aansluit problemen

Gestart door graafie, november 16, 2023, 00:04:30

« vorige - volgende »

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

graafie

graafie

Ik heb de kastjes binnen gekregen, de phono versterker aangesloten op het kastje, het ander kastje aangesloten op de Accuphase en kijken wat er zou gebeuren als ik een plaat op zet ....hé, muziek, het werkt en het klinkt ook nog eens goed. Maar.....nu staat de Accuphase weer onder spanning aan de voorkant. Wat is dat toch.....Trek ik de stekker van het kastje uit de stekkerdoos dan is de spanning weer weg.

Huub-13

Citaat van: graafie op november 17, 2023, 17:27:26Ik heb de kastjes binnen gekregen, de phono versterker aangesloten op het kastje, het ander kastje aangesloten op de Accuphase en kijken wat er zou gebeuren als ik een plaat op zet ....hé, muziek, het werkt en het klinkt ook nog eens goed. Maar.....nu staat de Accuphase weer onder spanning aan de voorkant. Wat is dat toch.....Trek ik de stekker van het kastje uit de stekkerdoos dan is de spanning weer weg.

Mooi dat je tevreden bent met de weergave via de "Marmitek-methode".
Kl*te echter dat je met dat spanningsissue blijft zitten.
Misschien al aan de orde geweest, maar heb je al eens geprobeerd om de stekker van de E-480 andersom in het stopcontact te steken?
Waarom deze vraag? Zie hier bijvoorbeeld: https://www.vanmedevoortaudio.nl/producten/pc23.html
Hier ook een beetje uitleg die nuttig kan zijn:  https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1831651
Gaat niet precies over jouw probleem, maar geeft wel een idee wat het probleem misschien kan zijn.
Music Hall MMF-9.3 + Hana ML + Moon 310LP | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

graafie

Citaat van: Huub-13 op november 17, 2023, 18:04:30Mooi dat je tevreden bent met de weergave via de "Marmitek-methode".
Kl*te echter dat je met dat spanningsissue blijft zitten.
Misschien al aan de orde geweest, maar heb je al eens geprobeerd om de stekker van de E-480 andersom in het stopcontact te steken?
Waarom deze vraag? Zie hier bijvoorbeeld: https://www.vanmedevoortaudio.nl/producten/pc23.html
Hier ook een beetje uitleg die nuttig kan zijn:  https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1831651
Gaat niet precies over jouw probleem, maar geeft wel een idee wat het probleem misschien kan zijn.
Ik heb de stekker al omgedraaid dus daar ligt het niet aan. zou het misschien aan een stekkerdoos kunnen liggen? Ik ga er volgende week eerst voor zorgen dat er een geaarde kabel naar de kamer loopt. Kwestie van 2 gaatjes boren en de kabel aanleggen. Kijken of dat verbetering geeft en eventueel een nieuwe stekkerdoos kopen. 

Rowdy

Heb je bij verschillende schoeisel last van spanningstintelingen?
Bij bepaalde schoeisel kun je jezelf statisch opladen en als je de versterker aanraakt ontlaad je je via de versterker of ander apparaat. Ik had daar weleens last van als ik sloffen aan hebt.

Welke merk interlinks gebruik je?
Ik kreeg spanningstintelingen toen ik de VandenHul The First interlink gebruikte.

Offtopic:
Ik zag op een marktplaatsadvertentie van je dat je op Tweede Dwarsdiep woont. Mijn zwager heeft daar rond de eeuwwisseling een aantal jaren op nummer 7 gewoond. Hij woont nu in Stadskanaal.

graafie

Citaat van: Rowdy op november 18, 2023, 08:23:28Heb je bij verschillende schoeisel last van spanningstintelingen?
Bij bepaalde schoeisel kun je jezelf statisch opladen en als je de versterker aanraakt ontlaad je je via de versterker of ander apparaat. Ik had daar weleens last van als ik sloffen aan hebt.

Ik kreeg spanningstintelingen toen ik de VandenHul The First interlink gebruikte.

Offtopic:
Ik zag op een marktplaatsadvertentie van je dat je op Tweede Dwarsdiep woont. Mijn zwager heeft daar rond de eeuwwisseling een aantal jaren op nummer 7 gewoond. Hij woont nu in Stadskanaal.

Ik woon niet aan het Tweede Dwarsdiep maar aan de Zuidzijde, nummer 36. Maar je zwager ken ik dan wel, die heeft voordat hij naar Tweede Dwarsdiep verhuisde naast ons gewoond, op nummer 34...hij heeft daar een boerenschuur verbouwd tot woning. Ik ben zijn naam even kwijt maar ik ben in Stadskanaal een paar keer bij hem thuis geweest. Hele aardige kerel.

Rowdy

Dat klopt. Op Tweede Dwarsdiep heeft hij een erker gekocht en daarop zijn woning gebouwd.
Jakob Oving

graafie

Citaat van: Rowdy op november 18, 2023, 14:29:02Dat klopt. Op Tweede Dwarsdiep heeft hij een erker gekocht en daarop zijn woning gebouwd.
Jakob Oving

O ja, Jacob, klopt. Wat een kleine wereld.  :D

Rowdy

Citaat van: Rowdy op november 18, 2023, 08:23:28Heb je bij verschillende schoeisel last van spanningstintelingen?

Heb je deze vragen nog bekeken?

graafie

Citaat van: Rowdy op november 19, 2023, 07:41:51Heb je deze vragen nog bekeken?

ik heb meestal Shepherd sloffen aan. Als ik op sokken liep dan kon ik nog wel eens een 'tik' krijgen als ik de toonarm van de platenspeler aanraakte, met sloffen aan had ik hier geen last van.  :D statische ontlading ja. Ik heb AudioQuest interlinks.  ;)

Rowdy

Met deze set had ik als ik de platenspeler aanraakte met bepaalde schoeisel ook last van spanningstintelingen. De stopcontacten hadden geen randaarde. Nu heb ik een aparte groep gelegd met randaarde en heb geen last meer van spanningstintelingen. 

FS249

Als je alles losgekoppeld hebt voel je niks? En bij welke dan wel? Dan heb je de veroorzaker gevonden.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

graafie

Als ik alles loskoppel voel ik niks nee, als ik iets aansluit vanaf de hoek waar de receiver staat voel ik getintel. Maar ik heb al een nieuw spanningzoekertje gekocht en loop komende week alle kabels even na, kijken of alles parallel loopt. Komt goed.  ;) 

FS249

TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

roeleken

Citaat van: graafie op november 19, 2023, 10:34:33Als ik alles loskoppel voel ik niks nee, als ik iets aansluit vanaf de hoek waar de receiver staat voel ik getintel. Maar ik heb al een nieuw spanningzoekertje gekocht en loop komende week alle kabels even na, kijken of alles parallel loopt. Komt goed.  ;)
Zit het ook op een aparte groep?
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

graafie

Xander32

En, al zaken uitgezocht en/ of gewijzigd?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

graafie

Citaat van: Xander32 op november 21, 2023, 19:56:21En, al zaken uitgezocht en/ of gewijzigd?

Nee, nog niet, ik geef mijn vrouw voorlopig haar rust in de kamer. Gisteren had ze een test gedaan op corona met als uitslag positief, corona dus. Ze moet constant hoesten en heeft een barstende hoofdpijn. Vandaag gaat het gelukkig alweer iets beter met haar.

graafie

Vanmorgen begonnen met het doormeten van de kabels, er zaten er een paar tussen waarvan ik de stekkers om moest draaien. Dus nu alles op de juiste manier aangesloten en geen tinteling meer.  :pompom:

FS249

Kijk! Mooi! Fijn dat dat de wereld uit is. Nu jouw betere helft nog gauw weer beter worden. Beterschap!

graafie

Vandaag alleen maar bezig geweest met vinyl draaien. In eerste instantie met die 2 draadloze kastjes die ik vorige week had besteld, werkt prima en klinkt op zich niet verkeerd. Daarna de Phono voorversterker met een 10 meter lange kabel rechtstreeks aangesloten op de Accuphase, klinkt toch beter, ondanks de lengte van de kabel. Dus de kastjes weer ingepakt, die gaan morgen toch weer retour.
Dat er een kabel van zo'n 10 meter tussen een phono voorversterker en een versterker zit maakt niet uit toch of heb je dan toch geluidsverlies?

roeleken

je kunt mooie interlinks kopen en daar ook weer geluidswinst mee bewerkstelligen.  Maar als je deze van 10 meter moet gaan kopen ben je erg veel geld kwijt, als ze ze al hebben van zo'n lengte :) 

Maar als het voorlopig goed klinkt, gewoon genieten!
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

graafie

Citaat van: roeleken op november 23, 2023, 16:29:17je kunt mooie interlinks kopen en daar ook weer geluidswinst mee bewerkstelligen.  Maar als je deze van 10 meter moet gaan kopen ben je erg veel geld kwijt, als ze ze al hebben van zo'n lengte :) 

Maar als het voorlopig goed klinkt, gewoon genieten!
Ik moest zo'n koppelstukje gebruiken om lengte genoeg te hebben, de kabel is 8 meter en ben minimaal 10 meter nodig. Daar zou ik dus iets aan kwaliteit aan kunnen verliezen, dat koppelstukje. \ik had al mooie interlinks gezien van Audioquest, de Golden gate maar die hebben ze dan weer in 8 of 12 meter, 10 meter is er niet. 12 meter kost ook maar 249 euro... :blink:  :blink:  :blink: hmmm, maar even goed over nadenken.

FS249

Citaat van: graafie op november 23, 2023, 16:49:23Ik moest zo'n koppelstukje gebruiken om lengte genoeg te hebben, de kabel is 8 meter en ben minimaal 10 meter nodig. Daar zou ik dus iets aan kwaliteit aan kunnen verliezen, dat koppelstukje. \ik had al mooie interlinks gezien van Audioquest, de Golden gate maar die hebben ze dan weer in 8 of 12 meter, 10 meter is er niet. 12 meter kost ook maar 249 euro... :blink:  :blink:  :blink: hmmm, maar even goed over nadenken.

En zelf maken? Zo bijzonder is dat toch ook weer niet?