Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

raindog

Mijn eigen C7ES3's heb ik twee jaar geleden ook tweedehands gekocht. De gangbare prijs voor een gebruikt paar ES3's lag rond de €2000,- bij een (Harbeth-) dealer, particulier tussen 1.500,- en 1.750,-.

De ES2 is inmiddels wel een gedateerd model en dus vind ik €2.250,- echt veel te veel geld, ook met een paar eenvoudige stands er bij (Atacama?). Zonder stands zou een setje ES2 bij een dealer voor rond de €1500 weg gaan denk ik, particulier tussen de €1.000,- en €1.250,- .. ?
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

bmateijsen

Wij hebben nog een C7ES3 demo Eucalyptus beschikbaar voor een liefhebber ;), met een prachtige Skylan stand. 8)

Groet,

Bjorn

Dr.Bedlo

Bij de Groningse set zitten ook de Skylans. Maar hoe hij erbij komt dt deze set uit 2012 komt?
Quad vintage.

bmateijsen

Citaat van: fred19633 op juni 12, 2013, 08:48:51
Bij de Groningse set zitten ook de Skylans. Maar hoe hij erbij komt dt deze set uit 2012 komt?

Hij heeft ze waarschijnlijk in 2012 gekocht met de aanbieding ;). Ik verwacht dat de luidsprekers zelf van 2004/2005 zijn.

Dr.Bedlo

Goede morgen Fred.

De klant die ze heeft ingeruild heeft ze daadwerkelijk gekocht, nieuw, eind vorig jaar bij een dealer in Friesland. Het klopt dat de ES3 al een paar jaar uit was, maar deze man vond de ES2 beter, en er waren nog wat nieuwe ES2 beschikbaar. Het bouwhaar van deze ES2 zal ongetwijfeld eerder zijn, maar ze zijn dus pas een half jaar gebruikt. Waarom deze man de ES2 bet vond dan de ES3 weet ik eigenlijk niet. Je kunt de serienummers wel zien op het certificaat.
Ze zijn bij mij ingeruild op een set Avalon.

Met vriendelijke groeten,
Quad vintage.

bmateijsen

Citaat van: fred19633 op juni 12, 2013, 10:34:12
Goede morgen Fred.

De klant die ze heeft ingeruild heeft ze daadwerkelijk gekocht, nieuw, eind vorig jaar bij een dealer in Friesland. Het klopt dat de ES3 al een paar jaar uit was, maar deze man vond de ES2 beter, en er waren nog wat nieuwe ES2 beschikbaar. Het bouwhaar van deze ES2 zal ongetwijfeld eerder zijn, maar ze zijn dus pas een half jaar gebruikt. Waarom deze man de ES2 bet vond dan de ES3 weet ik eigenlijk niet. Je kunt de serienummers wel zien op het certificaat.
Ze zijn bij mij ingeruild op een set Avalon.

Met vriendelijke groeten,

Zie mijn reactie hierboven ;)

Dr.Bedlo

Wat zijn wij Harbeth eigenaren eigenlijk ook een stel malloten bijelkaar. Ik bedoel volgens onze grote Guru Alan Shaw zal een versterker die je koopt bij de MM van een paar 100 euro net zo gaan klinken als een veel duurdere versterker die je koopt bij de erkende Hifi dealer. Het maakt niks uit, tis allemaal een pot nat en je hebt bij de goedkopere merken ook nog het voordeel van tone controls en een balans regelaar.

Nee...Ik ben gekke Fredje niet. Ik denk dat ik vanmiddag maar eens ga rondneuzen voor een versterkertje van Yamaha van E 199,- gooi ik mijn Naim wel in de  inruil krijg ik nog geld terug ook. WAUW!.
Quad vintage.

tompj

Citaat van: fred19633 op juni 12, 2013, 10:58:58
Wat zijn wij Harbeth eigenaren eigenlijk ook een stel malloten bijelkaar. Ik bedoel volgens onze grote Guru Alan Shaw zal een versterker die je koopt bij de MM van een paar 100 euro net zo gaan klinken als een veel duurdere versterker die je koopt bij de erkende Hifi dealer. Het maakt niks uit, tis allemaal een pot nat en je hebt bij de goedkopere merken ook nog het voordeel van tone controls en een balans regelaar.

Nee...Ik ben gekke Fredje niet. Ik denk dat ik vanmiddag maar eens ga rondneuzen voor een versterkertje van Yamaha van E 199,- gooi ik mijn Naim wel in de  inruil krijg ik nog geld terug ook. WAUW!.
Goed idee!

Alan geeft een paar M40.1 luidsprekers aan iedereen die versterkers waarvan de volumes exact gematched zijn en die volgens specs presteren in een gecontroleerde test uit elkaar kan houden. Hij heeft nog niet 1 paar speakers hoeven weggeven.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

Citaat van: fred19633 op juni 12, 2013, 10:58:58
Wat zijn wij Harbeth eigenaren eigenlijk ook een stel malloten bijelkaar. Ik bedoel volgens onze grote Guru Alan Shaw zal een versterker die je koopt bij de MM van een paar 100 euro net zo gaan klinken als een veel duurdere versterker die je koopt bij de erkende Hifi dealer. Het maakt niks uit, tis allemaal een pot nat en je hebt bij de goedkopere merken ook nog het voordeel van tone controls en een balans regelaar.

Nee...Ik ben gekke Fredje niet. Ik denk dat ik vanmiddag maar eens ga rondneuzen voor een versterkertje van Yamaha van E 199,- gooi ik mijn Naim wel in de  inruil krijg ik nog geld terug ook. WAUW!.

Jij moet maar gauw een even ""skippen" naar het Showcase topic van Andrec, daar vindt je precies wat je wilt vinden :P

tompj

Citaat van: twani op juni 12, 2013, 11:38:31
Jij moet maar gauw een even ""skippen" naar het Showcase topic van Andrec, daar vindt je precies wat je wilt vinden :P
Alleen als je het Chinees machtig bent geloof ik....die posts zijn vrijwel onleesbaar.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Dr.Bedlo

#2285
Citaat van: tompj op juni 12, 2013, 11:36:45
Goed idee!

Alan geeft een paar M40.1 luidsprekers aan iedereen die versterkers waarvan de volumes exact gematched zijn en die volgens specs presteren in een gecontroleerde test uit elkaar kan houden. Hij heeft nog niet 1 paar speakers hoeven weggeven.

Ja ik weet het. Vreemd eigenlijk dat het gros van de mensen hier feilloos het verschil kan horen tussen kabeltje A en Kabeltje B maar als het om een test aakomt waarbij je toch niet misselijkmakende speakers kunt winnen er dus niemand is die het aandurft.
Ach..En ergens zal Alan wel gelijk hebben. Maar we trappen er allemaal in. We zijn allemaal bereid ( generaliserend) om duizenden euros neer te tellen voor apparatuur die blijkens niet anders klinkt dan het gemiddelde dat je bij de meeste run of the mill audio zaak ziet staan.Wat is dat dan vraag ik mij af. Een verwachtings patroon in de zin van het moet wel beter klinken? Kan niet anders?
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: twani op juni 12, 2013, 11:38:31
Jij moet maar gauw een even ""skippen" naar het Showcase topic van Andrec, daar vindt je precies wat je wilt vinden :P

Waar kan ik die vinden? Heb even gekeken maar kan hem als lid niet vinden. Misschien heb je een url?
Quad vintage.

tompj

Citaat van: fred19633 op juni 12, 2013, 11:52:23
Ja ik weet het. En ergens zal hij wel gelijk hebben. Maar we trappen er allemaal in. We zijn allemaal bereid ( generaliserend) om duizenden euros neer te tellen voor apparatuur die blijkens niet anders klinkt dan het gemiddelde dat je bij de meeste run of the mill audio zaak ziet staan.Wat is dat dan vraag ik mij af. Een verwachtings patroon in de zin van het moet wel beter klinken? Kan niet anders?
Ik heb letterlijk een poging gedaan te downgraden, precies zoals je voorstelt. Ik weet nog steeds niet of de versterker die ik probeerde (minder dan de helft van de prijs) echt minder klonk, maar ik toch mijn huidige gehouden.....vraag me niet waarom. Ik dacht uiteindelijk dat die ietsiepietsie gelaxter klonk. Of dat ook zo is.....
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

Downgraden is het nieuwe "buzzwoord" op het forum. Waarom weet ik niet, als het lekker klinkt laat je het toch gewoon staan allemaal ;D

Dr.Bedlo

#2289
Ik denk het niet eens. Het is de verwachting van...Ik heb dat heel sterk met kabels en powerlines. Ik heb in mijn studietijd talloze ezperimenten  betreffende  met een leken publiek en met audio kenners gedaan onder gecontroleerde omstandigheden. Uiteindelijk was er niemand die het verschil kon horen tussen een kabel van 2 gulden ( good oll times) en duizend gulden.
Maar moeten wij dan de dealers beschouwen als schoffies ( sorry no harm intended) die ons achter onze rug uitlachten omdat wij audiofielen ons zo laten beetnemen. Daar geloof ik eerlijk gezegd niet zo in.Of zouden zij ook zo zijn geindoctrineerd door de Audio industrie en datgene dat in de audiowereld als algemene waarheid geldt?
Quad vintage.

S@m

#2290
Citaat van: fred19633 op juni 12, 2013, 12:07:12
Ik denk het niet eens. Het is de verwachting van...Ik heb dat heel sterk met kabels en powerlines. Ik heb in mijn studietijd talloze ezperimenten  betreffende  met een leken publiek en met audio kenners gedaan onder gecontroleerde omstandigheden. Uiteindelijk was er niemand die het verschil kon horen tussen een kabel van 2 gulden ( good oll times) en duizend gulden.
Maar moeten wij dan de dealers beschouwen als schoffies ( sorry no harm intended) die ons achter onze rug uitlachten omdat wij audiofielen ons zo laten beetnemen. Daar geloof ik eerlijk gezegd niet zo in.Of zouden zij ook zo zijn geindoctrineerd door de Audio industrie en datgene dat in de audiowereld als algemene waarheid geldt?

Misschien moeten we onszelf niet zo serieus nemen Fred.

Niet zo heel erg lang geleden was jij nog overtuigd dat willekeurig welke stand onder je Harbeth's klankmatig geen enkel verschil zou uitmaken. Je bent tenslotte nogal nuchter  ;)

Niet lang daarna heb je je mening alweer bijgesteld, met kabels zal dat niet anders zijn.

De ene dure kabel is de andere niet evenals de ene set de andere niet is.

tompj

Citaat van: S@m op juni 12, 2013, 12:20:11
Misschien moeten we onszelf niet zo serieus nemen
Onszelf, maar vooral anderen... ;)
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

YamahaRXV

Citaat van: twani op juni 12, 2013, 12:04:35
Downgraden is het nieuwe "buzzwoord" op het forum. Waarom weet ik niet, als het lekker klinkt laat je het toch gewoon staan allemaal ;D

''The only way is up""  :)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8


YamahaRXV

Citaat van: twani op juni 12, 2013, 19:46:29
http://m.youtube.com/#/watch?v=QjO0rQMbEo0&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DQjO0rQMbEo0

;D ;D  Dat is al een ''oudje'' zeg en dan nog zelfs in remix uitvoering.....ik voel jeugdsentiment opkomen  :pompom:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op juni 12, 2013, 20:08:56
;D ;D  Dat is al een ''oudje'' zeg en dan nog zelfs in remix uitvoering.....ik voel jeugdsentiment opkomen  :pompom:
Ja...voor die remixversie heb ik nog een hoop moeite moeten doen :P

twani

Omdat ik me enigszins schuldig voel over het "ontsporen" van dit topic ;)

Bas Akkerman

Citaat van: twani op juni 12, 2013, 20:38:48
Omdat ik me enigszins schuldig voel over het "ontsporen" van dit topic ;)
Dat zijn mooie beestjes. Enige aanleiding om die foto te plaatsen Theo?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Die staat er boven Bas ;). Verder niet hoor, weet je wel hoe lekker SHL5 klinkt :P


Bas Akkerman

Citaat van: twani op juni 12, 2013, 21:07:55
Die staat er boven Bas ;). Verder niet hoor, weet je wel hoe lekker SHL5 klinkt :P
Ja, dat weet ik tot op zekere hoogte. Lekker groots en meeslepend met de nodige verfijning.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten