De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

blue-eyes

#6200
Binnen Sketchup heb ik geen Wilson Benesch speakers gevonden. Mijn skills zijn nu niet dermate goed om daarover naar huis te schrijven.
Toch voor de grap een eerste poging gedaan.
Leer je beetje bij beetje het programma ook kennen. Ook al lijkt het er niet op, altijd meegenomen. Schroefgaten, etc. moet ik nog aanbrengen.

Eerst poging van de voetjes van de Vector. Weinig informatie mbt maten te vinden. Slechts wat summiere foto's van delen. Er is en filmpje daarin kan je binnenkant beter zien. Kortom, eerste poging:




Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Siddartha

Lijkt nergens op... [emoji12]

Maar ik doe het je niet na denk ik [emoji4]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

blue-eyes

Citaat van: Siddartha op januari  8, 2017, 18:07:14
Lijkt nergens op... [emoji12]

Maar ik doe het je niet na denk ik [emoji4]

Speciaal voor jou dan :P

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

VlisChris

Ja, dit is best knap als je dit zo weet te fabrieken 8)

Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat. Ga je die online zetten in de library?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Siddartha

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

blue-eyes

En nu ga ik muziek luisteren ;)



@christiaan: nee. Ook al lijkt dit misschien wel wat, het is verre van goed. Het is puur om Sketchup te leren. Wie weet ben ik er morgen al weer zat van ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#6207
Bijna klaar, alleen nog de baspoort, speakerdoekgaten en de spikes.

Daarna de hoeken afronden en de skin / materiaal proberen in orde te maken..... En daarna mooi renderen. Ik heb niet gelet op de juiste drivers, gewoon genomen wat een beetje lijkt.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Nice!!

Staat ook nog op mijn list om Sketchup te leren, om zo mijn inrichting te gaan bepalen van het nieuwe huis. Denk dat ik mij er maar eens in ga verdiepen komende tijd. Tutorial tips?

HTip

Knap gedaan Eisse!

Een ruimte ontwerpen is (na het doorlopen van de tutorial) redelijk snel te doen. Ik ben ook een middag bezig geweest met het eerste ruwe ontwerp van mijn HT. Maar een component ontwerpen met het detailniveau wat jij laat zien is heel erg goed! :worship:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

blue-eyes

Citaat van: WickedGame op januari  9, 2017, 08:53:18
Nice!!

Staat ook nog op mijn list om Sketchup te leren, om zo mijn inrichting te gaan bepalen van het nieuwe huis. Denk dat ik mij er maar eens in ga verdiepen komende tijd. Tutorial tips?

Thx.

Sketchup downloaden. Daarbij staan video tutorials. Doe de eerste 3, voer ze ook echt uit. ZIe opmerking van HTIP, dan gaat je ruimte ontwerpen geen issue zijn. In de warehouse zijn genoeg meubels te vinden om je een beeld te vormen. Wil je de exacte meubels hebben zal je zelf moeten gaan ontwerpen, en dan is wel iets meer scholing nodig. Of geduld, puzzlen en genoegen nemen met iets minder perfectie :)


@ HTIP: thx :)

En waar, goed voor WickedGame :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

simsatit

Citaat van: Blue-Eyes op januari  8, 2017, 23:23:18
Bijna klaar, alleen nog de baspoort, speakerdoekgaten en de spikes.

Daarna de hoeken afronden en de skin / materiaal proberen in orde te maken..... En daarna mooi renderen. Ik heb niet gelet op de juiste drivers, gewoon genomen wat een beetje lijkt.



Mooie vorm!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

blue-eyes

Volgende traject, de center: Fulcrum 650. Deze ga ik overnieuw doen, ik krijg de bass poort niet goed :( . Op de en of andere manier krijg ik geen gat gemaakt in de "curved" oppervlak.
Ik hoop niet dat dit ook voor de Vector geldt ;)

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#6213
We werken in de spaarzame uurtjes gestaag door ;)



Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

VlisChris

Werk je nu ook met componenten?

Of teken je iedere schroef, iedere terminal enz iedere keer compleet opnieuw?

Nogmaals: respect voor je tempo. Zowel van werken, als van het oppikken van het programma. Ik deed er aanzienlijk langer over :-X :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

blue-eyes

Terminals zelf gemaakt, voetjes het betere jatwerk.

Terminals ga ik een betere versie van maken, bovenstaand is fantasie, ik ga kijken of ik de werkelijkheid iets beter kan benaderen, dus met schroefdraad en moer.


Thx. Wat ik doe is echt niet spannend, gewoon slim dingen toepassen. Ik snap niet wat ik doe, maar weet wel hoe te doen. Iets met dat je een aap ook een trucje kan leren :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

En dan druk je op "print" en komt alles uit de 3D printer rollen?  :D
Ik bewonder het detail maar snap de bedoeling er niet achter want die dingen zitten uit het zicht aan de achterkant. Maar het zal hobbie zijn?

blue-eyes

#6217
Citaat van: Kjelt op januari 10, 2017, 22:43:18
En dan druk je op "print" en komt alles uit de 3D printer rollen?  :D
Ik bewonder het detail maar snap de bedoeling er niet achter want die dingen zitten uit het zicht aan de achterkant. Maar het zal hobbie zijn?

Om het programma te leren kennen?

Daarnaast is het een kriebel in mijn hoofd. Daar staat een speaker op de tekening. Behoorlijk lijkend op de daadwerkelijke speaker (goed benaderd). En zoals je zegt, veel meer dan afdoende om een beeld te schetsen. Dat zou je ook met een langwerpig rechthoek ook kunnen doen :)
Maar die kriebel.... De speaker klopt niet. Het ziet er op onderdelen anders uit. Dus ga ik dat aanpassen.

Ik ben ook die persoon die in rapportages elke pagina exact hetzelfde opmaakt. Een grafiek op pagina 3 heeft dezelfde uitlijning en positie als die op pagina 45. Op de mm nauwkeurig. Om nog maar een voorbeeld te geven.
Mijn vriendin noemt dat een van mijn autistische gedragskenmerken ;)


Omdat het kan en stiekem ook "moet" :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

Duidelijk, gaat wel veel tijd kosten zo maar je leert het programma wel beter beheersen, altijd handig voor een andere keer.
Ik herken het probleem wel, mijn vriendin wil het liefste ook alles eerst "zien" voor te snappen hoe het er uit komt te zien.
In de praktijk betekent dit bv dat ik een nieuwe lamp vanaf een ladder eerst op de juiste hoogte moet vasthouden zodat ze ziet wat het gaat worden , best wel irritant.
Met de verbouwing wilde ik perse aan beide kanten een koof hebben voor de (muur)verlichting maar ze was er alleen maar bloednerveus over (lange gaten in het plafond ?).
Ze kon het zich niet voorstellen en een potlood schets op papier bracht alleen maar meer paniek  :D (vermoedelijk dankzij mijn gebrekkige tekentalent).
De kwestie van vertrouwen kaart gespeeld en die heeft goed uitgepakt maar het blijft wel een gok, smaak is zeer persoonlijk.
Dit ziet er inderdaad uit als een handige tool om toekomstige ellende te voorkomen.

BuSpu

Als je er zoveel werk aan besteedt zou het nog leuker zijn als het een 3D model wordt. Dan kan je vriendin echt zien hoe het staat vanuit elke hoek.

blue-eyes

Citaat van: BuSpu op januari 11, 2017, 09:01:06
Als je er zoveel werk aan besteedt zou het nog leuker zijn als het een 3D model wordt. Dan kan je vriendin echt zien hoe het staat vanuit elke hoek.

Ik snap wat je bedoeld. In de ontwerp module van Sketchup kan dat natuurlijk ook. Ik kan daar vanuit een in te stellen perspectief rondjes draaien, etc.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

simsatit

Citaat van: Blue-Eyes op januari 11, 2017, 05:50:41
Om het programma te leren kennen?

Daarnaast is het een kriebel in mijn hoofd. Daar staat een speaker op de tekening. Behoorlijk lijkend op de daadwerkelijke speaker (goed benaderd). En zoals je zegt, veel meer dan afdoende om een beeld te schetsen. Dat zou je ook met een langwerpig rechthoek ook kunnen doen :)
Maar die kriebel.... De speaker klopt niet. Het ziet er op onderdelen anders uit. Dus ga ik dat aanpassen.

Ik ben ook die persoon die in rapportages elke pagina exact hetzelfde opmaakt. Een grafiek op pagina 3 heeft dezelfde uitlijning en positie als die op pagina 45. Op de mm nauwkeurig. Om nog maar een voorbeeld te geven.
Mijn vriendin noemt dat een van mijn autistische gedragskenmerken ;)


Omdat het kan en stiekem ook "moet" :P

Ik denk voor heel veel mensen gewoon heel herkenbaar hoor :)

Maar wat je doet doe je goed, zoveel is wel duidelijk, je hebt ook een behoorlijk doorzetringsvermogen, ik had na enkele uren alweer genoeg van Sketchup, ik teken dan maar weer verder op de hand, vind ik ook leuker tbh, maar je hebt oneindig veel meer mogelijkheden uiteraard met een library etc....

Top hoor.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

blue-eyes

Ach ja. De voetjes heb ik net maar aangepast, waren me te hoog :P


Citaat van: simsatit op januari 11, 2017, 15:55:13
Ik denk voor heel veel mensen gewoon heel herkenbaar hoor :)

Maar wat je doet doe je goed, zoveel is wel duidelijk, je hebt ook een behoorlijk doorzetringsvermogen, ik had na enkele uren alweer genoeg van Sketchup, ik teken dan maar weer verder op de hand, vind ik ook leuker tbh, maar je hebt oneindig veel meer mogelijkheden uiteraard met een library etc....

Top hoor.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

BuSpu

Citaat van: Blue-Eyes op januari 11, 2017, 18:40:23
Ach ja. De voetjes heb ik net maar aangepast, waren me te hoog :P
Ik wilde het niet zeggen  :clapping:

simsatit

Stretch en klaar (eigenlijk anti stretch, of anti stress?)
Is het een beetje anti stress voor je dat ketchup haha;)

Kijk als ik met de hand teken wordt het ook een lekker soepzootje van eindeloos gegum, ja dan ben je met de 'toverdoos' wel in het voordeel..
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.