Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

twani

Citaat van: Lord Elrond op november 20, 2014, 19:45:00
Hmmmmmmm ik zie dat ik wat reacties heb los gemaakt :crazy: :crazy:
Omdat ik mn eigen merk luidsprekers heb genoemd.
Ter verdere info in december zal ik ook Sonus Faber gaan beluisteren bij een collega en heb nog  meerdere merken die ik graag wil beluisteren.
Maw mn keuze staat nog lang niet vast :thumbs-up:
Tja, je post in het Harbeth topic.  Daar komen nu eenmaal een hoop mafketels voorbij. :D

Veel plezier met je zoektocht trouwens. 

PS: tussen de Harbeth sound en de oudere SF klank zie ik wel degelijk overeenkomsten ;)




lynch1979

Citaat van: twani op november 20, 2014, 19:37:39
Dat is een prima voornemen Frank.  Ik ben heel erg van het "hier vindt je wat, daar laat je wat" principe.

Er zullen vast speakers zijn die een aantal zaken beter doen , vaak andere facetten dan weer mínder...

Zolang jij van de muziek kunt genieten - en daar verdenk ik je ernstig van :tounge2: - alles lekker laten zoals het is.

Koop liever nog maar wat van dat zwarte goud voor op die "Plastic-Toller" van je. Is nog waardevast spul ook ;)

Beter had ik het niet kunnen omschrijven, ik wil geen lange zoektochten maar genieten van muziek.

Hahahaha "Plastc-Toller" die verdomd lekker speelt  ;D en zwart goud, is nu regenboog goud geworden  :D

Maar ik zal het topic niet verder vervuilen......

Lord Elrond

Citaat van: garmtz op november 20, 2014, 17:29:46
Dennis, je mag ook gewoon in Hilversum komen luisteren hoor... :)

Hoi Garmtz

zal zkr binnenkort een afspraak maken om bij jullie eens Harbeth te mogen ervaren  :clapping: :headbanging:
Atmos 5.1.4  setup Usher CP6311 > X-616 > 3 paar Usher S520 MkII
Marantz SR7011 en Marantz MM7025 , Sony BDP 800 MkI
Sub Yamaha

garmtz

Citaat van: Lord Elrond op november 22, 2014, 12:42:05
Hoi Garmtz

zal zkr binnenkort een afspraak maken om bij jullie eens Harbeth te mogen ervaren  :clapping: :headbanging:

:yinyang:

Cyreg

Citaat van: Cyreg op november 19, 2014, 17:55:17
...klinken ook prima  ;D...
...wel nog ietsje strakker dan ik gewend was...

Alles klinkt nu weer als vanouds met lekker laag, warmte, 'n afbeelding met 'ruimte' en voldoende detail; denk nu zelfs nog wel ietsje subtieler  :unsure:

Dus....lekker plaatjes draaien: nu Stanley Clarke (bruine hoes) met o.a. Tony Williams(drums)
Heb veel LP's van jazzrock muziek uit de jaren 70 (Chick Corea, WeatherReport, RTF, Billy Cobham, George Duke, Herbie Hancock etc).....dus... ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

garmtz


Cyreg

Leuk die videootjes vd Radial cones, maar......................
.....er zijn ook heel veel speakers, die daarom juist ook andere materialen gebruiken  :D

http://harbeth-nederland.blogspot.nl/
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

garmtz

Ja, de vergelijking met uitsluitend pp vacuumgevormde conussen is wel licht 'incompleet'... :)

sauron

Wat leuk om onze hond in de laatste Harbeth newsletter te zien ... ;D
As happy als zijn baasje 8)

http://www.harbeth.co.uk/library/pr/nl58.pdf

grt sauron
you never know how strong you are, until being strong is your only choice

garmtz

Citaat van: sauron op december 16, 2014, 20:28:25
Wat leuk om onze hond in de laatste Harbeth newsletter te zien ... ;D
As happy als zijn baasje 8)

http://www.harbeth.co.uk/library/pr/nl58.pdf

grt sauron

Hahaha! Ja, koppie is net te zien! :)

Robiwan

Citaat van: sauron op december 16, 2014, 20:28:25
Wat leuk om onze hond in de laatste Harbeth newsletter te zien ... ;D
As happy als zijn baasje 8)

http://www.harbeth.co.uk/library/pr/nl58.pdf

grt sauron

grappig een echte killer bulldog(je) :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

sauron

jep, het is echt onze bully en ik zal biinenkort eens een verslag van de set en hoe ik eraan gekomen ben posten, met wat foto's ;)

afsluiten jaar en erg druk... :crazy:

groet sauron

you never know how strong you are, until being strong is your only choice

sauron

Beste harbeth fans, zoals beloofd nog mijn verhaaltje en wat fotos  :)

Harbeth in stereo en surround.
Ongeveer 10 jaar jaar geleden heb ik een stap gemaakt van stereo naar een set van zowel stereo en surround.  Niet helemaal tevreden over het stereo geluid advies gevraagd bij BB&G. Er is toen een setting gecreëerd die een hele mooie synergie had, zowel stereo als surround. Hier heb ik met veel plezier 5 jaar mee gedraaid. Na een tijdje kon ik mijn fronts, een paar zingali 4S,  verkopen. Als vervanger een paar demo home monitoren type 112 van Zingali gekocht. Toen alles op zijn plaats stond kwam de domper. Het geluid was niet meer in balans. Wat nu. Ik heb toen gekozen om een pathos cinema-X aan te schaffen die i.c.m. met de home monitoren in stereo en surround een goede match was.
Een jaar later zijn we verhuisd. Andere ruimte ander geluid (met dezelfde set). Akoestiek is overal anders  en naar mijn mening een van de belangrijkste aandachtspunten voor een mooi geluid. De set klonk in het nieuwe huis niet zoals we gehoopt hadden. In de daarop volgende 4 jaar zijn de HM112 weer vervangen door mijn "oude " 4 s van Zingali en na uitproberen van verschillende versterkers (ik was vooral gecharmeerd van de supernait 2) was het tijd voor wat anders. Mede door een lakprobleem van de Zingali's heb ik besloten een compleet andere weg in te slaan (versterkers en luidsprekers). Vervolgens veel luidsprekers de revue laten passeren (ook andere versterkers) maar er was geen klik met de beluisterde LS.
Toch maar weer eens richting Hilversum gereden om de WB square 3 te beluisteren. Na een demo bij BB&G was voor mij de keuze snel gemaakt, geen WB, niet mijn ding. En nu, waren er alternatieven? Harbeth kwam ter sprake. Ik was in eerste instantie sceptisch, maar toch wel benieuwd naar deze geprezen luidspreker. Garmt kent deze LS erg goed en volgens hem kon Harbeth wel eens matchen met mijn wensen. Eerst werd de HL5 aangesloten. Vervolgens de 30.1 geluisterd en dat geluid liet me niet meer los (i.c.m. de supernait2).
Echter eerst moest de super 5 HL plus van harbeth nog beluisterd worden (er waren nog kleine twijfels omdat ik deze nog niet gehoord had). Na de luistersessie met de Harbeth HL5plus en nog kort de 30.1 in vergelijk meegenomen staat vast dat ik ga voor de Monitor 30.1 . Deze dienen nu als fronts, i.c.m. met 2 p3esr se voor de rears en een P3es2 als center. Een supernait 2 doet de stereo versterking en gaat in surround op de AV modus (aangesloten op een arcam  pre out fronts). Op dat moment dient de SN2 alleen als eindversterker voor de fronts. De arcam zorgt dan voor het surround gedeelte (films en beeldmuziek). Een NDX van naim zorgt voor de weergave van mijn muziekcollectie. Het is BB&G opnieuw gelukt een setting te creëren die heerlijke muziek maakt, verslavend is qua sound, een mooie surround bubble heeft en mijn inzien een erg gave retro look heeft (less is more). Over smaak valt natuurlijk niet te twisten. 
Het afstellen van de sub op het hele systeem was een uitdaging die subliem uitgevoerd is door Garmtz van BB&G. Voor zowel stereo als surround is de sub perfect geïntegreerd in het systeem. Bij surround de nodige punch en bij stereo dat wat hij moet doen, de toevoeging geven van het laag bij de monitor 30.1 zonder dat je eigenlijk de aanwezigheid hoort van de sub (totdat je de sub uitzet....). Ik ben er ook van overtuigd dat goed advies en zorg om een setting zoals deze gestalte te geven voor maximaal plezier iets extra's mag kosten. Zelf hobbyen is leuk maar soms is een expert gewoon noodzaak (in elk geval voor een hoop mensen die technisch wat minder onderlegd zijn). Het enige wat nog enige aandacht heeft is de akoestiek. Hier valt nog winst te halen en zal weloverwogen doorgevoerd worden. Maar eerst gaan we genieten van een zeer mooie set en de verslavende sound van de Harbeths, die ook in surround erg goed presteren (in elk geval in mijn setting qua integratie in compleet systeem en huiskamer).

We zijn heel erg tevreden met dank aan BB&G, die opnieuw rust en synergie in ons huis gecreëerd voor stereo en surround, chapeau! Voor wat betreft de Harbeths.....die blijven voorlopig!!
een muzikale groet,
Sauron



you never know how strong you are, until being strong is your only choice

sauron

en nog wat foto's 8)
you never know how strong you are, until being strong is your only choice

botsen


sauron

#4240
Wat ook nog als een leuke verassing kwam is dat ik een berichtje ontving dat Harbeth een frontje voor mij op zou sturen voor de center. Super zervice van zowel BB&G als Harbeth. Het frontje is gearriveerd deze week en is geplaats 8)

Daar word je blij van ;D

groet Sauron
you never know how strong you are, until being strong is your only choice

botsen

dat was het enige dat ik minder mooi vond. super zo

Martin!!!

#4242
Super mooie set zo Sauron, de top service van BB&G en het nauwgezette finetunen van Garmtz is ook mij bekend.  :pompom:
mainly British stuff

Liefhebber

Mooie set hoor.

Zie ook amper kabels , netjes gedaan.

Heb je ook nog overwogen om 4.1 te spelen, dus zonder center speaker?

En ervaar je geen grootse veschillen met de frontspeakers t.o.v.  de center , niet alleen vanwege het andere model maar ook door de andere versterking van de receiver?
Audio ->Linn, Harbeth & Naim
HT -> Sony, Harbeth , Anthem & Rel

twani

Wauw, prachtig en volgens het boekje. 

Heerlijke 60/70 `s inspired huiskamer/set met de enige juiste speaker.


LaughingStock

Citaat van: sauron op januari 24, 2015, 12:08:34
Beste harbeth fans, zoals beloofd nog mijn verhaaltje en wat fotos  :)

Harbeth in stereo en surround.
Ongeveer 10 jaar jaar geleden heb ik een stap gemaakt van stereo naar een set van zowel stereo en surround.  Niet helemaal tevreden over het stereo geluid advies gevraagd bij BB&G. Er is toen een setting gecreëerd die een hele mooie synergie had, zowel stereo als surround. Hier heb ik met veel plezier 5 jaar mee gedraaid. Na een tijdje kon ik mijn fronts, een paar zingali 4S,  verkopen. Als vervanger een paar demo home monitoren type 112 van Zingali gekocht. Toen alles op zijn plaats stond kwam de domper. Het geluid was niet meer in balans. Wat nu. Ik heb toen gekozen om een pathos cinema-X aan te schaffen die i.c.m. met de home monitoren in stereo en surround een goede match was.
Een jaar later zijn we verhuisd. Andere ruimte ander geluid (met dezelfde set). Akoestiek is overal anders  en naar mijn mening een van de belangrijkste aandachtspunten voor een mooi geluid. De set klonk in het nieuwe huis niet zoals we gehoopt hadden. In de daarop volgende 4 jaar zijn de HM112 weer vervangen door mijn "oude " 4 s van Zingali en na uitproberen van verschillende versterkers (ik was vooral gecharmeerd van de supernait 2) was het tijd voor wat anders. Mede door een lakprobleem van de Zingali's heb ik besloten een compleet andere weg in te slaan (versterkers en luidsprekers). Vervolgens veel luidsprekers de revue laten passeren (ook andere versterkers) maar er was geen klik met de beluisterde LS.
Toch maar weer eens richting Hilversum gereden om de WB square 3 te beluisteren. Na een demo bij BB&G was voor mij de keuze snel gemaakt, geen WB, niet mijn ding. En nu, waren er alternatieven? Harbeth kwam ter sprake. Ik was in eerste instantie sceptisch, maar toch wel benieuwd naar deze geprezen luidspreker. Garmt kent deze LS erg goed en volgens hem kon Harbeth wel eens matchen met mijn wensen. Eerst werd de HL5 aangesloten. Vervolgens de 30.1 geluisterd en dat geluid liet me niet meer los (i.c.m. de supernait2).
Echter eerst moest de super 5 HL plus van harbeth nog beluisterd worden (er waren nog kleine twijfels omdat ik deze nog niet gehoord had). Na de luistersessie met de Harbeth HL5plus en nog kort de 30.1 in vergelijk meegenomen staat vast dat ik ga voor de Monitor 30.1 . Deze dienen nu als fronts, i.c.m. met 2 p3esr se voor de rears en een P3es2 als center. Een supernait 2 doet de stereo versterking en gaat in surround op de AV modus (aangesloten op een arcam  pre out fronts). Op dat moment dient de SN2 alleen als eindversterker voor de fronts. De arcam zorgt dan voor het surround gedeelte (films en beeldmuziek). Een NDX van naim zorgt voor de weergave van mijn muziekcollectie. Het is BB&G opnieuw gelukt een setting te creëren die heerlijke muziek maakt, verslavend is qua sound, een mooie surround bubble heeft en mijn inzien een erg gave retro look heeft (less is more). Over smaak valt natuurlijk niet te twisten. 
Het afstellen van de sub op het hele systeem was een uitdaging die subliem uitgevoerd is door Garmtz van BB&G. Voor zowel stereo als surround is de sub perfect geïntegreerd in het systeem. Bij surround de nodige punch en bij stereo dat wat hij moet doen, de toevoeging geven van het laag bij de monitor 30.1 zonder dat je eigenlijk de aanwezigheid hoort van de sub (totdat je de sub uitzet....). Ik ben er ook van overtuigd dat goed advies en zorg om een setting zoals deze gestalte te geven voor maximaal plezier iets extra's mag kosten. Zelf hobbyen is leuk maar soms is een expert gewoon noodzaak (in elk geval voor een hoop mensen die technisch wat minder onderlegd zijn). Het enige wat nog enige aandacht heeft is de akoestiek. Hier valt nog winst te halen en zal weloverwogen doorgevoerd worden. Maar eerst gaan we genieten van een zeer mooie set en de verslavende sound van de Harbeths, die ook in surround erg goed presteren (in elk geval in mijn setting qua integratie in compleet systeem en huiskamer).

We zijn heel erg tevreden met dank aan BB&G, die opnieuw rust en synergie in ons huis gecreëerd voor stereo en surround, chapeau! Voor wat betreft de Harbeths.....die blijven voorlopig!!
een muzikale groet,
Sauron

Mooi verhaal! Ik vroeg me af wat voor jou de doorslag gegeven heeft om voor de 30.1 monitoren te gaan en niet voor de HL5 +. Ik draai zelf met de monitoren maar twijfel nu of ik niet een slagje groter wil, omdat ze naar mijn smaak wat 'slank' klinken in het laag.   
Harbeth 40.2 Anniversary LE | Accuphase E-460 + DAC-40 | Accuphase DP-510 | Aurender N10

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Robiwan

Sauron,

Mooi meubel waar je apparatuur in staat. Wat is het merk en type?

Gr,

Robin

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

twani

Citaat van: LaughingStock op januari 24, 2015, 16:35:10

omdat ze naar mijn smaak wat 'slank' klinken in het laag.

Daar ben je in geval van SHL5 écht wel van af.  De subs kunnen thuisblijven dan....

De mijne doen vrijstaand - méér dan één meter van achter en zijwand - en in een wat grotere huiskamer, het servieswerk in de keukenkastjes regelmatig flink "klapperen" ....

Kunnen écht Bass de SHL5'en.....

sauron

#4249
Citaat van: Martin!!! op januari 24, 2015, 13:08:19
Super mooie set zo Sauron, de top service van BB&G en het nauwgezette finetunen van Garmyz is ook mij bekend.  :pompom:

Yep, was een tijdje geleden dat ik bij bb & g geweest was maar op dat gebied niks veranderd ;)

Citaat van: LPlover op januari 24, 2015, 18:01:00
Sauron,

Mooi meubel waar je apparatuur in staat. Wat is het merk en type?


Dit is een merkloos meubel van massief kersenhout, zeer stabiel en destijds gemaakt door een meubelmaker, trouwens GT design zou dit ook kunnen , die heeft een bijpassend meubel gemaakt voor de beamer.

Citaat van: Liefhebber op januari 24, 2015, 15:47:09
Mooie set hoor.

Zie ook amper kabels , netjes gedaan.

Heb je ook nog overwogen om 4.1 te spelen, dus zonder center speaker?

En ervaar je geen grootse veschillen met de frontspeakers t.o.v.  de center , niet alleen vanwege het andere model maar ook door de andere versterking van de receiver?

Gr,

Robin



De setting zoals ik hem heb staan gaat prima samen. Ik kon de aparte P3 es2 van iemand overnemen die een identieke setting staan had. Ik vind het persoonlijk mooier dan zonder center. Als de Arcam het surround gedeelte overneemt en je kijkt naar het grote scherm komt geluid geluid anders binnen dan wanneer je alleen
muziek luistert. Althans ik vind dat je minder met het geluid bezig bent omdat je nu ook beeld hebt wat binnen komt en daarom je (ik althans) wat minder kritisch bent met luisteren. Ik vind trouwens arcam met harbeth en naim goed samen gaan. De sub is zowel op de arcam als op de naim aangesloten met verschillende presets. Een voor stereo en een voor surround. de geluidsbubble in surround is in mijn oren en ook van menig ander die hier geluisterd heeft erg goed in balans. De p3esr en p3es2 gaan prima samen met de 30.1,zijn van dezelde familie en matchen goed met elkaar.

Citaat van: Christiaan S op januari 24, 2015, 17:51:23
Lijkt me een set waar goed naar te luisteren is 8)

thanks ik kan er idd goed mee leven ;D 8)




@laughingStock, Ik heb gekozen voor de 30.1 vanwege het (in mijn oren) minder rommelige geluid, niet dat ik ze niet mooi vond hoor, in tegendeel, maar de 30.1 vond ik wat minder nerveus ;D klinken en het laagprobleem is opgelost door de velodyne ;) Vond het mid/hoog van de 30.1 ook beter klinken, maar dat vond ik ;)
you never know how strong you are, until being strong is your only choice