Het Grote Sonus Faber topic!!!

Gestart door royal d, augustus 31, 2009, 22:45:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

garmtz

De mooiste opties op een Cremona M naar mijn ervaring;

- VTL TL5.5/MB185
- Naim vanaf NAP200/NAC200
- Chord
- Mark Levinson (laatste generatie)

Denk dat Bel Canto ook mooi kan zijn, maar de geïntegreerde zijn niet krachtig genoeg. Zou dan kijken naar REF500/1000.

Als je avontuurlijk bent kun je ook kijken naar Array en Mola Mola.

Allemaal 'snelle' versterkers met controle.

Wat is/zijn je bron/bronnen?


wil


Citaat van: Mitch-- op februari 20, 2014, 08:45:05
ik zou persoonlijk eerst de versterking aanpakken, als dat op orde is de match zoeken met de juiste kabels, niet eerst kabels die dan ineens niet meer matchen met een andere (later gekomen) versterker, dan raak je van de regen in de drup.
Klopt. Ik ben erg van de 'stap voor stap' :)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

wil


Citaat van: maz op februari 20, 2014, 08:34:04
Ik kan ook nog aan een sim audio moon i5.3.of i5 weet niet meer zeker welke , komen.
nieuwprijs was het  3800 euro ieder geval.

Heele mooie versterker, ik denk dat die er rond 1600 euro voor wilt hebben.
Misschien ook een optie.

Gr maz.
Leuke suggestie. Ik ken het verder niet, maar zet het op het lijstje.

Citaat van: garmtz op februari 20, 2014, 09:16:55
De mooiste opties op een Cremona M naar mijn ervaring;

- VTL TL5.5/MB185
- Naim vanaf NAP200/NAC200
- Chord
- Mark Levinson (laatste generatie)

Denk dat Bel Canto ook mooi kan zijn, maar de geïntegreerde zijn niet krachtig genoeg. Zou dan kijken naar REF500/1000.

Als je avontuurlijk bent kun je ook kijken naar Array en Mola Mola.

Allemaal 'snelle' versterkers met controle.

Wat is/zijn je bron/bronnen?
Snel en controle zijn uiteraard mooie voorwaarden. Behalve 'snel' horen er ook kwalificaties als 'muzikaal' en 'vloeiend' bij.

De belangrijkste bron is een Marantz cd6000ki cd-spelert. Daar wil ik voorlopig nog niet aan komen. Ding bevalt goed en is - imo - net zo goed en misschien zelfs beter dan een Njoe Tjoeb.

Let wel, prijstechnisch moet het niet boven de €1700,- uit gaan komen.

Is een combi van een VTL TL-5.5 of een NAC202 met een Acurus (let's say the little Krell) een overweging, of zijn deze pre's persé gebonden aan 'hun' ev?

Mola mola? Een radicale maanvis? :D

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Mitch--

Citaat van: wil op februari 20, 2014, 10:13:22
Leuke suggestie. Ik ken het verder niet, maar zet het op het lijstje.
Snel en controle zijn uiteraard mooie voorwaarden. Behalve 'snel' horen er ook kwalificaties als 'muzikaal' en 'vloeiend' bij.

De belangrijkste bron is een Marantz cd6000ki cd-spelert. Daar wil ik voorlopig nog niet aan komen. Ding bevalt goed en is - imo - net zo goed en misschien zelfs beter dan een Njoe Tjoeb.

Let wel, prijstechnisch moet het niet boven de €1700,- uit gaan komen.

Is een combi van een VTL TL-5.5 of een NAC202 met een Acurus (let's say the little Krell) een overweging, of zijn deze pre's persé gebonden aan 'hun' ev?

Mola mola? Een radicale maanvis? :D

wil

is dat het budget ongeveer voor een versterker? miss iets doorsparen, die speakers verdienen veel ;) (als dat past natuurlijk ;) )

Naim klinkt het mooist met Naim.

Kijk misschien ook eens naar Burmester, mijn vader draait ermee op dezelfde speakers, moet je wel van houden natuurlijk maar dat is met alles zo. Een Burmester 082 lijkt mij te gek, voor ongeveer 6k een beest van een versterker.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mr.M

Citaat van: brinkie op februari 19, 2014, 21:08:07
Ik speel zelf met simaudio moon op mijn auditors,een geslaagde combi.

Michel
Ik kan ook nog aan een sim audio moon i5.3.of i5 weet niet meer zeker welke , komen.
nieuwprijs was het  3800 euro ieder geval.

Heele mooie versterker, ik denk dat die er rond 1600 euro voor wilt hebben.
Misschien ook een optie.

Gr maz.
**UNDER CONSTRUCTION**

sultankat

Citaat van: Mitch-- op februari 20, 2014, 10:31:26
is dat het budget ongeveer voor een versterker? miss iets doorsparen, die speakers verdienen veel ;) (als dat past natuurlijk ;) )

Naim klinkt het mooist met Naim.

Kijk misschien ook eens naar Burmester, mijn vader draait ermee op dezelfde speakers, moet je wel van houden natuurlijk maar dat is met alles zo. Een Burmester 082 lijkt mij te gek, voor ongeveer 6k een beest van een versterker.

En dat noem jij IETS doorsparen......... :o
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

katwax

Citaat van: brinkie op februari 19, 2014, 21:08:07
Ik speel zelf met simaudio moon op mijn auditors,een geslaagde combi.

Michel

Voor wat ik heb horen zeggen is er bij SF een groot verschil qua eisen aan versterking tussen monitors en vloerstaanders. Waarbij de monitor redelijk makkelijk aan te sturen is en de vloerstaanders wel wat meer power nodig hebben.

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

wil


Citaat van: katwax op februari 20, 2014, 10:50:39
Voor wat ik heb horen zeggen is er bij SF een groot verschil qua eisen aan versterking tussen monitors en vloerstaanders. Waarbij de monitor redelijk makkelijk aan te sturen is en de vloerstaanders wel wat meer power nodig hebben.
Klopt, maar het gaat nu vooral even om het voorversterkingdeel.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

sultankat

#733
Citaat van: katwax op februari 20, 2014, 10:50:39
Voor wat ik heb horen zeggen is er bij SF een groot verschil qua eisen aan versterking tussen monitors en vloerstaanders. Waarbij de monitor redelijk makkelijk aan te sturen is en de vloerstaanders wel wat meer power nodig hebben.

Klopt zolang je niet spreekt over (de naam zegt het al) de Extrema. Maar dat kun je nauwelijks nog een monitor noemen gezien zijn pregnante verschijning. Eigenlijk doet de term "HAAR pregnante verschijning" meer recht aan deze buitenproporrtionele geweldenaars.

Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mitch--

Citaat van: sultankat op februari 20, 2014, 10:48:18
En dat noem jij IETS doorsparen......... :o

niet zo letterlijk natuurlijk, dat verschil is natuurlijk enorm, misschien meer als toekomst suggestie ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Audia


Citaat van: wil op februari 20, 2014, 10:13:22
Leuke suggestie. Ik ken het verder niet, maar zet het op het lijstje.
Snel en controle zijn uiteraard mooie voorwaarden. Behalve 'snel' horen er ook kwalificaties als 'muzikaal' en 'vloeiend' bij.

De belangrijkste bron is een Marantz cd6000ki cd-spelert. Daar wil ik voorlopig nog niet aan komen. Ding bevalt goed en is - imo - net zo goed en misschien zelfs beter dan een Njoe Tjoeb

De gewone versie misschien maar een Reference versie... Zeker niet :)
Woonkamer: SF Amati Futura | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | Acoustic System Resonators

wil


Citaat van: Audia op februari 20, 2014, 11:31:00
De gewone versie misschien maar een Reference versie... Zeker niet :)
Jawel. Zoek maar eens op Njoe Tjoeb shootout ;)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

garmtz


Citaat van: wil op februari 20, 2014, 10:13:22
Leuke suggestie. Ik ken het verder niet, maar zet het op het lijstje.
Snel en controle zijn uiteraard mooie voorwaarden. Behalve 'snel' horen er ook kwalificaties als 'muzikaal' en 'vloeiend' bij.

De belangrijkste bron is een Marantz cd6000ki cd-spelert. Daar wil ik voorlopig nog niet aan komen. Ding bevalt goed en is - imo - net zo goed en misschien zelfs beter dan een Njoe Tjoeb.

Let wel, prijstechnisch moet het niet boven de €1700,- uit gaan komen.

Is een combi van een VTL TL-5.5 of een NAC202 met een Acurus (let's say the little Krell) een overweging, of zijn deze pre's persé gebonden aan 'hun' ev?

Mola mola? Een radicale maanvis? :D

wil
je hebt je nogal gecommit met deze speakers... Ik denk dat je dan zowiezo in 2e hands terechtkomt... Ik zou heen merken mixen. Met alleen CD-speler als bron, zou ik gaan voor een regelbare DAC met dikke eindbak.

wil

Mijn vrouw zei deze week: "het zijn écht mooie speakers hè?"  Kortom, ik commit me graag aan iets waar zowel mijn ega als ik blij van worden. :)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Audia


Citaat van: wil op februari 20, 2014, 12:03:51
Jawel. Zoek maar eens op Njoe Tjoeb shootout ;)

wil

Net even gelezen. Wel interessante bevindingen, maar deze stroken niet met wat ik zelf heb gehoord.
Nu had de Reference die ik heb gehoord wel de super Tjoeb clock erin.
Woonkamer: SF Amati Futura | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | Acoustic System Resonators

sultankat

Citaat van: garmtz op februari 20, 2014, 12:37:46
je hebt je nogal gecommit met deze speakers... Ik denk dat je dan zowiezo in 2e hands terechtkomt... Ik zou heen merken mixen. Met alleen CD-speler als bron, zou ik gaan voor een regelbare DAC met dikke eindbak.

@ Garmtz: Zijn er dan ook dac's met een volumeregeling in "het analoge domein" zoals dat zo mooi heet? Ik lees nl vaak dat volumeregeling in het digitale gedeelte  ten koste gaat van de kwaliteit. Ik heb dat zelf trouwens nooit kunnen waarnemen.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

adventure0503

ik zou de cremona's wel een met een bryston willen horen , de 4 bsst kan je toch ook voor deze prijs kopen.
heb de SF guarneri hommage met een 4 bsst (2)tja ik vind dat wel heel erg mooi en ik niet alleen....




garmtz

#742
Citaat van: sultankat op februari 20, 2014, 16:48:52
@ Garmtz: Zijn er dan ook dac's met een volumeregeling in "het analoge domein" zoals dat zo mooi heet? Ik lees nl vaak dat volumeregeling in het digitale gedeelte  ten koste gaat van de kwaliteit. Ik heb dat zelf trouwens nooit kunnen waarnemen.

Ja hoor, zijn er zeker... Het is echter interessanter je af te vragen wat een goedkope pre gaat brengen tov een regelbare DAC.

wil

Citaat van: garmtz op februari 20, 2014, 18:15:44
Ja hoor, zijn er zeker... Het is echter interessanter je af te vragen wat een goedkope pre gaat brengen tov een regelbare DAC.
Ik heb geen idee wat onder een goedkope pre wordt verstaan. Hoewel de cd-speler als voornaamste bron gebruikt wordt is het toch wel handig als er ook een dvd-speler en evt. een tuner op aangesloten kan worden.
Het lijstje is aanzienlijk geworden met de Bryston er bij (niet al te 'analytisch'?). Al met al is het beste advies wederom: 'zelf luisteren'. Misschien in de toekomst weer eens een shootout organiseren  :coffee:.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

victor11

Iemand een idee wat er met de distributie van Sonus Faber aan de hand is?
Ze worden nu geleverd door Durob en Audiac?
Stereo: New Audio Frontiers Supreme 300B Special Edition | Lindemann 820S | Avantgarde Acoustics Uno

sultankat

#745
Citaat van: victor11 op februari 21, 2014, 08:36:31
Iemand een idee wat er met de distributie van Sonus Faber aan de hand is?
Ze worden nu geleverd door Durob en Audiac?

Op de site van Audiac:

"Wij zijn dan ook trots om u te kunnen mededelen dat Audiac met ingang van 16 februari 2014 haar portfolio heeft uitgebreid met de exclusieve distributie van Sonus Faber en Audio Research in de Benelux".

Exclusieve distributie dus. Durob exit?!? Uit het blog van Herman van Dungen van Durob maakte ik de afgelopen weken wel op dat 2013 een jaar was om maar snel te vergeten en dat ze nu het juk van de banken hebben afgeschud.

En dit geeft ook aan dat er iets gaande is:

http://durobblog.com/2014/02/11/6674/
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

garmtz

Voor de insiders was dit al wat langer bekend. Audiac heeft de distributie nu in handen. Exit Durob voor SF en AR dus inderdaad.

gerzom

Wat ik zo tussen de regels door lees is dat Durob met een eigen speakerlijn gaat komen.
Ben zeer benieuwd.
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


victor11

Ik heb nog steeds een paar Guarneri Homage die heerlijk staan te spelen in mijn werkkamer, geleverd via Durob ergens eind jaren negentig.

Er is duidelijk verschil tussen het "oude" Sonus Faber en het "nieuwe" Sonus Faber...


Stereo: New Audio Frontiers Supreme 300B Special Edition | Lindemann 820S | Avantgarde Acoustics Uno

garmtz


Citaat van: gerzom op februari 21, 2014, 09:38:35
Wat ik zo tussen de regels door lees is dat Durob met een eigen speakerlijn gaat komen.
Ben zeer benieuwd.
nee, ze gaan de speakers van franco serblin importeren.