Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

garmtz

Voor hen die regelmatig zijn te vinden in de Harbeth User Group: kijk eens naar de thread 'How much amplifier power do I REALLY need?' en dan vooral de video op pagina 1... :)

garmtz

Citaat van: Bas Akkerman op mei 16, 2015, 23:16:31
Ik las het al. Kon je zo ook al beluisteren? Niet dat dat veel zegt tijdens zo'n beurs, maar toch...

Nee, was een statisch display...

Bas Akkerman

Ok. Ben wel een beetje jaloers,lijkt me een erg gave beurs. Maar meer daarover in het juiste topic. Sorry! :blush:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Citaat van: Bas Akkerman op mei 16, 2015, 23:18:57
Ok. Ben wel een beetje jaloers,lijkt me een erg gave beurs. Maar meer daarover in het juiste topic. Sorry! :blush:

Geen probleem... Het was inderdaad weer magistraal om daar rond te lopen en alles te zien en te horen en iedereen te ontmoeten. Als je eens kans ziet om er heen te gaan: DOEN! Wel extreem druk altijd...

Dr.Bedlo

Heb ik overigens begrepen dat ons geliefde merk nu ook dedecated stands maakt?
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op mei 16, 2015, 23:40:56
Heb ik overigens begrepen dat ons geliefde merk nu ook dedecated stands maakt?

Nee, ze helpen een Duitse hifi-dealer die zelf stands maakt met wat business.

twani

Citaat van: garmtz op mei 16, 2015, 23:16:51
Voor hen die regelmatig zijn te vinden in de Harbeth User Group: kijk eens naar de thread 'How much amplifier power do I REALLY need?' en dan vooral de video op pagina 1... :)

Ach die AS toch. Die man is zo gek als een deur.

Een paar jaar terug nog schreef hij dit :D. En nú zou het plots 200 á700 watt moeten zijn? :wacko:

In het verleden heb ik eens dezelfde vintage Quad amps als AS privé gebruikt geprobeerd. Nou dat klonk niet best kan ik je vertellen :nowink:

Dus als er iemand is die ik op dít punt niet vertrouw is het AS wel..



tompj

Citaat van: twani op mei 17, 2015, 00:36:21
Ach die AS toch. Die man is zo gek als een deur.

Een paar jaar terug nog schreef hij dit :D. En nú zou het plots 200 á700 watt moeten zijn? :wacko:

In het verleden heb ik eens dezelfde vintage Quad amps als AS privé gebruikt geprobeerd. Nou dat klonk niet best kan ik je vertellen :nowink:

Dus als er iemand is die ik op dít punt niet vertrouw is het AS wel..



Volgens hem zijn er geen verschillen tussen goed functionerende versterkers hoorbaar, bestaan er geen kabelverschillen, maakt het niet uit op wat voor stands je zijn luidsprekers zet (ikea krukje voldoet), ben je gek as je buizen gebruikt (interessante tegenstelling met het door Theo gequote bericht).
Vervolgens helpt hij mee bij de ontwikkeling van dure stands voor zijn speakers, brengt hij versies van zijn luidsprekers op de markt met duurdere interne bekabeling en spreekt hij zichzelf voortdurend tegen. Het gaat niet helemaal goed met deze man geloof ik....

Maar hij maakt wel fantastische luidsprekers.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Dr.Bedlo

Het een en ander sluit zichzelf niet uit. Als iemand ( en de audiogemeenschap is er vol van ) erin gelooft maak je dat vanuit commercie toch gewoon. Je hoeft er zelf nog niet in te geloven.
Quad vintage.

Martin!!!

Citaat van: garmtz op mei 16, 2015, 23:57:07
Nee, ze helpen een Duitse hifi-dealer die zelf stands maakt met wat business.


Ohw interessant,  waar kan ik hier meer over vinden/lezen?
mainly British stuff

tompj

Citaat van: fred19633 op mei 17, 2015, 13:13:29
Het een en ander sluit zichzelf niet uit. Als iemand ( en de audiogemeenschap is er vol van ) erin gelooft maak je dat vanuit commercie toch gewoon. Je hoeft er zelf nog niet in te geloven.
Da's waar. Alleen je eigen 'geloofwaardigheid' is dan wat bedenkelijk in mijn ogen.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Dr.Bedlo

Dat maakt niet uit, de audiowereld is vergeven van ongeloofwaardigheden.
Quad vintage.

twani

Citaat van: tompj op mei 17, 2015, 11:45:04
Volgens hem zijn er geen verschillen tussen goed functionerende versterkers hoorbaar, bestaan er geen kabelverschillen, maakt het niet uit op wat voor stands je zijn luidsprekers zet (ikea krukje voldoet), ben je gek as je buizen gebruikt (interessante tegenstelling met het door Theo gequote bericht).
Vervolgens helpt hij mee bij de ontwikkeling van dure stands voor zijn speakers, brengt hij versies van zijn luidsprekers op de markt met duurdere interne bekabeling en spreekt hij zichzelf voortdurend tegen. Het gaat niet helemaal goed met deze man geloof ik....

Maar hij maakt wel fantastische luidsprekers.

Ik sta niet bepaald bekend als een Believer/zwever :D,  maar het veranderen van élk van bovengenoemde variabelen in mijn set is zónder enige moeite terug te horen.

AS lult maar wat......     Ooit vertelde hij op Harbeth Community (waaraan hij zélf actief meedoet, dat is dan wél weer oké) dat hij bi-wire terminals op een SHL5 slechts en alléén aanbood, omdat de markt daar frequent om vroeg. Aldus geschiedde, púúr om van het gezeur af te zijn.

Voor de duidelijkheid, hij ziet er zelf echt hélémáál níets in :D

Bovenstaande heeft hij ook geroepen over de "verbeterde" interne bekabeling van de "limited Editions"

Die man is echt compleet koekoek :wacko:   Hij bouwt wel fantastische luidsprekers, wat gegeven de vreemde ideologieën die hij erop na houdt best knap is..........

gast2018

Citaat van: twani op mei 17, 2015, 17:59:53


Die man is echt compleet koekoek :wacko:   Hij bouwt wel fantastische luidsprekers, wat gegeven de vreemde ideologieën die hij erop na houdt best knap is..........

Misschien luistert hij gewoon en heeft een bepaalde visie hoe het moet klinken.

garmtz


Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

tompj

Citaat van: garmtz op mei 17, 2015, 19:59:47
http://www.hifi-bauernhof.de/referenz-staender.htm
Dan toch liever de custom stands...ook niet spotgoedkoop, maar erg mooi en volgens mij laten ze niets tewensen over.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element


Mitch--

Er is al veel over geschreven maar om nog eens de vraag te stellen, ik wil nieuwe stands onder mijn SHL5 speakers. MAAR welke moet ik kiezen?!

Skylan of Custom Design 'Fish Tanks', wat doen beide stands, welke is 'beter'?! Of is echt de hoogte de grootste bepalende factor en de 'vorm' van de stand wat minder?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Cyreg

setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Mitch--

Citaat van: Cyreg op mei 24, 2015, 17:13:38
welke stands heb je nu in gebruik?

Zelfbouw maar te laag, mijn kat is nogal dol op mn speakers maar ben er achter met hogere stands gaat ze er niet meer op, tsja dan maar nieuwe stands kopen dus :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Cyreg

Nou dan zullen Ikea Oddvar krukjes (l33xb33xh45, dus prima a.d. maat), ook geen oplossing zijn.

Zullen dan als krabpaal (vurenhout) worden gebruikt, denk ik.  ;)

Op zich is het overigens wel de moeite waard(qua klank) om voor 2x €9 eea uit te proberen.
Mijn C7es3's staan hier al 4 jaar op, met n.m.m. prima resultaat  :D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

bmateijsen

Citaat van: Mitch-- op mei 24, 2015, 14:37:49
Er is al veel over geschreven maar om nog eens de vraag te stellen, ik wil nieuwe stands onder mijn SHL5 speakers. MAAR welke moet ik kiezen?!

Skylan of Custom Design 'Fish Tanks', wat doen beide stands, welke is 'beter'?! Of is echt de hoogte de grootste bepalende factor en de 'vorm' van de stand wat minder?

Skylan's zijn beter... hebben meer rust en zijn preciezer. Custom Design's geven wel een groter ruimtelijk beeld. Maar... een volledige Skylan stand incl. Q-Bricks en Premium fill is 300 euro duurder dan de Custom Design's.

Skylan heeft alleen standaard maten. Custom design kan op iedere grootte besteld worden.

Bas Akkerman

Citaat van: bmateijsen op mei 24, 2015, 20:54:03
Skylan's zijn beter... hebben meer rust en zijn preciezer. Custom Design's geven wel een groter ruimtelijk beeld. Maar... een volledige Skylan stand incl. Q-Bricks en Premium fill is 300 euro duurder dan de Custom Design's.

Skylan heeft alleen standaard maten. Custom design kan op iedere grootte besteld worden.
Deze vergelijking had ik nog niet eerder gelezen. Interessant!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mitch--

Citaat van: bmateijsen op mei 24, 2015, 20:54:03
Skylan's zijn beter... hebben meer rust en zijn preciezer. Custom Design's geven wel een groter ruimtelijk beeld. Maar... een volledige Skylan stand incl. Q-Bricks en Premium fill is 300 euro duurder dan de Custom Design's.

Skylan heeft alleen standaard maten. Custom design kan op iedere grootte besteld worden.

De custom designs vind ik tot nu toe meer interessante optie, heb je een exacte prijs van een set Bjorn?


Zit er dan een lange levertijd op de Custom Design stands doordat ze echt 'custom' zijn?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'