Pjotr`s Aurel Bryan audiosetje...

Gestart door Pjotr27, september 27, 2005, 09:41:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pjotr27

CitaatTNT Preamble gaat naar Fritz de With

Ja hij heeft een tevreden baasje gekregen...
Mijn Sun voorversterker is nog niet terug, dus ik speel weer met de eindversterkers rechtstreeks op de Grand Crescendo`s, klinkt ook zeker niet verkeerd....
Wel grappig, een goede vriend van mij en Fritz is zo lyrisch over mijn buizenversterkers dat hij ook op zoek gaat naar een geintegreerde buizenversterker.
Hij vind een Melody erg mooi, hij weet alleen nog niet welk type er het mooiste past op zijn Dynaudio Focus 140, dus tips zijn welkom ( mag wel in mijn draadje)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

En mijn voorversterker is klaar, nu nog tijd vinden om hem in Buren op te gaan halen...
Net een drukke week.... >:(
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

Zaterdag ben ik wel even in Buren maar daar heb je ook weinig aan...

gewoon even in de avond rijden toch? 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Pjotr27

Citaat van: advr op november 24, 2010, 17:45:06
Zaterdag ben ik wel even in Buren maar daar heb je ook weinig aan...

gewoon even in de avond rijden toch? 8)

Ja was ik al van plan, maar dan moeten er nog wel luisteraars blijven plakken, ik kan pas 17.30 uur in Buren zijn en als om 16.00 uur iedereen weg is is de tent gesloten..
Heb met Remko afgesproken hem zaterdagmiddag even te bellen ( als het niet te druk is) en dan rijd ik alsnog heen en weer.
Kan ik mooi Zondag de hele dag luisteren... ;)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

In principe kan ik hem ook meenemen en kun je hem savonds bij mij altijd op komen halen... 8)
tis een idee.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Pjotr27

Citaat van: advr op november 24, 2010, 23:05:03
In principe kan ik hem ook meenemen en kun je hem savonds bij mij altijd op komen halen... 8)
tis een idee.

Aardig aangeboden, maar dat hoeft niet hoor, dan ga ik hem gewoon een andere keer ophalen..
Dagje(s) langer wachten is niet zo erg..
Het plezier wordt alleen maar groter, belde Remko vandaag en die was aan het genieten van mijn voorversterker...
Met de Mullard buizen erin klinkt hij echt geweldig...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Pjotr27

Zo, laat in de middag even snel heen en weer naar Buren gereden en de Sun SVC-500 opgehaald.
Thuis meteen aangesloten en een kwartiertje geluisterd... Daarna wilde de rest van de familie tv kijken  :(
Maar heerlijk, wat een sound maakt die Sun voorversterker.
Heerlijk los, heel 3d en heel mooie klankkleuren..
Morgen is iedereen van huis en dat wordt lekker luisteren..
Voorlopig is het even goed zo, dit jaar aardig geinvesteerd in hifi spullen ( voorversterker / kabels / luidsprekers).
Ooit zal ik nog weleens een andere cd speler gaan aanschaffen, momenteel nu de luidsprekers helemaal zijn ingespeeld niet echt meer de behoefte iets te veranderen.
Natuurlijk zal een 47labs loopwerk / Pel dac nog mooier klinken maar daar hangt ook een stevig prijskaartje aan..
En er moet ook nog iets te wensen over blijven. De versterkers / luidsprekers kan nauwelijks betaalbaar beter dus die zullen hier voorlopig de eerst jaren niet meer weggaan... En om tienduizenden te gaan investeren voor iets waarvan je je kan afvragen of het een paar procent beter is..

By the way, er zitten nog steeds ( in iedere luidspreker een kleintje) kussens in de luidsprekers. Klinkt toch echt net iets ronder / losser als zonder kussen..
Volgende week ga ik een setje luidsprekers beluisteren met mijn kasten en Fieldcoil unit`s erin... Het setje wat Hans Kortenbach op de AV-Nu demonstreerde maar dan in de definitieve versie zonder resonanties en een neuzelig midden...
Ben heel benieuwd wat dat doet..
Zal er wel een verslagje over schrijven in mijn draadje
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Pjotr27 op november 27, 2010, 21:56:45
Ooit zal ik nog weleens een andere cd speler gaan aanschaffen, momenteel nu de luidsprekers helemaal zijn ingespeeld niet echt meer de behoefte iets te veranderen.
Natuurlijk zal een 47labs loopwerk / Pel dac nog mooier klinken maar daar hangt ook een stevig prijskaartje aan..
En er moet ook nog iets te wensen over blijven.


Misschien tijd om zo een boombox loopwerkje te bouwen.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Pjotr27

Citaat van: Erik van Voorst op november 28, 2010, 10:00:51

Misschien tijd om zo een boombox loopwerkje te bouwen.... ;)

Daar loop ik al een tijdje aan te denken...
Wie weet....
Is in ieder geval leuk om te gaan proberen en tenminste betaalbaar..
Maar ik dacht dat die Boomboxen uitverkocht waren???
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

phy

Citaat van: Pjotr27 op november 28, 2010, 12:33:49
Daar loop ik al een tijdje aan te denken...
Wie weet....
Is in ieder geval leuk om te gaan proberen en tenminste betaalbaar..
Maar ik dacht dat die Boomboxen uitverkocht waren???
Dat is zeker een aanrader het zelfbouw loopwerkje klinkt in de originele setting koud uit het apparaat gesloopt al beter dan het 47 Labs loopwerk
met nog wat wijzigingen gaat het echt veel verder maar het kost veel tijd om dit uit te zoeken
de verhalen en bouwsels van anderen is leerzaam maar je moet zelf experimenteren
niet alles wat er her en der geschreven wordt is daadwerkelijk  een verbetering.
Maar goed als je het loopwerk niet modificeerd en je bouwt een mooie voeding dan heb je al iets veel beters dan de Shigaraki.
met veel tijd en een stuk of 5 boomboxen kan je echt heel ver komen je met modificeren zorgen dat je referenties hebt
en niet bang zijn om weer een stap terug te doen om zo verder te komen.
Je kan altijd eens komen luisteren.



Erik van Voorst (in memoriam)

#1736
Citaat van: phy op november 28, 2010, 16:07:53
Dat is zeker een aanrader het zelfbouw loopwerkje klinkt in de originele setting koud uit het apparaat gesloopt al beter dan het 47 Labs loopwerk

Meen je dat nou...of ben je gewoon anti Labs en ..the likes... :devil:

Ik vond hem zo uit de doos maar erg matig ....ondanks dat je de potentie er wel doorheen hoorde...gewoon een aanwezige "analoge"
(stom woord in dit verband)  en emotionele (subjectief I know) kwaliteit wat andere cd-transporters soms/vaak/meestal/altijd (zelf aankruisen) ontberen........zelfs mijn toenmalige Wadia Transport... :-X

Met uitzoekwerk kom je de boomboxjes of lasers met print echt nog wel tegen...succes... :yin-yang:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Douma

#1737
Citaat van: Pjotr27 op november 28, 2010, 12:33:49
Daar loop ik al een tijdje aan te denken...
Wie weet....
Is in ieder geval leuk om te gaan proberen en tenminste betaalbaar..
Maar ik dacht dat die Boomboxen uitverkocht waren???

Zo te zien heeft Amazon UK ze nog: http://www.amazon.co.uk/JVC-RC-EZ51-Boombox-radio-cassette/dp/B0011SFG7W

Of via eBay: http://cgi.ebay.nl/JVC-RC-EZ51-BLACK-Boombox-RCEZ51-CD-cassette-recorder-/140483057736?pt=UK_CE_Portable_Audio_Portable_Stereos_ET&hash=item20b5715848#ht_2898wt_901
"Nothing lasts, but nothing is lost."

phy

Citaat van: Erik van Voorst op november 28, 2010, 18:34:47
Meen je dat nou...of ben je gewoon anti Labs en ..the likes... :devil:

Ik vond hem zo uit de doos maar erg matig ....ondanks dat je de potentie er wel doorheen hoorde...gewoon een aanwezige "analoge"
(stom woord in dit verband)  en emotionele (subjectief I know) kwaliteit wat andere cd-transporters soms/vaak/meestal/altijd (zelf aankruisen) ontberen........zelfs mijn toenmalige Wadia Transport... :-X

Met uitzoekwerk kom je de boomboxjes of lasers met print echt nog wel tegen...succes... :yin-yang:
Echt waar! we hebben het vergeleken het loopwerkje koud uit het apparaat (wel met de nieuwe voeding)
klinkt veel beter dan de Shigaraki VEEL beter zelfs.

Pjotr27

En vandaag meteen maar een nieuwe gelijkrichter besteld voor mijn Sun Audio SVC-500: een Tungsol 6x4WA (JTL)..
Morgen of Woensdag komt hij binnen..
Ben benieuwd of je het verschil met mijn Philips Jan 6x4 meteen kan horen..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

#1740
En de TungSol is ook binnen gekomen. In 1e instantie klonk het erg donker en gesloten maar na een weekje spelen bloeit hij ineens open...
Ik heb meteen maar een paar foto`s geschoten...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

NICE Peter!!

Buisjes hebben altijd een uurtje of 40-45 nodig om in te branden. Na die tijd zijn ze op volle sterkte en kun je karakteristiek van de buis gaan beoordelen :music: :music:
Elke type en merk buis heeft zo zijn sterke kanten :xmas:

Veel  :music: :music: plezier


Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Pjotr27

Ik zag dat de 2 foto`s verdwenen waren, maar weer even terug gezet...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

En op de begin pagina 4 nieuwe foto`s gezet, gemaakt met mijn nieuwe digitale camera, een Ricoh GXR.
Super mooi toestel  ;)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Na een aantal maanden niets aan de luidsprekers veranderd te hebben is er gisteren weer het een en ander gebeurd:
De kussens zijn verdwenen uit de kasten  ;D, zonder kussens is er nu meer laag, het midden tekent meer en het geluid wordt rustiger.....
Verder heb ik de spikes onder de achterkant verwijderd zodat de speakers iets gekanteld staan. Dit geeft in mijn ( scheve aflopende) huiskamer meer 3d boven de luidsprekers.
Het geluid wordt ook minder boxy...
Kortom zo zie je maar wat inspelen veranderd aan luidspekers, enige maanden geleden werd het met kussens beter, nu moeten ze er gewoon uit.  ;)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

Citaat van: Pjotr27 op februari  8, 2011, 09:47:36

Kortom zo zie je maar wat inspelen veranderd aan luidspekers, enige maanden geleden werd het met kussens beter, nu moeten ze er gewoon uit.  ;)


Super. De luidspreker wordt ook steeds harder natuurlijk nu de verflagen zich "opdrogen". Maar verder heb ik daar geen kijk op :music:

Leuke ontwikkelingen ;D

Ad.

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Pjotr27 op februari  8, 2011, 09:47:36
De kussens zijn verdwenen uit de kasten  ;D, zonder kussens is er nu meer laag, het midden tekent meer en het geluid wordt rustiger.....

Kortom zo zie je maar wat inspelen veranderd aan luidspekers, enige maanden geleden werd het met kussens beter, nu moeten ze er gewoon uit.  ;)


Hahahahahahaha....Priceless, ook een manier om je gelijk te houden... ;D
Ik hou het er zelf even op dat je overdonderd was door de "bagage" van Fritz  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

aMUSEd

Citaat van: Erik van Voorst op februari  8, 2011, 19:11:02
Hahahahahahaha....Priceless, ook een manier om je gelijk te houden... ;D
Ik hou het er zelf even op dat je overdonderd was door de "bagage" van Fritz  ;)
Of hij heeft gewoon z'n oren gebruikt.

phy

Citaat van: phy op juni 24, 2010, 19:38:11
;D ;D ;D
Weer herkenbaar ik had in eerste instantie lakens losjes erin gestopt
ook echte echte schapenwol geprobeerd en baf watten .
Je gaat het er later weer uithalen  ;)

;)

Pjotr27

CitaatHahahahahahaha....Priceless, ook een manier om je gelijk te houden... Grin
Ik hou het er zelf even op dat je overdonderd was door de "bagage" van Fritz  Wink

Nee gewoon een kwestie van luisteren....  Zelfs Fritz ( is al langs geweest) is er nu van overtuigd dat het zonder kussens nu veel beter is....
Het is alleen maar een kwestie van je oortjes gebruiken...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.