Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Dr.Bedlo

Citaat van: Bensz op juni 16, 2013, 17:48:52
Met een Rogers stickertje bedoel ik.

De electonica ziet er niet echt made in UK uit.

En dan moet er maar een stickertje op?
Quad vintage.

raindog

#2351
Citaat van: rovinggecko op juni 16, 2013, 18:38:06
Mooi hoor, maar eh, haard aan = geen muziek?

;D Dat is dus één van de redenen voor de keuze voor Soundcare Superspikes. Ik kan de rechterspeaker nu makkelijk een halve meter naar binnen verplaatsen.   

Citaat van: MarkD op juni 16, 2013, 18:40:26
Nice! Lijkt me een hele vooruitgang. Zie ik het goed dat je Soundcare superspikes onder je stands hebt?

Klankmatig is het inderdaad een vooruitgang al zijn de verschillen minder groot dan je zou verwachten. De Compact 7's zijn erg vergevingsgezind wat betreft plaatsing. Op de stands is het laagste laag nu duidelijk beter onder controle en daarnaast zit er iets meer diepte in het geluid. Doordat de Harbeths eerst zo dicht bij de achterwand stonden ben ik wel gewend geraakt aan de ietwat vollere en warmere klank die dat met zich mee bracht. Het is dus nog wel even wennen aan de meer neutrale klank, af en toe mis ik dat warme dekentje. Vanavond ga ik de Russische 6n3cE-buizen in de Leben eens vervangen door KT77's, die zijn iets voller/dikker van klank.

Verder overweeg ik om de Superspikes helemaal zwart te spuiten. Ik vind het chroom nu net iets te veel blinken en opvallen. 

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Bensz

Citaat van: fred19633 op juni 16, 2013, 18:46:25
En dan moet er maar een stickertje op?

Van mij hoeft helemaal nix!

Laat maar...

MarkD

Citaat van: raindog op juni 16, 2013, 19:24:16
Verder overweeg ik om de Superspikes helemaal zwart te spuiten. Ik vind het chroom nu net iets te veel blinken en opvallen.

Ik wou het niet zeggen... ;)
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

twani

Citaat van: MarkD op juni 16, 2013, 13:34:09
En Nederland is weer een Harbeth-eigenaar rijker... Na eerst bij BB&G de M30.1, de Concept 7ES3 en SHL5 te hebben beluisterd was de conclusie voor mij al vrij snel dat het de M30.1 moest worden. De Concept 7ES3 was het voor mij niet (ondanks dat het zeker een prima allround speaker is!) en de SHL5 was zowel optisch als technisch een maatje te groot voor onze ruimte.

Bjorn heeft de M30.1 (SE in high gloss zwart! 8)) vrijdagmiddag afgeleverd en is de nodige uurtjes bezig geweest met de installatie (samen met de net een paar weken eerder bij hen aangeschafte Velodyne DD12). Momenteel is het volop genieten van muziek! :)

Gefeliciteerd, superkeuze!

twani

Citaat van: raindog op juni 16, 2013, 18:31:52
Goede keuze..  ;D  Die heb ik zelf nu ook sinds twee weken. Ik had Garmt nog een paar foto's beloofd dus bij deze maar gelijk een paar plaatjes.   





En zo stond het eerst...



De "set up" en ambiance straalt "sfeer en muziek" uit, mooi hoor :pompom:

Cyreg

#2356
Citaat van: raindog op juni 16, 2013, 19:24:16
;D Dat is dus één van de redenen voor de keuze voor Soundcare Superspikes. Ik kan de rechterspeaker nu makkelijk een halve meter naar binnen verplaatsen.   

Klankmatig is het inderdaad een vooruitgang al zijn de verschillen minder groot dan je zou verwachten. De Compact 7's zijn erg vergevingsgezind wat betreft plaatsing. Op de stands is het laagste laag nu duidelijk beter onder controle en daarnaast zit er iets meer diepte in het geluid. Doordat de Harbeths eerst zo dicht bij de achterwand stonden ben ik wel gewend geraakt aan de ietwat vollere en warmere klank die dat met zich mee bracht. Het is dus nog wel even wennen aan de meer neutrale klank, af en toe mis ik dat warme dekentje. Vanavond ga ik de Russische 6n3cE-buizen in de Leben eens vervangen door KT77's, die zijn iets voller/dikker van klank.

Verder overweeg ik om de Superspikes helemaal zwart te spuiten. Ik vind het chroom nu net iets te veel blinken en opvallen.

Mooie setup  ;D, maar al 'ns zonder (soundcare)spikes geprobeerd?
Dat cursief en dik gedrukte   en ook dunner midden (=neutraal?)effect hadden ze bij mij zeker wel op Dynaudio's
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

raindog

Citaat van: twani op juni 16, 2013, 22:28:32
De "set up" en ambiance straalt "sfeer en muziek" uit, mooi hoor :pompom:

Dank je. Het is een krap maar fijn hoekje ik ben er gelukkig mee. Achter de luisterplek hangt nog een mooi portret van Tom Waits... ;)
Het grote voordeel is dat deze plek deel uitmaakt van onze aanbouw die alleen door middel van een smalle gang verbonden is met het het huis zelf. Daardoor kan ik ook in de late uurtjes op vol volume genieten zonder slapende gezinsleden te storen. Erg handig voor een nachtmens  ;D

Citaat van: Cyreg op juni 16, 2013, 22:34:36
Mooie setup  ;D, maar al 'ns zonder (soundcare)spikes geprobeerd?
Dat cursief en dik gedrukte   en ook dunner midden (=neutraal?)effect hadden ze bij mij zeker wel op Dynaudio's

Nee, ik heb de soundcares er gelijk onder geschroefd. Maar ik zal het eens proberen als ik ze er af haal om ze zwart te spuiten. Dan zet ik er waarschijnlijk tijdelijk een paar rubberen dempertjes onder.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Bas Akkerman

Citaat van: raindog op juni 16, 2013, 23:03:35
[...]
Nee, ik heb de soundcares er gelijk onder geschroefd. Maar ik zal het eens proberen als ik ze er af haal om ze zwart te spuiten. Dan zet ik er waarschijnlijk tijdelijk een paar rubberen dempertjes onder.
Ik ben wel benieuwd wat je aan verschil hoort, want ik wil precies de omgekeerde route volgen. Van spikes direct op de grond naar soundcares.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

S@m

Citaat van: Bas Akkerman op juni 17, 2013, 09:22:07
Ik ben wel benieuwd wat je aan verschil hoort, want ik wil precies de omgekeerde route volgen. Van spikes direct op de grond naar soundcares.

Ik denk niets. Een Soundcare Superspike is tenslotte niets meer of minder dan een spike met schoteltje in één.

Martin!!!

Citaat van: S@m op juni 17, 2013, 10:37:58
Ik denk niets. Een Soundcare Superspike is tenslotte niets meer of minder dan een spike met schoteltje in één.

Ik weet van wel.......... maar dat kan toch niet S@m?

:popcorn:
mainly British stuff

S@m

Citaat van: Martin!!! op juni 17, 2013, 10:40:22
Ik weet van wel.......... maar dat kan toch niet S@m?

:popcorn:

Suggestie is niemand vreemd, ook S@m niet... ;)

Martin!!!

Citaat van: S@m op juni 17, 2013, 10:42:31
Suggestie is niemand vreemd, ook S@m niet... ;)

Maar goed dat jij dan af en toe corrigerend optreed om andere voor misstappen te behoeden, in mijn geval dus te laat  :bigsmile:

Mijn "suggestie" is dat de resonantie van de weergever naar de vloer en vise versa richting de weergever door de Soundcare Superspike wordt gereduceerd. Grootste pluspunt van de Soundcare Superspike vind ik dat de vloer nu minder meespeelt.
mainly British stuff

Deleted Member 2

Citaat van: S@m op juni 17, 2013, 10:37:58
Ik denk niets. Een Soundcare Superspike is tenslotte niets meer of minder dan een spike met schoteltje in één.
klopt helemaal. Wel mooi uitgevoerd, maar dezelfde werking als een spike. Een punt slijpen aan een M6 of M8 draadeind en een contramoer + een 10 cent munt en je hebt hetzelfde effect.  8)
Schoonheid heeft zijn prijs. ;D

S@m

Citaat van: Martin!!! op juni 17, 2013, 10:51:21
Maar goed dat jij dan af en toe corrigerend optreed om andere voor misstappen te behoeden, in mijn geval dus te laat  :bigsmile:

Mijn "suggestie" is dat de resonantie van de weergever naar de vloer en vise versa richting de weergever door de Soundcare Superspike wordt gereduceerd. Grootste pluspunt van de Soundcare Superspike vind ik dat de vloer nu minder meespeelt.

Apart dat jij mijn mening als corrigerend ervaart. Wel grappig, ik voel me vereerd... :smile:

Martin!!!

Citaat van: S@m op juni 17, 2013, 11:04:25
Apart dat jij mijn mening als corrigerend ervaart. Wel grappig, ik voel me vereerd... :smile:

Die eer komt je ook toe  :D Ik verbaas me er nog steeds over dat je zonder zelf een ervaring met de Soundcare Superspike (schijnt) te hebben wel weet wat ze wel of niet doen voor het geluid! Dat vindt ik knap, die gave is niet een ieder gegeven.............. hiermee zet je me weer met beide beentjes op de grond  :pompom: :clapping:
mainly British stuff

Martin!!!

Citaat van: Onder013 op juni 17, 2013, 11:01:21
klopt helemaal. Wel mooi uitgevoerd, maar dezelfde werking als een spike. Een punt slijpen aan een M6 of M8 draadeind en een contramoer + een 10 cent munt en je hebt hetzelfde effect.  8)
Schoonheid heeft zijn prijs. ;D

Eigen ervaring? Of 'denk' je het ook?

mainly British stuff

Dr.Bedlo

Je zal bij Harbeth speakers geen verschil horen met of zonder spikes, die kast is sowieso al een rammelkast. Dat komt door het design. laat alles maar mee bewegen en ja dat staat dan weer haaks op Naim waar ontkoppeling hoog in het vaandel staat.
Quad vintage.

Deleted Member 2

Citaat van: Martin!!! op juni 17, 2013, 11:29:04
Eigen ervaring? Of 'denk' je het ook?

Eigen ervaring. Denken doe ik ook (af en toe) 8)

Martin!!!

Citaat van: Onder013 op juni 17, 2013, 11:40:56
Eigen ervaring. Denken doe ik ook (af en toe) 8)

Dan hebben we beide een andere ervaring  :music: :hehe: :bigsmile:
mainly British stuff

Bas Akkerman

Citaat van: S@m op juni 17, 2013, 10:37:58
Ik denk niets. Een Soundcare Superspike is tenslotte niets meer of minder dan een spike met schoteltje in één.
Dat verwacht ik ook, maar you never know. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Citaat van: Bas Akkerman op juni 17, 2013, 11:42:07
Dat verwacht ik ook, maar you never know. ;)

Rest my case................  :coffee:
mainly British stuff

Deleted Member 2

Citaat van: Martin!!! op juni 17, 2013, 11:41:51
Dan hebben we beide een andere ervaring  :music: :hehe: :bigsmile:

Het is maar wat ze moeten doen. Ik heb 3 sets soundcare spikes en doen waar ik ze voor aangeschaft heb: stevig, verstelbaar, fraai uitgevoerd koppelen.

S@m

Citaat van: Martin!!! op juni 17, 2013, 11:21:14
Die eer komt je ook toe  :D Ik verbaas me er nog steeds over dat je zonder zelf een ervaring met de Soundcare Superspike (schijnt) te hebben wel weet wat ze wel of niet doen voor het geluid! Dat vindt ik knap, die gave is niet een ieder gegeven.............. hiermee zet je me weer met beide beentjes op de grond  :pompom: :clapping:

Martin, voor alle duidelijkheid. Iedere mening die ik op dit forum en in het echte leven poneer is gebaseerd op eigen ervaring  ;)

Martin!!!

Citaat van: S@m op juni 17, 2013, 11:47:08
Martin, voor alle duidelijkheid. Iedere mening die ik op dit forum en in het echte leven poneer is gebaseerd op eigen ervaring  ;)

Dat doe ik dus ook en dan is het toch vreemd dat we in deze een andere ervaring hebben.

Maar zoals gezegd rest my case.............  :clapping:
mainly British stuff