Wie van dit forum speelt er allemaal met een XXLS 400 subwoofer

Started by B., April 6, 2010, 22:19:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Witalik

Voel ik daar een uitverkoop voor de XXLS 400 aankomen ?  ::)   
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"


Witalik

Ok dat is mooi. Ze hadden gewoon zin om een tussen maatje uit te brengen ?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

VTEC_genieter

Misschien omdat de productie van het type 200 al een lange tijd gestopt is?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

yorkie13

Iedereen is zijn xxls400 aan het verkopen, zo lijkt het tenminste  :D

Witalik

Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

homeister


Witalik

Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

rkwinkel


mvzut

Mag ik vragen waarom jullie hem weg doen homeister & rkwinkel?
Lyngdorf TDAI 2170 + USB - KEF 104/2 Raymond Cooke Edition - Squeezelite - Samsung UE46F8000 - Epson EH-TW7200

homeister

Heel simpel toen ik de bk kocht wilde ik een goede muziek en film sub. Na de aanschaf van een goede stereo versterker vond ik mijn speakers voldoende bas geven voor muziek en had ik voor mijn gevoel de sub niet meer nodig bij muziek en is mij focus verschoven naar een goede film sub en kwam ik uit op een svs pb12plus

rkwinkel

same here, mis echt een beetje de boem die bij een film hoort. moet ik wel zeggen dat ik erg goede fronts heb gekocht, dat scheelt ook aanzienlijk.

VTEC_genieter

Hebben jullie een grote woonkamer? Ik heb hier zware zuilspeakers en die geven standaard voldoende bas voor muziek, maar heb voor films toch de XXLS400 wel nodig voor de veel lagere frequenties.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

rkwinkel

Het probleem is, ik heb de monolith + gehoord en de xls 400 komt helaas niet in de buurt. Blijft een mooie sub, maar mis toch een bepaalde kracht.

homeister

Het is ook meer de karakteristieke eigenschappen van de gesealde sub wat me heeft doen switchen. Gepoort geeft gewoon die oemphf die ik bij films wil voelen.


yorkie13

Toch kunnen 2 gesloten subwoofers goed geplaatst in de ruimte en afgeregeld met Audessey heel
goed klinken.


rkwinkel

dat was ook de initiele vraag, maar de conclusie was dat een gepoorte sub veel meer power heeft.

VTEC_genieter

HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers


mvzut

Bedankt voor jullie uitleg. Mij gaat het zoals gezegd vooral om muziek. Films zijn een leuke extra. Ook al heb ik een prachtige projector en kijk ik graag films, ik vind het 5.1 of zelfs 7.1 of 9.1 gebeuren niet per se nodig om van een film te genieten. Ligt er natuurlijk ook aan wat voor soort films je kijkt...
En mocht ik toch de "oomph"  missen dan koop ik er misschien uiteindelijk  wel een tweede bij ☺.
Lyngdorf TDAI 2170 + USB - KEF 104/2 Raymond Cooke Edition - Squeezelite - Samsung UE46F8000 - Epson EH-TW7200

rkwinkel


OMD

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik word helemaal gek.

Sinds van de week een XXLS400 opgepikt en ik krijg deze niet goed klinkend.

Zo een 4 jaar geleden ook een xxls gehad maar verkocht. Die had ik aangesloten op een Marantz AV7005. Audessey Eroverheen en gaan. Klonk als een klok.

Nu heb ik een Onkyo 818 met Xt32. Dat ding klinkt echt als stront. Als ik toon op 30hz genereer komt er een soort bromtoon uit de sub. Als je hem zachter zet verdwijnt dat weer. Zet je hem harder wordt het een hoger geluid. De driver gaat dan wel aardig tekeer.

Ik heb het filter op out staan. X-over voor de fronts op 40hz en de LFE op 80.

Zie ik iets over het hoofd? Als ik de gain ook maar ietsje opdraai komt die vervormde toon weer uit de sub en is die zo lokaliseerbaar als wat.

treky22

Wat is het verschil tussen een FF en een DF ?
En waarom zou je de ene kiezen ?

Ligt dit aan wat je draait, film/muziek ?

Ik heb nu een Auralex Subdude onder mijn sub (Quadral Aurum Sub10) liggen ?
Heb je die bij een BK ook nodig ?

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Witalik

Quote from: OMD on December  6, 2014, 21:11:03
Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik word helemaal gek.

Sinds van de week een XXLS400 opgepikt en ik krijg deze niet goed klinkend.

Zo een 4 jaar geleden ook een xxls gehad maar verkocht. Die had ik aangesloten op een Marantz AV7005. Audessey Eroverheen en gaan. Klonk als een klok.

Nu heb ik een Onkyo 818 met Xt32. Dat ding klinkt echt als stront. Als ik toon op 30hz genereer komt er een soort bromtoon uit de sub. Als je hem zachter zet verdwijnt dat weer. Zet je hem harder wordt het een hoger geluid. De driver gaat dan wel aardig tekeer.

Ik heb het filter op out staan. X-over voor de fronts op 40hz en de LFE op 80.

Zie ik iets over het hoofd? Als ik de gain ook maar ietsje opdraai komt die vervormde toon weer uit de sub en is die zo lokaliseerbaar als wat.

Misschien heel gek  maar zet je x-over van de fronts eens op 80 en de sub op 100 Hz ? Om te kijken of er iets veranderd ? Brom klink sowieso niet helemaal fris. Is die op low level aangesloten ? Misschien eens kijken als je hem met high level aansluit ?

Quote from: treky22 on December  7, 2014, 00:29:40
Wat is het verschil tussen een FF en een DF ?
En waarom zou je de ene kiezen ?

Ligt dit aan wat je draait, film/muziek ?

Ik heb nu een Auralex Subdude onder mijn sub (Quadral Aurum Sub10) liggen ?
Heb je die bij een BK ook nodig ?



Ik heb een DF genomen omdat dit beter past in het interieur, of het verschil geeft met geluid weet ik niet. Schijnt met front fire iets beter te zijn maar dat kan ik niet onderbouwen.

Ik heb Soundpath dempers onder me DF XXLS400 en dat maakt het net wat strakker. In prinicpe is dat een aanrader voor elke subwoofer. Subdude of iets anders vergelijkbaars.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"