Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mitch--

Citaat van: Onder013 op mei 17, 2014, 11:39:29
en dat ongehoord..... :o

Beter dus dan welke wilson benesch of linn of.....

Garmt is groot fan van de M30.1, das algemeen bekend, maar als je dan mag geloven dat de SHL5 plus mogelijk richting de m30.1 gaat kwa sound met de toevoeging van lager laag, dan snap ik de uitspraak van Garmt absoluut, en dat zelfs ongehoord, zuiver hypothetisch.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Lion of Judah

Citaat van: twani op mei 17, 2014, 11:21:09
Het is een speaker die je qua klank als geen ander aan de Britse "gouden hifi jaren" (70`s > 80`s)  doet denken.

Is het High End? Nee, gelukkig niet. Word je er blij van? Jazeker, uren lang ondergedompeld worden in een "weldadig warm bad van geluid"   

Yes, helemaal mee eens. Pantoffels, open haard en whisky/wijntje geluid wordt ook wel eens gezegd.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

twani

Citaat van: Lion of Judah op mei 17, 2014, 12:17:10
Yes, helemaal mee eens. Pantoffels, open haard en whisky/wijntje geluid wordt ook wel eens gezegd.
Je vergeet mijn "Roy Donders Huispak" nog :D

garmtz


Citaat van: Onder013 op mei 17, 2014, 11:39:29
en dat ongehoord..... :o

Beter dus dan welke wilson benesch of linn of.....
klopt... ;)

Dr.Bedlo

En hoe pakt een en ander prijstechnisch uit dan? Is dat al bekend?
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op mei 17, 2014, 12:34:51
En hoe pakt een en ander prijstechnisch uit dan? Is dat al bekend?

Hij wordt naar verwachting 20% duurder...

Dr.Bedlo

Quad vintage.

twani

Citaat van: garmtz op mei 17, 2014, 12:33:32
klopt... ;)
Halleluja, daar durf je iets te roepen zeg :sigh:

Ik ken de Harbeth sound goéd dus ben geneigd vertrouwen te hebben in jouw uitspraak.

Wel een Statement voor een dealer de andere merken ook voert ;D  Ik moet maar vast gaan sparen als ik je zo begrijp :blink:

garmtz

Ik geloof dat mensen hier structureel ;) 'tjes missen...

Deleted Member 2

Citaat van: garmtz op mei 17, 2014, 12:54:46
Ik geloof dat mensen hier structureel ;) 'tjes missen...

Wel gezien, maar dat kan van alles betekenen:

met een knipoog: neem het niet al te serieus
met een knipoog: je bent wel zo slim om dus geen wb of linn aan te schaffen
etc

ChrisV

Die eerste staat volgens mij ook wel bekend als 'de vette'...Handige toevoeging aan de smiley's?

Dr.Bedlo

Dat zou betekenen dat je beter een wilson of linn kunt nemen dan een harbeth >:( >:(
Quad vintage.

tompj

Eén ding is in ieder geval zeker. Met de komst van de nieuwe SHL5 gaat de oude geen millimeter slechter klinken....durf ik zonder de nieuwe te horen zomaar te beweren.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Maro

Als ik steeds het No-Nonsens verhaal lees wbt Harbeth word ik nog nieuwsgierig naar die krengen ook.  :blink:  spreekt mij nl wel aan in algemene Hifi zin.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Mitch--

Citaat van: Maro op mei 17, 2014, 16:23:58
Als ik steeds het No-Nonsens verhaal lees wbt Harbeth word ik nog nieuwsgierig naar die krengen ook.  :blink:  spreekt mij nl wel aan in algemene Hifi zin.

Pas maar op, straks wil je ook die kisten in de kamer ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

garmtz

Citaat van: Onder013 op mei 17, 2014, 13:15:49
Wel gezien, maar dat kan van alles betekenen:

met een knipoog: neem het niet al te serieus
met een knipoog: je bent wel zo slim om dus geen wb of linn aan te schaffen
etc

Jeetje, wat suf om een grapje uit te leggen... Ik bedoelde natuurlijk dat omdat ik de M30.1 als zo mooi vindt, behalve wat betreft basdiepte en ultieme extensie in het hoog, moet de SHL5 wel 'het ultieme' (relatief gezien) zijn... Maarja, nu is de grap niet leuk meer met al dat zout en die slakken...

Maro

Citaat van: Mitch-- op mei 17, 2014, 16:26:19
Pas maar op, straks wil je ook die kisten in de kamer ;)

Looks maakt me niet veel uit....heb ook Integra staan.  :tounge:  vraag me wel af of ze voor HT gebruik geschikt zijn.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Dirk

Citaat van: Maro op mei 17, 2014, 16:28:07
Looks maakt me niet veel uit....heb ook Integra staan.  :tounge:  vraag me wel af of ze voor HT gebruik geschikt zijn.
zolang je ze maar combineert met een degelijke sub...absoluut  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Deleted Member 2

Citaat van: garmtz op mei 17, 2014, 16:26:51
Jeetje, wat suf om een grapje uit te leggen... Ik bedoelde natuurlijk dat omdat ik de M30.1 als zo mooi vindt, behalve wat betreft basdiepte en ultieme extensie in het hoog, moet de SHL5 wel 'het ultieme' (relatief gezien) zijn... Maarja, nu is de grap niet leuk meer met al dat zout en die slakken...

je bent ook geen grappenmaker :D

Staaled

#3919
Citaat van: Dynky op mei 17, 2014, 16:34:08
zolang je ze maar combineert met een degelijke sub...absoluut  ;)

Vooropgesteld dat ik nooit Harbeth heb beluisterd en HT voor menigeen niet meer dan surround betekent, komen Harbeths toch echt in dynamiek of puur SPL @ reference te kort ?

Ik scheer me trouwens evt ook weer snel weg als Harbeth noob. :lookaround:  ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Dr.Bedlo

Nog een die denkt er verstand van te hebben.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Staaled op mei 17, 2014, 16:43:08
Vooropgesteld dat ik nooit Harbeth heb beluisterd en HT voor menigeen niet meer dan surround betekent, komen Harbeths toch echt in dynamiek of puur SPL @ reference te kort ?

Ik scheer me trouwens evt ook weer snel weg als Harbeth noob. :lookaround:  ;)

Graag
Quad vintage.

Staaled

Citaat van: fred19633 op mei 17, 2014, 17:00:27
Nog een die denkt er verstand van te hebben.
Niet van Harbeth, wel van HT. :)
Maar leg eens uit zonder one-liner of dooddoener. ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

#3923
Citaat van: fred19633 op mei 17, 2014, 17:01:49
Graag
Hierbij dan.
Leuke reactie. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Maro

Citaat van: Staaled op mei 17, 2014, 16:43:08
Vooropgesteld dat ik nooit Harbeth heb beluisterd en HT voor menigeen niet meer dan surround betekent, komen Harbeths toch echt in dynamiek of puur SPL @ reference te kort ?

Ik scheer me trouwens evt ook weer snel weg als Harbeth noob. :lookaround:  ;)

Ook nog nooit Harbeth gehoord maar ik heb precies hetzelfde gevoel.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -