TIDAL Topic

Gestart door Joris1971, december 22, 2014, 11:41:38

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Struis

Grappig genoeg vind ik Tracy Chapman's album nog steeds het best klinken vanaf vinyl die ik toen ook gekocht heb. Het heeft meer rust vind ik.

Maar ja, het is mij ook opgevallen. Vanaf de nas klinkt het vaak ongeveer hetzelfde, maar dat is een hoop netwerk wat niet altijd even ideaal is. Rechtstreeks vanaf een USB stick ofzo op de Naim streamer, bijna altijd beter...

Maar dat is in mijn geval bijna altijd doordat er weer een remaster op Tidal (of Spotify) staat ipv het origineel, en het dus weer door compressie is. Gelukkig heb ik mijn CD spelers wel gehouden (ik hou van CD spelers gek genoeg), en dat is eigenlijk altijd beter met de CD's uit de tijd dat ze uitgebracht werden...

Wel zonde vind ik. Het zou ZO fijn zijn als die streaming services niet blind de nieuwste (en meest crappy) remaster neer zouden zetten!

Overigens kan je Qobuz als ze dat doen ook gewoon benaderen en vertellen welke versie van het album beter klinkt. Dat testen ze en als ze het eens zijn, zetten ze die neer. Dat doen Tidal en Spotify ECHT niet.
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Naim NDX1 (gedeeld met set 1), Rel Strata 5 subwoofer.

jahtari

Citaat van: Struis op april 28, 2024, 12:37:03Wel zonde vind ik. Het zou ZO fijn zijn als die streaming services niet blind de nieuwste (en meest crappy) remaster neer zouden zetten!

Overigens kan je Qobuz als ze dat doen ook gewoon benaderen en vertellen welke versie van het album beter klinkt. Dat testen ze en als ze het eens zijn, zetten ze die neer. Dat doen Tidal en Spotify ECHT niet.
Er was vroeger al verschil tussen CDs van hetzelfde album.

Dan kom je idd in de loudness war terecht, een slechte ontwikkeling.

Tidal maakt het echter vaak nog bonter door gewoon een compleet andere versie van een nummer weer te geven. Je lijst en selectie van nummers is daardoor nooit constant. Heel irritant en daardoor is mijn verzameling op mijn nas dan ook echt GOUD waard.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Struis

Ja, daar ben ik het inderdaad volledig mee eens. En inderdaad, verzamelaars van een artiest op CD wilde nog wel eens minder klinken dan de originele CD, gek genoeg.

En inderdaad, ik heb ruim 1000 nummers en albums in Tidal staan, maar continu verdwijnen die weer. Mateloos iritant inderdaad!

Citaat van: jahtari op april 28, 2024, 13:21:52Er was vroeger al verschil tussen CDs van hetzelfde album.

Dan kom je idd in de loudness war terecht, een slechte ontwikkeling.

Tidal maakt het echter vaak nog bonter door gewoon een compleet andere versie van een nummer weer te geven. Je lijst en selectie van nummers is daardoor nooit constant. Heel irritant en daardoor is mijn verzameling op mijn nas dan ook echt GOUD waard.
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Naim NDX1 (gedeeld met set 1), Rel Strata 5 subwoofer.

jahtari

@Struis is ergens jouw set te zien hier?  :wow:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Struis

Jazeker, https://www.htforum.nl/index.php?topic=186362.0.

Ondertussen zijn het twee sets naast elkaar, die binnenkort ook nog uitgebreid wordt. Een vriendin wilde mijn Harbeth Super HL5's ruilen voor haar P3ESR 40th Anniversaries van 5 jaar oud met Skylan stands. Ik had nog een Exposure 2010SD overgenomen van een goede vriend, in een oude test en probeersel had ik nog een Parasound HCA-2200 MKII (die wordt komende week gefixt), de vriendin deed in de ruil ook een Rel Strata 5 erbij in nieuwstaat, en de interconnects (Oyaide PA-02TR) had ik nog liggen (ooit voor weinig gebruikt overgenomen van een winkel in Oterleek). Daar komt ook nog mijn oude Philips CD960 bij als loopwerk (die deed het niet meer en heeft die vriend van de Exposure weer gerepareerd). Bron is de Naim NDX1 die zijn digitale uitgang naar set 1 heeft (dCS stack) en dus analoog naar set 2 (en waar ik dus de DAC van gebruik om van alles te proberen).

Dit is bedoeld eigenlijk om weer gewoon mee te spelen. Van alles mee te proberen. Bv: maken loopwerken werkelijk een verschil met een NDX1 als DAC? Hoor je iets als je de streamer op een Ikea bamboe snijplank set met Ludic voetjes er onder (30 euro totaal)? Maakt een stroomkabel werkelijk iets uit? En een digitale kabel?

Citaat van: jahtari op april 28, 2024, 16:24:45@Struis is ergens jouw set te zien hier?  :wow:
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Naim NDX1 (gedeeld met set 1), Rel Strata 5 subwoofer.