Jack's Place

Started by fugazi_2009, March 15, 2010, 22:13:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

R

Gaaf!!

Quote from: fugazi_2009 on July  6, 2011, 16:27:44
Hmm, kreeg net een mail. Er staat een zwarte ARC MP-1 voor mij klaar in het zuiden des lands.

fugazi_2009

Pff, ga je een voorversterker ophalen, blijkt de doos gewoon amper in de kofferbak te passen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

HTip

Je was met de IQ? :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

fugazi_2009

#878
Quote from: HTip on July  7, 2011, 19:16:18
Je was met de IQ? :D

Gelukkig niet, aangezien ik vandaag rondje Arnhem, Dusseldorf, Zevenbergen, Arnhem heb gedaan. Maar zo'n A3 heeft dus blijkbaar ook niet al te veel ruimte. Eigenlijk was ik daar al achter, maar hij is zo spotgoedkoop dat ik daar voorlopig wel even mee kan leven.

Gelukkig zat er nog wel wat lucht in de doos, anders had het nooit in het rack gepast:



Maar eigenlijk moet je hem helemaal niet in een rack zetten maar als een soort kunstobject op een sokkel:




Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Maximus_Aurelius

Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Mooi apparaat alleen jammer van die handvatten voor op de processor.

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

fugazi_2009

Quote from: Maximus_Aurelius on July  7, 2011, 19:29:50
Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Mooi apparaat alleen jammer van die handvatten voor op de processor.

Daar had ik geen keuze meer in. Dit was de laatste zwarte, en daar waren de gaten voor de handvatten al in geboord.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Durk

Die handvaten voegen mi wel wat toe aan het robuuste. Past wel bij de producten van het merk. Erg fraai.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Grindtegel

damn , daar moet ik toch even stevig van

:headbanging: :headbanging: :headbanging:
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

clockwork

Wow! Ik krijg niet snel warme gevoelens bij het uiterlijk van een apparaat. Maar ik dit geval.......

Prachtig. Ben heel erg benieuwd naar de ervaringen. Maar die kunnen hast niet tegenvallen. :inlove:

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Joris1971

Geen 7.1 outputs zie ik... Of voor jou niet relevant Jack?

fugazi_2009

Quote from: Joris1971 on July  7, 2011, 19:55:48
Geen 7.1 outputs zie ik... Of voor jou niet relevant Jack?

Totaal niet. Ik speel 4.1 en ik zie dat niet snel veranderen. Stel je voor dat ik nog een paar van die Avalons op de kop moet gaan tikken en nog een Burmester er bij! Plus dat ik dat nooit goed in de kamer zou kunnen opstellen. Dus liever goed 4.1 dan slecht 6.1 (een center speaker zal er zowiezo nooit bij mij komen).
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Ook heerlijk, zojuist de manual gelezen. 4 hele pagina's. Niks moeilijk doen met honderduizend mogelijke instellingen. Gewoon aansluiten en spelen met die hap! Niet dat ik hem al aangesloten heb, dat zal pas volgende week worden.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Mooi Jack ;)

Komende tijd nog veel thuis?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Quote from: Blue-Eyes on July  7, 2011, 20:08:26
Mooi Jack ;)

Komende tijd nog veel thuis?

Ja, best wel dus geef maar een gil als je langs wilt komen. Het is nu met de vakanties bij ons super rustig. Vandaar dat ik vandaag ook dat rondje kon doen, effe naar Dusseldorf om een kado voor mijn vriendin te kopen (zondag jarig), vervolgens naar Zevenbergen om de ARC op te pikken. Nu even de email en werk van vandaag verwerken. Morgenmiddag naar Madrid voor een weekendje.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Doe ik ;)

Gefeliciteerd, en veel plezier in Madrid !

Ik ga ook weer aan het werk :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

BuSpu

Man hier word ik toch wel even erg jaloers van !!!!!!! En die handvatten, ach die horen gewoon bij AR.

Toch wel stoer als je dit op je doos durft te zetten: "there is only one reference" (en het dan ook nog waar kunt maken want daar twijfel ik geen moment aan)
:worship:


fugazi_2009

Hij is vooral erg mooi. Het deed mij denken aan wat Bart de Graaff eens in een interview vertelde. Dat was op het punt dat die toch wel redelijk succesvol was geworden en toen had hij een Porsche 911 gekocht. En de interviewer had het er over dat dat toch wel erg leuk was om in te rijden. Toen vertelde Bart dat hij dat eigenlijk nog niet eens nodig vond, soms dan ging hij gewoon op een krukje in de garage naar de auto zitten kijken om puur de lijnen te bewonderen. Die neiging heb ik ook met de ARC ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

BuSpu

Quote from: fugazi_2009 on July  7, 2011, 21:47:04
Die neiging heb ik ook met de ARC ;D

Sommige apparatuur dwingt een soort respect af, dan is kijken alleen al geweldig. Dat gevoel heb ik ook een beetje als ik mijn Spectral's openmaak. Ze zijn al op leeftijd maar als je de bouw en de printen bekijkt, echt met liefde gemaakt en ziet er dus ook nog als nieuw uit!

vik

Quote from: fugazi_2009 on July  7, 2011, 19:25:41
Gelukkig niet, aangezien ik vandaag rondje Arnhem, Dusseldorf, Zevenbergen, Arnhem heb gedaan. Maar zo'n A3 heeft dus blijkbaar ook niet al te veel ruimte. Eigenlijk was ik daar al achter, maar hij is zo spotgoedkoop dat ik daar voorlopig wel even mee kan leven.

Gelukkig zat er nog wel wat lucht in de doos, anders had het nooit in het rack gepast:



Maar eigenlijk moet je hem helemaal niet in een rack zetten maar als een soort kunstobject op een sokkel:








Topper!!  :) Jij hebt ook dat mooie witte papiertje bovenop zie ik? 600 hrs run in time?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

BTW dit is alleen een pre? geen processor?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

solitaire

prachtig staaltje US "nothing beats cubic inches"-style visuals

ben erg benieuwd naar je bevindingen

bijzondere aanwinst; gefeliciteerd ermee !




Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

vik

#896
Quote from: fugazi_2009 on July  7, 2011, 19:59:08
Totaal niet. Ik speel 4.1 en ik zie dat niet snel veranderen. Stel je voor dat ik nog een paar van die Avalons op de kop moet gaan tikken en nog een Burmester er bij! Plus dat ik dat nooit goed in de kamer zou kunnen opstellen. Dus liever goed 4.1 dan slecht 6.1 (een center speaker zal er zowiezo nooit bij mij komen).

Hoe ga je precies de 4 kanalen configureren ? Je center is toch net zo belangrijk als je fronts lijkt me?  Vooral bij films ?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

fugazi_2009

Quote from: vik on July  7, 2011, 22:14:12
Topper!!  :) Jij hebt ook dat mooie witte papiertje bovenop zie ik? 600 hrs run in time?

Yep!

Quote from: vik on July  7, 2011, 22:15:07
BTW dit is alleen een pre? geen processor?

Klopt.

Quote from: vik on July  7, 2011, 22:25:32
Hoe ga je precies de 4 kanalen configureren ? Je center is toch net zo belangrijk als je fronts lijkt me?  Vooral bij films lijkt me?

Ik heb geen center, dus simpel zat. Ik heb in de Oppo aangegeven dat er geen center is dan wordt het center signaal gewoon over de front speakers verdeeld.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vik

Quote from: fugazi_2009 on July  7, 2011, 22:28:31

Ik heb geen center, dus simpel zat. Ik heb in de Oppo aangegeven dat er geen center is dan wordt het center signaal gewoon over de front speakers verdeeld.

Ok ik wist niet dat dat kon. Dat is super.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike