Pjotr`s Aurel Bryan audiosetje...

Gestart door Pjotr27, september 27, 2005, 09:41:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pjotr27

Eindelijk een Demagnitizer besteld...
Die van Hifi Tuning, kost nieuw hetzlefde als een gebruikte RD-2..
Volgens de testen doet hij het nog iets beter als een RD-2 of RD-3
Ben benieuwd, volgende week komt hij..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

frank2

gisteren hier getest, vooral bij gebrande cd's en dvd's waren de verschillen groot te noemen, vooral in het stemmengebied kwam er meer gelaagdheid, maar er was meer. Diepere bas, ruimtelijker.  Ik wil er ook een gaan kopen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Pjotr27

Citaat van: frank2 op september 11, 2010, 16:49:32
gisteren hier getest, vooral bij gebrande cd's en dvd's waren de verschillen groot te noemen, vooral in het stemmengebied kwam er meer gelaagdheid, maar er was meer. Diepere bas, ruimtelijker.  Ik wil er ook een gaan kopen.

Ik wist al dat dit soort apparaatjes werkt, alleen wilde ik geen tweedehands furutech en een RD-3 vindt ik te duur..
( of de topper Furutech DEMAG van 2000 euri`s)..
Je hoort wel wat ik ervan vindt als hij binnen komt ( sorry dat ik je zat te plagen in je topic... ;))
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

reMC

Mooie aankoop Peter!

Ja, jammer dat de Demag zo duur is, wel stukken beter ;)

Peerless Monster

Citaat van: Pjotr27 op september 11, 2010, 16:39:07
Eindelijk een Demagnitizer besteld...
Die van Hifi Tuning, kost nieuw hetzlefde als een gebruikte RD-2..
Volgens de testen doet hij het nog iets beter als een RD-2 of RD-3
Ben benieuwd, volgende week komt hij..


Erg mooie aankoop Peter!
Ik heb gisteren de verschillen geluisterd bij Frank2.
Duidelijk aanwezig.
Zwarting tussen instrumenten wordt beter, beter omlijnde stemmen/instrumenten.
Ik dacht eerst dat het meer beknepen werd, maar als je erdoorheen kijkt, zie je gewoon de instrumenten in 3D.

Mega upgrade!!
Het is omdat ik nu cablelifters ga aanschaffen, anders had ik er ook eentje gekocht...
(misschien in een powerbuy ;))
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Bedankt Remko en Rens! Ben er erg blij mee.

Inderdaad is een DEMAG misschien veel beter maar de prijs is gewoon te hoog..
Dat geld besteed ik liever aan apparatuur ( dac / loopwerk of iets dergelijks)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

aMUSEd

Dit topic al een tijdje niet meer gevolgd maar wat een mooie set is dit geworden :worship:

Raphie

Citaat van: reMC op augustus 11, 2010, 12:19:41
Wat Joep zegt! Klankhout heeft lang nodig.
bij gitaren en piano's nooit last van......
JBL PRX Power!

reMC

Citaat van: Raphie op september 13, 2010, 16:28:43
bij gitaren en piano's nooit last van......

Weet je wel wat je zegt? KEN je iemand die een van die instrumenten bespeelt? Toets dan eens in de praktijk ;)

Raphie

Citaat van: reMC op september 13, 2010, 16:29:53
Weet je wel wat je zegt? KEN je iemand die een van die instrumenten bespeelt? Toets dan eens in de praktijk ;)
ja, gedaan....
JBL PRX Power!

reMC

En wat is je doel nu met deze opmerking? Omdat jij het ergens hebt gehoord is het waar? :)

Pjotr27

CitaatDit topic al een tijdje niet meer gevolgd maar wat een mooie set is dit geworden

Bedankt, we zijn er ook erg blij mee!

Citaatbij gitaren en piano's nooit last van......

Tja..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Joep

Citaat van: reMC op september 13, 2010, 16:29:53
Weet je wel wat je zegt? KEN je iemand die een van die instrumenten bespeelt? Toets dan eens in de praktijk ;)

Citaat van: Raphie op september 13, 2010, 16:33:02
ja, gedaan....



reMC

;D ;D Djeez Joep ik lig ECHT dubbel hier haha. Zie Raphie al gaan.

Raphie

Citaat van: reMC op september 13, 2010, 16:39:30
En wat is je doel nu met deze opmerking? Omdat jij het ergens hebt gehoord is het waar? :)
Nee, omdat jij het zegt is het waar ?!?
JBL PRX Power!

reMC


Raphie

JBL PRX Power!

Raphie

Citaat van: reMC op september 13, 2010, 18:19:21
Says who? :)
Laat maar reMC, je statement staat in een citaat vast, lijkt me voldoende.....
JBL PRX Power!

reMC

Het gaat erom dat ik daarmee niet wil zeggen dat andere mensen dat ook maar moeten "vinden", die tijd ligt achter mij ;) Ik zie bij jou de laatste tijd echter nogal veel drang om anderen te overtuigen, indirect reageerde ik daar (ook) op ;)

Raphie

iedereen mag van alles "vinden" maar zeg dan ook duidelijk dat je dingen vindt, ipv blod statements te lopen verkopen als waarheid.
JBL PRX Power!

reMC

Dit leek me zo'n punt waar iedereen het wel over eens is, maar in de high-end weet je blijkbaar echt nooit ;)

reMC

Ik dacht: laat ik eens kijken wat "het web" hierover te melden heeft. Niet schrikken hoor ;D http://www.blezinger.de/nl/inspelen.htm

Raphie

Citaat van: reMC op september 13, 2010, 18:50:30
Ik dacht: laat ik eens kijken wat "het web" hierover te melden heeft. Niet schrikken hoor ;D http://www.blezinger.de/nl/inspelen.htm
dat neem je toch niet serieus?

CitaatNeem de tijd voor u en uw fluit - dan wordt het inderdaad

... het begin van een fantastische vriendschap!
JBL PRX Power!

botsen

"het instrument aan vocht en warmte te laten wennen. Dat is ook het begin van een relatie dat zo lang als mogelijk zou moeten bestaan. "


Zo is t ook met mijn vriendin en ik begonnen. Niet de meest gelukkige link reMC