Parkview Stereo Journey

Gestart door WickedGame, februari 22, 2007, 22:50:17

« vorige - volgende »

What will 2025 bring?

Nieuwe kabels?
0 (0%)
Nieuwe streamer?
2 (50%)
Nieuwe Phonostage
1 (25%)
Helemaal niks!
1 (25%)
Anders? Want.....
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 4

WickedGame

Wicked's Parkview Stereo Journey

Inhoudsopgave

• Historie
  • Meet & Greets
  • Verslagen
  • Set opbouw
  • Aankopen
  • Apparatuur
  • Bekabeling
  • To-Do

Historie

Nog te hernieuwen

Meet & Greets

Verslagen

Set opbouw

Aankopen

Apparatuur

ApparaatMerkType
StreamerLuminD2
PlatenspelerTransrotorZET-3
PhonoversterkerJasminePhono
TelevisieSonyXR-55A90J
NASSynologyDS920+

Bekabeling:

SoortMerkType
______________________________________________________________________________________
SpeakerkabelSupraRondo 4x4.0 Bi-Wire
Interlink Voor-/EindversterkerMITMagnum M3 XLR
Interlink StreamerTransparentMusiclink Super XLR
Interlink PhonoTransparentMusiclink Super RCA
Stroomkabel VoorversterkerKEMPPowercord Plus
Stroomkabel EindversterkerKEMPPowercord Plus
Stroomkabel StreamerKEMPPowercord Plus
Stroomkabel PhonoKEMPPowercord Plus
PowerstripKEMPPowerstrip 8 met daarop Kemp Powercord Reference
ScheidingstrafoKEMPBalanced Isolator Source
StroomgroepSiemensCylindric Fuse Cartridge

To-Do:

Dit is altijd een meerjarenplanning en soms ook discutabel of ik überhaupt upgrade. Maar je moet als mens nog altijd wat te wensen overhouden  ;D

• Test met andere speakerkabel(s)
  • Akoestiek waar mogelijk aanpakken

To be continued

donaldk

??? Drie DVD spelers, maar geen beeldscherm ::).

WickedGame

Citaat van: donaldk op februari 23, 2007, 00:21:29
??? Drie DVD spelers, maar geen beeldscherm ::).

Haha die is er wel :) Een JVC LT23B51 LCD TV, al een wat oudere tv.

HTR

mooie set hoor! heb je ook fotos?

enne die verhouding is dr natuurlijk niet meer heh met 3 dvdspelers en 1 23" lcd:P de dvdspelers zijn samen 3x zo groot:P (volume)

WickedGame

Citaat van: hometheatrerulezz op februari 23, 2007, 10:54:52
mooie set hoor! heb je ook fotos?

enne die verhouding is dr natuurlijk niet meer heh met 3 dvdspelers en 1 23" lcd:P de dvdspelers zijn samen 3x zo groot:P (volume)

Ik zie het niet geheel als 3 dvd-spelers. De Pioneer is puurom op te nemen op HDD en soms eens wat weg te fikken. Gebruik deze dus nooit voor DVD's kijken. De DV6400Vm is de CD/SACD speler geworden, en wint het op audio gebied van de DV7600. En laat die laatste dus mijn DVD-Speler zijn :D

Foto's volgen nog, dit omdat ten eerste ik nog moet schoonmaken, en de B&W 805S speakers staan beneden op een Classe installatie te spelen, die moeten dus nog naar mijn kamer. Ander feit is dat ik de indeling van de kamer moet aanpassen. Dus nog even geduld

LittleNinja

Daar ben ik dan....

Uiteraard ga ik deze ook in de gaten houden.

;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

WickedGame

Vandaag Kimber 8TC gemonteerd op de 805S en gisteren me kamer verbouwd. Nu nog even wat schoonmaken en dan fototjes schieten :) dus nog even geduld.

LittleNinja

ik dacht dat je nu wel eens een keertje klaar zou zijn met opruimen...  ;D
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."

WickedGame

Citaat van: LittleNinja op maart  6, 2007, 05:28:29
ik dacht dat je nu wel eens een keertje klaar zou zijn met opruimen...  ;D

Geen tijd haha... voornaamste reden :) En tja als je alles uiteindelijk verplaatst maak je weer zooi haha. Hoop het deze week even af te ronden. Heb in iedergeval gisteren even geluisterd en het klinkt echt super.

LittleNinja

Citaat van: WickedGame op maart  6, 2007, 09:10:17
Geen tijd haha... voornaamste reden :) En tja als je alles uiteindelijk verplaatst maak je weer zooi haha. Hoop het deze week even af te ronden. Heb in iedergeval gisteren even geluisterd en het klinkt echt super.

Ah.. Je bent wakker.  ;)
Merk je verschil met de Kimber of is het verschil klein?

WickedGame

Citaat van: LittleNinja op maart  6, 2007, 09:45:06
Ah.. Je bent wakker.  ;)
Merk je verschil met de Kimber of is het verschil klein?

Verschil is gigantisch. Ging van tijdelijk Ixos 603 Superstrand naar Kimber 8TC. De versterker kon gelijk een slag lager qua volume, en je hoorde meer detail in het geluid. Het laag werd strakker en lager en kon direct mijn versterker op neutraal zetten. De JBL's die ik dus ook nog heb en ik dus als erg goed ervaar worden toch wel weg gevaagd door dit "klein" geweld van B&W.

Wat dat betreft ben ik uitermate tevreden, en dat op een Marantz SR7400, moet je nagaan wat ze gaan doen als ze op een dedicated stereo set komen :) Maar goed dat is toekomst. Voorlopig maar eens mijn geld op potten en wat sparen, blijft een aanslag op me geld die speakers haha.

Wil wel binnenkort eens wat Xindak kabels op proef nemen om te zien welk verschil het oplevert. En ook interlinks wil ik wat gaan testen. Eens zien hoe "goed" of hoe "slecht" mijn IXOS interlinks zijn.

WickedGame

Hierbij even een snelle impressie hoe het erbij staat.

Achterspeakers nog niet gefotografeerd aangezien daar nog zooitje is haha. Onder de dvd-spelers staat dus de SR7400, alleen niet echt zichtbaar op de foto. Komt allemaal nog wel betere voor in de plaats, maar het geeft een impressie. Voor de mensen die goed opletten zit er een ander element in mijn platenspeler nu. Dit is een ZYX.

de X-LP zie je ook niet die staat op de SR7400 en is ook niet zichtbaar nog. Maar goed dat volgt nog.

WickedGame

En hier de foto van de apparatuur stapel :)

p.s. deze foto is iets ouder, zoals je ziet stond hier de Marantz Ipod dock nog niet op.

WickedGame

Na een tijdje weer een aanpassing. Mijn zusje haar SR6200 (Dit was mijn A/V Receiver voordat ik de SR7400 kocht) overleed, en ze wilde geen nieuwe aanschaffen. Heb voor haar een deal kunnen maken dat zij mijn SR7400 overnam en ik een nieuwe A/V Receiver zou aanschaffen. Dit is de Marantz SR7500 geworden.

Ben erg benieuwd of er nog veel verschil zal zitten tussen de SR7400 en de SR7500. Al vind ik de kast van de SR7500 zeker mooier.

LittleNinja

Citaat van: WickedGame op juli 13, 2007, 10:58:49
Na een tijdje weer een aanpassing. Mijn zusje haar SR6200 (Dit was mijn A/V Receiver voordat ik de SR7400 kocht) overleed, en ze wilde geen nieuwe aanschaffen. Heb voor haar een deal kunnen maken dat zij mijn SR7400 overnam en ik een nieuwe A/V Receiver zou aanschaffen. Dit is de Marantz SR7500 geworden.

Ben erg benieuwd of er nog veel verschil zal zitten tussen de SR7400 en de SR7500. Al vind ik de kast van de SR7500 zeker mooier.

Het is een muzikaal walhalla aldaar!!  8)

WickedGame

Citaat van: LittleNinja op juli 13, 2007, 12:33:43
Het is een muzikaal walhalla aldaar!!  8)

Tja wat kapot is moet vervangen worden zeggen we dan. Reparatie viel wat hoog uit, en dan was inruilen veel handiger. Muziekaal walhalla vooral beneden en bij mij op me kamer, me zusje is voor de afdankertjes haha (ook geen lullige set hoor).

Zusje heeft nu:

Marantz SR7400
Marantz DV4100OSE
Front: Magnat Project 10
Back: Magnat Vintage 510SE
Center: Audiopro
Sub: Tannoy MX10

Dus die heeft niets te klagen.

Overigens denkt me pa erover na om de 802D op proef te nemen, wellicht ter vervanging van de 802.

sj0er-D

Citaat van: WickedGame op juli 13, 2007, 13:04:32
Tja wat kapot is moet vervangen worden zeggen we dan. Reparatie viel wat hoog uit, en dan was inruilen veel handiger. Muziekaal walhalla vooral beneden en bij mij op me kamer, me zusje is voor de afdankertjes haha (ook geen lullige set hoor).

Zusje heeft nu:

Marantz SR7400
Marantz DV4100OSE
Front: Magnat Project 10
Back: Magnat Vintage 510SE
Center: Audiopro
Sub: Tannoy MX10

Dus die heeft niets te klagen.

Overigens denkt me pa erover na om de 802D op proef te nemen, wellicht ter vervanging van de 802.

sow een redelijke audio family ;) hebben jullie zeker ook in elke kamer een projector hangen :P . het gemiddelte zusje heeft een aldi setje van akai o.i.d. ;)

WickedGame

Citaat van: sj0er-D op juli 13, 2007, 13:48:55
sow een redelijke audio family ;) hebben jullie zeker ook in elke kamer een projector hangen :P . het gemiddelte zusje heeft een aldi setje van akai o.i.d. ;)

Audio familie ja dat wel, me zusje is alleen de lachende derde in deze geweest. Ze heeft alleen de Magnat Vintages zelf gekocht de rest is doorschuif werk geweest. Dus die heeft een mazzeltje.

Helaas projectoren in ons huis zijn er wel geteld 0.

sj0er-D

Citaat van: WickedGame op juli 13, 2007, 14:46:07
Audio familie ja dat wel, me zusje is alleen de lachende derde in deze geweest. Ze heeft alleen de Magnat Vintages zelf gekocht de rest is doorschuif werk geweest. Dus die heeft een mazzeltje.

Helaas projectoren in ons huis zijn er wel geteld 0.
heeeeeel snel verandering im brengen ;)

WickedGame

Citaat van: sj0er-D op juli 13, 2007, 15:28:29
heeeeeel snel verandering im brengen ;)

Dan zal ik de enige zijn die het misschien doet. Mijn vader vind projectoren helemaal niks, laat staan dat ze de ruimte ervoor hebben. Als je al nagaat dat hij het doet met een simpele 70cm Philips bak nog niet eens een plat scherm dan geeft het wel aan hoeveel waarde zij hechten aan beeld.

Dat is ook wel duidelijk want zijn voorkeur ligt voor 99,9% op Audio. En dan met name stereo.

WickedGame

Zo aangezien ik een aankoop van een appartement heb gedaan ben ik eens aan de slag gegaan met floorplanner. Dit was nu een peace of cake aangezien ik alle maten van de meubels al heb en ik het zo kon in tekenen. De tekening plaats ik hier zo bij, maar zit even met een vraag.

Zoals op de tekening is te zien heb ik nog geen achterspeakers ingetekend, en dit om de doodsimpele reden dat ik gewoon weg nog niet weet hoe ik die nu moet gaan plaatsen. 1 speaker kan nog wel naast het dressoir, maar die andere achter de bank vind ik misschien voor het geluidsbeeld onhandig. Hoe zouden jullie dit in zo'n geval oplossen?

Achterspeakers zullen voorlopig JBL L4 speakers blijven. Op den duur gaan de B&W 805S-jes naar achteren en 803S of 803D als front. Maar goed dat is toekomst muziek.

LittleNinja

Dat ziet er goed uit Wicked!!

We zien nu inderdaad alleen fronts..  ;)

Wanneer wordt dit stukje paradijs opgeleverd?

WickedGame

Citaat van: LittleNinja op januari 24, 2008, 11:21:56
Dat ziet er goed uit Wicked!!

We zien nu inderdaad alleen fronts..  ;)

Wanneer wordt dit stukje paradijs opgeleverd?

Eerste prognose die toevallig week geleden is afgegeven eind januari 2009.

sj0er-D

Citaat van: WickedGame op januari 24, 2008, 11:39:07
Eerste prognose die toevallig week geleden is afgegeven eind januari 2009.
hmm mijn huisje is dan ook klaar.. zo vervelend om te moeten wachten! maar wel lekker voor het sparen ;D

Stefan S.

Ga gewoon voor de weg met de minste weerstand en dus voor stereo i.p.v. surround spelen ;D.