De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

WickedGame

Citaat van: FFF op februari 20, 2008, 18:54:21
Dat dacht ik al, daarom poste ik het.

Hij staat er al een tijdje, en voor die prijs...

Kon me ook niet voorstellen dat jij hem niet opgemerkt had.  ;D

Dat ding was echt binnen no-time verkocht. Had hem ook zien staan. Erg scherpe prijs voor een CDP-100.

Mooi doosje, en hoe vind je de uber zware AB's van Classé :)

FFF

haha, zo te horen zijn er meer "kapers" op de kust?

Leek me echt een koopje, normale prijs is 2000?

Iemand enig idee wat de CAP 2100 9geintegreerde amp) kost op de tweedehands markt? Zie hem eigenlijk niet voorbij komen...

WickedGame

Citaat van: FFF op februari 20, 2008, 19:04:47
haha, zo te horen zijn er meer "kapers" op de kust?

Leek me echt een koopje, normale prijs is 2000?

Iemand enig idee wat de CAP 2100 9geintegreerde amp) kost op de tweedehands markt? Zie hem eigenlijk niet voorbij komen...

Markt goed scannen helpt ;) En tja dan loop je wel eens tegen koopjes aan.

blue-eyes

#1578
Zo'n 3-4000 euro voor een wat oudere schat ik?
Er staat nog een CDP-100 te koop voor 2000 - 2100 euro dacht ik, audiomarkt.de.


Weer iets leuks geleerd over de PRE.
Ik kan 4 profielen aanmaken. Elke profiel bevat zijn eigen speakerinstellingen, dus oa. afstand, delay, etc. Dus bijv. ook of een rearspeaker wel of niet meedoet, wel of geen centerspeaker.

Ik snapte al niet waarom bij een CD luisteren via de digitale ingang de sub maar bleef meedoen.... Stond deze gekoppeld aan het standaardprofiel welke ik had aangemaakt (je kiest dan wel stereo, maar dat betekend alleen dat de rears en center worden uitgeschakeld.....blijkbaar).
Snel een tweede profiel aangemaakt, met daarin alleen de frontspeakers, op large.
Overigens kan je per bron, naast het profiel, ook je voorkeur voor een format opgeven, bijv. stereo, stereo+THX, etc.

Erg mooi. Een profiel voor de hotspot, een profiel voor CD luisteren, een profiel CD met sub en een profiel als ik aan de zijkant zit ;D


Wat ik nog wel uit moet vogelen is de calibratie middels de CD speler. Ook voor de analoge uitgangen moet ik de afstanden en delay opgeven (in meters en dB).
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: WickedGame op februari 20, 2008, 19:00:28
Dat ding was echt binnen no-time verkocht. Had hem ook zien staan. Erg scherpe prijs voor een CDP-100.

Mooi doosje, en hoe vind je de uber zware AB's van Classé :)
De AB van de CDP300 is een keer zo zwaar als de AB van de PRE......

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: Audiofiel op februari 20, 2008, 18:58:54
Die speler was al binnen 1 uur weg. ;)


@BE: grappig, die microfoon is dezelfde als bij mijn SSP-75. 8)

Ik heb het even getest, maar de automatische calibratie geeft een error. Dan maar handmatig. Overigens is het caliberen met de TAG PRE beduidend eenvoudiger, met name gebruiksvriendelijker!

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Citaat van: Blue-Eyes op februari 20, 2008, 20:39:35
De AB van de CDP300 is een keer zo zwaar als de AB van de PRE......



Ohw. Wel verbazend maar goed zijn juweeltjes in je handen ;)

R

Mooi die profielen!! Ik ben echt benieuwd naar het totaaloverzicht (foto ;))

WickedGame

Profielen zijn wel handig, zelfs de voorversterker de CP-500 kent profiel instellingen. Alleen bij de SSP-300 zal dit veel uitgebreider zijn. Ben nu toch wel ernstig benieuwd naar je kabel keus als het zo ver is.

blue-eyes

#1584
Kabel keuze: vooralsnog een blinde gok genomen door W&M te bestellen. Mocht dit niet bevallen kan ik deze zonder al te grote verliezen (handig die powerbuy met 35% korting ;D).

Ik ga eerst geld sparen voor nog 2 stuks CA-2100 eindversterkers, daarna komen de kabels wel aan de beurt. Met als uitzondering een scherpe aanbieden van een MIT Magnum LS kabel of hoger.
Daarnaast, heb ik tussen de CD / PRE / EV nog steeds MIT Magnum interlinks ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

qinq

#1585
Welke W&M? Ik had zelf de LS-02, maar die heb ik weer doorverkocht.

blue-eyes

#1586
De LS-01

Ja die zal wel iets minder zijn dan mijn oude MIT Magnum LS kabel ;D

En nog een extra foto:

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

qinq

Citaat van: Blue-Eyes op februari 20, 2008, 21:07:43
De LS-01

Ja die zal wel iets minder zijn dan mijn oude MIT Magnum LS kabel ;D
Achja, ik heb de W&M's aangesloten nadat mijn speakers al 2 weken los van mijn versterker stonden, dus echt vergelijken was er niet bij. Ik hoorde nog wel dezelfde dingen waaraan ik me irriteerde. Dus toen heb ik besloten eerst andere apparatuur te kopen.

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

blue-eyes

#1589
En nog wat foto's:

De volgende is speciaal voor Rens en WickedGame :P




En nog wat overige foto's:





Let wel, even zo neergezet omdat ik ook 5.1 wilde testen. Moet nog een meubel maken, ben er nog niet overuit. Nog geen definitief meubel omdat eerst de DVD / plasmameubel af moet, maar moet ook voldoende kwaliteit hebben om de tijd te overbruggen. Anderzijds mag het niets kosten, ook geen tijd ;D

En voor de volledigheid: de onderste plank op het DVD / plasmameubel is verwijderd, dit omdat ik met de stroomvoorziening bezig ben.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Citaat van: Blue-Eyes op februari 20, 2008, 21:07:43
De LS-01

Ja die zal wel iets minder zijn dan mijn oude MIT Magnum LS kabel ;D

Toch ben ik ook wel benieuwd naar de W&M puur uit nieuwsgierigheid. Het is toch een vrij goedkope speakerkabel en veel lovende recensies toch. Dus ben wel benieuwd.

1 ding is zeker die MIT doe ik never nooit meer weg. Als ik nu al merk wat die op een SR7500 doet moet je nagaan wat die kabel teweeg brengt op een betere set.  ;D

WickedGame

Mooie setup aan het worden. En een heel respectabel setje Classé. Een Classé meubel niet een idee ;)  ;D

Had overigens de AB van de DVD-speler zelfde design verwacht als de SSP-300 dus dat meer ronde maar er zit dus verschil in. Dat wist ik dan weer niet :D

Pieter-Jan

Waanzinnig mooi  8) :o

Citaat van: Blue-Eyes op februari 20, 2008, 21:13:21
En nog wat foto's:

De volgende is speciaal voor Rens en WickedGame :P




En nog wat overige foto's:





Let wel, even zo neergezet omdat ik ook 5.1 wilde testen. Moet nog een meubel maken, ben er nog niet overuit. Nog geen definitief meubel omdat eerst de DVD / plasmameubel af moet, maar moet ook voldoende kwaliteit hebben om de tijd te overbruggen. Anderzijds mag het niets kosten, ook geen tijd ;D
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

advr

dit ziet er wel heel gaaf uit!!

gefeliciteerd met deze porachtige aanwinsten ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

blue-eyes

Citaat van: WickedGame op februari 20, 2008, 21:13:39
Toch ben ik ook wel benieuwd naar de W&M puur uit nieuwsgierigheid. Het is toch een vrij goedkope speakerkabel en veel lovende recensies toch. Dus ben wel benieuwd.

1 ding is zeker die MIT doe ik never nooit meer weg. Als ik nu al merk wat die op een SR7500 doet moet je nagaan wat die kabel teweeg brengt op een betere set.  ;D

Inkoppertje!

Jij wilde toch nog die CDP300 horen, en nu ook de W&M bekabeling. Neem de MIT even mee, die voelt zich hier best thuis en aan het eind van de avond heb je een antwoord ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

R

Absurd!! Ik kom graag een keer live kwijlen als het mag (en ik in de buurt ben).

Very O0 O0

qinq

Prachtig!

Ik weet nog dat je een paar weken geleden het had over een upgrade die jaren ging duren ::) En nu staat er al een volledig Classé powered stereo set. Ik vraag me af hoelang het duurt voordat je de resterende EV's ook bij elkaar heb gesprokkeld.

LightStar

wauw, zeer mooi dit zijn toekomstdromen voor mij  :P
Marantz NR1605, PM7004, UD5007, NA7004, BD5004 (project htpc)

blue-eyes

#1598
Dat klopt.....

Echter toen had ik niet besloten om:

- 1 v/d 2 JBL Ti-K subs te verkopen
- MIT Magnum LS bekabeling te verkopen
- TAG DVD loopwerk te verkopen
- TAG PRE te verkopen
- MIT Magnum Interlinks te verkopen
- TAG tuner te verkopen
- TAG EV te verkopen.

Alle verkopen leveren mij voldoende geld op om de Classé set te kunnen kopen (wel erg veel mazzel gehad met de prijzen, 2 maand oud aan ongeveer 50% van de nieuwprijs).
Ik wilde er niet voor lenen, even voorschieten vanaf de spaarrekening tot alles verkocht is vind ik een ander verhaal (tenminste als je het uberhaupt verkoopt ;D).

De EV's... Tja.Ik hoop dat ik nog 2 maal tegen een dergelijk koopje aanloop en dan genoeg geld gespaard heb.

Ik heb dan wel een leuke loonsverhoging gekregen, maar met de vriendin afgesproken dat deze verhoging 100% naar de gezamenlijke rekening gaat (ivm 2e kind in juni, verdubbeling van de crechekosten in september 2008) , de volgende verhoging mag ik dan zelf wel weer houden. Pfft... Vrouwen ;) ;D ;D


@R: je bent welkom ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: FFF op februari 20, 2008, 18:17:49
Eeens  ;)

Ik ben ook heel erg benieuwd naar een soort van recentie tussen de Classe set, de Tag + ML set en de Tag + Tag set.  O0

Ik overweeg ook naar Classé te gaan (Delta geintegreerde amp + CD 100)
Ik had er al naar gerefereerd, maar hierbij de link
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey