Betaalbare streamer: EVERSOLO DMP-A6

Gestart door Huub-13, april 13, 2023, 11:52:08

« vorige - volgende »

Tabcam

Citaat van: Fox op september  2, 2023, 11:42:08Vraag, heeft er iemand ervaring met een Android emulator voor op de PC(en wat is de beste).
Reden is dat ik muziek met afbeeldingen (in JPG) op mij NAS heb staan, maar vreemd genoeg komt niet elk plaatje in beeld op de streamer. En gezien die onder Android werkt is dat misschien een mogelijkheid om te chekken.
Ik heb nog nooi meegemaakt dat het een plaatje op diverse platforms anders wordt weergegeven. Wel dat er begrenzingen zijn zoals @mmuetst al aangaf. Met de BlueSund Node is dat de afbeeldingsgrootte zowel in pixels als megabyte limieten heeft. Gelukkig laat hij dat wel een plaatje met de tekst 'Artwork too large' zien.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Hannibal_

Gevonden op een van de FB groepen:

Someone here asked if the application for Eversolo also runs in Windows. It may be so. Install NoxPlayer or other emulator on Windows and Eversolo Controler can be run on it. It works fine.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Fox

Dat kan een mogelijkheid zijn.
Echter gezien het grote scherm, waar kan ik vinden wat de max grote dan is van een album hoes?

Daarnaast kan ik de synology zetten op een optie om alle afbeeldingen low-res door te sturen en dat werk ook niet :-(

Citaat van: mmuetst op september  2, 2023, 11:55:29Kun je misschien controleren op de grote en da afmetingen van de JPG's dat zou de rede kunnen zijn dat de streamer ze niet laat zien.

Fox

Dan moet je de diverse forums eens door lezen, want daar komt de tip aan iemand anders met hetzelfde probleem van de emulator vandaan  ;)

Citaat van: Tabcam op september  2, 2023, 13:03:34Ik heb nog nooi meegemaakt dat het een plaatje op diverse platforms anders wordt weergegeven. Wel dat er begrenzingen zijn zoals @mmuetst al aangaf. Met de BlueSund Node is dat de afbeeldingsgrootte zowel in pixels als megabyte limieten heeft. Gelukkig laat hij dat wel een plaatje met de tekst 'Artwork too large' zien.

mmuetst

Citaat van: Fox op september  2, 2023, 16:42:55Dat kan een mogelijkheid zijn.
Echter gezien het grote scherm, waar kan ik vinden wat de max grote dan is van een album hoes?

Daarnaast kan ik de synology zetten op een optie om alle afbeeldingen low-res door te sturen en dat werk ook niet :-(

Misschien een JPG vergelijken, één die wel werkt en één die niet werkt?
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Tabcam

Citaat van: Fox op september  2, 2023, 16:44:35Dan moet je de diverse forums eens door lezen, want daar komt de tip aan iemand anders met hetzelfde probleem van de emulator vandaan  ;)

Ik hoop de je het niet erg vind dat ik niet op 'diverse fora' ga lezen :angel:. Specifieke links wil ik graag bekijken!

Heb zelf verschillende platformen, Windows, Android, MacOS/iOS, Linux en Raspberry Pi maar heb zeker al meer dan dertien jaar dat niet ondervonden. Dat zegt natuurlijk niks qua statistiek! Ben wel benieuwd of je ook de bestanden online kan zetten dan wel doorsturen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Fox

Het advies is de "Bluestacks" Android emulator voor Windows...

Citaat van: Tabcam op september  2, 2023, 17:44:47Ik hoop de je het niet erg vind dat ik niet op 'diverse fora' ga lezen :angel:. Specifieke links wil ik graag bekijken!

Heb zelf verschillende platformen, Windows, Android, MacOS/iOS, Linux en Raspberry Pi maar heb zeker al meer dan dertien jaar dat niet ondervonden. Dat zegt natuurlijk niks qua statistiek! Ben wel benieuwd of je ook de bestanden online kan zetten dan wel doorsturen.

Tabcam

Citaat van: Fox op september  3, 2023, 10:35:20Het advies is de "Bluestacks" Android emulator voor Windows...
Begrijp ik nu goed dat de Eversolo App op Android het plaatje niet goed weergeeft en dezelfde App op Windows met BlueStacks datzelfde plaatje wel goed laat zien? Zou ik nog steeds geïnteresseerd zijn in het muziekbestand dat het probleem laat zien. Wat is er zo speciaal aan het plaatje?

Ik kan me nog voorstellen dat het een bibliotheekprobleem is. Het is volgens mij niet iets wat via een emulator moet draaien, het moet op elk plarform goed werken vind ik :angel:!

Citaat van: Fox op september  2, 2023, 16:42:55Dat kan een mogelijkheid zijn.

Op windows gebruik ik ik tegenwoordig TagScan op te kijken hoe groot het hoesplaatje is. Echter zijn er in sommige directories folder.jpg en cover.jpg etc. die ook gebruikt kunnen worden als een bestand geen hoesplaatje heeft.

Fox

Geen idee wat er mis is. Op m'n NAS staat al jaren een muziek collectie met hoes afbeeldingen. Deze zijn allemaal zichtbaar via de Windows verkenner Nu blijkt dat bij het scannen  door de AS dat een deel wel en een deel van de afmeldingen wel word getoond en andere weer niet en ook bij separaat gebeurt het zelfde. Dus ik zoek naar de oorzaak en een gemakkelijke reparatie.

Hier simpel afbeeldingen en screenshots plaatsen werk niet prettig (word ook door ander gebruikers aangegeven).
Dus ik hou het bij tekst.

gerard1

Rowdy

24 September a.s. is er een live test van meerdere streamers tot 1000 euro, waaronder de Eversolo A6, bij Alpha Audio.

Jimi Hendrix

Ben eens benieuwd naar die test dan.

Hier bij Sigma Audio staat inmiddels een Magna Mano Ultra MKII naast de Eversolo te spelen. Volgens de vorige eigenaar van de Holo Spring dac klonk de dac het beste via I2S. Omdat ik mijn nieuwsgierigheid niet kon bedwingen, heb ik laatst een gebruikte Mano erbij gesmurfd.

Ik vind de Mano een tof apparaat! Als het niet teveel geklooi is, dan wil ik Gentoo player ook nog wel eens uitproberen.

Vraag me wel af of het nou zinvol is geweest om een HDMI kabel van PS Audio aan te schaffen. Een van de voordelen van I2S zou juist zijn dat de kwaliteit van de kabel minder uit zou maken, dus dan zou je zeggen dat het geen zin heeft om er extra centen aan uit te geven. De kabel ziet er in ieder geval wél fancy uit, dat dan weer wel.

De USB module van de Holo was kaduuk toen ik hem kocht, maar inmiddels is dit ook weer gefixt. Dus binnenkort eens de Eversolo via USB uit gaan testen. Ben benieuwd wat de indrukken zijn van de kwaliteit van de meegeleverde USB kabel van de Eversolo.
Music is the soundtrack of your life

Fox

Nee, die ken ik niet.

Zie wel dat het een betaal versie, dus dat maakt het niet aantrekkelijk om uit te proberen  ;)

Citaat van: gerard1 op september  5, 2023, 17:23:54tag&rename

gerard1

Citaat van: Fox op september  6, 2023, 09:07:28Nee, die ken ik niet.

Zie wel dat het een betaal versie, dus dat maakt het niet aantrekkelijk om uit te proberen  ;)

Zie ook gratis versies, als je daarmee de albumhoesjes kan inladen is het goed.

Handige kenmerken Tag&Rename:

Batch modus
Automatisch tags toewijzen
Automatisch titels en albumhoezen inladen via Amazon en Discogs
Automatisch albumtitels inladen via Tracktype.org
Maak tags aan adhv mp3 bestandsnamen en mapstructuren
Afspeellijsten maken
Exporteer info naar XLS, CSV, en HTML of importeer tags met XLS

In plaats van een losse folder, albumhoesje in elk muziek bestandje.

Je kan met een copy van je eigen muziekbestand even gaan testen/spelen.

Hopelijk vind je de oplossing  ;D

Hannibal_

Gisteren was een vriend over om een beetje te luisteren hier.
Een shootout tussen highres PCM en DSD.

Ik had tot dat moment zelf nog geen DSD gespeeld op de set, mijn oude streamers ondersteunden dat niet en mijn library was derhalve gebaseerd op PCM.

Ik moet zeggen dat DSD heel aangenaam klinkt, mooi vloeiend en het komt heel realistisch over. Ik heb wel eens gezocht hoe de verschillende formaten door mijn DAC verwerkt worden. Echter ik vind daar weinig informatie over terug. En zeker geen functioneel blokdiagram, helaas.

Nog eens verder luisteren naar DSD, veelbelovend.

Mijn vriend heeft de solo ook bedient en hij was erg onder de indruk van de snelheid van reageren van de unit. Zelf ben ik er intussen wel aan gewend en mijn vergelijk was een niet bijzonder snelle streamer, dus ik vond het wel logisch dat de solo sneller zou zijn.
Maar het is wel zo inderdaad, alles loopt vlot en moeiteloos.

Ik denk het moderne design en processor.

Fijn ding toch
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect

gerard123

Excuses als deze vraag al eerder is langsgekomen maar ik kon het zo snel niet vinden: bouwt de Eversolo net als Sonos en Bluesound een eigen index op van de inhoud van een netwerkshare? Zodat je niet alleen door de folderstructuur kunt bladeren maar ook kunt zoeken op artiest, album en nummer?

Huub-13

Citaat van: gerard123 op september 17, 2023, 17:36:05Excuses als deze vraag al eerder is langsgekomen maar ik kon het zo snel niet vinden: bouwt de Eversolo net als Sonos en Bluesound een eigen index op van de inhoud van een netwerkshare? Zodat je niet alleen door de folderstructuur kunt bladeren maar ook kunt zoeken op artiest, album en nummer?

Antwoord: ja !!
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

Fox

Kwam dit berichtje tegen....

Some news for firmware update:

New firmware will be coming soon

DLNA support SetNextAVTransportURI method for Gapless
CD playback and Rip will be greatly optimized
Spectrum Analyzer?
Added more filter and sort option for streaming service(TIDAL/Qobuz)
Solved jump back to top in Music library sometimes.
Music library supports larger playlists
Added PLEX and EMBY client(Native support, developed by EVERSOLO, and supports Control APP)
The favorite interface of the Internet radio supports adding URLs

And many other optimizations

And we have made great progress on Amazon music and IDAGIO music service certification, but until certification is finally completed, we cannot promise

Hannibal_

Nice!

(al had ik liever dat mijn library nog benaderbaar is na uit en aan zetten ipv een spectrum analyser ;) )

SpeedyAndré

Tja, misschien is de rimpel idd 10x lager maar was de rimpel wel een probleem?
Het is toch al een doodstille dac met een prima lage ruisvloer?
Dan het verhaal van de externe hdd, die kan hun voeding blijkbaar niet goed aan en de originele wel?
Handel is handel, blijkbaar.
De huidige voeding een beetje modificeren werkt wellicht net zo goed, als het al nodig is.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

mijkie

geen idee of die rimpel een probleem is, Oil of Olaz helpt niet denk ik tegen deze rimpel ......

Kan er pas over oordelen als ik het geprobeerd heb maar, of ik dat ga doen .........
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

Hannibal_

Wel gaaf.
Toen we hem hier opereerden hadden we het er al over, dat dit soort upgrades zouden komen.

Dura

Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Hannibal_

Citaat van: Dura op oktober  1, 2023, 07:18:29Weer een enthousiaste review. :wub:

Leuk inderdaad...
Grappig ook dat headfonia een streamer zonder koptelefoon uitgang reviewed  ;D

Maar goed, dat hadden ze daarna ook zelf door, gezien de conclusies:

Con's:

No Play Store (if needed)
No Headphone Output (if needed)