Pjotr`s Aurel Bryan audiosetje...

Gestart door Pjotr27, september 27, 2005, 09:41:40

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

Pjotr27

En hier de 1e resultaten van de aangesloten stabilizer:

Gisteren heerlijk geluisterd en even samen met vrouwlief gekeken wat de verschillen zijn:
1. dieper doorlopende bas
2. minder brom van de  buizen eindversterkers ( als je ze aanzet hoor je een hele lichte brom die bijna verdwijnt. Met de stabilizer wordt dat nog minder). Blijkbaar heeft dat te maken met de instelling van de buizen die nu altijd 230 volt krijgen ipv wisselende voltages.
3. meer diepte en afbeelding ( ambience)
4. breedte blijft hetzelfde
5. je merkt dat de versterking meer power heeft
6. er zijn veel minder scherpe randjes, vergelijk het met als je een cd door een Furutech of Hifi Tuning demagnitizer heen haalt.
7. het wordt ( heel iets) vlakker van klankkleuren zo ik als nadeel kunnen opschrijven, maar dit is zo gering dat de andere voordelen hier ruimschoots tegenop wegen.

Kortom, erg blij ermee en hij blijft aangesloten...
Voor weinig geld een prima upgrade!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

phy

Leuk Peter
Hoe je het beschrijft is het een beetje herkenbaar met de verschillende filters die ik ooit geprobeerd heb.
Je zou over een paar maanden een zonder stabilizer moeten beluisteren dan krig je een hele goeie indruk van de veranderingenen of je hem er tussen laat of niet.
Dit moet je eigenlijk met iedere verandering in je set doen maar dat word vaak niet gedaan.
denk aan de kussens in je speakers.
Zo had ik het laatst met een condensator in mijn cd loopwerk ik had een 10 cent exemplaar vervangen door een 100 euro condensator en ik heb er met plezier een paar weken naar geluisterd
toen weer het 10 cent er weer ingezet om even te checken hoeveel winst het me opgebracht had.
het was inderdaad anders met de dure c maar eigenlijk niet muzikaal pakkender .
Het is altijd goed om na een tijdje weer je vorige referentie op te zoeken,je hoort dan  gelijk wat het effect is geweest van de ingreep.
Misschien zeg je wel gelijk terug die stabilizer. :)


Pjotr27

Nee dat doe ik zeker, de kussens zijn er ook uit en later weer erin en weer eruit......
Wat dat betreft blijft het een heel circuit...
Maar wat betreft de stabilizer, ik heb hem ook in andere set`s gehoord ( Hans Kortenbach, DHTRob, AV-Nu demoset) en ik kan niet anders zeggen dat hij het toch anders doet als netfilters...
Die maken het geluid wel heel erg dood en kleurloos...
Hier bij ons in het centrum met de vele grote airco`s is stroom altijd al een probleem.
De capaciteit hier is erg krap.
Dus wat dat betreft is de stabilizer een verademing...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

In het nummer van Music Emotion wat vandaag is uitgekomen staat een stuk over Cees Pel, (nummer 6-2011)
Leuk met mooie foto`s... ;)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

solitaire

Citaat van: Pjotr27 op juni  1, 2011, 09:11:34
1. dieper doorlopende bas
2. minder brom van de  buizen eindversterkers ( als je ze aanzet hoor je een hele lichte brom die bijna verdwijnt. Met de stabilizer wordt dat nog minder). Blijkbaar heeft dat te maken met de instelling van de buizen die nu altijd 230 volt krijgen ipv wisselende voltages.
3. meer diepte en afbeelding ( ambience)
4. breedte blijft hetzelfde
5. je merkt dat de versterking meer power heeft
6. er zijn veel minder scherpe randjes, vergelijk het met als je een cd door een Furutech of Hifi Tuning demagnitizer heen haalt.
7. het wordt ( heel iets) vlakker van klankkleuren zo ik als nadeel kunnen opschrijven, maar dit is zo gering dat de andere voordelen hier ruimschoots tegenop wegen.

aanzienlijke resultaten !

Na een tijdje even reverse-testen is altijd een goed idee idd., maar dit klinkt (...) als een blijvertje. :clapping:



Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

Pjotr27

Zo nog eens goed door de foto`s van de Highend gekeken en opnieuw valt me op hoeveel platenspelers er intussen te koop zijn.
Misschien moet ik ook maar eens serieus een platenspeler gaan overwegen, als ik een stevige plank aan de wand vastmaakt moet ik zelfs in mijn huiskamer geen problemen hebben als je door de kamer heen loopt.
Maar ja wat moet je gaan kopen, er is zo ontzettend veel...
En welke platenspeler klinkt er op de Phy-hp units het mooiste...

Kortom is zoek tips zodat ik een beetje het idee heb wat ik moet zoeken:

Een aantal spelregels:
Liefst platenspeler met mooie houten kast.
Niet zo`n modern hightech glas / metaal achtige platenspeler.
Er moet een voorversterker bijkomen voor het element, mijn Sun Audio heeft geen phono ingang.
Budget max 3000 euro.
Zowel nieuw als tweedehands komt in aanmerking...

Wat heb ik gezien, momenteel redelijk scherp te koop Acoustic Signature Manfred, ( 1000 euro ex element en phonotrap) maar ik heb geen idee hoe die presteert...
Verder vind ik ook heel mooi maar die zit wel nog iets boven mijn budget VPI Classic..

Wie heeft er nog andere suggesties? ( mag uiteraard ook via pm)...

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

S@m

Citaat van: Pjotr27 op juni  3, 2011, 15:57:43
Liefst platenspeler met mooie houten kast.
Niet zo`n modern hightech glas / metaal achtige platenspeler.
Er moet een voorversterker bijkomen voor het element, mijn Sun Audio heeft geen phono ingang.
Budget max 3000 euro.
Zowel nieuw als tweedehands komt in aanmerking...

Wie heeft er nog andere suggesties? ( mag uiteraard ook via pm)...



Linn LP12


Pjotr27

Mooi die LP12 alleen je blijft upgraden vrees ik....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

S@m

Citaat van: Pjotr27 op juni  3, 2011, 16:28:11
Mooi die LP12 alleen je blijft upgraden vrees ik....


Ach, voor minder dan 3K koop je een hele recente en complete LP12 inclusief een belangrijke en dure upgrade (Lingo powersupply à €1500,-)...

Pjotr27

Ik zet hem bij mijn lijstje..
Morgenavond eens bij Alex (a10audio) kijken....
Ik heb de tijd ( behalve voor de LP12 misschien, dat is een gebruikte met wel heel veel opties  ;D..)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

phy

#1861
Hoi Pjotr
Ik heb nog een paar mooie staan 1 staat op hifi.nl te koop de denon pluto
en ik heb nog een mooie Voyd the Valdi het merk zelf bestaat niet meer het is overgenomen door Audio Note die bouwen ze nu nog maar de kast is minder mooi dan de oude Voyd
en de motoren zijn niet meer de mooie Papst ausenlaufer exemplaren.
ik heb hem nog niet zo lang technisch is hij 100% alleen het houtwerk van de kast moet eigenlijk opnieuw gelakt worden
Ik heb hem nog niet zo lang en heb hem gekocht als hobby project komende winter.
Ik heb er nu een hele dure arm met element op maar die kan ik eraf halen en er wat anders op zetten ik heb ook verschillende elementen
met verschillende klank eigenschappen het is wat je wil.
Bij een platenspeler zijn combinaties erg belangrijk niet alles kan je met elkaar laten werken.
het moet goed aansluiten op elkaar.
Je zou toch nog eens langskomen  ;)

vr gr Robert  

Pjotr27

Citaat van: phy op juni  3, 2011, 17:11:53
Hoi Pjotr
Ik heb nog een paar mooie staan 1 staat op hifi.nl te koop de denon pluto
en ik heb nog een mooie Voyd the Valdi het merk zelf bestaat niet meer het is overgenomen door Audio Note die bouwen ze nu nog maar de kast is minder mooi dan de oude Voyd
en de motoren zijn niet meer de mooie Papst ausenlaufer exemplaren.
Ik heb er nu een hele dure arm op maar die kan ik eraf halen en er wat anders op zetten ik heb ook verschillende elementen
met verschillende klank eigenschappen het is wat je wil.
Bij een platenspeler zijn combinaties erg belangrijk niet alles kan je met elkaar laten werken.
het moet goed aansluiten op elkaar.
Je zou toch nog eens langskomen  ;)

vr gr Robert  

Denon is erg mooi, maar wel ver boven wat ik wil uitgeven....
Maar ik zal eens in de agenda gaan neuzen, wordt nu wel heel erg snel tijd voor een ritje naar je toe... ;)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Wie heeft er ervaring met een Rega Planar 7?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

S@m

Citaat van: Pjotr27 op juni  4, 2011, 09:14:06
Wie heeft er ervaring met een Rega Planar 7?

Kort geleden beluisterd, klonk goed. De eigenaar deed hiervan afstand in ruil voor een (in zijn ogen veel mooiere) VPI Scoutmaster...

Pjotr27

Citaat van: S@m op juni  4, 2011, 09:19:20
Kort geleden beluisterd, klonk goed. De eigenaar deed hiervan afstand in ruil voor een (in zijn ogen veel mooiere) VPI Scoutmaster...

Ik hoor meer goede verhalen en heel betaalbaar, dan heb ik ook nog ruimte voor een goed element en phono voorversterker.
Ik kan ook nog voor heel weinig een Marantz TT-15 ( minder dan 1000 euro) maar die heeft wel weer als optisch nadeel geen houten kast. En hoe goed is die? Ik denk dat een Rega P7 veel beter is...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

S@m

Citaat van: Pjotr27 op juni  4, 2011, 09:23:09
Ik hoor meer goede verhalen en heel betaalbaar, dan heb ik ook nog ruimte voor een goed element en phono voorversterker.
Ik kan ook nog voor heel weinig een Marantz TT-15 ( minder dan 1000 euro) maar die heeft wel weer als optisch nadeel geen houten kast. En hoe goed is die? Ik denk dat een Rega P7 veel beter is...

Die Marantz had een nieuwprijs van 1500,- en komt bij Clearaudio vandaan. Zal dus ook best een goede draaitafel zijn.

chansig

Tik een Garrard 401 op de kop laat hem opknappen, mooi element erin en gaan met die banaan. Ruud heeft dit gedaan en daar zijn VPI voor verkocht welke hier in de te koop sectie staat.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Pjotr27

Allebei heel mooi, maar ook redelijk kostbaar.
Een opgeknapte Garrard kost al bijna mijn hele budget en dan komt er nog een arm / element en phono trap bij..
Phy heeft een Denon DL80 die is ook geweldig maar daar geldt hetzelfde voor.
Ik zoek  het liever in een mooie kant en klaar speler, liefst nieuw maar een goede gebruikte is niet verkeerd...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Zaterdagavond langs A10Audio gereden, er was Magico demo en Alex heeft ook een VPI Classic staan.
We waren redelijk vroeg dus meteen even gevraagd of we de VPI mochten horen.
Die stond aangesloten op de kleine Magico set daar en we hebben een stuk of 4 lp`s gedraaid (bijna hele kanten).
Ik kan niet anders zeggen dan dat het geweldig klonk, er zat wel een Grado element in wat het nodige ( 1900 euro) kost maar het was super muzikaal, veel rust , veel klankkleuren..
Wel is de combinatie boven mijn budget maar ik kan niet anders zeggen dat ik het super mooi vind ( klank EN uiterlijk).
Goed een van de komende weken ga ik bij Phy luisteren, dan op vakantie en daarna maar eens verder orienteren op een zwarte schijven apparaat....
Ik heb ook nog een phonotrap / platenwasser en een interconnect nodig dan voorlopig orientat
Meteen even naar de grote Magico set geluisterd, het grappige was dat met klassieke muziek de Zanden cd speler ver boven de Boulder 1021 uitging. Draaide je pop dan was de Boulder veel beter, dus ook in het mega topsegment heb je blijkbaar geen allesslikkers....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Arden

Citaat van: Pjotr27 op juni  6, 2011, 12:28:11

[...]

Meteen even naar de grote Magico set geluisterd, het grappige was dat met klassieke muziek de Zanden cd speler ver boven de Boulder 1021 uitging. Draaide je pop dan was de Boulder veel beter, dus ook in het mega topsegment heb je blijkbaar geen allesslikkers....

Dat blijft een moeilijk vergelijk, de Boulder stond aangesloten op de Octave Jubilee voorversterker, de Zanden liep viade Zanden voorversterker. Daar de Zanden voorversterker wat ingetogener is als de Octave kan ik me voorstellen dat je met Pop de voorkeur voor de Octave hebt, die is iets dynamischer. Dat blijft in ieder geval een kwestie van smaak. Een vergelijk tussen 2 verschillende bronnen is dan ook eigenlijk niet mogelijk. Dat was ook niet de opzet van de dag, op deze manier kon je eigenlijk in een middag of avond 5 totaal verschillende set-ups beluisteren, iets wat men in het top-segment eigenlijk al tijden niet meer aandurft. Had je trouwens nog door dat de interlink tussen de Octave voor en mono's bewust een zéér betaalbare was? Geen idee wat het merk was, maar Alex maakte hiermee wel een statement. Helaas was dit wel een gebalanceerde kabel, de Octaves spelen cinch weer beter als gebalanceerd...

Pjotr27

Citaat van: Arden op juni  6, 2011, 13:19:20
Dat blijft een moeilijk vergelijk, de Boulder stond aangesloten op de Octave Jubilee voorversterker, de Zanden liep viade Zanden voorversterker. Daar de Zanden voorversterker wat ingetogener is als de Octave kan ik me voorstellen dat je met Pop de voorkeur voor de Octave hebt, die is iets dynamischer. Dat blijft in ieder geval een kwestie van smaak. Een vergelijk tussen 2 verschillende bronnen is dan ook eigenlijk niet mogelijk. Dat was ook niet de opzet van de dag, op deze manier kon je eigenlijk in een middag of avond 5 totaal verschillende set-ups beluisteren, iets wat men in het top-segment eigenlijk al tijden niet meer aandurft. Had je trouwens nog door dat de interlink tussen de Octave voor en mono's bewust een zéér betaalbare was? Geen idee wat het merk was, maar Alex maakte hiermee wel een statement. Helaas was dit wel een gebalanceerde kabel, de Octaves spelen cinch weer beter als gebalanceerd...

Ja klopt dat had ik al gezien, prachtige voorversterker die Octave maar waarom wel mooie blauwe led`s links en rechts ( o.a. ingangskeuze) en niet op de volume regelaar...
Die had ik liever gehad ipv de ingangskeuze....
Nee de interlink had ik niet door, verder ons niet zo verdiept in de set , het ging ons om de muziek en die was er volop...
Ik mag Alex wel, erg aardig, kennis van zaken en prachtig assortiment....

ps. ik heb je ook nog een pm gestuurd...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Arden

Citaat van: Pjotr27 op juni  6, 2011, 13:38:45
Ja klopt dat had ik al gezien, prachtige voorversterker die Octave maar waarom wel mooie blauwe led`s links en rechts ( o.a. ingangskeuze) en niet op de volume regelaar...
Die had ik liever gehad ipv de ingangskeuze....

[...]


Tja, ook dat is smaak. Persoonlijk vind ik het kwa vormgeving één van de allermooiste voorversterkers die er is, helemaal in het zwart met geaderd graniet in de frontplaat. Die blauwe leds geven de ingangen etc. aan, eenzelfde manier voor het volume zou je er een circel van leds omheen moeten zetten, wint in mijn optiek niet echt de schoonheidsprijs...
Dat zwarte puntje op de volumeknop heeft Alex er zelf opgezet, normaal zijn alledrie de knoppen identiek - onbewerkt dus -.

Citaat
ps. ik heb je ook nog een pm gestuurd...

Inmiddels gelezen!


Oud lid

Ik heb de REGA P7 vaker beluisterd. Dat is echt een hele goede draaitafel. Mooi element er in en een goede phonoversterker en je bent echt klaar! Doet niet veel onder voor de P9, die een hele hoop meer kost.


Erwin B