De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

R


celerontje

#3501
Betalen jullie wel netjes belasting over? :devil: :P :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Fatalfelix

Had het meubel nog niet af gezien, maar het is echt erg gaaf geworden, een hele toffe vooruitgang  O0
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Sol

Citaat van: Fatalfelix op juni 25, 2009, 21:43:04
Had het meubel nog niet af gezien, maar het is echt erg gaaf geworden, een hele toffe vooruitgang  O0

Ziet er inderdaad retestrak uit!
Nice job! :clapping:
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

blue-eyes

#3504
Gisteren met mijn vriendin wat afstemming gedaan.


Alhoewel ik overtuigt ben van het nut, het praktische en het esthetische aspect van het huidige rack ga ik toch stoppen met dit rack.
IK HEB ER DOMWEG GEEN ZIN MEER IN ;D


Er komen tzt wel foto's.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#3505
Wat nu? Wensen:

- de stereoset moet dicht naar de muur
- open (geen dicht platen)
- robuuste look
- uitbesteden
- zwart of RVS look (ben er nog niet uit)
- het meubel / stellage moet kabels kwijt kunnen
- kabels als ethernet, coax, stroom voor licht onder de vloer door, via meubel omhoog
- moet passen bij de looks van BE rackie
- Stoer, etc.

Te veel wensen. Dat gaat nooit lukken ;D


=======
Posting aangepast


Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

oud_account_1

Citaat van: Blue-Eyes op juni 27, 2009, 19:47:23
De grootste reden om tot een meubel met apothekerlades te komen (750 DVD's in totaal aan opslagruimte) was de wens om de DVD's bij de hand te hebben, maar wel uit het zicht.
Eigenlijk is dat een kul reden.
Wat is het voor moeite om naar een andere ruimte te lopen, een DVD uit te zoeken weer naar boven te lopen en 1,5 - 3 uur te genieten van een film? Niet veel.
Dus je loopt binnenkort iedere keer met de gedachte 'had ik toch maar ...' >:D

Citaat
Een nadeel van dit project is dat ik net voor 150 euro aan RVS heb besteld dat ik dus niet meer nodig ga hebben..... Tja. Jammer, maar helaas.
Maar misschien nog wel te gebruiken, wie weet.
Er zijn volgens mij genoeg gegadigden voor zo'n rack, lijkt me niet al te moeilijk om het rvs kwijt te raken :)
Veel plezier met het uitdenken, dat is het leukste en minst stoffige deel :D
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

blue-eyes

Citaat van: squadra op juni 27, 2009, 19:51:45

Er zijn volgens mij genoeg gegadigden voor zo'n rack, lijkt me niet al te moeilijk om het rvs kwijt te raken :)
Veel plezier met het uitdenken, dat is het leukste en minst stoffige deel :D


Het gaat hier om de RVS plaat voor het bevestigen van speakerbindings, de stroomkabels, etc. Daar is geen belangstelling voor ;D

Thx, het denken lukt altijd wel ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Aanvullend:

Vooralsnog ga ik er vanuit dat dit ontwerp alleen aan de vloer wordt bevestigd, niet aan de muur. Dus een "vrij" ontwerp.
Een paar keilbouten moeten voldoende zijn.
Ik schat dat 'het meubel zo'n 50cm uit de muur komt.

De speakers blijven wel staan waar ze nu staan, dan dus met nog meer vrije ruimte er omheen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: jowi op juni 27, 2009, 19:52:39
Zoals ik al zei, ik ben wel vereerd dat ik met mijn ontwerpen een inspiratie ben voor anderen, wat wil je nog meer? 8)
De opzet die je me liet zien vond ik wel origineel, ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen :smile:

Ja ;)

Ik heb je ook niet voor niets richting raymen gepushed :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Fabian92

Ik denk dat de center onder de TV mooier zal zijn.  :unsure:
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

sj0er-D

Citaat van: Blue-Eyes op juni 27, 2009, 19:47:38
Wat nu? Wensen:

- de stereoset moet dicht naar de muur
- open (geen dicht platen)
- robuuste look
- uitbesteden
- zwart of RVS look (ben er nog niet uit)
- het meubel / stellage moet kabels kwijt kunnen
- kabels als ethernet, coax, stroom voor licht onder de vloer door, via meubel omhoog
- moet passen bij de looks van BE rackie
- Stoer, etc.

Te veel wensen. Dat gaat nooit lukken ;D

De eerste schetsen, schiet maar lek!



In dit ontwerp kan:
- BE rackie (2 stuks) onder het meubel worden geplaatst
- De sub naast het meubel worden geplaatst (nu wel mogelijk: geen uitschuivende lades meer)


Voor de center zoek ik nog een oplossing. Onder de TV á la jowi oplossing? Boven de TV?
Als de sub tussen de beide BE rackies wordt geplaatst dan zijn mijn kabels te kort........ Dan heb ik 2 mtr gebalanceerd nodig.

Maar goed, schiet!
center onder de tv! boven de tv heb ik altijd al geen gezicht gevonden!

blue-eyes

#3512
Citaat van: Fabian92 op juni 27, 2009, 20:05:40
Ik denk dat de center onder de TV mooier zal zijn.  :unsure:

Het meest ideale is de center op gelijke hoogte met de frontspeakers.
Dat betekent dat de TV dan weer hoger komt te hangen.

De TV hing niet op ideale kijk hoogte, dat kan met dit ontwerp wel weer. Nadeel wordt dan een lage center (lange kabels nodig, prijzig in het geval van MIT Magnum, zie prijslijst More Music) of de center boven de TV monteren, op een of andere manier.

Ik maak van de center een minder probleem. Als ik later echt goede speakers krijg ga ik met een phantoom center spelen.



Een kijken hoe hoog beide BE rackies worden gevuld met de Classe apparatuur. De hoogste zal het rack met de PRE en CD/DVD speler worden. Wellicht is het mogelijk beide racks iets uit elkaar te schuiven, en met een stand de center net boven de app. te plaatsen. Half over beide racks heen.

Iets anders is de plaatsing van de UPC HD decoder en de BD speler. Moeten uit het zicht :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: sj0er-D op juni 27, 2009, 20:09:30
center onder de tv! boven de tv heb ik altijd al geen gezicht gevonden!

Geeft wel de voordelen van vrije indeling van audio componenten zonder beperkingen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: Blue-Eyes op juni 27, 2009, 20:15:48
Een kijken hoe hoog beide BE rackies worden gevuld met de Classe apparatuur. De hoogste zal het rack met de PRE en CD/DVD speler worden. Wellicht is het mogelijk beide racks iets uit elkaar te schuiven, en met een stand de center net boven de app. te plaatsen. Half over beide racks heen.

Gaat dus niet. Het hoogste rack zal 60 cm zijn, de center zo'n 25cm. Dan komt ie al voor de tv (met de huidige maten van het meubel).

De meubels zullen verder uit elkaar moeten en de center ertussen, ook op 60cm hoogte max, zodat de TV op ongeveer 65cm van de grond hangt.
Mijn huidige kabels zijn anderhalve meter, eens kijken hoe strak ze hangen of dat ze lang genoeg zijn.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

center zou ik gewoon lekker met een mount "vrij" boven de TV hangen
kabel door de muur, super strak!
JBL PRX Power!

blue-eyes

#3516
verwijderd

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raymen

Hmm Leuk idee.

Ik zou de verbinding van de 2 kokers wel in verstek doen, is veel mooier.

Dit kan natuurlijk ook.....,maar minder strak, vindt ik zelf.

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Audiofiel

Citaat van: Raymen op juni 27, 2009, 21:53:09
Ik zou de verbinding van de 2 kokers wel in verstek doen, is veel mooier.

Dit kan natuurlijk ook.....,maar minder strak, vindt ik zelf.

In verstek is strakker en mooier, en ook nog steviger. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Fabian92

Ziet er goed uit hoor, alleen ik zou die 2 rackies zo symmetrisch mogelijk laten lijken. Dat maakt het geheel denk ik wat mooier, maar het concept is super  :thumbs-up:
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

Robbert54

nog een ideetje: rack opgestapeld links, of rechts, met 1 buis erachter (of ernaast) die ook weer achter de tv langs loopt en dan bevestigt word aan de muur. dan lijkt het net of je tv zweeft aan 1 buis..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

R

Eens met jowi! Zo'n zwart monster boven je tv is volgens mij erg lelijk. Het verstoort het witte vlak van de muur en zal verkleinend ogen qua ruimtelijkheid.

p.s. visualiseren is mogelijk ;)

JeKa

Ook ik sluit me daar bij aan. Re racks zijn zo mooi, daar hoeft niets meer bij. Misschien 2 racks en een stand voor de center in "rackie" stijl?

blue-eyes

#3523
In jullie voorstel zou ik dan 1 BE rackie gebruiken.

Een van de doelstellingen is NIET het idee van JOWI over te nemen. In het kader zoals jullie dat schetsen wordt dat lastig ;)

En....... hangt de TV zeker een meter, wellicht meer ACHTER de speakers.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

R

En? Dan sluit de dieptewerking in het geluid van de spekers mooi aan met locatia van het beeld.