Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

LABO

Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Mr.M

Citaat van: Xander32 op februari 27, 2014, 08:20:06
::)   ... je bent wel heel erg open in `t openbaar.
Hahahahah  ben zoals ik ben , doe me niet anders voor... iedereen kiesd er zelf voor om ergens mee wel of niet om te gaan.en als je denkt me te kunnen veranderen , BE MY GUEST... hahah

Heb ik met audio ook , mooi is  mooi en lelijk is lelijk voor mij. Dat schrijf ik ook gewoon.

Lekker open en eerlijk zijn .. geeft veel rust... :xmas:

ALs trouw kharma liefhebber vind ik het ook niet leuk om deze mooje vv te omschrijven als aggresief in mijn beleving gezien peter van kharma goed ken en contact mee heb.
Maar toch schrijf ik wat kk ervaar...
Kan het mooier make  dan het is maar dan lieg ik. En zet een ander forumgenoot misschien op verkeerde been.
Dat mag niet de bedoeling zijn.
Deze forum is om elkaar te helpen en eerlijk ervaringen delen waar een ander wat aan heeft..

Gr maz
**UNDER CONSTRUCTION**

Bas Akkerman

Citaat van: maz op februari 27, 2014, 08:47:56
Hahahahah  ben zoals ik ben , doe me niet anders voor... iedereen kiesd er zelf voor om ergens mee wel of niet om te gaan.en als je denkt me te kunnen veranderen , BE MY GUEST... hahah

Heb ik met audio ook , mooi is  mooi en lelijk is lelijk voor mij. Dat schrijf ik ook gewoon.

Lekker open en eerlijk zijn .. geeft veel rust... :xmas:

ALs trouw kharma liefhebber vind ik het ook niet leuk om deze mooje vv te omschrijven als aggresief in mijn beleving gezien peter van kharma goed ken en contact mee heb.
Maar toch schrijf ik wat kk ervaar...
Kan het mooier make  dan het is maar dan lieg ik. En zet een ander forumgenoot misschien op verkeerde been.
Dat mag niet de bedoeling zijn.
Deze forum is om elkaar te helpen en eerlijk ervaringen delen waar een ander wat aan heeft..

Gr maz
Volledig mee eens!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mr.M

De voorstel is de deur uit om een modern kast te bouwen om de shl5.... Ben benieuwd,, :clapping: :clapping:


Doe lekker gek....

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=138624.0
**UNDER CONSTRUCTION**

Thanatos

Een deel van de klank en afstemming zit hem in de constructie van de kast..

RubenV.

Citaat van: Thanatos op februari 27, 2014, 12:49:38
Een deel van de klank en afstemming zit hem in de constructie van de kast..

Ik denk ook niet dat deze van een ombouw beter zal gaan klinken.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Mr.M

Citaat van: Thanatos op februari 27, 2014, 12:49:38
Een deel van de klank en afstemming zit hem in de constructie van de kast..

Daar had ik all over nagedacht misschien ontdek ik iets nieuws kwa klank eigenschap wat niet ongeaangenaam is....

Anders sloop ik het weer uit...
Ik ga eens vandeweek bij gamma een kist van mdf laten zagen waar de shl5 in past kijken of die heel anders klinkt als je de shl5 in een kast stopt....

Met paar tientjes geregeld,,,

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Even voor de duidelijkheid , de harbeth moet in zijn geheel in een modern jasje,,,

Eigenlijk een soort huisje waar die in past ....als complete speaker...

Ik wil een soort modern kast met een vakje aan voorkant waar de shl5 zo in te plaatsen is, en dan de grill erop...zodat je niet ziet wat er achter staat...
**UNDER CONSTRUCTION**

bmateijsen

Niet doen..... leuk experiment, maar de SHL5 is met specifieke redenen zo gebouwd....

Mr.M

Laat maar zo zeggen, eenwilson audio waar een vierkant gat aan de voorkant is gezaagd waar de shl5 in te schuiven is..
Dan de grote grill erop.

Als je kijkt zie je wilson staan maar zonder de wilson klank,, hahahah
**UNDER CONSTRUCTION**

sultankat

Citaat van: bmateijsen op februari 27, 2014, 13:01:42
Niet doen..... leuk experiment, maar de SHL5 is met specifieke redenen zo gebouwd....

Mee eens, dat gaat vrijwel zeker mis of doet in ieder geval het eigene van de Harbeth geweld aan. Zonde van het geld Maz. Of begin je een eigen speakerlijn?  ;D ;D
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

bmateijsen

Citaat van: maz op februari 27, 2014, 13:05:15
Laat maar zo zeggen, eenwilson audio waar een vierkant gat aan de voorkant is gezaagd waar de shl5 in te schuiven is..
Dan de grote grill erop.

Als je kijkt zie je wilson staan maar zonder de wilson klank,, hahahah

Dan verander je nog steeds alle karakteristieken van de luidspreker.... ;), zelfs al behoud je de eigen behuizing.

Mr.M

Citaat van: bmateijsen op februari 27, 2014, 13:01:42
Niet doen..... leuk experiment, maar de SHL5 is met specifieke redenen zo gebouwd....

Ik snap wat je bedoelt dat de kast een eige resonantie heeft welke getunneld is op de speakers...

Aan ander kant vind ik zulke dinge gewoon leuk om te doen als het niet teveel in papieren gaat lopen...

Raarste dingen zijn ontdekt door de gekke experimenten...hahahah...

In dit geval de raarste mislukking misschien maar wel leuk als audio gek om eens wat te doen wat niemand heeft geprobeerd...

Tja iemand moet de eerste zijn.... Als niets wordt gebruik ik die wilson kast wel als Magnum champagne houder met een ingebouwd lampje lampje erin,, :clapping:. Hahaha
**UNDER CONSTRUCTION**

sultankat

#3538
Citaat van: maz op februari 27, 2014, 13:11:05
Als niets wordt gebruik ik die wilson kast wel als Magnum champagne houder met een ingebouwd lampje lampje erin,, :clapping:. Hahaha

Ach, zoland het maar een 3D-beleving blijft  ;D

Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

**UNDER CONSTRUCTION**

sultankat

Citaat van: maz op februari 27, 2014, 18:59:24
Mooie wijnkelder rogier... :clapping:

Ik kan je ook geen minuut alleen laten Maz. Mis ik ineens een fles op de bovenste rij midden achter......... :devil:
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Stuurde vandaag een mail naar dhr schaeffer van asr.met mededeling dat ik de asr wil kopellen aan een Shl5 met de vraag of het verachil maakt als ik een vv op de asr zet en hoe ik de asr als eindtrap kan gebruiken.

Misschien leuk informatief tekst voor de audioliefhebbers..


Hello,

you can use every volume but best will be 51.

Re the preamp- you can use the Emitter with the pre-amp- no problem-
just connect to the direct input and put the level to 51,
then the volume control is out of signal path and the Emitter works as a normal main amp.
The Emitter has no preamp stage- please read more below under Emitter concept.
Sonically putting a pre amp before the Emitter does not make any sense !
The signal can only be worsened !

Emitter Concept :
The Emitter is not a normal integrated amp, it has no preamp section !
The relay volume control is direct before the input of the main amp section !
Up to a level of 51 the input volume is controlled, at higher levels the gain is controlled.

That means at a level of 51 the signal is not going through the volume control-
The amps works like a normal main amp- so choose this level for use in surround setups.
Direct input,
The direct input is just an input without relay- and the Emitter has no preamp part.
When you use a pre- amp- put it 51 and it behaves as a normal main amp-
But sound will be worser when you use a preamp !
The direct input can`t be made with XLR- cause at XLR you have a converter IC-
and when you put this converter IC without a relay to signal selector-
the other inputs can`t be used !
Please read more in the FAQs 
Direct input,
The only difference between direct input and normal input is that the direct input has no relays in signal path.

It does not mean that it is bypassing a complete stage as at other surround receivers etc.
From that it is not possible to deactivate the source connected to.
The direct input was made for people that has only one source.
All others with 2 or more sources should use the normal inputs.
That is also described in the manual.
Using an direct input without relay  with several sources makes hassle, cause it is not designed for this.

The only problem comes from that we want to have the sonic advantages of the direct input also for other customers.

But in this case the handling is not so simple and have to look how to make it correct.

 Best regards / Mit audiophilen GrüßenFriedrich SchaeferASR Audio Systeme Friedrich Schaefer

e. K. Amtsgericht Wetzlar:  HRA 6174

Hohe Straße 700 / Haus 5A

D 35 745 Herborn OT HerbornseelbachPhone  +49 ( 27 72 ) 649 880

Fax      +49 ( 27 72 )   40 488E- Mail     [email protected]
**UNDER CONSTRUCTION**

sultankat

Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

**UNDER CONSTRUCTION**

LABO

Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

lynch1979

Maz wordt het niet eens hoog tijd voor een eigen topic?  ;)

LeonArdusS

Citaat van: sultankat op februari 27, 2014, 20:05:52
Ik kan je ook geen minuut alleen laten Maz. Mis ik ineens een fles op de bovenste rij midden achter......... :devil:


Hahahahaha
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Mr.M

Hahahaha lach me rot door jullie...hahah...

Ik heb zovaak gedacht aan eige toppic maar zoals je ziet  ik spring liever van hak naar tak.... :clapping:

Om even terug te komen op de harbeth en versterking... ik vind die audio noot toch heerlijk klinken ...ook op de asr als eindtrap behoud die zij n heerlijke eigenschappen....

Plus dat ik via asr tocb stieken de volume kan aanpasse  als nodig...hahah.

Klinkt verdorri goed.....die audionote ...ik ga eens een bod doen op die ding..
Leg ik het onder de asr , heb ik alle opties.... rust van de  asr als nodig  en de iets levendigere en  lekkere luchtige buize effect...



Dit zou de ultieme combi zijn... kracht van asr en de heerlijke geluid van de audio note....

Pffff wat is de harbeth toch heerlijk om naar te luisteren...

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Heb de audio note maar een plekje gegeven want dit gaat hier blijven hoop ik.
Gelukkig kan ik met de afstandbediening van de asr de kracht van eindtrap wel regelen, dus afstand bedienings probleem is opgelost hiermee.
Net geprobeert en klinkt heerlijk.

Zo gaat het uitzien straks ... wat een combi audionote vv , asr emitter 2 als eindtrap  met de shl5..
Zo sterk aangestuurd zijn ze zelden denk ik ,de SHL5......
Een Bijzonder combi...

Lynch en mitch die hier waren zijn allebei weg van het geluid... en ik nog meer....

Pffff houd nooit op dit....
**UNDER CONSTRUCTION**