Pjotr`s Aurel Bryan audiosetje...

Gestart door Pjotr27, september 27, 2005, 09:41:40

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

DA BoSS

Citaat van: Pjotr27 op november 22, 2006, 13:42:53
Het verschil tussen een gewassen plaat en een ongewassen bedoel je?
Ja ik heb het niet bij Rens gehoord maar weet dat uit ervaring.
By the way, ook het verschil tussen een gewassen cd en een ongewassen kan groot zijn.
De cd-speler heeft minder foutcorrectie nodig en dat geeft weer een beter geluid  :P
Oke, heb zelf geen platenspeler vandaar :)

Bedoel je met cd wassen trouwens de furutech achtige oplossingen of iets anders?



(ben zelf niet onverdeeld positief over de effecten van de furutech)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Peerless Monster

Citaat van: DA BoSS op november 22, 2006, 13:36:54
wat het verschil echt zo duidelijk merkbaar?

mvg,

Ad had platen meegenomen die gewassen waren.
Bijna vrij van kraakjes en het hoog was minber scherp, betere detaillering, plaatsing, ruimtelijkheid. Technisch luisteren wordt zo ook weer leuk naar zo'n plaat.
Als je altijd maar emotioneel luisterd word je daar ook zo moe van...

Grtz,
Rens
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

CitaatBedoel je met cd wassen trouwens de furutech achtige oplossingen of iets anders?
\

Nee gewoon een simpel sopje met dubro of afwasmiddel, daarna droogdeppen de cd en draaien maar.
Met name vette vingers zijn verdwenen ,minder foutcorrectie en betere klank.
Er zullen vast wel mensen op het forum zijn die geexperimenteerd hebben met andere (niet agressieve) schoonmaakmiddelen.
En anders is het wel eens grappig om dat te gaan uitzoeken.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

Citaat van: Audiofiel op november 22, 2006, 10:12:32

- Als de fluitketel fluit, dan weer ik zeker dat het water kookt.

als er water in zit wel ja :P
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Audiofiel

Citaat van: advr op november 22, 2006, 14:05:52
als er water in zit wel ja :P

Die van mij fluit niet zonder water. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

advr

Citaat van: DA BoSS op november 22, 2006, 13:46:48
Oke, heb zelf geen platenspeler vandaar :)


de lp- platenwasser geeft echt een wereld van verschil, ook blijft de plaat erg lang ant-statisch waardoor het aantrekken van stof erg verminderd. ;D ;D ;D :o 8) ::) :P O0
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

DA BoSS

Citaat van: Pjotr27 op november 22, 2006, 13:52:19
\

Nee gewoon een simpel sopje met dubro of afwasmiddel, daarna droogdeppen de cd en draaien maar.
Met name vette vingers zijn verdwenen ,minder foutcorrectie en betere klank.
Er zullen vast wel mensen op het forum zijn die geexperimenteerd hebben met andere (niet agressieve) schoonmaakmiddelen.
En anders is het wel eens grappig om dat te gaan uitzoeken.


Hey Pjotr,

die kende ik nog niet...leuk om eens te proberen.
bedankt voor de tip
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

advr

#407
Citaat van: Peerless Monster op november 22, 2006, 13:16:45
Dat is wat ik er ook van vind. Absoluut lekker klinkende speakers. Voor mij voorlopig geen andere ;). En qua design: je moet er van houden Peter. De JM reynauds vind ik ook net blokkendozen, maar met zijn enorme charme qua afwerking en tweeter bovenop de kast een toch wel mooie speaker. Maar zeker ook lomp, alleen de Ushers zijn nog lomper ;D
PS Ad wat klinkt dat fantastisch een gepoetste plaat!


Van voren zijn ze best smal ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Pjotr27

CitaatHey Pjotr,

die kende ik nog niet...leuk om eens te proberen.
bedankt voor de tip

Graag gedaan Da BoSS , en mooie versterker heb je..   heb je hem al gekocht?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Shorty

Als de fluitketel fluit dan is er kennelijk vloeistof in damp overgegaan. Waarom zou dat water moeten zijn?  ;)

VrGr,

Bart J.

Audiofiel

Citaat van: Shorty op november 22, 2006, 15:17:32
Als de fluitketel fluit dan is er kennelijk vloeistof in damp overgegaan. Waarom zou dat water moeten zijn?  ;)

;D ;D Omdat het met benzine heel anders zou klinken...
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

B.J.

#411
Citaat van: Audiofiel op november 22, 2006, 14:06:39
Die van mij fluit niet zonder water. ;)

Wedden dat dat wel kan  ;D

edit: Wat is offtopic gelul toch heerlijk  ;D

frank2

on topic dan maar: Rens heeft de KLEINE ushers, ik de grote, kun je nagaan hoe lomp die wel niet zijn.....
maar vooraf rens, die speler die ik gehoord heb bladerius, zou wel eens het verschil kunnen zijn, of anders gezegd zou both worlds tesamen kunnen zijn, ik krijg 'm dit weekend binnen, de cardas kabels zijn nog steeds niet binnen, maar ook daar denk ik aan als je je set een stuk wil opwaarderen. Overigens een interlink van virtual dynamics koste 760,= voor 1 meter, das toch iets goedkoper van 1600 euro. Hans van wenw heeft mij aangegeven dat ze niet of bijna niet onderdoen voor de golden cross. De sound zou ook dicht in de buurt van de goilden cross liggen.

Overigens heb ik een andere menning over voor/eind versterker ipv. geintregreerd: voor/eind zorgt er zeker voor dat het geluid losser opener, strakker  wordt, een voor/eind heeft nl. meer power, andere opbouw terwijl je bij geintr. vaak aan de top zit, verder gaat het merk niet, Bij voor/eind gaan de merken vaak veel verder. En usher heeft graag een groot vermogen...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Audiofiel

Citaat van: frank2 op november 22, 2006, 18:59:59
Rens heeft de KLEINE ushers, ik de grote, kun je nagaan hoe lomp die wel niet zijn.....

Rens heeft kleinere Ushers, maar ze zijn niet klein te noemen. Trouwens, Usher heeft veel kleinere versies en zelfs monitor-modellen hoor.

CitaatOverigens heb ik een andere menning over voor/eind versterker ipv. geintregreerd: voor/eind zorgt er zeker voor dat het geluid losser opener, strakker  wordt, een voor/eind heeft nl. meer power, andere opbouw terwijl je bij geintr. vaak aan de top zit, verder gaat het merk niet, Bij voor/eind gaan de merken vaak veel verder.

Dat gaat natuurlijk niet zomaar op. Er zijn voldoende geïntegreerde versterkers te vinden die veel beter presteren dan voor-/eindversterker combinaties. In zijn algemeenheid kun je dat dus niet stellen. ::)

Wel is het zo dat je veel flexibeler bent met losse voor- en eindversterkers. Je kunt immers zelf kiezen waar je het zwaartepunt legt. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

frank2

misschien is het kort door de bocht maar de strekking is vlgs. mij wel juist.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Pjotr27

Citaatdie speler die ik gehoord heb bladerius, zou wel eens het verschil kunnen zijn, of anders gezegd zou both worlds tesamen kunnen zijn, ik krijg 'm dit weekend binnen

Ik ben benieuwd, het moet wel echt heel goed zijn wil het de Classe of de Plinius met enige afstand verslaan. Vaak zitten er weer andere kantjes aan die niet zo prettig zijn. Het blijft vaak ook een kwestie van smaakverschil. Ik moet wel zeggen het verschil Plinius CD-101 tegen Marantz Sa-11 is zo`n 40% beter voor de Plinius. Zo erg............
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

frank2

Nu zal ik zeggen wat de dealer mij zei: (ik kan het niet beoordelen, maar de dealer komt bij mij over als iemand die wel weet wat ie zegt)
Hij zei frank, de bladerius is een cd speler die zo goed klinkt, ik ken geen betere onder de 5000 euro. Toen ik hem vroeg over classe: dat is meer hifi en veels te duur, dit is high end.

Verder kan ik er niets over zeggen, wel vertelde hij mij dat hij nog een speler kende die weliswaar iets minder mooi geluid gaf (ben de naam vergeten) maar die koste 2500 euro.

Overigens hij is vroeger bij zijn oude werkgever dealer geweest van classe.

En zoals je elders kunt lezen de andere kandidaten vielen echt in het niet.
Overigens de bekabeling was van transparant of zoiets. op ushers die rens heeft.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Audiofiel

Nemen jullie de CD-spelers ook mee als jullie bij mij langskomen, Ad, Peter en Rens?

Zou een leuk vergelijk zijn! :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

frank2

Ik stel voor als ik alles straks heb zoals ik het wens, dat zal begin januari zijn dat rens en anderen eens de verre reis aandurven om naar twente te komen en dan het uiteindelijke resultaat eens beluisteren.
a.s. zondag zal ik horen hoe het bij rens klinkt, dan heb ik al een aardig vergelijk met wat ik hier thuis hoor en kan ik beter inspelen in wat jullie schrijven.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Audiofiel

Ik kom, samen met Rens, graag een keer naar Twente toe (misschien in de Lente? :D).
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Citaat van: Audiofiel op november 22, 2006, 20:44:11
Ik kom, samen met Rens, graag een keer naar Twente toe (misschien in de Lente? :D).

Dat vind ik een uitermate goed plan!!!!!
Lijkt me een heerlijk idee met Arjen gewoon 2 uur in de auto te moeten vertoeven en onze ervaringen uitwisselen ;D.

Citaat van: Audiofiel op november 22, 2006, 20:24:21
Nemen jullie de CD-spelers ook mee als jullie bij mij langskomen, Ad, Peter en Rens?

Zou een leuk vergelijk zijn! :D

Yep.
Ben benieuwd hoe dat dan gaat in jouw set Arjen...
Kunnen we dan niet beter een zondag pakken oid?
VInden jullie dat een goed idee? Of zijn de vrouwen het daar niet mee eens?
Dan hebben we meer tijd.
Gisteravond zitten we zo met zijn allen te wisselen, maar echt goed luisteren doen we niet vind ik.

Ad zat gister altijd naast de sweetspot (hoewel die vrij groot is) en Peter en ik wisselden elkaar zo af en toe eens af...

Ik ga nu maar eens eten, want ik ben net terug van mijn werk.
Ik antwoord jou later Frank over de CD-speler van jou.
Ik heb daar geen goede dingen over gehoord namelijk ;D ;D ;D (das een geintje ;) )
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

frank2

Jullie zijn van harte welkom.

nb: ik gebruik nu demo speakers, als mijn nieuwe speakers komen zal luisteren niet meer gaan, vanwege de inspeeltijd. Ik verwacht de nieuwe speakers rond medio jan/febr.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Pjotr27

CitaatNemen jullie de CD-spelers ook mee als jullie bij mij langskomen, Ad, Peter en Rens?

Ik neem hem uiteraard mee..... :P
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

CitaatKunnen we dan niet beter een zondag pakken oid?
VInden jullie dat een goed idee? Of zijn de vrouwen het daar niet mee eens?
Dan hebben we meer tijd.

Die van mij is het daar zeker niet mee eens. Gezien mijn drukke baan (Maandag inkoop/boekhouding/klussen etc. Dinsdag/Zaterdag werken) is de Zondag voor de family (vrouw en 3 kids).
Een avond is geen probleem en gezien de reistijd van 15 min. kunnen we er best een lange avond van maken  ::)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

DA BoSS

Frank,

die Bladelius waar je het over hebt, is dat de Freja of de Gondul?

(Freja)

(Gondul)

website




High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...