Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Bas Akkerman

Citaat van: Mitch-- op mei 15, 2013, 10:04:52
komt er nu een loterij met de beste slagzinnen, miss met een setje M30.1 als prijs   O0

wel super cool garmt en bjorn, van harte!
Cool! Monitor 30.1 in surround! ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mr.M

ik heb vandeweek naar de harbeths geluisterd icm kharma voor/ eind en lindemann cd speler en en moet zeggen ik heb dezelfde shl5 eerder in dezelfde ruimte gehoord icm verschillende versterkers en vond dat die met deze combi echt heeeeel mooi speelde.
normaal gesproken vond ik de shl5 redelijk veel mid/ laag produceren, maar dit keer was het heel strak en schoon icm de kharmas.absoluut niet boemerig maar heel mooi droog
en kort in het laag.
hij heeft ze 2weken uitgetest en meteen gekocht.ik moet zeggen dat het tot nu de mooiste combi met de shl5 is geweest in mijn oren.
gr maz
**UNDER CONSTRUCTION**

garmtz

Vaak worden de SHL5-en te dicht op de muur gezet, wat het toch al volle karakter gaat benadrukken (75 cm van de achterwand is een praktisch minimum). Denk dat je vooral dat hoorde (een goede kamerakoestiek/plaatsing dus) en niet perse de versterkercombinatie.

Mr.M

Citaat van: garmtz op mei 17, 2013, 07:03:13
Vaak worden de SHL5-en te dicht op de muur gezet, wat het toch al volle karakter gaat benadrukken (75 cm van de achterwand is een praktisch minimum). Denk dat je vooral dat hoorde (een goede kamerakoestiek/plaatsing dus) en niet perse de versterkercombinatie.
zou kunnen , moet wek zeggen ze staan redelijk vrij opgesteld .
meter van achtermuur en aan een kant meter van de zijmuur en andere kant is het open keuken dus geen muur.
trouwens hij is opzoek naar mooie voete voor onder de shl5
hij is niet zozeer van het uiterlijk maar dat is algemeen bekend als je harbeth koopt haha.
moet stabiel zijn en sterk. en niet te duur natuurlijk.
gr maz.
**UNDER CONSTRUCTION**

raindog

Citaat van: maz op mei 18, 2013, 21:46:08
hij is niet zozeer van het uiterlijk maar dat is algemeen bekend als je harbeth koopt haha.

Heej vlegel, ga je mond smoelen. Mijn Harbeths zijn prachtig...  :inlove:
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

twani

#2055
Ja! Doe is normaal man, de mijne zijn ook prachtig :P

garmtz

Uiterlijk is geweldig juist! Kharma's zijn protserig... ;)

garmtz

Citaat van: maz op mei 18, 2013, 21:46:08

zou kunnen , moet wek zeggen ze staan redelijk vrij opgesteld .
meter van achtermuur en aan een kant meter van de zijmuur en andere kant is het open keuken dus geen muur.
trouwens hij is opzoek naar mooie voete voor onder de shl5
hij is niet zozeer van het uiterlijk maar dat is algemeen bekend als je harbeth koopt haha.
moet stabiel zijn en sterk. en niet te duur natuurlijk.
gr maz.

De mooiste voet is een Skylan stand. Zo'n 900 Euro per paar, volledig uitgevoerd met premium fill en q-bricks.

Martin!!!

Citaat van: garmtz op mei 19, 2013, 11:04:52
De mooiste voet is een Skylan stand. Zo'n 900 Euro per paar, volledig uitgevoerd met premium fill en q-bricks.

Plaatje graag!  :D
mainly British stuff

Cyreg

Citaat van: maz op mei 18, 2013, 21:46:08
trouwens hij is opzoek naar mooie voete voor onder de shl5
hij is niet zozeer van het uiterlijk maar dat is algemeen bekend als je harbeth koopt haha.
moet stabiel zijn en sterk. en niet te duur natuurlijk.
gr maz.

Ikea houten Oddvar krukjes van 45cm hoog; bovenkant ongeveer de maat vd SHL5  ;)
Prijs 18 euro voor 2st, ook nog te verven, lakken, beitsen in de gewenste kleur.
Licht, redelijk stijve constructie, niet resonerend(hout)/goed gedempd.

Moeite waard om te proberen toch? ik gebruik ze al meer als 2jaar met plezier en succes  :D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Mr.M

Citaat van: Cyreg op mei 19, 2013, 16:36:30
Ikea houten Oddvar krukjes van 45cm hoog; bovenkant ongeveer de maat vd SHL5  ;)
Prijs 18 euro voor 2st, ook nog te verven, lakken, beitsen in de gewenste kleur.
Licht, redelijk stijve constructie, niet resonerend(hout)/goed gedempd.

Moeite waard om te proberen toch? ik gebruik ze al meer als 2jaar met plezier en succes  :D
@ garmtz  900 zal die niet uitgeven aan voetjes dus dat wordt moeilijke verhaal.

die van paar tientjes van ikea is een optie om te proberen.is het niets dan ben je nog nieta kwijt en kan je rustig verder zoeken.
ik denk dat hij max 200 euro uit zal geven aan voetjes voor de shl5.

gr maz
**UNDER CONSTRUCTION**

garmtz

Stands zijn behoorlijk bepalend boor het geluid, dus wees kritisch in de keuze os mijn advies.

Mr.M

Citaat van: garmtz op mei 20, 2013, 09:35:39
Stands zijn behoorlijk bepalend boor het geluid, dus wees kritisch in de keuze os mijn advies.
ik zal het hem doorgeven.hij is niet vies van geld uitgeven maar het moet bij hem altijd in verhouding zijn.en 1000 eueo stands vind ik ook beetje overdone.
ik ga straks even op bezoek bij hem dus zal het overleggen.
gr maz
**UNDER CONSTRUCTION**

Martin!!!

Citaat van: Martin!!! op mei 19, 2013, 14:02:57
Plaatje graag!  :D

@Garmt heb je er een afbeelding van?
mainly British stuff

garmtz

De Skylan stand voor de SHL5:



en met speaker erop:


Martin!!!

Citaat van: garmtz op mei 20, 2013, 14:00:42
De Skylan stand voor de SHL5:



en met speaker erop:




Thnx
mainly British stuff

twani

Of iets :D goedkoper

Martin!!!

Daar heb ik Maz via pm over geïnformeerd , het zijn fijne stands.....  :worship:
mainly British stuff

twani


Martin!!!

En ook nog eens zéér  betaalbaar  :thumbs-up:

Ik heb er inmiddels  wel twee setjes  Soundcare  Superspikes  onder  geschroefd ,die bijna  net zo  duur  waren  als  de stands zelf   8)
mainly British stuff

twani

Citaat van: Martin!!! op mei 20, 2013, 22:17:52
En ook nog eens zéér  betaalbaar  :thumbs-up:

Ik heb er inmiddels  wel twee setjes  Soundcare  Superspikes  onder  geschroefd ,die bijna  net zo  duur  waren  als  de stands zelf   8)
Dat ligt meer aan de lage prijs van de stands dan aan de prijs van de Soundcares :P

garmtz

Citaat van: twani op mei 20, 2013, 21:50:29
Of iets :D goedkoper

Zijn ook mooi... ! En dan tot 60% afvullen met vogelzand.

Martin!!!

Citaat van: garmtz op mei 21, 2013, 08:49:10
Zijn ook mooi... ! En dan tot 60% afvullen met vogelzand.

Of zoals in 'ons' geval met droge rijst.............  8)
mainly British stuff

garmtz

Citaat van: Martin!!! op mei 21, 2013, 08:53:07
Of zoals in 'ons' geval met droge rijst.............  8)

Ook goed... ;) misschien door lager soortelijk gewicht wel beter...

Interessante test van standvullingen in juni nummer van Audio!

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op mei 21, 2013, 08:57:23
Ook goed... ;) misschien door lager soortelijk gewicht wel beter...

Interessante test van standvullingen in juni nummer van Audio!
En? Moet ik ze weer leeggooien? ::)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten