Dracula, The dark prince

Gestart door J.A.F._Doorhof, mei 11, 2002, 20:35:37

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

J.A.F._Doorhof

Voor iedereen die de ECHTE Vlad Dracula wel eens in aktie wil zien, en wil zien hoe de mythe ontstaan is, dan is Dracula, the dark prince waarschijnlijk DE film voor je.

In deze Dracula wordt verteld hoe het leven van Vlad Dracula was, en waarom hij uiteindelijk de mythe is geworden.

Hoewel iedereen het verhaal van Vlad the Impaler wel kent is het toch verfrissend om het nu eens in een film te zien, en ik moet eerlijk zeggen dat ik toch verrast was op de manier waarop alles werdt uitgelegd.

Er wordt heel mooi in het midden gelaten of Vlad nu ECHT het bloed van zijn vijanden dronk en of hij nu ECHT een kelder vol met wijnflessen met bloed had. Eigenlijk wordt er een persoon geschetst die niet eens zo verkeerd was, wel wreed maar met een goede reden. Tot het eind aan toe zat ik zelfs te spelen met de gedachten "is dit Dracula wel, of niet ?".

Dracula, the dark prince is gemaakt voor TV en dat is bijna alleen maar te zien aan het 4:3 formaat. Het geluid (DD 5.1) is goed en de beeldkwaliteit is ook van zeer redelijke/goede kwaliteit. Jammer genoeg geen extra's over Dracula (altijd intressant), maar wel een paar leuke trailers en de bekende cast & crew.

Voor de liefhebbers van horror en gore en bloedzuigende vampieren is deze film mischien te soft (maar geloof me er is genoeg gore om te genieten  ;)), maar als je gewoon wat dieper in de legende wilt duiken is het DE film, en uniek want zover ik weet zijn er verder nog geen films over Vlad Dracula zelf gemaakt (maar dat kan ik mishebben).

Als film een dikke 8/10.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"