Wie van dit forum speelt er allemaal met een XXLS 400 subwoofer

Started by B., April 6, 2010, 22:19:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wim76

monolith + gezien bij RaSubs. Wat een mooi afgewerkte sub is dat.
Denon x4000 | Denon 1713 | Infinity kappa 70 | Dali LCR center | Dali zensor 1 rear | SVS PB12 nsd | AC ryan mediaspeler 3.5TB | Samsung 40UE8000

fluissie


Robe77

Onkyo tx-sr876B / Onkyo bd-sp809B / Kef xq5, xq2c, xq1 / BK Xxls400 FF op Subdude / Philips Full Led 46pfl9704h-12 / Apple TV3 / Ipad 3 / Harmony One / AC Ryan HD / vd Hul Royal Jade / Supra 3.4 Ply / Audioquest Sub1 / WBT.

VTEC_genieter

Heb ook de 400. Erg goed voor films: veel laag zul je horen. En geen enkele galm van het laag!!
Want bijvoorbeeld bij de Mediamarkt hoor je wat setups met het laag ook in de galm >>> rommelig. Dat is niet mooi.

En bij muziek wordt m'n 400 minder gestresst/gebruikt heb ik gemerkt. Muziek is anders bij film.
Of hoe kan je een 400 voor beide doeleinden optimaal afstellen?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

fluissie

Quote from: VTEC_genieter on September 18, 2014, 15:49:59
Heb ook de 400. Erg goed voor films: veel laag zul je horen. En geen enkele galm van het laag!!
Want bijvoorbeeld bij de Mediamarkt hoor je wat setups met het laag ook in de galm >>> rommelig. Dat is niet mooi.

En bij muziek wordt m'n 400 minder gestresst/gebruikt heb ik gemerkt. Muziek is anders bij film.
Of hoe kan je een 400 voor beide doeleinden optimaal afstellen?

erg goed voor muziek zul je bedoelen...........
nog nooit een monolith (plus) gehoord?, je zult gauw je mening herzien  ;D

je kunt een bk xxls400 optimaal voor beide afstellen door gebruik te maken van de bijgeleverde high level/neutron kabel aan te sluiten op de speakerterminals van je receiver naast alsmede de tulp voor je lfe en dan kun je de crossover aanpassen achter op de sub speciaal voor de high level stand en hier gebruik van maken dmv de andere knop achter op de sub te switchen tussen lfe en high pass. (dacht ik zo, het is al ff  geleden dat ik zon ding gehad heb, je ziet het vanzelf achter op de sub)

gr jeroen

VTEC_genieter

Thanks! Ik gebruik inderdaad alleen de low level RCA kabel :)
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

fluissie

Graag gedaan!, probeer t maar is :thumbs-up:
Zal je bevallen en ondanks dat ik misschien denigrerend over kom over een xxls400,  tis op die manier aangesloten echt wel een goede sub die tevens zeer goed afgewerkt is hoor ;D

Gr jeroen

schoonebeker

Een goedenavond allen ,draai ook al een jaar met een monolith + en nog elke dag krijg ik een brede smile  :inlove:
Van de druk wat dat monster opbouwd :D
Lg 72lmv 650◆onkyo tx rz 1100◆onkyo bd sp809◆onkyo c7030◆yaqin mc 100 b ◆dudokus◆ vifa basis 2.0 ◆magnat 677◆ magnat 67◆triple bk monolith plus ◆

fluissie

Idd een zeer mooie degelijk gebouwde sub!
Die voor behoorlijk wat geweld zorgt :D , gaat een behoorlijke stap verder als de xxls400 maar een vergelijk is hier natuurlijk niet aan de orde en niet eerlijk uiteraard.


schoonebeker

Lg 72lmv 650◆onkyo tx rz 1100◆onkyo bd sp809◆onkyo c7030◆yaqin mc 100 b ◆dudokus◆ vifa basis 2.0 ◆magnat 677◆ magnat 67◆triple bk monolith plus ◆

fluissie


yorkie13

heb een demo BK Monolith + in de markt gezet

mag weg voor 375 euro

homeister

Hoi Allen,  speel nu een tijdje met deze sub icm een anti mode en op een subdude  Bij het kijken van godzilla merk ik toch dat bij de zwaardere scènes de subwoofer hoorbaar gaat klapperen. Geen van de lift modus op de anti mode zijn geactiveerd... loop ik nu gewoon tegen het limiet aan van de sub? Volume stond wel hard maar niet standje orkaan zegmaar

Witalik

Ik zat bij deze film flink te genieten hoor van deze 'kleine' subwoofer. Ik heb die van mij nog nooit horen klapperen eigenlijk. Als die overstuurt wordt hoor ik hem meer bulderen zeg maar. Ongecontroleerd.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

VTEC_genieter

Laatst de horror gezien: Oculus (2013)
Erg veel lage frequencies!
Goede test met deze 400!
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

homeister

Nou het knaagde toch teveel dat de sub geen lekkere film bas kan produceren op hogere volumes dus de broekpijpwapper effect. Een svs pb12plus besteld om toch maar naar een ported te gaan. Mijn sub historie tot nu toe : onkyo 5.1 set naar een jbl es150p naar een rel q200 naar een bk xxl400 en nu de svs raar genoeg elke keer na 2 jaar [emoji13] de bk is echt een pracht van een sub voor dat geld. Zeker voor muziek komt die niks te kort maar voor film komt die in mijn ruimte van 35m2 toch voor mij tekort. Ik hoop dat ik nu toch klaar ben met de sub upgrade

yorkie13

basreflex vergelijken met een gesloten subwoofer is als appels en peren.......... 8)

de duurdere pb12nsd zal op dat vlak zeker beter presteren.

fluissie

Quote from: VTEC_genieter on October  1, 2014, 19:28:53
Laatst de horror gezien: Oculus (2013)
Erg veel lage frequencies!
Goede test met deze 400!

VOOR deze 400 bedoel je...?

Om erg lage frequenties op een BEHOORLIJK niveau te testen
Zul je met hele andere subs moeten komen.

@ ralf: idd ralf snap ook niet dat mensen deze subs VERGELIJKEN
(Pb12 en een xxls400)

nogmaals xxls 400 is een GOEDE sub maar zet er een beetje gepoorte sub naast en de xxls400 blijft nergens.


VTEC_genieter

#1443
Huh? Vergelijken met wat?
Ik zeg alleen dat mijn 400 goed werkt/klinkt bij de film Oculus. En met testen bedoel ik dat de bezitters van een 400 deze film als aanrader moeten draaien/afspelen. Want dit topic gaat toch over de bezitters van een 400? Erg lage frequencies ga je horen bij deze horror film :)
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

fluissie

Sorry vtec stond er idd niet duidelijk, post aangepast.

Vergelijk was niet op jouw post van toepassing :D

homeister

Ik wil ze ook niet direct met elkaar vergelijken, zeker niet. Wilde alleen mijn ervaring meegeven dat voor een gesloten sub voor muziek en groot deel van de films  xxl400 zeker zijn mannetje staat maar als je focus meer verschuift naar zware actiefilms op hoog volume in een grote ruimte ik bij de xxl400 de oemphf mis. Bijvoorbeeld godzilla of dark knight returns met die scène waarbij batman van motorfiets naar vliegtuig gaat op het einde van de achtervolging op de snelweg. Tegen dergelijke scenes kan de xxl400 helaas niet tegenop op bijna ref niveau (-10 opbde marantz afgesteld op 75db). Kan natuurlijk ook komen omdat ik door de ervaringen van mede forummerd mijn eisen ook steeds hoger stel hoor[emoji13]

mvzut

Hebben jullie al gezien dat BK sinds kort weer een nieuwe sub aan zijn range heeft toegevoegd? De P12-300SB: bijna gelijk aan de XXLS-400, maar met een ietsje lichtere versterker (300 ipv 400 Watt) en met automatische in/uitschakeling. Maar wel ca. 50 GBP goedkoper, en ik verwacht niet dat het verschil onder normale omstandigheden te horen is!

Ik heb dus de knoop doorgehakt en vandaag de DF versie besteld in het wit  ;D. Wordt mijn eerste sub, kan haast niet wachten! Hij is vooral voor muziek bedoeld, ik heb alleen een stereo setup. Ik ben best wel een bass freak, en mijn trouwe vintage KEF 104/2's gaan naar mijn smaak eigenlijk net niet diep genoeg (nu ca. 35-40 Hz). Hopelijk is de BK trouwens krachtig genoeg, ik heb een vrij grote woonkamer (>50 m2). Mocht dat niet zo zijn bestel ik er misschien nog een tweede bij, maar eerst zo maar eens proberen.
Als ik zo de verhalen hier lees komt het afstemmen van een sub op de rest van het systeem nogal nauw. Maar als het goed is ga ik daar weinig van merken, want mijn nieuwe Lyngdorf TDAI 2170 met ingebouwde ruimtecorrectie en digitale crossover zou dat allemaal automatisch moeten inregelen. Ben benieuwd!

Zijn er forumleden die ervaring hebben met rechtstreeks in Engeland bij BK Electronics bestellen? Wat is normaal gesproken de levertijd?
Lyngdorf TDAI 2170 + USB - KEF 104/2 Raymond Cooke Edition - Squeezelite - Samsung UE46F8000 - Epson EH-TW7200

morca

Quote from: mvzut on October 24, 2014, 23:10:50
Hebben jullie al gezien dat BK sinds kort weer een nieuwe sub aan zijn range heeft toegevoegd? De P12-300SB: bijna gelijk aan de XXLS-400, maar met een ietsje lichtere versterker (300 ipv 400 Watt) en met automatische in/uitschakeling. Maar wel ca. 50 GBP goedkoper, en ik verwacht niet dat het verschil onder normale omstandigheden te horen is!

Ik heb dus de knoop doorgehakt en vandaag de DF versie besteld in het wit  ;D. Wordt mijn eerste sub, kan haast niet wachten! Hij is vooral voor muziek bedoeld, ik heb alleen een stereo setup. Ik ben best wel een bass freak, en mijn trouwe vintage KEF 104/2's gaan naar mijn smaak eigenlijk net niet diep genoeg (nu ca. 35-40 Hz). Hopelijk is de BK trouwens krachtig genoeg, ik heb een vrij grote woonkamer (>50 m2). Mocht dat niet zo zijn bestel ik er misschien nog een tweede bij, maar eerst zo maar eens proberen.
Als ik zo de verhalen hier lees komt het afstemmen van een sub op de rest van het systeem nogal nauw. Maar als het goed is ga ik daar weinig van merken, want mijn nieuwe Lyngdorf TDAI 2170 met ingebouwde ruimtecorrectie en digitale crossover zou dat allemaal automatisch moeten inregelen. Ben benieuwd!

Zijn er forumleden die ervaring hebben met rechtstreeks in Engeland bij BK Electronics bestellen? Wat is normaal gesproken de levertijd?
Dat zal vast goedkomen met die Lyngdorf TDAI 2170.

yorkie13

Deze nieuwe P12-300SB komt dicht in de buurt van de xxls400.

Heb in het verleden wat testjes gedaan met de gebruikte woofer in een gelsoten kast.

Met 2 van deze subwoofers ga je zeker genoemde ruimte met lagg vullen.

Ik speel zelf op dit moment met 2 x SVS sb12nsd , deze lijken net iets "sneller " dan de xxls400.

Of dit door de gebruikte woofer met aluminium conus komt , weet ik niet.

Overigens is de gebruikte woofer in de nieuwe BK subwoofer een oude bekende en wordt in de gewone
Monolith gebruikt.

De woofer is de AudioDrive   12-300SB

De in de xxls400 gebruikte  Peerless xxls12 woofer is hoger belastbaar en gaat net iets lager.

De Lyngdorf DSP zal zeker voor een mooie afstelling zorgen.

Bij muziek zal het verschil zeer klein zijn.

morca

Quote from: VTEC_genieter on September 18, 2014, 15:49:59
Heb ook de 400. Erg goed voor films: veel laag zul je horen. En geen enkele galm van het laag!!
Want bijvoorbeeld bij de Mediamarkt hoor je wat setups met het laag ook in de galm >>> rommelig. Dat is niet mooi.

En bij muziek wordt m'n 400 minder gestresst/gebruikt heb ik gemerkt. Muziek is anders bij film.
Of hoe kan je een 400 voor beide doeleinden optimaal afstellen?
Galm ligt aan de akoestiek niet aan de sub.
Deze sub kan wel strak klinken idd,maar wat jij beschrijft ligt aan de akoestiek van doe grote mediamarkt/zaal.

De beste sub zal met slechte akoestiek belabberd klinken,en niet zo,n goeie met goeie akoestiek en dsp weer erg strak....