Het Grote Sonus Faber topic!!!

Gestart door royal d, augustus 31, 2009, 22:45:48

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

tompj

Citaat van: gerzom op maart 25, 2015, 18:47:51
Gefeliciteerd en welkom bij de club !!!!!!
Wa jij erover zei (via PM) was treffend, zowel qua uiterlijk als quaverschil t.o.v. de Auditors. Ze zijn veel meer aanwezig visueel, maar een forse stap beter. Meer rust, preciezer, nog vloeiender, meer laag.....ik zit ademloos t.e luisteren.

Hoewel ook duidelijk is geworden hoe fantastisch de Auditors zijn.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2. Analoog
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

tompj

Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2. Analoog
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

wil

Proficiat Tom!
Mooi visueel is niet lelijk, en en passant klinken ze ook nog  ;D

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

tompj

Citaat van: wil op maart 25, 2015, 19:11:12
Proficiat Tom!
Mooi visueel is niet lelijk, en en passant klinken ze ook nog  ;D

wil
Ik kom wel vannacht jouw versterker jatten hoor.... ;)
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2. Analoog
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Fransosowitz

Gaaf tompj! En gefeliciteerd!
Daar ga je vast geen spijt van krijgen.


Groeten van een collega Memento liefhebber.  ;D

twani

Ik moet hier maar niet té veel komen. Straks staat er bij mij thuis ook nog zo'n koppeltje ideoot fraaie sculpturen  :inlove:

tompj

Citaat van: twani op maart 25, 2015, 21:27:27
Ik moet hier maar niet té veel komen. Straks staat er bij mij thuis ook nog zo'n koppeltje ideoot fraaie sculpturen  :inlove:
...en zeker niet gaan luisteren Theo, want dit is wel een spiekertje voor jou.. :music:
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2. Analoog
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

#1082
Citaat van: tompj op maart 25, 2015, 21:40:21
...en zeker niet gaan luisteren Theo, want dit is wel een spiekertje voor jou.. :music:

Deze speaker is al flinke tijd actief in de hersenkwab bij mij verantwoordelijk voor begeerte :tounge2:

Kan dus zomaar zijn dat ie er binnenkort staat.............

R

Citaat van: tompj op maart 25, 2015, 18:55:50
Dank heren.

Qua power: wie weet, maar de Arcam verbaast me (en ook de dealer) wederom. Het kan ongetwijfeld beter, maar de Arcam doet het ver, ver boven verwachting op de Guarneri.

Ik herken wel wat je zegt, is gewoon een sterk apparaat. Wellicht komt er ergens ooit een paartje P1's langs? ;)

tompj

Citaat van: R op maart 25, 2015, 21:49:16
Ik herken wel wat je zegt, is gewoon een sterk apparaat. Wellicht komt er ergens ooit een paartje P1's langs? ;)
Een hele dikke Audio Research :inlove:

Bij de dealer stond een paar Guarneri Futura's rustig te spelen op een enorme AR eindbak. Zoveel gemak, rust, detail.....muziek! Heel gaaf.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2. Analoog
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

SmauG

#1085
Citaat van: Alex Groningen op maart 24, 2015, 19:17:37
Met een beetje geluk een demo over 2 week. Primaire staat op het lijstje, maar ook de voor en eind versterking van Musical Fidelity. Maar wat beviel jou niet aan de combi SF en MF?

Goed dat je gaat luisteren. Dat is toch echt de enige juiste manier om erachter te komen wat voor jou werkt en wat niet.

Mijn beleving is natuurlijk volstrekt subjectief, en zeker een paar jaar nadat ik mijn keuze heb gemaakt prima te verdedigen vanuit mijn huidige situatie waarmee ik nog altijd zeer content ben.
Als ik echter terugkijk denk ik dat ik tijdens de demo met plezier heb geluisterd naar MF+SF, maar dat pas nadat Primare werd aangesloten ik echt zoiets had van "ja"
En toch is het uiteindelijk de thuisdemo die de doorslag heeft gegeven en op dat moment waren voor mij zowel MF als Primare al afgevallen.

For the record, Ik heb drie maal tijdens verschillende demo's naar MF apparatuur geluisterd en de uitkomsten waren bijzonder verschillend. Van een absolute topervaring (M3 m3i set+MA GX200) tot een beetje een teleurstelling (MF A5CR set + Avalon/Linn, types mij niet bekend). Zo zie je maar dat locatie en match met componenten en misschien wel stemming een grote invloed kunnen hebben op de muziekbeleving.

Citaat van: tompj op maart 25, 2015, 18:41:44
Ze staan bij me thuis. Fantastisch! Wel veel meer aanwezig visueel dan de Cremona's, maar plaatjes. En klinken.. :inlove:

De Cremona's gaan in de verkoop; I have arrived. :pompom:

Schitterend  :worship:
Veel plezier ermee!
-- Speakers N.N.B. - Naim Supernait - Naim CDX2 - Naim Stageline N - Pro-Ject Debut Carbon - Ortofon 2m Red - Scherm N.N.B. - Ziggo Horizon --

stefan_82

Citaat van: tompj op maart 25, 2015, 19:00:24
:thumbs-up:
Schitterend! Na ze bij gerzom beluisterd te hebben ben ik ook volledig verkocht!
Ben ah twijfelen om nu mijn liutos's in te ruilen voor auditors (nostalgie omdat ik deze vroeger ook had) of om nog even af te wachten en later voor de memento's te gaan.
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

tompj

Citaat van: stefan_82 op maart 25, 2015, 22:49:13
Schitterend! Na ze bij gerzom beluisterd te hebben ben ik ook volledig verkocht!
Ben ah twijfelen om nu mijn liutos's in te ruilen voor auditors (nostalgie omdat ik deze vroeger ook had) of om nog even af te wachten en later voor de memento's te gaan.
Setje Auditor M's heb ik voor je  ;)

Aanmerkelijk mooier dan de eerste versie. Aardig waardevast ook.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2. Analoog
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

R

Citaat van: stefan_82 op maart 25, 2015, 22:49:13
Schitterend! Na ze bij gerzom beluisterd te hebben ben ik ook volledig verkocht!
Ben ah twijfelen om nu mijn liutos's in te ruilen voor auditors (nostalgie omdat ik deze vroeger ook had) of om nog even af te wachten en later voor de memento's te gaan.

Dat is al echt een serieuze stap!

SmauG

Citaat van: stefan_82 op maart 25, 2015, 22:49:13
Schitterend! Na ze bij gerzom beluisterd te hebben ben ik ook volledig verkocht!
Ben ah twijfelen om nu mijn liutos's in te ruilen voor auditors (nostalgie omdat ik deze vroeger ook had) of om nog even af te wachten en later voor de memento's te gaan.

Als absolute geluidskwaliteit je doel is dan zijn de Guarneri's voor dat geld natuurlijk de top, anders kun je i.p.v. de cremona auditor misschien de vloerstaande cremona's of cremona m's overwegen. Van een vloerstaande "full range" luidspreker terug naar een toch fysiek beperktere monitor lijkt mij in een aantal situaties niet wenselijk.
-- Speakers N.N.B. - Naim Supernait - Naim CDX2 - Naim Stageline N - Pro-Ject Debut Carbon - Ortofon 2m Red - Scherm N.N.B. - Ziggo Horizon --

tompj

#1090
Iemand de Sonus faber Chameleon al gezien (staan op de site). Afgaand op het uiterlijk gaat het hard bergafwaarts met het merk.... :nopompom:
Verder de mainstream in.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2. Analoog
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

katwax

Citaat van: tompj op maart 26, 2015, 15:32:08
Iemand de Sonus faber Chameleon al gezien (staan op de site). Afgaand op het uiterlijk gaat het hard bergafwaarts met het merk.... :nopompom:
Verder de mainstream in.
Laten we hopen dat ze dit niet doortrekken over de hele lijn want dit is mijlen ver weg van de eye candy die we van SF gewoon zijn.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Mr.M

http://www.sonusfaber.com/en-us/products/chameleon-t

HEB NET EVEN GEKEKEN EN DE AMBACHTSWERK EN CHARME VAN SONUS FABER IS COMPLEET VERLOREN..

DIR LIJKT OP EEN MARTEN DJANGO XL MAAR DAN ROOD...

DAN IS MARTENS NOG IETS MOOIER DAN DIT...

DIT IS TE FUTURISTISCH VOOR EEN SF...
sf is zijn karakter kwijt..

goed voor de oude sf bezitters... die blijven hun charme en prijs hoog houden..

**UNDER CONSTRUCTION**

wil

Citaat van: maz op maart 26, 2015, 18:16:20
http://www.sonusfaber.com/en-us/products/chameleon-t

HEB NET EVEN GEKEKEN EN DE AMBACHTSWERK EN CHARME VAN SONUS FABER IS COMPLEET VERLOREN..

DIR LIJKT OP EEN MARTEN DJANGO XL MAAR DAN ROOD...

DAN IS MARTENS NOG IETS MOOIER DAN DIT...

DIT IS TE FUTURISTISCH VOOR EEN SF...
sf is zijn karakter kwijt..

goed voor de oude sf bezitters... die blijven hun charme en prijs hoog houden..
Goeie genade, dan kan je er nog zo'n mooi verhaal bij vertellen: http://www.theabsolutesound.com/articles/sonus-faber-to-release-chameleon-collection/
Maar dit is - met alle respect! - het design van Monitor Audio of Elac. Niet bepaald mijn idee van Italiaans design.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Fransosowitz


R

Citaat van: Fransosowitz op maart 26, 2015, 19:15:07

Zou dit een 1 april grap zijn? Of kennen ze dat niet in Italie?

Ha ha..

katwax

Citaat van: wil op maart 26, 2015, 19:06:39
Goeie genade, dan kan je er nog zo'n mooi verhaal bij vertellen: http://www.theabsolutesound.com/articles/sonus-faber-to-release-chameleon-collection/
Maar dit is - met alle respect! - het design van Monitor Audio of Elac. Niet bepaald mijn idee van Italiaans design.

wil
Ik dacht ook direct aan MA
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Kerkhoffd

Niet heel veel lelijker dan de Sonus Faber Toy serie als je het mij vraagt. Misschien hebben ze voor de Chameleon goed naar die modellen gekeken?
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

stefan_82

Citaat van: SmauG op maart 26, 2015, 09:35:21
Als absolute geluidskwaliteit je doel is dan zijn de Guarneri's voor dat geld natuurlijk de top, anders kun je i.p.v. de cremona auditor misschien de vloerstaande cremona's of cremona m's overwegen. Van een vloerstaande "full range" luidspreker terug naar een toch fysiek beperktere monitor lijkt mij in een aantal situaties niet wenselijk.
Het genre muziek dat ik momenteel beluister is nu uitgebreider, gezien de vrouw des huizes nogal houdt van de meer hedendaagse "stubru" muziek. Voorheen was het eerder beperkte instrumentale en vocale ensembles waar de auditors subliem mee omgingen.
om eerlijkt te zijn denkik dat bvb The Black Keys een full range beter verdragen dan een monitor.
De cremona's knn ook wel best een zware amp gebruiken, mijn ECI-5 gaat hierin tekort schieten.
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

stefan_82

Citaat van: R op maart 26, 2015, 08:38:06
Dat is al echt een serieuze stap!
Van liuto naar auditor of van liuto naar memento?
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l