Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Staaled

Citaat van: fred19633 op februari 22, 2019, 19:43:41
Ehh voila...en de draad zelf is zo stug dat je de achterkant van de versterker er mee optilt.
Speakon aders zijn best dun.
Mogelijk kun je ze er in steken om vervolgens de naca erin te pluggen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Dr.Bedlo

Citaat van: Staaled op februari 23, 2019, 09:50:15
Speakon aders zijn best dun.
Mogelijk kun je ze er in steken om vervolgens de naca erin te pluggen.

Ja...maar dat heb ik bij de vorige REL wel eens gedaan, maar erg stabiel is dit niet en dat wil je toch graag. met andere woorden dat geeft meer sores dan dat het iets oplost. Nee ik kom meer en meer tot de conclusie dat REL en Naim geen gelukkige huwelijks partners zijn.
Quad vintage.

Staaled

OK.
Andere optie zou zijn om de speakon in de plug te mee laten solderen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Dr.Bedlo

#5028
Zit mij te bedenken of het niet mogelijk is om de spades van de speakon kabel tussen de uitstekende pennen van de naim plug en de inputs van deze pluggen van de naim versterker te bevestigen..
Quad vintage.

Staaled

#5029
dan moeten ze wel enkel contact met de pennen van de naca plug maken.
en ik denk dat je al heel snel de kast van de Naim raakt of de pluggen kortsluit. :crazy:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Cyreg

#5030
https://forums.stevehoffman.tv/threads/connecting-a-powered-subwoofer-to-my-system-without-a-preamp-out-sub-out.786877/

post  #9 t/m 13
blijkbaar kan je ook beter met Naim, de sub HI Level aansluiten ad speakerkant ipv versterkerkant?

succes
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Dr.Bedlo

T word nu allemaal wel heel erg onduidelijk. Gelukkig komt de rel volgende week op visite, met de daarbij behorende dealer. De kef heeft een wollig laag en ben ik tot nu toe niet al te enthousiast over.
Quad vintage.

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Dr.Bedlo

#5033
Nee hoor staat nergens dat ik een rel heb gekocht.
Quad vintage.

Siddartha

Jij houdt wel van een rel hè Fred... [emoji6]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Dr.Bedlo

waar veroorzaak ik die dan? Als er mensen zijndie er maar oplos interpreteren en niet lezen wat er staat dan kun je er weinig aan doen
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op februari 24, 2019, 08:08:28
waar veroorzaak ik die dan? Als er mensen zijndie er maar oplos interpreteren en niet lezen wat er staat dan kun je er weinig aan doen

echt duidelijk ben je niet, vooral een probleemmaker die er niet is ;)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Dirk

Citaat van: fred19633 op februari 24, 2019, 08:08:28
waar veroorzaak ik die dan? Als er mensen zijndie er maar oplos interpreteren en niet lezen wat er staat dan kun je er weinig aan doen

dat krijg je vanzelf als er steeds maar stukjes vd informatie wordt (mee)gedeeld, ipv een duidelijk situatieoverzicht.

btw: misschien tijd voor een eigen specifiek topic want dit heeft imo nog weinig uitstaans met je Harbeths as such, exact dezelfde (aansluit)problemen zou je ook hebben met pakweg een setje Bose
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dr.Bedlo

#5038
Citaat van: Robiwan op februari 24, 2019, 08:16:39
echt duidelijk ben je niet, vooral een probleemmaker die er niet is ;)

dat Rel en Naim niet makkelijk is , is zelfs jouw wel duidelijk lijkt mij.Maar het probleem is in zoverre opgelost dat volgende week een Rel dealer komt en die lost het volgens hem netjes op. Als de Nova of de .5 dan in rook opgaat is dat gelukkig mijn probleem niet meer zo.De KEF is denk ik geen goede match met Harbeth. Dat klinkt wollig en zwemt een beetje..
Quad vintage.

chansig

Citaat van: Siddartha op februari 24, 2019, 00:30:33
Jij houdt wel van een rel hè Fred... [emoji6]

Zelfs een mooie woordspeling wordt wel eens gemist.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Siddartha

Citaat van: chansig op februari 24, 2019, 08:49:53
Zelfs een mooie woordspeling wordt wel eens gemist.

Gr. Hans

Gelukkig ben jij er nog [emoji1]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Dr.Bedlo

Door,omstandigheden is het er vorige week niet van gekomen. Deze week een nieuwe poging.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Jammer genoeg nog niet duidelijk. De rel videos geven daar ook geen duidelijkheid over.

De speakon kabel gaat in de rel, en de drie draden n met spades gaan naar de luidspreker aansluitingen van de versterker.So,far so good. Maar wat doe ik dan met de speakers. Kan ik die er bijsteken? Of kan ik ze in de kliko,gooien? Sorry maar dat is zo schimmig als wat.
Quad vintage.

botsen

Gewoon er bij steken. De weerstand van de subwoofer is heel hoog waardoor de klank van de speakers niet beïnvloed zal worden.

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Sirius666

Citaat van: Marco66 op februari 22, 2019, 16:05:17
Serieus Fred?
Makkelijker kunnen we het niet maken, vervolgens highlevel instellen op freq cuttoff die je wenst op de Rel zelf evenals volume.
Beide speaker dus gewoon op je versterker aansluiten, speakon zet je er bij.





Citaat van: Sirius666 op februari 22, 2019, 17:08:42
Het draad van de speakon kabel twist je om de speakerkabel heen. Let goed op de kleuren!

Citaat van: fred19633 op maart  5, 2019, 20:00:11
Jammer genoeg nog niet duidelijk. De rel videos geven daar ook geen duidelijkheid over.

De speakon kabel gaat in de rel, en de drie draden n met spades gaan naar de luidspreker aansluitingen van de versterker.So,far so good. Maar wat doe ik dan met de speakers. Kan ik die er bijsteken? Of kan ik ze in de kliko,gooien? Sorry maar dat is zo schimmig als wat.

Kwestie van goed lezen  :D :D

Dr.Bedlo

Ja inderdaad...doe dat dan ook in het vervolg.
Quad vintage.

Sirius666


Dr.Bedlo

Citaat van: Cyreg op februari 23, 2019, 13:25:27
https://forums.stevehoffman.tv/threads/connecting-a-powered-subwoofer-to-my-system-without-a-preamp-out-sub-out.786877/

post  #9 t/m 13
blijkbaar kan je ook beter met Naim, de sub HI Level aansluiten ad speakerkant ipv versterkerkant?

succes
Cyreg

Je bent geweldig dit bleek de enigste stabiele en best klinkende plossing te zijn.
Quad vintage.