Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Mr.M

Citaat van: Alco op januari 17, 2013, 11:45:54
Daar ging ik ook vanuit dat de garantie niet meer van toepassing is. (geld dat niet voor alles, wanneer je iets 2e hands koopt ? :unsure:)
Ik vind 't ook altijd overbodige info wanneer een verkoper vermeld hoeveel garantie er nog op een produkt zit.

Maar met luidsprekers kan op zich weinig gebeuren toch ? 

Ik kon ook nog een setje Rogers Studio 3's kopen van iemand, voor een nette prijs, maar i.p.v het bouwjaar 2002 vermeld in de advertentie zag ik aan het model dat ze van begin jaren '90 moeten zijn.
Dan zijn ze dus al zo'n 20 jaar oud en word 't al wat minder interessant.

@Martin:

Die Poolse stands zien er best mooi uit.  :)
Al heb ik dan toch nog een voorkeur voor de Partinton Dreadnoughts:

Ik weet niet of die regel door de zaak is toegepast of het een algemeen regels is.
Ik zit namelijk zelf in de verkoop.
In de praktijk is het zo ,dat ongeacht het product, de garantie geldend is op het product vanaf de aankoopsdatum mits je in bezit bent van aankoopsbewijs.
De garantie is echter geldend op het product en niet de eigenaar.
Als dat zo zou zijn dan zou dat betekenen dat als je een speaker cadeau koopt voor je man of vrouw dat je garantie heb tot de deur?
Denk het niet!
Als iemand zich daar op bezwaar maakt is er geen winkeldie zich uit kan lullen.
Ik namelijk ook niet!!!
In ned koop je een product en zelfs buiten je garantie bestaan nog coulance regelingen waar de fabriekant een gedeelte van de reparatie op zijn rekening neemt.

Gr maz
**UNDER CONSTRUCTION**

Dr.Bedlo

Bij Harbeth geldt dit niet. Daar is de garantie aan de 1ste eigenaar gekoppeld. In de praktijk zal dit wel loslopen daar harbeth te maken heeft met de wetgeving zoals die in Nederland geldt en die prevaleert dan boven de garantie bepalingen die Harbeth al of niet buiten de regelgeving om zelf hanteerd.
Quad vintage.

Moondust

#1827
Citaat van: fred19633 op januari 21, 2013, 13:39:09
Moondust,

Zelf heb ik de p3esr staan in een bescheiden ruimte. Klinkt adembenemend mooi. Zou ik zeker eens gaan beluisteren en in je zoektocht opemen.
Ik overweeg die niet vanwege de grootte van de ruimte (48 m2), alhoewel het best een optie is als er een sub bij zou draaien. Welke andere Harbeths heb je ook beluisterd alvorens je de p3esr koos? Wat gaf de doorslag?
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

Dr.Bedlo

Je hebt al een velodyne en dan zal ik de ps3 zeker eens gaan beluisteren. Ik heb nog wel de compact 7-es3 beluisterd maar die is te massaal voor mijn luisterruimte. Had ook een klankkarakter wat mij destijds tegenstond. Het heeft niet zoveel zin om alle speakers op te gaan noemen die ik heb beluisterd voordat ik voor de Harbethjes koos die huizenhoog beter klonken dan alle tot dan toe gehoorde speakers. Vooral met stemmen en een licht muzikale bezetting , en dat is wat ik veel speel is deze speaker ondanks zijn formaat tot magissche zaken in staat.

De 30.1 is met net iets te veel "slam in the face". In combinatie met Naim. Maar kan met jouw combi weleens goed uitpakken. Maar dat weet ik verder niet.

Het forum van Harbeth en de ongecompliceers van Alan Shaw ( de ontwerper van Harbeth) zijn zaken die welis waar geen pre zijn maar toch. Funny is het wel.

Ben het eens met datgene dat al eerder is gezegd dat de HL 5 teveel word voor je luisterruimte. De ps3esr met sub of de compact zouden dan een betere keuze zijn. Het is bij Harbeth niet zo dat hoe hoger je in het segment komt dat je dan ook een beter klinkende speaker verkrijgt. ( deels waar) maar meer een ander klankkarakter. ( vind ik althans )
Quad vintage.

Mr.M

Citaat van: fred19633 op januari 21, 2013, 14:13:51
Bij Harbeth geldt dit niet. Daar is de garantie aan de 1ste eigenaar gekoppeld. In de praktijk zal dit wel loslopen daar harbeth te maken heeft met de wetgeving zoals die in Nederland geldt en die prevaleert dan boven de garantie bepalingen die Harbeth al of niet buiten de regelgeving om zelf hanteerd.
Klopt helemaal. Ongeacht wat een fabrikant hanteert , als het product in ned gekocht is geld het nederlands wetgeving boven alle andere regels wat door de fabrikant voorgeschreven wordt.
Dus ik als winkelier kan het melden aan de klant Dat een bepaald regel geld bij een bepaald product vanaf de fabrikant maar rechtmatig kan ik dat niet waar maken mocht iemand de regels willen toepassen die in ned rechtsgeldig zijn
**UNDER CONSTRUCTION**

Martin!!!

#1830
Citaat van: fred19633 op januari 21, 2013, 15:12:24
Je hebt al een velodyne en dan zal ik de ps3 zeker eens gaan beluisteren. Ik heb nog wel de compact 7-es3 beluisterd maar die is te massaal voor mijn luisterruimte. Had ook een klankkarakter wat mij destijds tegenstond. Het heeft niet zoveel zin om alle speakers op te gaan noemen die ik heb beluisterd voordat ik voor de Harbethjes koos die huizenhoog beter klonken dan alle tot dan toe gehoorde speakers. Vooral met stemmen en een licht muzikale bezetting , en dat is wat ik veel speel is deze speaker ondanks zijn formaat tot magissche zaken in staat.

De 30.1 is met net iets te veel "slam in the face". In combinatie met Naim. Maar kan met jouw combi weleens goed uitpakken. Maar dat weet ik verder niet.

Het forum van Harbeth en de ongecompliceers van Alan Shaw ( de ontwerper van Harbeth) zijn zaken die welis waar geen pre zijn maar toch. Funny is het wel.

Ben het eens met datgene dat al eerder is gezegd dat de HL 5 teveel word voor je luisterruimte. De ps3esr met sub of de compact zouden dan een betere keuze zijn. Het is bij Harbeth niet zo dat hoe hoger je in het segment komt dat je dan ook een beter klinkende speaker verkrijgt. ( deels waar) maar meer een ander klankkarakter. ( vind ik althans )


Tsja zo heeft een ieder zijn eigen voorkeur.

Zelf heb ik de Harbeth's 30.1 AE (sinds vorige week samen met Velodyne SPL 1200 Ultra). Ik denk dat de Harbeth's p3esr in jouw ruimte een beetje 'verzuipen'.  Fred 19633 zit als ik het goed heb onthouden zo'n 1,5 meter van de weergevers en dan kan ik me inderdaad voorstellen dat hij de M30.1 een "slam in the face" vindt.

Nogmaals zelf uitproberen in je eigen luisterruimte is denk ik het beste advies wat ik je kan geven.

Al een voorkeur voor een bepaalde fineer of kleur, welke stands zou je er graag onderzien?

mainly British stuff

ChrisV

Ik beluister de SHL5's in een kamer van 20m2.
Haal ik er alles uit wat er in zit? Nee. Ben ik er blij mee en wil ik geen andere Harbeth? Ja. 

tompj

Voor de keuze 30.1 of SHL5 is echt niet alleen de omvang van de ruimte bepalend, maar ook hoe de luisterppstelling is. Hoe ver komen ze van zij- en achterwand, etc. De SHL hebben wel ruimte om zich heen nodig, maar je hoeft niet perse een hele grote kamer te hebben.

Je hebt geluk als je ze beide goed kunt plaatsen, dan kun je vrijelijk kiezen op basis an het verschil in klankkarakter. Maar met geen van beide is het kniezen!
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Moondust

#1833
Citaat van: Martin!!! op januari 21, 2013, 15:29:14
Al een voorkeur voor een bepaalde fineer of kleur, welke stands zou je er graag onderzien?
Ik zou bijna zeggen dat het me niet uitmaakt, want ik vind de Harbeths zelf al behoorlijk lelijk, maar dat zal ongetwijfeld sterk verminderen zoniet volledig verdwijnen als ze hier in huis staan. Ik ga volledig voor het geluid in ieder geval. Op de site van Harbeth zie ik voor de M30.1 (die ik beluisterd heb) de kleuren cherry, tiger ebony, eucalyptus, maple, rosewood, gun grey, arctic white en jet black staan. Dat zijn er een stuk meer dan op de prijslijst van BBG waar alleen cherry, rosewood en eucalypthus vermeld staan. Witte speakers lijkt me wel wat, als het kan. Stands heb ik nog niet over nagedacht. Heb ergens witte stands gezien die ik wel goed vind staan bij een lichte houtkleur of witte speaker. Als ik een houtkleur moet kiezen dan ga ik voor een lichte kleur. Donkerbruin staat mij echt te oubollig. Maar goed, dit zijn wat mij betreft nog details die zichzelf wel vanzelf wijzen als het moment daar is dat ik tot aankoop overga.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

tompj

Citaat van: Moondust op januari 21, 2013, 21:07:38
Als ik een houtkleur moet kiezen dan ga ik voor een lichte kleur.
:pompom:
Maple... :thumbs-up:
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Moondust

#1835
Citaat van: Martin!!! op januari 21, 2013, 15:29:14Zelf heb ik de Harbeth's 30.1 AE (sinds vorige week samen met Velodyne SPL 1200 Ultra).
Wat heeft je tot de Velodyne SPL 1200 Ultra geleid? Waarom precies dat model en geen DD of zelfs een ander merk?

Citaat van: tompj op januari 21, 2013, 22:35:53
:pompom:
Maple... :thumbs-up:
Jep  ;D
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

Martin!!!

#1836
Citaat van: Moondust op januari 21, 2013, 22:47:26
Wat heeft je tot de Velodyne SPL 1200 Ultra geleid? Waarom precies dat model en geen DD of zelfs een ander merk?
Jep  ;D

De combinatie Velodyne - Harbeth is een hele fijne. De DD is inmiddels een DD+ geworden die buiten mijn budget lag.

Wat mij betreft "Rosewood" rules........ Ik denk dat BB&G de prijslijst voor wat bereft de nieuwkomers gun grey, arctic white en jet black nog  niet heeft kunnen bijwerken!
mainly British stuff

bmateijsen

Citaat van: Martin!!! op januari 21, 2013, 22:56:56
Wat mij betreft "Rosewood" rules........ Ik denk dat BB&G de prijslijdt voor wat bereft de ieuwkomers gun grey, arctic white en jet black nog  niet heeft kunnen bijwerken!

De importeur zet standaard wat er op voorraad is op de prijslijst. Datgene wat niet op voorraad is, heeft een levertijd en bij Harbeth kan dat weleens oplopen tot een aantal maanden. Zo zijn de high gloss modellen wel aangekondigd, maar nog niet of sproradisch leverbaar. ;)

garmtz

Citaat van: bmateijsen op januari 22, 2013, 09:31:11
De importeur zet standaard wat er op voorraad is op de prijslijst. Datgene wat niet op voorraad is, heeft een levertijd en bij Harbeth kan dat weleens oplopen tot een aantal maanden. Zo zijn de high gloss modellen wel aangekondigd, maar nog niet of sproradisch leverbaar. ;)

Nog niet leverbaar, ze komen namelijk pas in maart in productie...

garmtz

Overigens over de keuze van het model: veel hangt inderdaad af van de afstand van de muren: een SHL5 wil echt minstens 75 cm van iedere muur af staan. Een M30.1 is tevreden met zo'n 50-60 cm. P3ESR vind ik persoonlijk te klein voor jouw ruimte, ondanks dat je bass management hebt. De keuze voor M30.1, C7ES3 of SHL5 is mits de ruimte het toelaat, een heel persoonlijke. In een grotere ruimte vind ik zelf de SHL5 altijd heel fraai uitkomen.

twani

#1840
Citaat van: tompj op januari 21, 2013, 19:13:52
Voor de keuze 30.1 of SHL5 is echt niet alleen de omvang van de ruimte bepalend, maar ook hoe de luisterppstelling is. Hoe ver komen ze van zij- en achterwand, etc. De SHL hebben wel ruimte om zich heen nodig, maar je hoeft niet perse een hele grote kamer te hebben.

Je hebt geluk als je ze beide goed kunt plaatsen, dan kun je vrijelijk kiezen op basis an het verschil in klankkarakter. Maar met geen van beide is het kniezen!
En als iemand dat kan weten ;)

twani


twani

Nog eens een keer over de garantie....Ik dacht eens te hebben gelezen, dat AS het aantal retour gestuurde defecte drivers jaarlijks op één hand kan tellen....

Dusszzzzz.....

garmtz

Citaat van: twani op januari 22, 2013, 22:34:45
Eucalyptus heet dat Tom ;D

Tom heeft zelf maple (mooie finish...). Wordt nu niet meer geleverd.

twani

Citaat van: garmtz op januari 22, 2013, 22:39:59
Tom heeft zelf maple (mooie finish...). Wordt nu niet meer geleverd.
Ohwww  :o. Wist ik niet.......

Moondust

Citaat van: bmateijsen op januari 22, 2013, 09:31:11
De importeur zet standaard wat er op voorraad is op de prijslijst. Datgene wat niet op voorraad is, heeft een levertijd en bij Harbeth kan dat weleens oplopen tot een aantal maanden. Zo zijn de high gloss modellen wel aangekondigd, maar nog niet of sproradisch leverbaar. ;)
Als ik de enige in Nederland ben met witte Harbeths dan wil ik daar best een paar maanden op wachten denk ik. Het is immers ook geen wekkerradiootje dat ik aanschaf toch? O0
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

garmtz

Citaat van: Moondust op januari 23, 2013, 10:14:10
Als ik de enige in Nederland ben met witte Harbeths dan wil ik daar best een paar maanden op wachten denk ik. Het is immers ook geen wekkerradiootje dat ik aanschaf toch? O0

Als je nu bestelt, heb je ze ergens in april in huis denk ik... ;)

Moondust

Citaat van: garmtz op januari 23, 2013, 10:15:44
Als je nu bestelt, heb je ze ergens in april in huis denk ik... ;)
Tsja, da's wel jammer.........................MAAR DAN HEB IK WEL ALS ENIGE IN NEDERLAND WITTE HARBETHS!!!! :pompom: :clapping:  :headbanging:

Ach, eerst maar even de perfecte set vinden voor mij, dan zien we wel weer verder.

Citaat van: garmtz op januari 22, 2013, 10:19:03
Overigens over de keuze van het model: veel hangt inderdaad af van de afstand van de muren: een SHL5 wil echt minstens 75 cm van iedere muur af staan. Een M30.1 is tevreden met zo'n 50-60 cm. P3ESR vind ik persoonlijk te klein voor jouw ruimte, ondanks dat je bass management hebt. De keuze voor M30.1, C7ES3 of SHL5 is mits de ruimte het toelaat, een heel persoonlijke. In een grotere ruimte vind ik zelf de SHL5 altijd heel fraai uitkomen.
In ieder geval wel genoeg redenen om ze alle drie goed te beluisteren (voor de specifieke kenmerken) en dan te kijken welk model het beste tot zijn recht komt in mijn woonkamer (al wil ik wel allround gaan om na een verhuizing niet met een probleem te zitten). Ik neig ernaar de set in een hoek onder 45 graden tov de zijmuren te gaan plaatsen. Moet ik bij een dergelijke opstelling ook uitgaan van de door jou genoemde afstanden tussen speaker en muur of kan het dan wat dichterbij? Deze 45-graden-opstelling zou iig mooi uitkomen met mijn houtkachel, uitzicht op de tuin en meubilair. Hoe dicht kan zo'n speaker bij een houtkachel staan trouwens?

Ik zal eens wat foto's maken van de woonkamer als de legobende inclusief kast weg is (na aakomend weekend). Dat zal een hoop verduidelijken.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

bmateijsen

Citaat van: Moondust op januari 23, 2013, 10:29:29
Tsja, da's wel jammer.........................MAAR DAN HEB IK WEL ALS ENIGE IN NEDERLAND WITTE HARBETHS!!!! :pompom: :clapping:  :headbanging:

Ach, eerst maar even de perfecte set vinden voor mij, dan zien we wel weer verder.
In ieder geval wel genoeg redenen om ze alle drie goed te beluisteren (voor de specifieke kenmerken) en dan te kijken welk model het beste tot zijn recht komt in mijn woonkamer (al wil ik wel allround gaan om na een verhuizing niet met een probleem te zitten). Ik neig ernaar de set in een hoek onder 45 graden tov de zijmuren te gaan plaatsen. Moet ik bij een dergelijke opstelling ook uitgaan van de door jou genoemde afstanden tussen speaker en muur of kan het dan wat dichterbij? Deze 45-graden-opstelling zou iig mooi uitkomen met mijn houtkachel, uitzicht op de tuin en meubilair. Hoe dicht kan zo'n speaker bij een houtkachel staan trouwens?

Ik zal eens wat foto's maken van de woonkamer als de legobende inclusief kast weg is (na aakomend weekend). Dat zal een hoop verduidelijken.

Wat is dichtbij... ;D. Je kan dat zelf testen door op die plek tijdelijk even een houten/ plastic stoel te zetten en de kachel normaal te stoken. Voelt de zijkant warm aan, dan is er niets aan de hand. Is het echter heet... tja...

Ik denk dat in jouw ruimte, 30.1 het beste uitkomt, maar omdat er wel verschillen zijn tussen de diverse Harbeth modellen, is het verstandig om dit gewoon eerst te beluisteren. Enfin... die afspraak staat al gepland ;D.

botsen

Ik had mijn monitor 30 een tijdje in de witte plakfolie, maar die zijn uitgepakt en verkocht, dus wellicht dat je NU inderdaad de enige zult zijn met witte Harbeths.  ;D

Hoe dicht bij de kachel hangt ervan af hoe goed je ze vindt (als je ze kwalificeert als brandhout mogen ze best wat dichterbij; maar ik denk dat dat wel mee zal vallen)