Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Dr.Bedlo

Hmm...Ik vind het maar een vreemd uitgangspunt. Speakers kiezen op basis van kleur. met als doel dat je dan de enigste bent die ze in die kleur heeft.
Quad vintage.

botsen

Ik vind het volkomen begrijpelijk

Dr.Bedlo

Ik niet. Gaat om de sound de kleur zal mij uiteindelij een worst zijn.
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op januari 23, 2013, 12:11:31
Ik niet. Gaat om de sound de kleur zal mij uiteindelij een worst zijn.

Dat geldt niet voor iedereen...

Moondust

#1854
Citaat van: botsen op januari 23, 2013, 11:00:37
Ik had mijn monitor 30 een tijdje in de witte plakfolie, maar die zijn uitgepakt en verkocht, dus wellicht dat je NU inderdaad de enige zult zijn met witte Harbeths.  ;D
Ondanks dat goed geplakt degelijk folie er heel mooi uit kan zien, blijft dat natuurlijk wel een beetje nep wit, he. ;-) Merkte je nog verschil in het geluid met of zonder folie?
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

garmtz

Citaat van: Moondust op januari 23, 2013, 10:29:29
Ik neig ernaar de set in een hoek onder 45 graden tov de zijmuren te gaan plaatsen. Moet ik bij een dergelijke opstelling ook uitgaan van de door jou genoemde afstanden tussen speaker en muur of kan het dan wat dichterbij? Deze 45-graden-opstelling zou iig mooi uitkomen met mijn houtkachel, uitzicht op de tuin en meubilair.

Die hoek van 45 graden maakt weinig tot niets uit voor de afstand.

Moondust

#1856
Citaat van: fred19633 op januari 23, 2013, 11:14:50
Hmm...Ik vind het maar een vreemd uitgangspunt. Speakers kiezen op basis van kleur. met als doel dat je dan de enigste bent die ze in die kleur heeft.
Als dat zo zou zijn, dan zou ik het ook vreemd vinden. Gelukkig is het niet zo en wil ik graag wit hebben, omdat ik dat mooi vind.  :smile: De overige argumenten zijn natuurlijk flauwekul. Maar goed, klank is uiteraard het allerbelangrijkste. Vorm en kleur are secondary.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

tompj

Citaat van: garmtz op januari 22, 2013, 22:39:59
Tom heeft zelf maple (mooie finish...). Wordt nu niet meer geleverd.
Vind ik zelf de mooiste finish. Wel houttekening, maar toch enigszins moderne uitstraling en niet zo 'zwaar'. Ik wist niet dat dat niet meer leverbaar was. Jammer.

Als ik ze overigens in een donkere finish zie vind ik dat ook altijd weer mooi icm de grille en met zwarte fishtanks....
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

botsen

#1858
Citaat van: Moondust op januari 23, 2013, 12:24:16
Ondanks dat goed geplakt degelijk folie er heel mooi uit kan zien, blijft dat natuurlijk wel een beetje nep wit, he. ;-) Merkte je nog verschil in het geluid met of zonder folie?

Hartstikke nep! Niet echt mooi ook, maar de kersenafwerking (hoewel netjes en mooi afgewerkt) paste absoluut niet in ons interieur. WAF en MAF in dit geval.

Geluid merkte ik niks aan.

raindog

Mijn lange en moeizame zoektocht naar de ideale versterker voor mijn Compact 7's lijkt ten einde. Afgelopen maandag heb ik, toch vrij impulsief, een tweedehands Leben CS600 op de kop getikt in Brussel. In perfecte staat en met hele mooie NOS 6n3cE buizen... :pompom:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Dirk

very nice 8)
...past heel goed bij die oubollige speakers van je  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Fred Mulder

Raindog, welke versterker had je hiervoor? Ik dacht Prima luna eind versterkers?? Kun je aangeven waarom je ze hebt vervangen? (Wat ontbrak tov de Leben)

twani

#1862
Citaat van: raindog op januari 23, 2013, 21:58:36
Mijn lange en moeizame zoektocht naar de ideale versterker voor mijn Compact 7's lijkt ten einde. Afgelopen maandag heb ik, toch vrij impulsief, een tweedehands Leben CS600 op de kop getikt in Brussel. In perfecte staat en met hele mooie NOS 6n3cE buizen... :pompom:


"Regenhond" :laugh: , ik weet precies wat jij bedoelt, als je snapt wat ik bedoel :P

twani

Damn, wat zijn ze toch mooi die Lebens :inlove:

twani

En, nu ik nog een keer naar de foto kijk, wat is zo'n Linn toch lelijk naast een Leben. Welke visueel gehandicapte heeft dáár over het design nagedacht dan? :P

raindog

#1865
Eigenlijk was ik erg tevreden over de Primaluna PL7 monoblokken. Aanvankelijk had ik die op mijn Rega Mira3 aangesloten die ik daarna geruild heb met een Rega Cursa3 voorversterker. Beetje rare combi maar het klonk erg lekker. Omdat ik dacht dat de Cursa3 de beperkende factor was heb ik een paar weken geleden de Primaluna PLP3 voorversterker thuis uitgeprobeerd. Dat viel eigenlijk ietsje tegen. Het was maar een heel geringe verbetering tov de Rega, de investering eigenlijk niet waard. Ik was daar nu nog een beetje over aan het twijfelen. Leben had ik al vaker stiekem naar gekeken. Stiekem want een maatje te groot voor mijn portemonnee, daarom ben ik er ook nooit naar gaan luisteren. Nu kwam dit gebruikt exemplaar voorbij en die was voor mij betaalbaar dus ik heb de gok genomen, wetende dat ik hem zonder verlies kan doorverkopen mocht de match mij niet bevallen.

Maar na een uurtje wennen, aan de andere sound, ben ik absoluut verbijsterd over de sprong in muzikaliteit. Het is heel moeilijk om aan te geven waar het in zit maar het voelt tastbaarder, intiemer. Ik ben een groot liefhebber van Leonard Cohen. Met de Primaluna's, die iets warmer klinken, werd ik heel prettig omarmd door de muziek van Cohen. Met de Leben wordt ik door Cohen in de muziek mee getrokken. Klinkt wellicht wat vaag, maar zo ervaar ik het. Ga ik analytisch luisteren, dan is de Leben dynamischer, opener en vloeiender met een dieper geluidbeeld. De Primaluna's hebben meer kracht en een iets strakker laag.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

raindog

Citaat van: twani op januari 23, 2013, 22:35:13
En, nu ik nog een keer naar de foto kijk, wat is zo'n Linn toch lelijk naast een Leben. Welke visueel gehandicapte heeft dáár over het design nagedacht dan? :P

Je hebt gelijk,maar lelijk is hij alleen met de oogjes open. Qua klank ben ik er super tevreden over,
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

raindog

Het is trouwens jouw schuld dat ik de Leben op de gok gekocht heb. Al dat opgehemel in dat topic van jou...  ;D
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

twani

Heb ik ook eens een keer gelijk ;D. Want wat klinkt het waanzinnig hé, een nieuw dimensie erbij welhaast....

raindog

De vriendelijke man van wie ik de Leben gekocht heb bleek een professioneel pianist en groot liefhebber van Leben. Hij heeft twee verschillende sets, in beide sets versterking van Leben en hij wilde ook niets anders meer. De CS600 deed hij nu weg vanwege de overstap op een losse eindversterker van Leben, de CS660p. In zijn woonkamer had hij een paar Tannoy Prestige staan. Dat klonk prachtig met de Leben. Hij had er een peperdure Cardas LS-kabel tussen hangen.

Nu las ik dat BBG tijdens de nieuwjaarsborrel de Harbeth M30.1 ook met Cardas aan een Leben had geknoopt. Zouden de instapkabels van Cardas ook al een goede match zijn? Iemand daar ervaring mee icm. Harbeth?
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

twani

Citaat van: raindog op januari 24, 2013, 00:29:28
De vriendelijke man van wie ik de Leben gekocht heb bleek een professioneel pianist en groot liefhebber van Leben. Hij heeft twee verschillende sets, in beide sets versterking van Leben en hij wilde ook niets anders meer. De CS600 deed hij nu weg vanwege de overstap op een losse eindversterker van Leben, de CS660p. In zijn woonkamer had hij een paar Tannoy Prestige staan. Dat klonk prachtig met de Leben. Hij had er een peperdure Cardas LS-kabel tussen hangen.

Nu las ik dat BBG tijdens de nieuwjaarsborrel de Harbeth M30.1 ook met Cardas aan een Leben had geknoopt. Zouden de instapkabels van Cardas ook al een goede match zijn? Iemand daar ervaring mee icm. Harbeth?
Daar ben ik heeel nieuwsgierig naar......

Dr.Bedlo

Gefeliciteerd Natte Hond. Een prachtig apparaat. Heeft wel wat van Luxman.
Quad vintage.

Mr.M

Inderdaad mooie aankoop.
**UNDER CONSTRUCTION**

garmtz

Citaat van: raindog op januari 23, 2013, 21:58:36
Mijn lange en moeizame zoektocht naar de ideale versterker voor mijn Compact 7's lijkt ten einde. Afgelopen maandag heb ik, toch vrij impulsief, een tweedehands Leben CS600 op de kop getikt in Brussel. In perfecte staat en met hele mooie NOS 6n3cE buizen... :pompom:



Gaaf! Ik vind de CS600 zelf het mooiste met EL34 buizen, maar dat is smaak. Die vind ik wat smoother en vloeiender.

raindog

Bij de koop inbegrepen zaten ongebruikte sets KT88 (Sovtek) , KT77 (JJ) en 6L6GC (JJ). Zelf heb ik nog twee sets EL34 (EH) liggen. Genoeg materiaal dus om eens wat uit te proberen. Alleen het klinkt nu zo lekker, dat ik die behoefte nog niet zo heb. Waarschijnlijk zal ik daarom binnenkort alleen de EL34 eens uitproberen.

Ik merk wel dat de Leben erg warm wordt. Twijfel tussen de deksel er helemaal af te halen, de deksel verhoogd plaatsen met meegeleverde schroefjes of langere pootjes bestellen voor mijn Quadraspire meubel. Het onderste deel van de Quadraspire is nu 214 mm hoog, die zou ik kunnen verhogen naar 254 mm lengte.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)