Het Grote Sonus Faber topic!!!

Gestart door royal d, augustus 31, 2009, 22:45:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

katwax

Citaat van: Alex Groningen op april 18, 2016, 20:41:04
Toy serie heb ik nog nooit kunnen beluisteren. Maar volgens mij zit deze nieuwe serie daar weer net onder. Dit moet in de toekomst toch een enorme imago schade gaan opleveren?

Ben je hard aan het werk en aan 't sparen voor de betere serie, komt je buurman de beroepswerkeloze je doodleuk vertellen dat hij ook SF in huis heeft staan :D
Is inderdaad soms wel erg dat bepaalde merken (dit is niet enkel bij audio) naast het kwalitatief hoogwaardige spul ook bulk spul maakt van een veel mindere kwaliteit.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Alex Groningen

#1326
Dat heb ik bij het merk Magnat. Maakten in een ver verleden ook mooie kwalitatieve luidsprekers, maar toen ze met vloerstaanders kwamen voor 99 gulden per stuk is de naam Magnat snel afgegleden bij de liefhebbers.

Staaled

Mag ik dat snobisme noemen ?  :)

Zolang de kwaliteit in het hogere segment niet verwaterd zie ik het probleem niet.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

katwax

Citaat van: Staaled op april 19, 2016, 10:26:10
Mag ik dat snobisme noemen ?  :)

Zolang de kwaliteit in het hogere segment niet verwaterd zie ik het probleem niet.
Het probleem is dat indien je het wil verkopen, neem nu Harmon Kardon zij hebben zich ook "verlaagd" in kwaliteit. Gevolg ervan is dat men in de markt dit niet serieus gaat nemen als je het te koop zet en het enkel de liefhebber is die weet welk type hij moet kopen een mogelijke kandidaat wordt.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Staaled

Tsja, ik kan ook als voorbeeld noemen de uiteindelijke liefhebber die instap van een breed merk start en doorgroeit naar iets moois.
Wie zo niet begonnen is mag de vinger opsteken. ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Citaat van: katwax op april 19, 2016, 11:50:26
Het probleem is dat indien je het wil verkopen, neem nu Harmon Kardon zij hebben zich ook "verlaagd" in kwaliteit. Gevolg ervan is dat men in de markt dit niet serieus gaat nemen als je het te koop zet en het enkel de liefhebber is die weet welk type hij moet kopen een mogelijke kandidaat wordt.
En dat is dus snobisme. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

michel69

Citaat van: Staaled op april 19, 2016, 13:56:09
Tsja, ik kan ook als voorbeeld noemen de uiteindelijke liefhebber die instap van een breed merk start en doorgroeit naar iets moois.
Wie zo niet begonnen is mag de vinger opsteken. ;D

Ik ben begonnen met Magnat ;) en heel wat jaaaaaartjes later de trotse bezitter van inmiddels mijn tweede set Sonus faber ;D
StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Alex Groningen

Citaat van: Staaled op april 19, 2016, 13:56:09
Tsja, ik kan ook als voorbeeld noemen de uiteindelijke liefhebber die instap van een breed merk start en doorgroeit naar iets moois.
Wie zo niet begonnen is mag de vinger opsteken. ;D

Breed merk? Ben begonnen van m'n zuurverdiende vakkenvuller centen met de Studiotech power90 :D.
Ik was 14 dus wist niet beter ;). Gelukkig heb ik me maar 3 maand geïrriteerd aan deze luidsprekers en stonden er als snel Jamo's en niet veel later Magnat luidsprekers, waar ik diverse types van heb gehad.

Staaled

#1334
Ook 14 en Wharfedale.
Woonde vlak bij Raf . :headbanging:

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Sjaudio

Op marktplaats staan een paar Amati futura's tekoop voor de liefhebber.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Audia

Citaat van: Sjaudio op april 20, 2016, 12:31:47
Op marktplaats staan een paar Amati futura's tekoop voor de liefhebber.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

En nog met de chromen bovenplaat en achterzijde.
Imo vele male mooier dan de zwarte bovenplaat die nu wordt geleverd.
Woonkamer: SF Amati Futura | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | Acoustic System Resonators

DofN

Citaat van: Staaled op april 19, 2016, 10:26:10
Mag ik dat snobisme noemen ?  :)

Zolang de kwaliteit in het hogere segment niet verwaterd zie ik het probleem niet.

Dat is ook precies wat ik dacht.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

gerzom

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Maikel_audionerd

HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

SmauG

#1340
Citaat van: Audia op april 20, 2016, 12:46:20
En nog met de chromen bovenplaat en achterzijde.
Imo vele male mooier dan de zwarte bovenplaat die nu wordt geleverd.

Zwarte? Zijn daar mooie foto's van?
Niet dat ik geld heb voor futura's of evolutions :angel: maar ik vond dat chroom juist een beetje te "blingbling"!

Wood, Graphite of piano zwart met zwarte platen lijkt me wel mooi  :inlove:
-- Speakers N.N.B. - Naim Supernait - Naim CDX2 - Naim Stageline N - Pro-Ject Debut Carbon - Ortofon 2m Red - Scherm N.N.B. - Ziggo Horizon --

gerzom

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


lynch1979


gerzom

Citaat van: lynch1979 op april 23, 2016, 15:34:01
Wordt dat je volgende aankoop  :D
Nee, mijn Memento's gaan niet meer weg  :worship:

Old school SF, bloedmooi om te zien en te horen, ik blijf gewoon beetje pielen met kabels enzo  ;D
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


lynch1979

Citaat van: gerzom op april 23, 2016, 15:40:26
Nee, mijn Memento's gaan niet meer weg  :worship:

Old school SF, bloedmooi om te zien en te horen, ik blijf gewoon beetje pielen met kabels enzo  ;D

Dat kan ik heel goed begrijpen, ik heb ze meerdere malen gehoord.

Een "beetje"  ;D......gewoon lekker blijven doen.

gerzom

Citaat van: lynch1979 op april 23, 2016, 15:49:18
Dat kan ik heel goed begrijpen, ik heb ze meerdere malen gehoord.

Een "beetje"  ;D......gewoon lekker blijven doen.

Ja, beetje veel de laatste tijd  :blush: Maar ja een Mensch moet wat  :tounge:
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


stefan_82

ik speel nu een kleine 6 maand met mijn memento's en onderschrijf eerlijk gezegd niet altijd dezelfde lovende ervaring. speakers zijn bvb zeer kritisch tov mindere opnames of dewelke 'loud' werden gemasterd. daaretegenover wordt al het kleinere werk fantastisch weergegeven.

Nu, ik beticht grotendeels mijn EC-I5 hier de beperkende factor te zijn.

De persoonlijke opties zijn, A/ de versterking aanpakken zonder dat het een financiele aderlating moet worden. B/ de speakers vervangen waarbij ik de ECI5 behoud.

De huidige configuratie ga ik vermoed ik niet langer dan een jaar nog houden.

Graag jullie voorstellen. voor elk voorstel heb ik +- 4-5000€
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

tompj

#1347
Waarschijnlijk puur persoonlijke keuze, maar vooruit. Ik heb mijn memento's echt leren waarderen sinds ik ze match met een Karan versterker. Ik denk dat het flinke vermogen/de flinke controle hier een rol speelt. De memento's spelen nu erg naar mijn zijn. Vloeiend, detailrijk, maar nergens aangedikt. Mijn bescheiden advies: probeer eerst (thuis) een paar soepel klinkende versterkers met controle op de speakers. ik zou die speakers nooit weg doen.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2. Analoog
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

nimrod

Citaat van: tompj op mei 17, 2016, 14:11:41
Waarschijnlijk puur persoonlijke keuze, maar vooruit. Ik heb mijn memento's echt leren waarderen sinds ik ze match met een Karan versterker. Ik denk dat het flinke vermogen/de flinke controle hier een rol speelt. De memento's spelen nu erg naar mijn zijn. Vloeiend, detailrijk, maar nergens aangedikt. Mijn bescheiden advies: probeer eerst (thuis) een paar soepel klinkende versterkers met controle op de speakers. ik zou die speakers nooit weg doen.
Dan is dat kennelijk ook mijn persoonlijke keuze. En ook van diverse andere beluisteraars van dezelfde combi. Een Karan 180 doet het voor Sonus Faber. De monoblokken voor de echte grote Fabers. Natuurlijk zijn er ook andere goede combi's zijn maar van deze combi is de synergie in ieder geval bekend. Grote controle en hoge dempingsfactor. En natuurlijk erg muzikaal met een uitblinkend middengebied voor zowel de ls als de versterker.
KARAN (verkocht)| SONUS FABER(verkocht)| KEF LSX.

stefan_82

Citaat van: nimrod op mei 20, 2016, 15:56:30
Dan is dat kennelijk ook mijn persoonlijke keuze. En ook van diverse andere beluisteraars van dezelfde combi. Een Karan 180 doet het voor Sonus Faber. De monoblokken voor de echte grote Fabers. Natuurlijk zijn er ook andere goede combi's zijn maar van deze combi is de synergie in ieder geval bekend. Grote controle en hoge dempingsfactor. En natuurlijk erg muzikaal met een uitblinkend middengebied voor zowel de ls als de versterker.

visueel zou ik mss willen opteren voor een voor en eindtrap van electrocompaniet, dit gezien ik zeer tevreden ben vd cd-speler. met de karan wordt het zoeken naar een mooie match met de cd speler.
iemand ooit de karan 180 vgln met de electrocompaniet voor/eind combi?
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l