Beste medeforumleden,
Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Peter en woon in Leusden. Ik ben altijd geïnteresseerd en geboeid geweest door muziek. Als kind luisterde ik al veel muziek, omdat mijn vader altijd muziek op had staan (LP, cassette en later CD). Ook keek hij altijd naar Top Pop en Countdown waarbij ik als kind altijd met hem meekeek.
Mijn eerste serieuze geluidsinstallatie heb ik op mijn 19e gekocht in 1997. Deze bestond uit een Onkyo TX-SV444 Dolby Surround receiver i.c.m. JBL MR25 boekenplank speakers en een JBL center met 2 surround luidsprekers (FLIX1 serie). Kostte destijds 1.500 gulden die ik bijeen had gespaard door een maand vakantiewerk te doen.
Uiteraard was ik hier erg blij mee! Op mijn eigen kamer genoot ik van muziek middels mijn Kenwood discman die ik er op aan had gesloten. Kort erna kocht ik er nog een Onkyo DX-7111 CD-speler en een Onkyo TA-6211 Tape Deck. Man, wat heb ik op die set genoten van mijn CD’s en oude cassettebandjes die niet op CD verkrijgbaar waren!
In mei 2001 heb ik mijn eerste stand-alone DVD-speler gekocht, een Onkyo DV-S525. Omdat mijn oude receiver geen Dolby Digital en DTS kon weergeven, had ik besloten een Onkyo TX-DS494 receiver te kopen. Na een week heb ik deze weer teruggebracht, omdat de muziekweergave vanaf de CD-speler nergens naar klonk in vergelijking met mijn oude TX-SV444.
Ik heb toen de Onkyo TX-DS575X aangeschaft en deze klonk weer als vanouds. Vanaf dat moment kon ik genieten van Dolby Digital en DTS bij m’n DVD’s. Dit alles nog op mijn slaapkamer in het ouderlijk huis. Ik heb kort erna nog een subwoofer (Audio Pro Sub+) gekocht, zodat de .1 ook ingevuld was.
Eind 2002 ben ik samen gaan wonen met mijn vriendin in een eengezinswoning. We hadden ineens een woonkamer die veel groter was dan mijn slaapkamertje. De JBL speakers waren voor ons niet meer toereikend om te genieten van muziek. Daarnaast vonden we ze niet mooi staan in ons huis. De speakers hebben we toen vervangen door een Phonar set bestaande uit 2x een P300 UK, 2x een P200 UK en een Camparo 4P centerspeaker.
Anderhalf jaar later hebben we de Onkyo receiver en DVD-speler vervangen voor een Denon AVR-2803 receiver en een Denon DVD-2200 DVD(A)/(SA)CD-speler. De voornaamste reden hiervoor was dat de Onkyo qua muzikaliteit te wensen overliet.
Sinds kort heb ik mijn HT-opstelling verruild voor een stereo opstelling. De voornaamste redenen hiervoor waren:
- Door nieuwe meubels minder plek, zodat een goede HT-opstelling lastig werd;
- M'n vriendin en ik luisteren 80% van de tijd naar stereomuziek.
Ik had zoiets van: "Beter goed stereo dan slecht surround!" Dus heb ik mijn Denon AVR-2803 receiver verkocht aan een collega en heb mijn Phonar speakers eveneens van de hand gedaan. Alleen de Denon DVD-2200 heb ik gehouden als DVD-speler. Als front heb ik tweedehands dezelfde Phonar speakers op de kop kunnen tikken die ik al had, maar dan in zilver. Dit staat een stuk beter bij de nieuwe inrichting.
Na 2 uitgebreide luistersessies heb ik voor de volgende set gekozen:
- Music Hall A25.2 geïntegreerde versterker
- Music Hall CD25.2 CD-speler
- Denon DVD-1940 DVD(A)/(SA)CD-speler
- Phonar P300 UK MKIII speakers
- Van den Hul The Bay C5 en MC D102 MKIII Hybrid interlinks
De TV kast is vandaag geleverd. Het ziet er nu zo uit:

Groet,
Peter