Pjotr`s Aurel Bryan audiosetje...

Gestart door Pjotr27, september 27, 2005, 09:41:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pjotr27

Zo eindelijk staan de foto`s van mijn set erop! (begin pagina)
En sinds gisteren een tweede eigenaar van een Plinius Cd-101 ontdekt!
Super Stef!
Binnenkort de 47 labs speakerkabel eens gaan proberen! Ben heel benieuwd!  ;D
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

reMC


advr

Gaaaf Peter!! ;D

maakt best mooii geluid al dat hout O0 O0
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Citaat van: Pjotr27 op januari 31, 2008, 09:02:59

En sinds gisteren een tweede eigenaar van een Plinius Cd-101 ontdekt!


een TWEEDE gebruiker, te gek, ze zijn wel erg schaars zeg..... :o :o :o 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Pjotr27

Citaateen TWEEDE gebruiker, te gek, ze zijn wel erg schaars zeg.....

Volgende week komen ze in de aanbieding bij de LIDL  ;D
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

mar antz

#706
JA!!   klopt

Heb ik um ook vandaan (was een prijspakker  ;D)
Alle gekheid op een stokkie: gewoon een geweldige speler deze cd101.
Tevens zit de firmware update er ook in (hoewel er toch een verschil is met de fw van pjotr)
Ik hoor nu zoveel dingen meer als dat ik ooit op de cd11LE heb gehoord.
Geluid doet een beetje analoog aan maar zonder details te verbloemen.
Gegroet

Super  Stef

advr

Hoi Super Stef,

Voor de duidelijkheid voordat er verkeerde verhalen de ronde gaan. Ik ken Peter al wat langer en pest hem daarom wat even.  ;D ;D

Het is zeker een prachtige speler en klinkt ontzettend mooi 8)

Waarom heb jij dan weer andere sw dan Peter? 8)

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

mar antz

Hey Ad

Ik volg dit topic al wat langer,en weet ook hoe de verstandhouding tussen jullie is ;)
Mede door het lezen van alle info hier op het spoor van de plinius gekomen!
Peter heeft in zijn fw de funktie van de oplichtende rij leds bij het open/dicht gaan van de cdlade.
Dat heb ik niet,maar wel weer de andere kenmerken van de update (play bij sluiten lade)
Peter gaf ook nog wat tips tijdens ons mailverkeer (serviceman plinius)
Ik zal eens informeren over hoe en wat van de verschillende firmwares.

advr



gelukkig!
je weet nooit hoe mensen reageren.

maar klinkt jouw plinius beter? :o
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Pjotr27

Citaatmaar klinkt jouw plinius beter?

Nog beter???? Kan dat dan...... Maar goed alle gekheid op een stokje hoe is het met jouw Northstar Ad? Al een beetje ingespeeld?
Wordt hoog tijd dat we die een keer komen bewonderen  :P
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

Citaat van: Pjotr27 op februari  1, 2008, 10:38:56
Nog beter???? Kan dat dan...... Maar goed alle gekheid op een stokje hoe is het met jouw Northstar Ad? Al een beetje ingespeeld?
Wordt hoog tijd dat we die een keer komen bewonderen  :P

ja die lijkt me wel ingespeeld. het wordt tijd dat jullie mijn spul eens komen afkraken ;D ;D
maar dan moet ik even een andere avond dan de donderdag inplannen geloof ik ;D
welke avondkomt jou het beste uit 8)

maar waarom klinkt die van jou dan minder/anders dan die van super stef :P
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

mar antz

De firmware blijkt anders.
Ik moet daar de engeneer van plinius eens over mailen
Ik geloof niet dat er klankmatig verschil is tussen beide spelers.

advr


duurt die van jou ook 7 sec voor er iets gebeurd?
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

mar antz

#714
Nee, ik schat iets van 4/5 seconden.
Het lijkt erop dat ik alle voordelen van de update heb,behalve de verlichte rij leds?
Of het loopwerk minder lawaai maakt dan voorheen weet ik natuurlijk ook niet,maar ik vind het loopwerk behoorlijk rustig.
Trillingen heb ik ook nog niet bemerkt.

mar antz

#715
Vandaag mijn nordost shiva binnen gekregen.
Natuurlijk gelijk aan de plinius gehangen en voorzichtig luisteren.
Wat opviel bij het checken van de juiste polariteit is dat het helemaal niets uitmaakt hoe de stekker in het contact zit.
Ik krijg bij beide posities exact de zelfde waarde.
wat klank betreft ben ik er nog niet helemaal uit.
Er lijkt meer laag uit te komen maar dat laag is een beetje modderig en vertroebelt het hoog een beetje.
Dit is pas een eerste indruk en ik moet nog een en ander tweaken.
Wordt vervolgd

Pjotr27

CitaatVandaag mijn nordost shiva binnen gekregen.
Natuurlijk gelijk aan de plinius gehangen en voorzichtig luisteren.
Wat opviel bij het checken van de juiste polariteit is dat het helemaal niets uitmaakt hoe de stekker in het contact zit.
Ik krijg bij beide posities exact de zelfde waarde.
wat klank betreft ben ik er nog niet helemaal uit.
Er lijkt meer laag uit te komen maar dat laag is een beetje modderig en vertroebelt het hoog een beetje.
Dit is pas een eerste indruk en ik moet nog een en ander tweaken.

En klinkt het al een beeetje beter?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

mar antz

#717
Niet echt (of is het echt niet ;D)
Wat ik eerder al zij ,het laag resoneert in het mid/laag met deze kabel aan mijn plinius.
Ik heb later de shiva eens op de vv geprikt en de siltech spx 20 op de plinius.
En waarrempel,muziek!
Dit werkt stukken beter op de een of andere manier.
Wat NOG gekker is, tijdens het zoeken naar een evt. oplossing of tips kwam ik al zoekende op dit forum
een wel erg frapante gelijkenis tegen.
Zie: en nou zou hier een link naar betreffend verhaal moeten staan ,maar kan het niet zo snel meer
vinden ::)
Het was in ieder geval van Maximus_Aurelius
Toch vreemd dat het andersom niet goed gaat
Ik heb de spx ook nog een keer vervangen door mijn zelfgemaakte lapp en dat gaat
ook goed (beeld iets minder breed maar wel dieper af dan de spx)
Het hoog is weer iets sprankelender bij de spx
Ik speel met de gedachten van 1x2meter lange shiva  2x1meter lange shivas te maken 8)


neverywhere

#718
..........
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Pjotr27

CitaatIk speel met de gedachten van 1x2meter lange shiva  2x1meter lange shivas te maken
Kan je hem niet beter verkopen dan? Zo`n kabel levert origineel nog aardig wat op.
Koop je een andere terug. ::)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

mar antz

Feit is dat de nordost goede zaken doet op de voorversterker.
Ik heb ook het idee dat 2 shivas de goede eigenschappen van elkaar versterken.
Wat denk je Peet, audiolife proberen?

Pjotr27

Hoi Stef, de NOrdost is een kabel die ontwikkeld is op een lengte van 2 meter, ze verkopen daarom ook geen kortere, ik zou hem dus nooit strippen en naar 2 stuks maken. Probeer inderdaad maar eens een Audio-Life kabel ( mail reMC maar om informatie) of koop een 2e Siltech.
Die zijn er volop te koop en doen 2de hands 60% van de nieuwprijs. Omdat Siltech levenslang garantie geeft kan je je daar nooit een buil aan vallen....  Persoonlijk zou ik voor de Audio-Life gaan, ik weet dat er nog versies met goud connectors erg voordelig te koop zijn.
Die klinken in mijn ogen nog superieur aan de Siltech......
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Maximus_Aurelius

Citaat van: mar antz op februari  4, 2008, 20:16:09
Niet echt (of is het echt niet ;D)
Wat ik eerder al zij ,het laag resoneert in het mid/laag met deze kabel aan mijn plinius.
Ik heb later de shiva eens op de vv geprikt en de siltech spx 20 op de plinius.
En waarrempel,muziek!
Dit werkt stukken beter op de een of andere manier.
Wat NOG gekker is, tijdens het zoeken naar een evt. oplossing of tips kwam ik al zoekende op dit forum
een wel erg frapante gelijkenis tegen.
Zie: en nou zou hier een link naar betreffend verhaal moeten staan ,maar kan het niet zo snel meer
vinden ::)
Het was in ieder geval van Maximus_Aurelius
Toch vreemd dat het andersom niet goed gaat
Ik heb de spx ook nog een keer vervangen door mijn zelfgemaakte lapp en dat gaat
ook goed (beeld iets minder breed maar wel dieper af dan de spx)
Het hoog is weer iets sprankelender bij de spx
Ik speel met de gedachten van 1x2meter lange shiva  2x1meter lange shivas te maken 8)



Wat lees ik daar ;D mijn naam komt in dit topic naar voren  ;).O jee wat hebben we nu weer gedaan of aangericht  :P ;D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

mar antz

Hey....das mooi Maximus,kun je het hier vanwege de ontbrekende link gelijk nog een keer uitleggen  ;D
Ik meen gelezen te hebben dat jij een soortgelijke ervaring had (hebt) met de shiva.
Heb je de shiva nog steeds in je systeem?
Verder zoekend naar dit fenomeen kwam ik een ac cable shootout tegen met ongeveer de zelfde strekking.
Ik heb een stukje uit de pdf geknipt van de conclusie.


knip>>can recommend for use anywhere in your
system. The Nordost Shiva, I found in my
system performed at its best in the
amplification chain, especially on the pre
amp, as I felt my CD player didn't work with
this cable as sympathetically as the IsoTek
cables, but its energy, resolution and sound
staging ability cannot be ignored, and I
would definitely audition one or two of these
cables if your system is sounding a little flat
or lifeless. Finally we come to the Van Den<<knip


Maximus_Aurelius

#724
Citaat van: mar antz op februari  5, 2008, 20:37:33
Hey....das mooi Maximus,kun je het hier vanwege de ontbrekende link gelijk nog een keer uitleggen  ;D
Ik meen gelezen te hebben dat jij een soortgelijke ervaring had (hebt) met de shiva.
Heb je de shiva nog steeds in je systeem?
Verder zoekend naar dit fenomeen kwam ik een ac cable shootout tegen met ongeveer de zelfde strekking.
Ik heb een stukje uit de pdf geknipt van de conclusie.


knip>>can recommend for use anywhere in your
system. The Nordost Shiva, I found in my
system performed at its best in the
amplification chain, especially on the pre
amp, as I felt my CD player didn't work with
this cable as sympathetically as the IsoTek
cables, but its energy, resolution and sound
staging ability cannot be ignored, and I
would definitely audition one or two of these
cables if your system is sounding a little flat
or lifeless. Finally we come to the Van Den<<knip



Ik zou even hier reageren maar is niet de bedoeling om in dit topic erover te hebben mits dat Pjotr hier niets op tegen heeft , is dit wel zo dan doen we wel eventjes delete  :).
Ik heb inderdaad dezelfde ervaringen ondervonden als de engelse tekst. Bij mij werkte de Shiva niet optimaal op mijn cd-speler maar wel op mijn Lindemann voorversterker. Maar ben er wel achtergekomen dat het ook veelal te maken heeft met wie hij samen moet werken ;D om eens te proberen daar bedoel ik mee welke andere (merken) netkabels men gebruikt. Ik heb een Audio-Life netkabel op mijn voorversterker gehad (demo) en dit ging ook beter dan op mijn cd-speler maar ik heb even de shiva weer aan mijn cd-speler gehangen  en de audio-life netkabel op mijn voorversterker gelaten toen ging het echt met 60% beter betreft de shiva voor mij nog niet optimaal maar wel dus beter als voorheen. Dit was een tip van tip ReMC om eens te kijken hoe het dan gaat , kan in de toekomst zijn voordeel hebben.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.