Het Grote Sonus Faber topic!!!

Gestart door royal d, augustus 31, 2009, 22:45:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nimrod

#1125
Citaat van: D.E. op augustus 31, 2009, 22:45:48
Ik heb vernomen dat er vraag is naar een dergelijk topic ;D



Ik zal aftrappen: na de concertino gehad te hebben begon het toch weer te kriebelen momenteel speel ik met de concerto aangesloten op (weer) een Arcam setje.

Post hier alle leuke info, nieuwtjes en natuurlijk foto's van deze enorm mooie speakers!



Grappig, ik speel al bijna 5 jaar met Cremona Auditors (M) en zie nu dit topic pas. Leuk om in de gaten te houden. Na vele omzwervingen, Dynaudio, Harbeth, Wilson Benesch en nog veel meer speel ik dus al jaren met volle tevredenheid met de CAM's, aangedreven door Karan Acoustics.  Op versterking gebied heb ik ook al van alles geprobeerd maar meestal stak het upgrade-virus de kop op. Dat was met Karan niet het geval en ik heb inmiddels een nieuwe Karan kai 180 mk2 besteld. Wel 3 maanden wachttijd, wordt met de hand gebouwd, dus nog even geduld hebben.  Karan en Sonus Faber is een meer dan uitstekende match en wordt meer toegepast. Ik heb eindelijk de synergie tussen luisterruimte, versterking en LS gevonden. Muzikale LS verdienen een muzikale versterker en de Karan heeft een geweldig middengebied en erg veel autoriteit. 

Ik kijk af en toe om mij heen of ik nog kan upgraden binnen Sonus Faber maar ben er na luisteren achter gekomen dat de Auditor M met bepaalde muziek meer dynamiek en pit brengt dan bv de Memento, die weer muzikaler en "weelderiger" is. Maar soms wil ik niet alleen maar muzikaal maar juist ook pit en dynamiek. Lastig. Maar ik ben dus zeer content met de Auditor's. Ik ben voorzichtig nog bezig met een setje Sonus Faber Extrema, ook aangedreven door een geïntegreerde Karan, maar de eigenaar moet nog overtuigd worden dat hij de Extrema's weg moet doen  ;).
KARAN (verkocht)| SONUS FABER(verkocht)| KEF LSX.

adventure0503

geintergreerd met extrema's  ????? je moet er een stevige jongen aan hangen , wil de extrema  gaan "leven".

nimrod

Citaat van: adventure0503 op april 25, 2015, 08:44:04
geintergreerd met extrema's  ????? je moet er een stevige jongen aan hangen , wil de extrema  gaan "leven".

Dat klopt ;). En het draait als een tierelier.
KARAN (verkocht)| SONUS FABER(verkocht)| KEF LSX.

stefan_82

Niemand wil toevallig zijn cremona auditors of memento's in de verkoop?
:pompom:
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

R

Als je genoeg biedt is alles te koop :)

stefan_82

Citaat van: R op juli  1, 2015, 23:19:57
Als je genoeg biedt is alles te koop :)
:clapping:
is dat een voorstel om jou een voorstel te doen voor jouw auditors :) ?
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

R


Fransosowitz

#1132
Citaat van: stefan_82 op juli  1, 2015, 22:36:37
Niemand wil toevallig zijn cremona auditors of memento's in de verkoop?
:pompom:


De Hifiwinkel in Beek heeft een paar Memento's (ik meen in violin red) te koop staan. De mijne zijn in ieder geval niet te koop!  ;)

german

#1133
Sonus Faber introduceert Venere S. Zie Hifi.nl.
Deze ziet er wederom schitterend uit en eigenlijk hoop ik dat hij ook beter klinkt dan de 3.0. In dat geval zou het nog wel eens een kanshebber kunnen zijn.
Pathos Ethos geïntegreerde versterker. Audio-GD-D77 dac. Atrium Initio luidsprekers. SVS SB3000.
ROON Rock.

sultankat

#1134
Ik zie een set Sonus Faber Amati Anniversario Red Violin op MP in nieuwstaat voor een vraagprijs van nog geen 8000. Da's een heel mooie prijs. Bovendien hoog serienummer. Zijn gekocht bij A10Audio in Amsterdam weet ik toevallig en dat zie je ook aan de foto's. Wordt zelden aangeboden dus zal zo wel weg zijn. Voor de liefhebbers van de Franco Serblin sound. Moet ik hier toch even melden vind ik, belangeloos overigens.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

EdoE

#1135
Ook hier gespot, mooie deal. Deal breaker: hoogglans staat hier in het verkeerde WAF-kolommetje.

Audia

#1136
Citaat van: stefan_82 op juli  1, 2015, 22:36:37
Niemand wil toevallig zijn cremona auditors of memento's in de verkoop?
:pompom:

De Hifiwinkel in Beek heeft nog een demo paar cremona auditors staan voor ik meen 2500,= incl. stands.
Memento's heeft hij ook nog voor 6500,= geloof ik.
Woonkamer: SF Amati Futura | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | Acoustic System Resonators

Audia

Citaat van: sultankat op augustus 30, 2015, 16:35:59
Ik zie een set Sonus Faber Amati Anniversario Red Violin op MP in nieuwstaat voor een vraagprijs van nog geen 8000. Da's een heel mooie prijs. Bovendien hoog serienummer. Zijn gekocht bij A10Audio in Amsterdam weet ik toevallig en dat zie je ook aan de foto's. Wordt zelden aangeboden dus zal zo wel weg zijn. Voor de liefhebbers van de Franco Serblin sound. Moet ik hier toch even melden vind ik, belangeloos overigens.

Zijn al weg :)
Woonkamer: SF Amati Futura | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | Acoustic System Resonators

EdoE

Zijn die Amati's nou lastig aan te sturen in vergelijking met bijvoorbeeld de (grote) Cremona's?

stefan_82

kan je adhv serienummer achterhalen wanneer deze in productie gingen?
bvb memento nr.559
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

gerzom

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


sultankat

Te mooi.....wil ik ook. Waar te koop?
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

gerzom

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


gerzom

Citaat van: stefan_82 op augustus 31, 2015, 21:30:13
kan je adhv serienummer achterhalen wanneer deze in productie gingen?
bvb memento nr.559

Misschien ff mailtje sturen naar SF met Serienummer?
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Fransosowitz

Oei! Dat ziet er mooi uit!
Een "Memento" voor onderweg!  :clapping:

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

stefan_82

Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

aws


Vraag, wat vinden jullie van de SF Concerto Domus, een 2 weg systeem van pakweg 10 jr geleden?
Heb zelf de SF Electa Amator 2 gehad, maar was wat moeilijk te plaatsen bij mij i.v.m. de radiator op de achterzijde en ik vondt de bas niet echt goed.
Dus hoe klinkt zo'n Concerto Domus, ook een 2 weg met de poort op de voorzijde.

Test van destijds: http://www.technologyfactory.com/reviews/SonusFaber/ConcertoDomus_TheAbo_sound.pdf

wil

De Electa Amator ken ik niet. Wel heb ik enkele jaren met de Concertino Domus gespeeld. Die vond ik heel vloeiend en muzikaal. De Concerto Domus heeft iets meer bas/autoriteit, maar heb ik alleen bij anderen beluisterd. De SF signatuur blijft heel herkenbaar; nog steeds [emoji56].

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

aws

En met welke versterker stuurde jij die aan?