.  :)

Toch ben ik zeer benieuwd hoe verschillend de 500 serie en de 600 met de 4Pi klinken. Als ik na ga wat de 4Pi bij de 200 serie doet. De 4Pi heeft naast de bekende ruimtelijke effecten vooral gebracht dat het meer vloeiend / vanzelfsprekend klinkt.
Merk jij dat ook bij jouw 600?

Groet,

Henk

vik

Citaat van: Onder013 op september 24, 2012, 09:17:37
Toch ben ik zeer benieuwd hoe verschillend de 500 serie en de 600 met de 4Pi klinken. Als ik na ga wat de 4Pi bij de 200 serie doet. De 4Pi heeft naast de bekende ruimtelijke effecten vooral gebracht dat het meer vloeiend / vanzelfsprekend klinkt.
Merk jij dat ook bij jouw 600?

Groet,

Henk

Ik vind dat samen met de PI tweeter het geluid wat meer "airy" wordt dus nog meer live gevoel geeft. 


Ik vroeg aan Dr. Franz Thomanek van Elac welke speaker hij mooier vond, de 509 of de 609. Hij vond de 609 mooier mede door de PI. Wel  zei hij dat het 2 verschillende luidsprekers zijn qua karakter.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Deleted Member 2

Citaat van: vik op september 23, 2012, 11:00:31
Het oudere type ken ik eigenlijk niet.

Ik zelf heb de laatste PI tweeter geïntegreerd  zitten in de 609 en deze staat op 16khz ingesteld (geeft hier het mooiste resultaat)

Wat betreft het aanpassen van de bedrading heb ik geen idee. Ik weet enkel dat (voor zover ik weet) Elac gebruik maakt van VDH bekabeling.  Je zou de technische dienst van Elac eens kunnen mailen betreft de mogelijkheden.

Hier de info :

Dr. U. Franz Thomanek
(Technische Beratung)

[email protected]

Dit email-adres werkt niet (meer). Ik heb de vraag in het contact gedeelte  van de Elac site geplaatst (auf 'eine Art' Deutsch):

"Sehr geehrter her Thomanek,
Ich habe Ihnen eine Frage über die Anpassung der Innenverdrahtung von der Elac 208.2: Ich spiele schon viele Jahre mit viel Spaß mit der Elac 208.2 in Stereo-Setup. Zusätzlich zu den 208 habe ich der 4Pi-Hochtöner. Das gab einen echten Fortschritt mit der Leichtigkeit und vor allem klingt es mehr fließend.  Inspiriert durch eine durchbrochene Bild der 500 Serie möchte ich an die interne Verkabelung der 208.2 gleich an die 500 Serie vornehmen. Der Plan ist die interne Verkabelung von van Den Hul "The Skyline" zu ersetzen. Der Anschluss-Streifen auf dem Terminal sind bereits durch den van Den Hul The Wind ersetzt.
Ich würde gerne wissen, ob die Verdrahtung zu ersetzen eine verantwortliche Intervention und nicht störend arbeiten wird für das totale Design. Vielleicht sagen Sie etwas über die möglichen Änderungen und vielleicht auch die Verbesserungen?
Ich bin Ihnen sehr dankbar, wenn Sie auf diese e-Mail reagieren möchten mit Ihre Beratungen.
Außerdem bin ich bereits auf einem guten Weg, ein 609 zu verdienen. Trotz die begeisterte Kritiken für die 500-Serie zieht die 609 mit 4Pi zu mir.

Mit freundlichen Grüßen und vielen Dank,
Henk Onder de Linden
Niederlande"


Rob Eric Blank

Citaat van: Onder013 op september 23, 2012, 10:02:51
De marantz versterker is overigens een uitstekende combinatie met de elac's
Doorgaans wel een fijne match.

vik

Citaat van: Onder013 op september 24, 2012, 09:17:37
Toch ben ik zeer benieuwd hoe verschillend de 500 serie en de 600 met de 4Pi klinken. Als ik na ga wat de 4Pi bij de 200 serie doet. De 4Pi heeft naast de bekende ruimtelijke effecten vooral gebracht dat het meer vloeiend / vanzelfsprekend klinkt.
Merk jij dat ook bij jouw 600?

Groet,

Henk

Leuk om je te leren kennen op de X-FI show van vandaag. En grappig dat we elkaar dan juist treffen bij de Elac .  :)



Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Deleted Member 2

Citaat van: vik op september 29, 2012, 19:18:18
Leuk om je te leren kennen op de X-FI show van vandaag. En grappig dat we elkaar dan juist treffen bij de Elac .  :)

Inderdaad.  Een merk dat liefhebbers bij elkaar brengt  ;D


Groet,

Henk

gast2018

Citaat van: Onder013 op september 29, 2012, 23:11:40
Inderdaad.  Een merk dat liefhebbers bij elkaar brengt  ;D


Groet,

Henk

Nou mij niet dan. :D

Was er gisteren rond het middaguur. Vond de Penhold ruimte eerlijk gezegd een beetje tegenvallen. Beetje kaal en met weinig presentatie. De 330 CE speelde echt leuk. Veder de set gehoord die er tegenover stond. Weet zo niet meer welke dat waren. Het grootste gemis vond ik toch wel een mooie demo van iets uit de 600 serie, zoals die een aantal jaar geleden wel in
Veldhoven was.

vik

Citaat van: ergé op september 30, 2012, 11:46:52
Nou mij niet dan. :D

Was er gisteren rond het middaguur. Vond de Penhold ruimte eerlijk gezegd een beetje tegenvallen. Beetje kaal en met weinig presentatie. De 330 CE speelde echt leuk. Veder de set gehoord die er tegenover stond. Weet zo niet meer welke dat waren. Het grootste gemis vond ik toch wel een mooie demo van iets uit de 600 serie, zoals die een aantal jaar geleden wel in
Veldhoven was.

Helemaal mee eens. 

De presentatie was eigenlijk gewoon slecht.  De mono blokken die op de Elac's stonden te spelen vond ik totaal geen match en het geluid was gewoon erg vlak. Erg jammer want Elac verdient beter. 

De Penhold ruimte kwamen wij pas tegen bij het weggaan.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Rens

Wij zagen de Elac stand ook pas bij het verlaten van de X-fi beurs. Nog wel even geluisterd naar de nieuwe Elac, de 50.. Beste man van Look en Listen hielp ons wel goed.
Op de vraag waarom er niks uit de 600 serie stond antwoorde hij dat de demo momenteel ergens anders stond.
Denk dat ze die gewoon bij hadden moeten hebben aangezien er toch wel heel veel mooi spul op de beurs stond. Beetje gemiste kans denk ik, als ze een separate luisterruimte zouden hebben dan had dt misschien ook wat meer mensen getrokken.

@vik, in mijn bios ruimte heb ik 2 stuks 607's als front en de 601 als center staan, beneden in de woonkamer kamer staat de cc201a als center met 2 x de 209.2 als fronts. Ik heb het verschil in centers wel eens beluisterd want ben van het experimenteren en vind toch wel een groot verschil tussen de x- jet en de jet. Stemmen klinken toch wel erg anders en de 601 is daar dus een stuk beter in. Mag ook wel als je naar het verschil in prijs kijkt.

Verder gaan de Dolce Vita's die ik nu in de bios als surrounds gebruik het veld ruimen. Zonde want het is een erg mooie speaker (optisch minder) maar ze passen niet zo goed bij de 600 serie qua klank.
Heb mijn oog nu laten vallen op de 208.2, heb ook al geluisterd met de 209.2's van de woonkamer en dit klinkt meer helder, lijkt of er meer detail uit komt in vergelijking met de Dolce Vita.

Kan iemand mij vertellen of er grote verschilen zitten tussen de 208.2 en de 209.2? De 209 vind ik eigenlijk wat te groot voor in de bios, keuze voor de 208 omdat deze het zelfde fomaat woofer heeft als de 607's.

Gisteren trouwens mijn sub 211d open geschroefd, display is soms niet leesbaar en zo nu en dan komt hij niet uit standby. Iemand bekend met het probleem?
Heb verder niks geks gezien alleen zat er een connector niet helemaal jofel op een print, heb het gevoel dat hij nu eerder uit standby komt als er een signaal aangeboden wordt.

Rens.


vik

Citaat van: Rens op oktober 11, 2012, 09:50:44
Wij zagen de Elac stand ook pas bij het verlaten van de X-fi beurs. Nog wel even geluisterd naar de nieuwe Elac, de 50.. Beste man van Look en Listen hielp ons wel goed.
Op de vraag waarom er niks uit de 600 serie stond antwoorde hij dat de demo momenteel ergens anders stond.
Denk dat ze die gewoon bij hadden moeten hebben aangezien er toch wel heel veel mooi spul op de beurs stond. Beetje gemiste kans denk ik, als ze een separate luisterruimte zouden hebben dan had dt misschien ook wat meer mensen getrokken.

@vik, in mijn bios ruimte heb ik 2 stuks 607's als front en de 601 als center staan, beneden in de woonkamer kamer staat de cc201a als center met 2 x de 209.2 als fronts. Ik heb het verschil in centers wel eens beluisterd want ben van het experimenteren en vind toch wel een groot verschil tussen de x- jet en de jet. Stemmen klinken toch wel erg anders en de 601 is daar dus een stuk beter in. Mag ook wel als je naar het verschil in prijs kijkt.

Verder gaan de Dolce Vita's die ik nu in de bios als surrounds gebruik het veld ruimen. Zonde want het is een erg mooie speaker (optisch minder) maar ze passen niet zo goed bij de 600 serie qua klank.
Heb mijn oog nu laten vallen op de 208.2, heb ook al geluisterd met de 209.2's van de woonkamer en dit klinkt meer helder, lijkt of er meer detail uit komt in vergelijking met de Dolce Vita.

Kan iemand mij vertellen of er grote verschilen zitten tussen de 208.2 en de 209.2? De 209 vind ik eigenlijk wat te groot voor in de bios, keuze voor de 208 omdat deze het zelfde fomaat woofer heeft als de 607's.

Gisteren trouwens mijn sub 211d open geschroefd, display is soms niet leesbaar en zo nu en dan komt hij niet uit standby. Iemand bekend met het probleem?
Heb verder niks geks gezien alleen zat er een connector niet helemaal jofel op een print, heb het gevoel dat hij nu eerder uit standby komt als er een signaal aangeboden wordt.

Rens.

Welkom Rens.  :)

Ik vond Elac op de X-FI best wel een teleurstelling.   Vooral die combinatie met de 2 mono blokken die in de stereo set up stond, echt een drama en ik vond het totaal niet matchen met elkaar plus er zat totaal geen leven in. Het merk ben ik even kwijt.

Verder over de verschillen Jet/X-jet:

Mijn Marantz AV 7005 is een upgrade versie waar vooral het center kanaal een flinke boost krijgt t.o.v. standaard.

Hier is dus echt geen verschil te ontdekken in de complete surround bubble tussen de jet III en de X-Jet. Kom gerust een keer luisteren. Dat was al samen met mijn standaard CC200.2 center.

Nu heb ik de CC200.2 heb laten upgraden door het zelfde bedrijf (audiofiele componenten) en het ontwerp is aangepast in het scheidingsfilter, nu komt er nu meer laag uit de center en hij heeft ook een hoger frequency bereik t.o.v. de standaard CC200.2. Hij klinkt groter.

Het resultaat is echt positief en het klinkt allemaal net weer ff beter.

Een goede muziek Blu ray om je set te testen is de Blu ray van The Police-Certifiable - Live In Buenos Aires.

De Elac's waar jij over spreekt heb ik nog nooit gehoord. Ik ken enkel de FS 207.2 , de FS 210A en de 210CE en de FS 249 en natuurlijk de 609 CE dus ik kan je daar geen advies in geven.

Zit er op de sub geen garantie meer?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Rens

Nee, helaas geen garantie. Heb hem 2e hands in duitsland gekocht en heb er ook geen factuur bij gekregen van de 1e aankoop.
Een ander groot verschil tussen de centers (ik heb de standaard versies) is dat de 601 veel voller klinkt. Zal waarschijnlijk ook wel aan het grotere formaat woofers liggen denk ik.

Mooie set-up heb je trouwens :clapping:

Ok, je hoeft ook niet alle Elacs te kennen.
Heb ook de 207a gehad, nu dus de 209.2 welke net wat meer te bieden heeft in het laag. Vind daar best wel een verschil in zitten.
Kan de 208.2's samen met een 211.2 esp sub voor een redelik bedrg van iemand overnemen, vandaar de vraag. Een sub is natuurlijk goed maar misschien is twee wel beter, de 211.2 past volgens mij ook wel bij de 211d want de specs qua bereik en versterking zijn volgens mij het zelfde.

Bedankt voor de uitnodiging!

Momenteel heb ik de bios op zolder, we zijn ons huis aan het verbouwen en dadelijk komt het hele spul in de kelder te staan. Ruimte is niet al te groot maar daar heeft er niemand last van.
Hoop dat ik daar binnenkort aan de slag kan gaan maar doe alles zelf en eerst moet natuurlik de rest klaar voor ik kan beginnen.
Tegen die tijd zal ik ook wel een keer een tekeningetje paatsen en om tips vragen mocht dat nog nodig zijn.
Op het forum is hier natuurlijk al heel veel over te vinden.

Rens





vik

Citaat van: Rens op oktober 11, 2012, 12:47:44
Nee, helaas geen garantie. Heb hem 2e hands in duitsland gekocht en heb er ook geen factuur bij gekregen van de 1e aankoop.
Een ander groot verschil tussen de centers (ik heb de standaard versies) is dat de 601 veel voller klinkt. Zal waarschijnlijk ook wel aan het grotere formaat woofers liggen denk ik.

Mooie set-up heb je trouwens :clapping:

Ok, je hoeft ook niet alle Elacs te kennen.
Heb ook de 207a gehad, nu dus de 209.2 welke net wat meer te bieden heeft in het laag. Vind daar best wel een verschil in zitten.
Kan de 208.2's samen met een 211.2 esp sub voor een redelik bedrg van iemand overnemen, vandaar de vraag. Een sub is natuurlijk goed maar misschien is twee wel beter, de 211.2 past volgens mij ook wel bij de 211d want de specs qua bereik en versterking zijn volgens mij het zelfde.

Bedankt voor de uitnodiging!

Momenteel heb ik de bios op zolder, we zijn ons huis aan het verbouwen en dadelijk komt het hele spul in de kelder te staan. Ruimte is niet al te groot maar daar heeft er niemand last van.
Hoop dat ik daar binnenkort aan de slag kan gaan maar doe alles zelf en eerst moet natuurlik de rest klaar voor ik kan beginnen.
Tegen die tijd zal ik ook wel een keer een tekeningetje paatsen en om tips vragen mocht dat nog nodig zijn.
Op het forum is hier natuurlijk al heel veel over te vinden.

Rens

Is de nieuwe 200 serie geen optie voor jou? Ik weet natuurlijk niet wat je budget is maar ik vond de stap naar de Crystal woofers best wel aangenaam. Een strakker en iets sneller laag, en deze types zijn ook weer iets verbeterd in het algemeen.

Denk bijvoorbeeld  aan de FS 247.







Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

gast2018

Ik heb ook de 209.2's gehad. Destijds wel vergeleken met de 208.2. De 209.2 was destijds de top uit de 200 lijn. De 209 is net wat beter dan de 208. Of omgekeerd de 208 is net wat minder. Het verschil zat hem in het laag maar ook de middentonen. De 209 gebruikt als enige uit deze lijn een midrange dome, iets waarvan ik vond dat hij daardoor wat anders klonk.