Pjotr`s Aurel Bryan audiosetje...

Gestart door Pjotr27, september 27, 2005, 09:41:40

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Pjotr27

Interessant leesvoer die links.....
Toch lijkt mij als ik het goed lees dat die Sylvania 6SN7WGT en de  6SN7GT gewoon hetzelfde zijn, de W is alleen de militaire uitvoering...
Of vergis ik mij?
Ik ga in ieder geval Dinsdag 4 Full Music 2a3`s bestellen, mijn Brimar zijn onderweg en ook ga ik Dinsdag 2 setjes ( 1 voor reserve) 6SN7GT`s kopen.
Ik twijfel nog over de 6SN7WGT ( kan een setje kopen voor €37!) maar dan moet ik wel zeker weten dat ze werken.....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr



meestal is de "W" een wide uitvoering en is alles hetzelfde, misschien wel iets andere eigenschappen maar meettechnisch hetzelfde :D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

phy

Citaat van: advr op april 12, 2009, 13:48:24
meestal is de "W" een wide uitvoering en is alles hetzelfde, misschien wel iets andere eigenschappen maar meettechnisch hetzelfde :D
hoi advr
Alle 6sn7 buizen zijn meettechnisch hetzelfde anders zijn het geen 6sn7 buizen  :laugh:

advr

Citaat van: phy op april 12, 2009, 17:53:17
hoi advr
Alle 6sn7 buizen zijn meettechnisch hetzelfde anders zijn het geen 6sn7 buizen  :laugh:

vertel mij wat over buizen... :omg: :omg: :omg: :hehe:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Pjotr27

Vanmorgen een setje Sylvania`s 6SN7GT ( VT-231) binnen gekregen.
Meteen erin gezet en nu lekker opwarmen.
Vanavond eens luisteren hoe het klinkt.....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

En ook de Brimar ( matched setje) 5U4G`s zijn binnen.
Ze doen het en zien er perfect uit.
Dinsdag zijn er 4 gematchte 2A3 Full Music`s verstuurd maar om de een of ander duistere reden nog niet bezorgd   >:(
Goed morgen een nieuwe kans en dan zijn alle buisjes top......  ;D
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Pjotr27

Citaatgeduld is een schone zaak...

Mee eens maar dan moet je als TNT Post niet zeggen dat je binnen 24 uur bezorgd. Vind je het gek dat er veel klanten naar andere bezorgers overlopen.... Je betaald de hoofdprijs en dan nog lang wachten....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Pjotr27

Gisterenavond is Fritz de With komen luisteren.
Hij was erg te spreken over de match Plinius cd speler / Sun Audio SV-2A3PE / JM Reynaud Concorde.
Heel veel resolutie, 3D , het speelt met heel veel rust en gemak en het blijft lekker smooth klinken.
Een beetje het idee van een platenspeler op een transistorversterker....
Ondanks het spelen zonder voorversterker kan het hard genoeg, is er heel veel dynamiek.
Toch blijf ik wel rondkijken naar een mooie voorversterker ( 1 volumeknop is wel handig en het klinkt vast nog beter) maar eerst mijn Plinius 9100 en Finite rack verkopen  ;D
Volgend jaar gaan we samen naar de CES en The Home Entertainment show in Las Vegas!

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

reMC

Citaat van: Pjotr27 op april 17, 2009, 09:23:18
Gisterenavond is Fritz de With komen luisteren.
Hij was erg te spreken over de match Plinius cd speler / Sun Audio SV-2A3PE / JM Reynaud Concorde.
Heel veel resolutie, 3D , het speelt met heel veel rust en gemak en het blijft lekker smooth klinken.
Een beetje het idee van een platenspeler op een transistorversterker....
Ondanks het spelen zonder voorversterker kan het hard genoeg, is er heel veel dynamiek.
Toch blijf ik wel rondkijken naar een mooie voorversterker ( 1 volumeknop is wel handig en het klinkt vast nog beter) maar eerst mijn Plinius 9100 en Finite rack verkopen  ;D

Cool 8) Ik blijf het zeggen: je zult erg verrast worden als je er een voorversterker op zet! You ain't heard nothing yet... :)

Sun Audio SVC-500?

Citaat van: Pjotr27 op april 17, 2009, 09:23:18Volgend jaar gaan we samen naar de CES en The Home Entertainment show in Las Vegas!

Ow cool!

Pjotr27

CitaatIk blijf het zeggen: je zult erg verrast worden als je er een voorversterker op zet! You ain't heard nothing yet.


Dat gaat zeker nog gebeuren.......  ;D
Buren is dicht bij....... ::)

Als de track en trace klopt komen straks mijn Full Music 2A3 `s binnen.
Een gematch`te set van 4!
Dan zijn alle buisjes perfect!
Weet iemand hoe lang het duurt voor buisjes optimaal klinken?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

reMC

Citaat van: Pjotr27 op april 17, 2009, 09:53:19
Weet iemand hoe lang het duurt voor buisjes optimaal klinken?

Paar weken.... In het begin zitten zelfs de Full Music's een beetje dicht, klinkt wat donker. Na een week veel spelen krijg je er al openheid bij, laag, dynamiek en meer klankkleur.

Pjotr27

Net even zitten kijken maar aan de Full Music`s zitten maar 4 stekkertjes......
En mijn Sun Audio`s hebben voetjes met meer gaatje`s....
Zijn er verloopvoetjes voor of moet je dan andere voetjes erin laten solderen?

Lastig, zo kan ik ze in ieder geval niet gebruiken.....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

in principe passen ze maar op 1 manier in de voetjes.. er moet een soort uitsparing in de buisvoet zijn.

een KT88 heeft ook minder pootjes dan er gaatjes zijn. ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Pjotr27

Als ik het goed begrepen heb zijn er 2a3`s met verschillende voetjes. 2a3`s met 4 pin ( UX4 voetjes) en 2a3`s met 8 pin ( octal ) voet.
Maar zover ik het kan zien passen de 2A3`s met de UX4 voet ( 4 dikke pinnen) nooit in mijn Octal voetjes......
Of is het een kwestie van doorduwen   :mad: :mad: :mad:
Optie : bestaan er opzetvoetjes vie van 4 naar 8 pin omzetten of moet je meteen andere sockets erin solderen?
In het laatste geval kan ik mijn meegeleverde buisjes niet meer gebruiken.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

#966

niet duwen!!

schijnbaar toch erg anders.... :o

even bellen met Buren.... :butbut:

dat krijg je met die exotische producten :hehe:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Pjotr27

@ phy:

CitaatTheonex was een handelsfirma die buizen omprinte in hun naam
dat kunnen nog wel eens hele mooi NOS buisjes zijn!!
ik ben benieuwd naar de foto's  smile
Modificatie tips kan ik je ook wel geven het is leuk om het zelf te doen en te proberen.


Ze hebben in ieder geval een octal base misschien maakt dat het voor je makkelijker wat voor ( NOS) buisjes het zijn.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Citaatniet duwen!!

schijnbaar toch erg anders.... Shocked

even bellen met Buren.... butbut

dat krijg je met die exotische producten hehe

Nee maak je maar geen zorgen , het past echt niet en om nu meteen met heel veel glassplinters Apeldoorn te moeten bellen.....
Ze moeten toch nog een keer naar Buren voor een check, dan kan dat meteen veranderd worden....  ;D
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

je weet maar nooit, in een vlaag van enthousiasme :butbut: :butbut:

heb je mooie buizen, passen ze (nog) niet :-[
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Pjotr27

Citaatheb je mooie buizen, passen ze (nog) niet

Zeker , ze zien er echt fantastisch uit, heel mooi binnenwerk, ook een stuk groter als de Teonex......
Ik zag dat socket`s niet zo veel kosten in een mooie kwaliteit (NBTS sockets) kosten ze € 18,50 , met wat arbeidskosten erbij is daar nog wel overheen te komen...... De duurste socket`s die ik gezien heb zijn van Yamamoto en die kosten € 49,85 per stuk.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

phy

#972
hoi Peter
Als het octal voeten zijn verzeker je er dan van dat de gloeispanning in de versterker 2,5 volt is
Er zijn octal 2a3's uitgebracht maar dat zijn er maar weinig de meeste die  een octal voet hebben zijn 6B4G buizen hetzelfde als een 2a3 maar met 6.3 volt gloei.
gewoon even checken met een voltmeter voor je de Full music gaat gebruiken.

Pjotr27

Citaatgewoon even checken met een voltmeter voor je de Full music gaat gebruiken

Hoe meet je dat? er zijn nml. nogal wat pinnen ( 8 ) en tussen welke 2 kan je de spanning meten?
Op mijn Teonex buizen staat wel dat het 2A3`s zijn......
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

phy

#974
hoi Peter
De gloeispanning zit op pin 2 en 7
als je de versterker openmaakt zie zitten daar getwiste draden op als het goed is
als je boven op de buis connector kijkt zie je een nokje,
niet de gaatjes direct links en rechts van het nokje moet je hebben maar 1 verder. 
Je kan het beste alle buizen eruithalen als je gaat meten.
Ik ben benieuwd