Media speler vergelijking

Started by Dirc, March 14, 2010, 23:22:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirc

Als jou receiver dat kan decoderen.
Bij een zonder Tru-HD zet je natuurlijk de optie uit om deze via passthrough te sturen.

gsuk

Quote from: Dirc I on March 17, 2010, 13:03:48
Downloaden mag ook via laptop / pc naar een shared van de NMT.


situatie bij mij 3pc's
                    1 mac

ik download op 2 van de pc's en kan ook met mijn mac mijn hoofd pc benaderen om te downloaden

alle pc's kunnen de dune benaderen in de netwerk en spelen wat ik op de harde schijf heb staan

de dune kan alle pc's benaderen in de netwerk en ook afspelen wat er op die pc's staan(alleen de mac wil nog niet elke dag raar maar waar,schijnt een probleem te zijn met de mac en windows 7

ik heb nog niet geprobeerd om via de netwerk te kopieren
want ik heb twee conceptronic hardeschijf docking stations voor als ik wat wil kopieren naar de hardeschijf van de dune(voor als een blu-ray te zwaar is om te streamen was bij mijn tvix6500 soms wel nodig) maar is nog niet nodig geweest want de dune streamt perfect.

groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

Dirc

Ik zie trouwens veel reviews waarin de ene keer de Sigma en de andere keer de Realtech als betere chip gekozen wordt.

gsuk

Quote from: Dirc I on March 17, 2010, 14:04:16
Ik zie trouwens veel reviews waarin de ene keer de Sigma en de andere keer de Realtech als betere chip gekozen wordt.


ja ik heb dat ook gezien

daarom is het ook voor iedereen zo persoonlijk
want waar ik blij mee ben kan een ander zich mateloos storen

bij mij staat support van hd geluid
full blu ray rip playback
netwerk mogelheden en streamen (en vooral makkelijk benaderbaar geen beperkingen)
boven aan het lijstje

daaom vond ik het ook wel cool dat ik van Rhisc een aantal spelers kon uittesten voor dat ik een keus  maakte
het scheelt natuurlijk wel dat ik in hetzelfde dorp woon


groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

Ronin79

Dan kun je beter geen speler nemen met een Realtek chip.

Bij de vele goedkopere mediaspelers (Realtek chip) wordt DTS Master HD, bijna nooit ondersteund.
Ook is het beeld niet altijd stabiel. Bij de eerste generatie Realtek spelers, waren er zelfs problemen
met de weergave van 24p beelden.

Verder zijn de netwerk prestaties niet echt heel goed te noemen.

Een vrij goede Realtek speler is de Ac Ryan en de Xtreamer.

Het lijkt er dus op dat de chip die in de wat duurdere spelers wordt gebruikt ... de Sigma, menig voordeel
heeft boven een Realtek speler.

Als je een goede media speler wilt kopen, dan zou ik er een nemen met een Sigma chip.
Een speler zoals de HDX-1000 of wellicht een Dune 3.0 Base.
De HDX BD1 heeft voorals nog niet de functies die de HDX1000 heeft of extra functies (alleen BR Iso wel), dus die
zou ik even achter wegen laten.

Mocht iemand lid zijn van Hardware Info / of Hardware Info Magazine
In de Editie van deze maand (nr. 1/2010), staan een paar reviews van de Realtek spelers.

Dirc

Als de sigma standaard superieur zou zijn zou niemand de realtech modellen aanschaffen toch?
Deze zullen ook wel voordelen hebben gok ik.

Ronin79

Dat klopt, ze zijn goedkoper.
Dat is op dit moment de enige reden die ik kan bedenken om een Realtek te kopen.

In alle andere gevallen zou ik voor een Sigma speler gaan.

Dirc

Het leuke is dat de sigma's onderling ook verschillen.

Volgens mij had de HDX BD-1 als enige de nieuwste chip zover ik zag.

Ronin79

Dat zou kunnen.

Alleen kan ik je vertellen dat de HDX-1000 beter werkt, ook al heeft deze een iets mindere chip.

De BD-1 mist USB Slave, Lip Sync, 1080p/60 en nog wel meer van die geintjes.
Wel speelt de BD 1, BR Iso's af ... maar of dat nu echt een gemis is tegenover de HDX 1000, dat betwijfel ik.

Het enige voordeel van de BD 1 is dus; BR Iso, ondersteuning voor externe BR en wellicht
een iets mooier plaatje dan de HDX1000. Voor de rest zou ik de 1000 kopen (heb ik ook gedaan).


Nog even over de Sigma en Realtek spelers.

Deze spelers zijn in de test meegenomen:

* AC Ryan Playon HD
* AC Ryan Playon HD Mini
* Apacher AL460
* Asus O!Play
* Asus O!Play Air
* Eminent RT EM7080
* Iomega Screenplay
* Mede8er MED500X
* Raidsonic Icybox MP305A
* Xtreamer

Het verdict;

Voordat we overgaan tot de conclusie, denk er aan dat de spelers met een Sigma 8655 Chip een zeer goed alternatief
zijn voor de hierboven genoemde modellen, zeker waneer we een streamer (dus zonder eigen opslag) de voorkeur heeft.
Deze bieden betere netwerkprestaties en ondersteuning voor 5.1 HD-audio bitstreamdoorgifte aan een externe decoder.

Wil je toch een Realtek speler:

Wil je geen HD inbouwen, dan is de AC Ryan Mini een uitstekende keus.
Dit oa. door een volledigere afstandsbediening en een betere afwerking van het menu.

Wil je wel een HD inbouwen dan is de AC Ryan en de Xtreamer een hele goede keuze.
De Xtreamer heeft wat dat betreft toch een stapje voor, door oa. gebruik te maken van een Realtek 1073 chip.


Dirc


Ronin79

De Dune had ik niet genomen, omdat de firmware nog niet echt heel geweldig was.
Daarnaast is de firmware van de HDX-1000 compleet. De kinderziektes zijn er nu wel uit.

Verder vind ik de HDX-1000 een stuk mooier (optisch) dan de Dune, en past precies bij mijn andere apparatuur.

Dus de reden waarom niet;

Firmware, uiterlijk en degelijkheid.

Dirc

Ik wil zowieso wel BD rips kunnen spelen....

Ronin79

Dat zou ook kunnen.

Sommige spelers kunnen direct de BR Iso inlezen, bij anderen zul je die even moeten uitpakken, of
moeten omzetten.


Net nog even opgezocht, wat betreft de HDX-1000

Blu-ray iso afspelen,  dat kan de HDX niet aan vanwege het menu dat in javascript is. Je zult dus de bestanden als losse mkv''tjes moeten downloaden en dan bekijken, of eventueel met PowerISO de mt2s bestanden eruit halen en die op je HDX zetten.

Al met al, is het iets meer werk ... maar dan werkt het wel.


Dirc

Inderdaad dat wist ik.
De BD-1 kan dit natuurlijk meteen. Helaasch dat ie zoveel bugs heeft.

Nu haal je vaak ook wel MKV binnen natuurlijk.

Ronin79

Het is inderdaad jammer dat de HDX BD 1 veel bugs heeft, en een aantal dingen mist.
Anders was dit een uitstekende speler voor in de woonkamer.

In plaats daarvan heb ik 3 weken geleden de HDX 1000 gekocht, die ik binnenkort
maar eens ga aansluiten. Ik wou eerst op de CA650R reciever wachten ivm. de HDMI ingangen.
Gelukkig weet ik nu eindelijk hoe ik mijn monster switcher kan gebruiken, dus als ik tijd
heb sluit ik hem mooi aan. Ondertussen ben ik wat normale film iso's en files aan het downloaden (Usenet).
HD files kijk ik van de week wel even na. Hopelijk blijft mijn pc het wel even doen, dat ding moet eingelijk een
keer naar de schroot-hoop.  ;)

Misschien is de BD 1 wel een keer een mooie optie voor op de slaapkamer, je weet maar nooit  :P

Dirc

lol BD1 op slaapkamer en HDX1000 in woonkamer.....

nja ik neig idd naar de HDX mede ook dankzij de prijs.
Als ik voor dat geld op een gebruiksvriendelijke manier muziek en film af kan spelen...

Ronin79

Dan kun je idd. voor een mooie prijs, een mooie speler in huis halen.

De mijne heb ik vandaan bij; Mobile Harddisk Solutions.
Deze schijf had ik erin laten zetten: SATAII Samsung HD154UI 1.5 TB (5400 rpm)

Misschien interessant om te weten  ;)

Dirc

Ik twijfel nog tussen 1,5 en 2 tb.
Volgens mij is 2 x 1,5 relatief goedkoper, helaas moet de 2e extern zijn (USB) en is het dus weer duurder.

gsuk

Quote from: Dirc I on March 17, 2010, 15:53:45
helaas moet de 2e extern zijn (USB) en is het dus weer duurder.

waarom niet een e-sata/usb hard disk docking station erbij?

groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

Dirc

Dan kan ik net zo goed aan een nas en dat wilde ik niet 2 losse apparaten

peter69nl

Ik heb net de A-200 vanmiddag gekocht. Ben benieuwd of ik verschil ga zien met de A-100.
Epson TW5500 | Popcorn Hour A-200 | 2x Quad 22l2 |  1 x Quad L- centre | 2x Quad 12l | | 2x Tangent EVO | QNAP 219 | Onkyo TX-SR876 | Oppo 971h | Squeezbox Duet | Squeezebox Radio | Panasonic 37PV60

Dirc

Quote from: peter69nl on March 17, 2010, 17:57:01
Ik heb net de A-200 vanmiddag gekocht. Ben benieuwd of ik verschil ga zien met de A-100.

Wat was je reden niet voor de dune of hdx te gaan?

Ronin79

Naast de schijf die in de HDX zit, heb ik nog een WD paspoort (2.5 inch) van 500 gig aangeschaft.
Dit leek mij wel handig voor bij de HDX.

Ik heb wel een NAS server en 2 andere externe disks, maar die gebruik ik bij mijn pc ... vandaar de extra WD Paspoort.  ;)

Dirc

Was het trouwens niet zo dat buiten de functies de dune beter geluid gaf en beter beeld?

gsuk

Quote from: Dirc I on March 17, 2010, 17:50:55
Dan kan ik net zo goed aan een nas en dat wilde ik niet 2 losse apparaten

ik doelde op dat je het over een externe harde schijf had

een hard disk docking station kost tussen de 30 en 40 euro
een nas een veelvoud daarvan


mijn advies omtrent een mediaplayer
ga na een winkel waar je ze uitgebreid kan testen
of bij evt een forum lid waar je kan vergelijken


groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine